Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 2

17-08-2018 09:48 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 is inmiddels (meer dan) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 2.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
In this mad house we must all survive
Is het nu echt zo moeilijk om je eigen rotzooi op te ruimen? Wat denk je, mijn collega's ruimen het wel voor me op? We lopen ons al rot. Wees collegiaal en ruim gewoon je eigen meuk op. En dan nog zelf klagen dat je het zo rommelig vindt overal. Rot op.
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er ook zoiets als een serial ondernemer :-?
Relax we're all crazy, it's not a competition
Michella_1991 schreef:
14-02-2019 15:19
Ik zeg je dat ik er geen mails meer over terug kan vinden, vraag me dan ook niet nog een keer (beter) te zoeken
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Serieus moet je er persee vanavond over beginnen. Dit is ook een van de redenen dat het niet lukt he!!!

Omdat je iedere keer weer op mijn huid zit en van die stomme opmerkingen gaat maken en het iritantste van dit alles dat ik me weer kut ga voelen omdat je gvd gelijk hebt.

Ja ik wil het echt, maar ik weet niet waarom het niet lukt.

En dat kan niet zeggen omdat je er geen MOER van begrijpt en dat zal je ook niet omdat je de moeilijkheid er van niet in ziet


Oh en bedankt voor het verpesten van mijn avond fijne Valentijn en ik ga nu even hard huilen in de wc ofzo


Heb ook echt zin om je eten naar je hoofd te smijten
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij ‘A’ zeggen en al je begrip tonen voor de achterliggende redenen. Tegen collega ‘B’ zeggen en doen alsof je de achterliggende redenen niet kent.
Stomme kut! Met je wijzende vingertje. Pak die andere stomme kut nou eens fatsoenlijk aan! Leg een dossier aan zodat ze eindelijk ontslagen kan worden.
En ga niet doen alsof er geen andere problemen zijn behalve onze resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Rouge :hug:

Als hij weet dat jij iets niet kan / moeilijk vind, Waarom dan zeiken ipv helpen?

Deze vraag heb ik ooit ook gehad. En pas (verspilde) jaren later ook de moed gehad om voor mezelf te kiezen.

Dikke knuf en nog 38 min en deze comerciele piepdag is ook weer over.


Mijn bijdrage:

Ik had t best leuk gevonden om iets van een man te krijgen vandaag. Al is t maar om een fijner gevoel te krijgen bij deze dag.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt de beste baby ooit geproduceerd :flirting: .
Nee kut, ik heb niet mijzelf getrakteerd op rozen :-| Ik koop die vóór mijn man omdat hij de liefste is.

En schep nou maar die chocolaatjes in die doos, mannen houden ook gewoon van iets leuks met Valentijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zet je nooit je vuile afwas in de LEGE vaatwasser! Daar is ie voor! En IK krijg dan commentaar dat ik de deur iets verder dicht doe ivm tocht.
En je opmerking: ter kennisgeving aangenomen komt ook mn strot uit!
Ik mag toch wel vooruitdenken? Of is dat verboden? :-x
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
14-02-2019 23:43
Ik heb echt de beste baby ooit geproduceerd :flirting: .
oud Chinees spreekwoord: Er is maar 1 baby de mooiste en liefste, en iedere moeder weet dat dat de hare is.

Dus nu heb je bevestiging, veel geluk met baby
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo geen zin in deze zomer met die asociale lawaaionderburen!
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 12:23
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
14-02-2019 20:21
Bestaat er ook zoiets als een serial ondernemer :-?
ja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Grrrr.... wat een aso’s zijn jullie (onbekenden). Ergens in de nacht of als ik miet thuis ben een paal uit mn hek trekken en meenemen. Nu hangt mn hek scheef. Had dan het hele hek meegenomen i.p.v. 1 paal. (6)
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
10-02-2019 11:58
Ik mis je tot nu toe helemaal niet en ik ben niet boos, verdrietig of teleurgesteld. De rust en de flow van mijn leven nu bevallen me prima. Ik weet alleen nog niet zo goed wat dat zegt na al die jaren goede vriendschap. Voorlopig hou ik het zo en we zien wat de toekomst brengt.
Klinkt erg bekend, ik voel me ook zo over een langdurige vriendschap die in principe over is. Dwz ik heb ondanks 9 maanden ziektebed al 7 maanden niks meer gehoord. En ik bedenk me meer en meer dat ik die vriendschap in principe niet mis. Maar toch, wat ik niet hardop tegen haar durf te zeggen: hoe durf je te claimen dat we 'familie' zijn, zeggen te druk te zijn om af en toe langs te komen terwijl ik in de shit zit, maar er wel in 7 maanden tijd twee relaties doorheen te pompen? Ik hoop dat je gruwelijk ongelukkig wordt met hem en dat hij jou net zo hard in de stront laat zakken als jij mensen om je heen altijd doet (ondanks je zelfgeclaimde 'empathische persoonlijkheid').
Je noemt jezelf vriendin maar ondertussen heb je alleen maar kritiek op me onder het mom "we bedoelen het goed"
Vervolgens ga je ook nog onzorgvuldig om met iets wat ik je uitleen en nu dus kwijt is.
Wil ik deze vriendschap nog wel?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gemerkt dat ik je overal geblockt heb?
Goed idee van mij he :-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Anno_1982 schreef:
15-02-2019 12:35
Je noemt jezelf vriendin maar ondertussen heb je alleen maar kritiek op me onder het mom "we bedoelen het goed"
Vervolgens ga je ook nog onzorgvuldig om met iets wat ik je uitleen en nu dus kwijt is.
Wil ik deze vriendschap nog wel?
Nee dus
Wat moet het lekker zijn om zo alles buiten jezelf te leggen en jezelf te slachtofferen. En dan passief agressief even de ander in de hoek drukken. En dan jezelf maar blijven ophemelen. Ik ben blij dat ik ik je door heb en ik pik het niet.
[
Het ging een heel jaar goed en ik begon stilaan te hopen op verbetering, als begrip er dan niet in zat.

Vervolgens laten jullie bij tegenslag zien hoe jullie écht over mij denken.

Ik ben het spuugzat en ik ben er klaar mee. De volgende keer dat jullie mij kleineren verzoek ik jullie vriendelijk om mijn woning te verlaten. Doen jullie dit niet, dan vis ik ter plekke mijn telefoon uit mijn broekzak en bel ik de politie om mij te laten informeren over aangifte doen van emotionele mishandeling. Of huisvredebreuk of waar ik dan ook aangifte van kan doen. Als jullie niks aannemen van een psycholoog, psychiater en psychiatrisch verpleegkundige, dan maar van een agent in uniform. Want die eerdergenoemde psycholoog, psychiater en psychiatrisch verpleegkundige zijn allemaal getuige geweest van jullie zienswijze en willen mij vast wel hun rapporten toesturen.
anoniem_649548ce5a867 wijzigde dit bericht op 16-02-2019 12:24
Reden: Herkenbare dingen weggehaald
80.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Valeriaansnoepje, het klinkt alsof jij inmiddels sterk genoeg in je schoenen staat om je niet meer te laten kleineren.
You go girl!!!!
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
14-02-2019 23:24
Rouge :hug:

Als hij weet dat jij iets niet kan / moeilijk vind, Waarom dan zeiken ipv helpen?

Deze vraag heb ik ooit ook gehad. En pas (verspilde) jaren later ook de moed gehad om voor mezelf te kiezen.

Dikke knuf en nog 38 min en deze comerciele piepdag is ook weer over.


Mijn bijdrage:

Ik had t best leuk gevonden om iets van een man te krijgen vandaag. Al is t maar om een fijner gevoel te krijgen bij deze dag.
:hug: dank je wel,

nou het is ook iets wat al een tijdje speelt, hij wilt me ook wel helpen maar dan gaat het juist niet omdat ik me dan ''gecontroleerd'' voel en dan ik weer tegen werken.
ik wil ook het ook echt graag maar moet de knop omzetten en dat lukt niet of het gaat een tijdje goed en dan slaat het weer om.

on topic: dronken mensen zijn vreselijk :facepalm:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hertjehertje schreef:
16-02-2019 09:16
Valeriaansnoepje, het klinkt alsof jij inmiddels sterk genoeg in je schoenen staat om je niet meer te laten kleineren.
You go girl!!!!
Echt wel! Als ik erop terugkijk vraag ik me af hoe ik in 's hemelsnaam heb kunnen geloven dat ik niet in staat was mijn emoties te reguleren, dat ik ervan overtuigd was dat ik gewoon narcistisch was en drama maakte om aandacht. Dat ik in mijn hoofd tegen mijzelf zei: "Nee, stiefvader is niet kwaad, dat is zijn toon, die hoor ik gewoon verkeerd door mijn autisme*. Doe nou maar gewoon wat hij zegt, dan kan ik daarna een half uur eerder vertrekken dan ik van plan was. [Gevolgd door allerlei scheldwoorden en kleineringen aan mezelf gericht, want anders werd ik zelf kwaad en escaleerde het alleen maar en opgekropte frustratie vréét.]" Ik zat er echt diep in.

Zelfs nadat ik een boek over gaslighting had gelezen, op mijn 18de. Brrr.

*Goh, autisme bleek toch wel een handig ding om mijn 'overdreven' emoties op af te schuiven, maar verder had ik nergens last van hoor :bonk:
@valeriaansnoepje: och lieverd toch!
JIj bent ongeveer even oud als mijn oudste zoon. Wat zou ik je graag een knuffel, een luisterend oor en hulp bieden!
MAAR als ik je lees denk ik dat jij het heel goed gaat redden. Supergoed van je, dat je zelf op zoek bent gegaan naar wat er aan de hand is, en wat de manier is om daarmee om te gaan.
Ik ken je niet, maar ik ben ongelooflijk trots op je!
Alle reacties Link kopieren
Ja je lijkt op je moeder. Je schoonzus zei het vorig jaar al en ze heeft gelijk. En het is geen compliment. Je moeder zeurde om aandacht en jij ook. De ene klacht is nog niet behandeld of je hebt alweer de volgende. En nu wil je thuis blijven tot zeker aan de afspraak in het ziekenhuis (die pas over 3 weken is). In 5 maanden tijd blijf je nu voor de 3e keer ziek thuis. Dat betekent voor mij minimaal 3 weken naar gezucht en gesteun luisteren, geen tijd voor mezelf en het huishouden in mijn eentje doen.
Theamuts schreef:
16-02-2019 10:42
@valeriaansnoepje: och lieverd toch!
JIj bent ongeveer even oud als mijn oudste zoon. Wat zou ik je graag een knuffel, een luisterend oor en hulp bieden!
MAAR als ik je lees denk ik dat jij het heel goed gaat redden. Supergoed van je, dat je zelf op zoek bent gegaan naar wat er aan de hand is, en wat de manier is om daarmee om te gaan.
Ik ken je niet, maar ik ben ongelooflijk trots op je!
Bedankt, Theamuts, dit doet mij goed. Ik ben ook ontzettend trots op mezelf.

Het ontploffingspunt was echt het feit dat ze mij in mijn veilige omgeving nog deden kleineren - dat hoorde niet. Dat deden ze normaal alleen bij hun thuis of bij de psych (die na ons bezoek waarschijnlijk meteen uitgeput onderuit zakte in haar stoel :P).

Of, nog het ergst, in de auto. Dan kun je dus nergens heen, je kunt niks buitensluiten. Tenzij je jezelf midden op de snelweg uit de auto gooit, maar dan krijg je een heel ander soort psychische hulp. :nut:

Ik ben twee weken lang aaneengesloten zó pissig geweest dat mijn collega's al bijna dekking zochten als een 'onwetende' mij een vraag stelde. :whip:

Gelukkig hadden ze er wel begrip voor en lieten ze me zoveel mogelijk met rust. (En vroeg ook niemand waarom ik glazen soms zo hard neerzette dat ze kapot gingen - gelukkig sta ik niet in de bediening :-?)

Daarna kwam de sombere periode, nu zit ik nog tussen een soort acceptatie dat ik het nóóit goed zal kunnen doen in hun ogen, en dissociatie/derealisatie in. Dat laatste was heel lang een overlevingsstrategie. En ook een symptoom van overprikkeling bij autisme én ADHD, dus het is niet zo ernstig zoals je ziet bij slachtoffers van misbruik oid. Daardoor mis ik wel zo'n 80% van mijn jeugdherinneringen, waarvan dan weer 95% uit slechte herinneringen bestaat :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven