Wat schrijf je op een 'met oprechte deelneming kaart?'.

10-04-2008 11:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is mijn buurman overleden. Nu wil ik graag een kaartje in de bus doen voor mijn buurvrouw. Ik wil hier graag iets meer opzetten dan alleen onze namen, bijvoorbeeld een gedichtje of persoonlijke noot, maar wat?? Ik heb al even rond zitten kijken, maar de meeste dingen die ik kan vinden zijn meer bedoeld als het over echte naasten gaat. We hadden geen intens contact, meer op 'praatjes bij de brievenbus-niveau'.

Wie heeft een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat er steeds mooiere condoleancekaarten komen. Ik heb er de afgelopen weken heel veel in handen gehad en het traditionele 'zwarte randje' is er veel minder dan eerst.



Wat mij het meeste raakte waren kaarten waarop iets persoonlijks stond. Een kleine anekdote, een kleine herinnering. Iets waardoor mijn beeld van mama weer herleefd werd, of waardoor er juist een beeld werd toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
Fussie, ieder zijn smaak natuurlijk. Maar ik heb af en toe een teiltje nodig als ik die nieuwe kaarten zie. Inderdaad is het traditionele zwarte randje weg. Maar er komen enorme kleffe gedichtjes voor terug.

Maar nu moet ik eerlijk bekkennen, dat ik liever zo'n kaartje heb (en dat iemand dus een teken van medeleven geeft) dan niets!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 17 april 2008 @ 12:23:

Ik zou niet onthouden van wie ik geen kaart gekregen heb, wél van wie ik helemaal niets gehoord heb.
Dat is natuurlijk wel waar, maar ik had geen kaartje ook meteen doorgetrokken naar niets horen, hoewel ik me niemand kan herinnneren die niets van zich laten horen en ook geen kaartje had gestuurd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven