Wat nou: "me vriend"? Waarom niet gewoon trouwen?

12-07-2007 05:32 290 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd lees ik maar van "me vriend dit" en " me vriend dat". Waarom ga je niet gewoon trouwen? Zeker als je al een kind hebt, of zelfs meerdere.

Je koopt een huis, je krijgt kinderen samen, maar je vind trouwen teveel commitment? Of begrijp ik het dan gewoon verkeerd?
Ik heb zelf het gevoel dat iig maar 1x trouw met witte jurk en sluier en lange sleep, dan is voor mij de 1e keer de echte keer, geloof op dit moment dat ik het niet iig op die manier zou doen, kerk en voor maria bidden voor gezonde kinderen enzo, nee dat doe ik maar 1x.

Ik plaag mijn man weleens met een bezegeling verversing , een update in zijn it taal, maar hij trapt er niet in, jammer had zo een mooi wit cocktail jurkje gezien, hihihihi
Ik was in het zwart en zwanger. Willems eerste bruid was in het vuurrood. Zijn witte bruid krijgt 'ie dan hopelijk bij zijn derde bruiloft......
Afgelopen vrijdag was ik bij een optreden van wat bandjes en hoorde een nummer, waarbij ik eventjes aan dit topic moest denken:

"Je kunt niets zeker weten,

en alles gaat voorbij.

Maar ik geloof

ik geloof, ik geloof

ik geloof in jou en mij"

Dat is precies zoals ik er in sta. Ik weet niks zeker. Omdat ik niks zeker weet ga ik geen 'ja' zeggen op 'tot de dood ons scheidt'
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben dus al getrouwd geweest. Die ervaring heb ik dus.Nu niet getrouwd, wel GP dus,  maar ik persoonlijk ervaar geen verschil wat betreft het gevoel. Ik voel me niet meer of minder verbonden.
quote:

Als iemand ook mij aanspreekt en in die zin zegt,"je vriend" of misschien man??

Dan zeg ik toch altijd met zekere trots .."mijn man".

Wat vind je ervan (ook een vraag aan jou Nijn) als iemand het over "mijn man" heeft zonder getrouwd te zijn? Neem je die relatie dan eerder serieus? Of vind je dat not done?
Ga in therapie!
Grappig, ik moest net even denken aan een oom en tante van mij die nooit getrouwd geweest waren, maar wel ruim 40 jaar samengeweest waren. Ik had het altijd over mijn oom en zijn vrouw, dus eigenlijk oom en tante. Stonden nooit bij stil dat de mensen voor de wet niet getrouwd waren, maar ze hoorden gewoon bij elkaar.
quote:

quote: sto reageerde

Als iemand ook mij aanspreekt en in die zin zegt,"je vriend" of misschien man??

Dan zeg ik toch altijd met zekere trots .."mijn man".

Wat vind je ervan (ook een vraag aan jou Nijn) als iemand het over "mijn man" heeft zonder getrouwd te zijn? Neem je die relatie dan eerder serieus? Of vind je dat not done?O dat moet iemand toch zelf weten?

Ik neem in principe iedere relatie serieus. Zelfs als mensen hun man een 'mannie' of 'hubbie' noemen. Trouwen gebeurt natuurlijk voor een groot deel in je hoofd. Voor de een telt het papier wel en voor de ander niet. Ik vond het enig en ben inderdaad trots op mijn verbintenis omdat ik me zo lekker getrouwd voel maar dat was zonder trouwring ook al zo, het is alleen maar meer bevestigd nu.

Je vroeg het niet aan mij natuurlijk maar ik ben niks te beroerd om mijn two cents te deponeren, je begrijpt.....:P
Bedankt Elo!!

Natuurlijk neem ik een ieders relatie serieus, je bent toch niet voor niks samen, maar je hebt ook mensen die roepen, ik trouwen , nooit, ik heb bindingsangst, dat vind ik dus onzin, want als je samenwoont heb je ook je verplichtingen naar een ander toe en kun je ook niet maar erop los leven lijkt mij.

trouwen is ook een bepaald gevoel naar elkaar toe,officiel bij elkaar horen, bezegelen, ja en het kan ook allemaal zonder, maar mijn man is heel traditioneel en ik ook, bovendien zeker van het feit dat we kinderen wilden en dan is trouwen ook een goeie stap in de goeie richting, bovendien ben ik zo een trut die er altijd van gedroomd heeft om traditioneel te trouwen, het was dan ook een romantische dag , die je nooit meer vergeet.

Ik zou het zo weer doen en niet zonder willen.

En hoe anderen het doen is ieder zijn goed recht, maar als het dan niet uitmaakt, kun je het toch ook gewoon doen.Geeft toch een extra dimensie

je bent of iemands vriendin of je bent een gehuwde vrouw, ik prefereer de laatste.
quote:Natuurlijk neem ik een ieders relatie serieus, je bent toch niet voor niks samen,

"Mijn vriend en ik hebben drie kinderen , blahhh." vind ik anders niet echt respectvol overkomen Sto ;)

En hoe anderen het doen is ieder zijn goed recht, maar als het dan niet uitmaakt, kun je het toch ook gewoon doen.Geeft toch een extra dimensie

Eh... als het niet uitmaakt geeft het toch ook geen extra dimensie?

je bent of iemands vriendin of je bent een gehuwde vrouw, ik prefereer de laatste.

Hebbie nog meer smaken?
Ga in therapie!
quote: O dat moet iemand toch zelf weten? Psies :P

Ik neem in principe iedere relatie serieus.

Ik niet, sterker nog, ik neem niet eens alle huwelijken serieus.

Zelfs als mensen hun man een 'mannie' of 'hubbie' noemen. Trouwen gebeurt natuurlijk voor een groot deel in je hoofd.

Mag ik die op een tegeltje?

Je vroeg het niet aan mij natuurlijk maar ik ben niks te beroerd om mijn two cents te deponeren, je begrijpt.....:P

Jouw 2 cts waardeer ik altijd Leo O+ (gut, we lijken wel een getrouwd stel, bllllg)
Ga in therapie!
quote:

Natuurlijk neem ik een ieders relatie serieus, je bent toch niet voor niks samen,

"Mijn vriend en ik hebben drie kinderen , blahhh." vind ik anders niet echt respectvol overkomen Sto ;) nee, misschien niet, maar als ik  mijzelf daarin verplaats   zou ik  het van mijn man niet respectvol vinden als ie dan niet met me zou trouwen, not my piece of cake en voor mijn gevoel is het respectloos, wat anderen doen, moeten ze zelf weten, maar ik zou er giga van balen

Eh... als het niet uitmaakt geeft het toch ook geen extra dimensie? dat bedoel ik meer naar de anderen toe, voor mij is het een extra dimensie

Hebbie nog meer smaken? ja hoor, minnares kan ook nog
quote: maar als ik  mijzelf daarin verplaats   zou ik  het van mijn man niet respectvol vinden als ie dan niet met me zou trouwen, not my piece of cake en voor mijn gevoel is het respectloos, wat anderen doen, moeten ze zelf weten, maar ik zou er giga van balen

Waarom is niet willen trouwen respectloos?

Eh... als het niet uitmaakt geeft het toch ook geen extra dimensie? dat bedoel ik meer naar de anderen toe, voor mij is het een extra dimensie

Precies, voor jou maar voor anderen misschien niet, dus waarom zouden díe dan moeten trouwen volgens jou? Als het niet s uitmaakt, voegt het toch ook niets toe?

Hebbie nog meer smaken? ja hoor, minnares kan ook nog

Pffff.... Komt de gedachte dat een vrouw nog los van haar relatie tot een man gekwalificeerd kan worden nou écht niet in je op? :o
Ga in therapie!
he dubio, ik heb hier geen zin in, het gaat toch om wat voor jou persoonlijk werkt, nou dat heb ik nou verteld wat ik prefereer.

Ik ben blij met hoe ik het heb gedaan , voor mij is het een ultieme manier van een relatie bezegelen, o.k.?!
quote:

he dubio, ik heb hier geen zin in, het gaat toch om wat voor jou persoonlijk werkt, nou dat heb ik nou verteld wat ik prefereer.

Ik ben blij met hoe ik het heb gedaan , voor mij is het een ultieme manier van een relatie bezegelen, o.k.?!

O.
Ga in therapie!
quote:

quote: eleonora reageerde

O dat moet iemand toch zelf weten? Psies :P

Ik neem in principe iedere relatie serieus.

Ik niet, sterker nog, ik neem niet eens alle huwelijken serieus.

Zelfs als mensen hun man een 'mannie' of 'hubbie' noemen. Trouwen gebeurt natuurlijk voor een groot deel in je hoofd.

Mag ik die op een tegeltje?

Jouw 2 cts waardeer ik altijd Leo O+ (gut, we lijken wel een getrouwd stel, bllllg)Ik niet, sterker nog, ik neem niet eens alle huwelijken serieus.

Vind ik een goeie van je Duubske, ben het helemaal met je eens hahahaha! O+
quote:je bent of iemands vriendin of je bent een gehuwde vrouw, ik prefereer de laatste.Ik ben toch liever gewoon mezelf, dan "iets van iemand".
quote:

Ik ben toch liever gewoon mezelf, dan "iets van iemand".

Je bent mijn favoriete Nijn/Sabeltandcavia/Nijn hoor maar dat hoef ik verder niet zwart op wit of zo.
quote:

Bedankt Elo!!

Heb ik iets verkeerds gezegd?
quote:

quote: korenwolf reageerde

Je bent mijn favoriete Nijn/Sabeltandcavia/Nijn hoor maar dat hoef ik verder niet zwart op wit of zo.

Ik bedoel natuurlijk Korenwolf/Sabeltandcavia/Nijn....pffffffffff, met mijn achternaam zijn ook meteen een hele berg belangrijke hersencellen verdwenen.
quote:

Ik krijg pardoes last van bindingsangst.
quote:

quote: eleonora reageerde

Ik krijg pardoes last van bindingsangst.

Maar, ik vraag je dan ook niet ten huwelijk, ik hou daar rekening mee.....
quote:

Fijn dat je even voorbij komt, Korenwolf. Ik had (lees: het heeft) geen zin om met iemand te discussiëren met iemand die geen zin heeft om te dicussiëren. 

Ik wil je nog complimenteren met je posting over keurslijven en vooroordelen. Ik sluit me daar volledig bij aan. Sto bevestigt hier nog een keer dat ze mensen wel veroordeelt, hoe hard ze ook roept dat iedereen het zelf moet weten (als ze respectloos met elkaar om willen gaan :P).

Je moet maar denken dat het leven simpeler is als je de nuances mist, maar wel minder kleurrijk

Leo, bedoel je 'favoriete knaagdier'? En je bent je achternaam niet kwijt hoor, kijk maar in je paspoort :P
Ga in therapie!
Paspoort! Da's waar.. ik moest een nieuwe en ik kon er in laten zetten "partner van [Vriend's naam]" Nou is dat leuk en officieel enzo?

Heb wel tegen Lief gezegd dat we nu minimaal 5 jaar bij elkaar moeten blijven
quote:Paspoort! Da's waar.. ik moest een nieuwe en ik kon er in laten zetten "partner van [Vriend's naam]" Nou is dat leuk en officieel enzo?

Heb wel tegen Lief gezegd dat we nu minimaal 5 jaar bij elkaar moeten blijven Heet dat tegenwoordig partner van? Of is dat voor een geregistreerd partnerschap? Hip hoor. Ter geruststelling: je kan het er ook weer uit laten halen ;)

Toen ik ooit op een paspoortafdeling werkte, kreeg ik mannen altijd op de kast door te vragen of ze de achternaam van hun vrouw in hun paspoort wilden laten bijschrijven. Meestal lazen ze het formulier namelijk niet goed, want die naam moest je alleen invullen als je die wilde laten bijschrijven. De reactie varieerde van verbaasd tot verontwaardigd. Ik deed natuurlijk net of het de gewoonste zaak van de wereld was :P
Ga in therapie!
Yups, GP-tje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven