wat koop jij bij de Ikea ?

04-05-2015 22:19 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een uitje naar de Ikea gepland staan. Nu vind ik het altijd wel handig om een beetje voorbereid te zijn wat aan te schaffen.

Wil graag nieuwe witte handdoeken, geen idee of de kwaliteit daarvan goed is ? En zo nog wat dingen op het lijstje staan, Maar even benieuwd, wat koop jij bij Ikea ?
Douchegordijn, papieren servetten, melkopschuimertje op batterijen, pakpapier uit de papershop, fotolijsten en prints.
Ik koop alleen opbergers bij ikea.

Pax garderobben kasten hebben we zonder deuren die gaan altijd stuk dus hebben we 50cm tussen ruimte en dan een paar mooie paneel gordijnen van de ikea gehangen.

Billy boekenkasten hebben we een muur vol,

Kallax kasten als een soort van room deviders,

Lack bijzet tafels zijn goedkoop en altijd handig,

Godmorgen opbergers voor de make artikielen.

De handdoeken van de ikea vond ik niet zo prettig dan heb ik liever Hema. Die van de hema zijn van een wat betere kwaliteit naar mijn mening. En natuurlijk veel keuken spullen als borden, bekers, glazen, bestek. :-)
life is to celebrate
Zo weinig mogelijk.

We hebben wat lack boekenplanken. Een kast uit de koopjes hoek, van 249 voor 100 euro. Was een mooie deal. Halogeen lampen voor de keuken en de badkamer.

Ik vind het zon keut winkel. Ik word er enorm claustrofobisch van. Brrrrrrr.

het fijnst vind ik de uitgang. Frisse lucht.
Dus.
quote:Broedkippetje schreef op 04 mei 2015 @ 22:21:

Van die plastic ziplock zakken in alle maten.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kledingrollers.
Life is short. Eat dessert first.
Kussens, bakspullen, glazen, hebbedingetjes, geurkaarsjes, zak Daim voor vriend. De woonaccesoires afdeling kan ik niet voorbij lopen zonder iets mee te nemen.

Laatst een hele fijne karaf gekocht. Kost geen drol.
She needed a hero. So that's what she became.
Ik kan nooit slagen bij Ikea.
Appelgeurkaarsen!

En een bed, dekbed, kussen, dekbedovertrek, hoeslakens, expeditkast, nog een kast, tv meubel, bijzettafel, prullenbak, tuinstoeltjes, tafel, keukenkast, afwasborstel, snijplanken, wokpan, grillpan, en lampen.
Lampen, beddengoed, glazen, Billy's, kussens voor de bank, hoofdkussens, douchegordijn, Malm ladekast voor de slaapkamer, vloerkleed. Valt wel mee dus.

Toch koop ik er ook vaak meuk, zoals planten en kaarsen enzo.

Ik heb wel een grafhekel aan de drukte en het is er bijna altijd druk.
De Gravad Lax (dus de rauwe, ingelegde zalm en niet de gerookte) uit hun supermarktje is heel niet slecht. Met het Polar brood. En dan inderdaad die mosterddillesaus erbij!
Niks. Geen plek meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb ik al.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn bed komt er vandaan. Beddengoed, servies, lack tafel, garderobes, wandmeubel.. Ik ben dol op de ikea 😊
Ik heb een hoop van Ikea: garderobekast, boxspring, beddengoed, loungebank, etc.

Maar voor handdoeken zweer ik bij de Hema. Die zijn betaalbaar, goede kwaliteit en gaan al járen mee zonder slijtage. En ik was ze regelmatig op 60 graden en ze gaan in de droger.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ikea heeft een aantal legendarische ontwerpen vind ik.

Bijvoorbeeld hun Stockholm kleed, nergens vind je zo'n groot wol kleed onder de 500,-. Komt ook heel veel terug in de woonbladen.

Ook de grote bollamp vind ik heel mooi

En ze hebben een mooie replica van de Tulip-tafel van Eero Saarinen voor Knoll

Handdoeken, accessoires, lampen, bureaustoel en soms per ongeluk een potloodje
Enjoy the little things in life
Een potje haring neem ik ook meestal wel mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De enige ruimte zonder IKEA is hier de wc.

Verder staan hier zelfs IKEA spullen die onze ouders vroegâh hebben gekocht. Toen was de kwaliteit duidelijk wel wat beter dan nu.

Dat spul sneakt gewoon je huis in. Als ik om me heen kijk in de kamer van 9m2 waar ik nu in zit tel ik zo al 15 items van IKEA, oh, 16, ik vergat de vloer.
De appelflappen

De Kledingrollers

De geurkaarsen in de glazen potjes

Daim taart voor mijn vader omdat die glutenvrij zijn

Ik weet zeker dat het me nog nooit gelukt is om niets te kopen bij een Ikea bezoek
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Ik ben een Ikea keukenfanaat: heb er al 3 geplaatst, de laatste zelfs 14 onderkasten, 2 hoekkasten en 12 hangkasten. De kasten zelf zijn spotgoedkoop en ook erg goed van kwaliteit. De frontjes maken het verschil: van heel goedkoop (kwaliteit mij onbekend) tot middelmatig geprijsd (uitstekend). Ik heb ooit één keer een keuken gekocht met alleen 11 onderkasten en 1 hoge kast bij een luxe keukenboer en daarvoor 4 keer meer betaald dan voor die grote keuken. Never again! Alleen de Ikea inbouwtoestellen zijn niet goed genoeg (van Whirlpool afgeleide meuk meen ik me te herinneren) en die kun je beter meteen bij topmerken halen.
Zijn de kussenslopen van de dekbedsets nig steeds te klein?

Heb jaren gekeden mooie dekbedsets gekocht bij Ikea maar de kussensloopjes waren mini.

We hebben zeker 10 jaar een grote bank van Ikea gehad, met twee losse hoezen. Zat geweldig en de hoezen zaten ook mooi. Model is er nu helaas niet meer.
@HuLang

De keukenlijn is wel vernieuwd. Ik hoop niet dat de kwaliteit is verslechterd, zoals bij veel andere Ikea klassiekers. Heb jij de nieuwe ook al geïnstalleerd en heb je verschil gemerkt?

Ik koop zelf geen Ikea keuken want ik heb een smalle keuken waar elke cm telt en Ikea kastjes zijn ca 5 cm dieper dan normaal.
.
quote:Emma95 schreef op 05 mei 2015 @ 10:38:

Heb jaren gekeden mooie dekbedsets gekocht bij Ikea maar de kussensloopjes waren mini.Ik had dezelfde vraag, Cateautje zei dat de slopen nu het standaardformaat hanteren, 60x70 dus, fijn!
De toekomst is niet meer wat het was
quote:Emma95 schreef op 05 mei 2015 @ 10:38:

Heb jaren gekeden mooie dekbedsets gekocht bij Ikea maar de kussensloopjes waren mini.

Vroeger hadden ze inderdaad kleine kussens en dan pasten hun dekbedovertrekken alleen op hún kussens.

Tegenwoordig hebben ze gewoon grote/normale kussenslopen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
In onze slaapkamer zijn alle meubels van de Ikea. Ook hebben we twee knuffels van daar.

Verder eigenlijk alleen het eten (Zweedse balletjes, softijs). Ik koop niet zo vaak 'zomaar'..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven