Wat ‘sparks joy’ voor jou?

16-03-2018 04:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met de Marie Kondo methode. En ik faal trouwens ook behoorlijk :facepalm: maar dat geheel terzijde :biggrin:

Marie Kondo is een opruim-guru die zegt dat je leven een heel stuk beter wordt, als je alleen spullen bewaart, die je ‘truly joy’ geven en waar je dus echt blij van wordt of die erg nuttig zijn. En de rest van de spullen gooi of geef je weg.

Vraag aan jullie; van welke bezittingen word jij nu echt heel erg blij of welke bezittingen zijn extreem nuttig in jouw leven?

TO trapt af:

- Mijn auto die me altijd van A naar B brengt
- Mijn iPhone
- Fantastische LaDress jurkjes die geweldig zitten en supermooi blijven in de was
- e-Reader, nooit meer ladingen boeken in huis
- Het espresso apparaat
- Douchefoam van Rituals :heart:
- Mijn gitaar
- Het spul voor m’n haar dat ik na een lange lange zoektocht eindelijk heb gevonden. Sinds ik het gebruik, zitten m’n krullen elke dag perfect!
- Lenor wasparels, mijn wasgoed ruikt hierdoor zo ontzettend lekker

En natuurlijk nog tig andere dingen, maar deze kwamen als eerste in me op :)
Alle reacties Link kopieren
- Lenor wasparels, mijn wasgoed ruikt hierdoor zo ontzettend lekker
Ik heb die reclame nooit begrepen. Meer zweverig gedoe met ballet dan werkelijke uitleg hoe het product werkt. Meer wasmiddelmerken trouwens willen geassocieerd worden met slanke dansende personen. En dan denken ze dat ik ook in de wasserette ga dansen. Heel raar.
Bovendien kan geur mij al na een halfuur gaan irriteren dus ben ik bang voor een miskoop.
retrostar wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:08
0.46% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
JollyRider schreef:
16-03-2018 08:47
Ooit zag ik een film over een mislukte bas-speler die min of meer per ongeluk sekteleider werd voor dwaze hippies die in de muziek allerlei spiritueels hoorden. Ik was een jaar of 12, maar die is me altijd bijgebleven. Dus mijn hoofdpersoon wordt goeroe Herman de bas-speler, denk ik.
Oef, dat klinkt nu al spannend. Schrijf maar door. Ik wil best je concepten voor je lezen ensea :proud:
Oh en in mijn omgeving voldoet iemand aan jouw omschrijving als je muziek door outdoor vervangt. Speelt nu, bruikbaar? :proud:
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
16-03-2018 09:03
Toch wel een rare stelling van die Kongo.
Er zijn een boel dingen waar ik geen warme gevoelens bij krijg, maar ik niet zonder kan.
Bedoel je dan praktisch? Of ‘binding hebben met’?
Qua praktisch kun je natuurlijk wel juist die dingen bewaren die lekkerder in de hand liggen, beter zitten etc.
Als je 100 onderbroeken hebt (waar net iemand het over had als zijnde niet-joysparken, maar wel nodig) dan maak je een schifting van onderbroeken die wel lekker zitten en die je bijna nooit aanhebt omdat ze níet zo lekker zitten.

Ik persoonlijk bewaar ze dan voor je weet maar nooit, maar ik heb niet teveel in huis.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 09:07
Oef, dat klinkt nu al spannend. Schrijf maar door. Ik wil best je concepten voor je lezen ensea :proud:
Oh en in mijn omgeving voldoet iemand aan jouw omschrijving als je muziek door outdoor vervangt. Speelt nu, bruikbaar? :proud:
:rofl: beginnen met schrijven is gepland voor 2040, mocht ik dan tegen alle hoop en verwachting in nogf bij leven en verstand zijn
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 09:11
0.23% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk overigens hoe beter een wasmiddel werkt, hoe minder slank je ervan wordt.

Iedereen dus terug naar wasbord en borstel. Daar word je écht slank van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-03-2018 09:09
Bedoel je dan praktisch? Of ‘binding hebben met’?
Qua praktisch kun je natuurlijk wel juist die dingen bewaren die lekkerder in de hand liggen, beter zitten etc.
Als je 100 onderbroeken hebt (waar net iemand het over had als zijnde niet-joysparken, maar wel nodig) dan maak je een schifting van onderbroeken die wel lekker zitten en die je bijna nooit aanhebt omdat ze níet zo lekker zitten.

Ik persoonlijk bewaar ze dan voor je weet maar nooit, maar ik heb niet teveel in huis.
Ik bedoel dat praktisch. Ik voel geen geluksmomenten bij mijn kaasschaaf, kurkentrekker en grasmaaier.
Maar zonder die spullen wordt het lastig.
Ik heb twee boeken van marie kondo maar mijn huis is nog niet opgeruimd :zzz:

Maar what sparks joy
Mijn auto
Telefoon
Foto’s
Hondjes
Boeken
Tijdschriften
Paar persoonlijke items in huis
Diva warmteborstel pluisvrij haar :)
JollyRider schreef:
16-03-2018 09:10
:rofl: beginnen met schrijven is gepland voor 2040, mocht ik dan tegen alle hoop en verwachting in nogf bij leven en verstand zijn
:idee: Omdat ik dat een zeer naar idee vind, ben ik best bereid om je kladschrijfsels voor je te bewaren (podcasts zijn natuurlijk ook mogelijk). Kan ik hem altijd nog uitbrengen als nagedachtenis. Je wil de wereld toch niet zonder achterlaten??
Alle reacties Link kopieren
winterqueen schreef:
16-03-2018 08:28
Oh, ik had wel verwacht dat er al iemand had gereageerd dat het zoooo enorm oppervlakkig is om blij te worden van dingen....
Joh, dat ligt er echt helemaal aan hoe je met je spullen en dingen omgaat.

Mijn moeder, hoarder eersteklas, weet van ál haar spullen nog het verhaal erachter, haar spullen zijn haar leven en dat is niks oppervlakkig. Ze past trouwens al automatisch de ‘sparks joy’ techniek toe, maar haar huis wordt er niet leger van trouwens.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
16-03-2018 09:14
Ik bedoel dat praktisch. Ik voel geen geluksmomenten bij mijn kaasschaaf, kurkentrekker en grasmaaier.
Maar zonder die spullen wordt het lastig.
Nee, dat klopt, maar zoiemand als mijn moeder haalt gerust 10 kaasschaven in huis en bewaart dan uiteindelijk de beste, fijnste.
Muziek.
koko67 schreef:
16-03-2018 09:14
Ik bedoel dat praktisch. Ik voel geen geluksmomenten bij mijn kaasschaaf, kurkentrekker en grasmaaier.
Maar zonder die spullen wordt het lastig.
Daar heb ik dus geen last van: mes ipv kaasschaaf, geen wijn / wijnflessen met draaidop of leren om een fles te 'ontkurken' met een zwaard (moet je die wel weer aanschaffen...) en voor de grasmaaier zijn schapen / buurkinderen / asfalt etc.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het afgelopen jaar een lange tijd uit koffers heb geleefd en echt ervaren heb dat ik in die maanden én de helft uit mijn koffers niet eens gebruikt heb én de rest eigenlijk niet eens gemist heb. En eigenlijk zorgt dat er nu voor dat ik echt onrustig word van onnodig gedoe. Daarnaast is ingebroken toen ik heel jong was en dit heeft ervoor gezorgd dat ik weinig waarde hecht aan spullen en alles als vervangbaar zie.
Ik kan wel heel erg genieten van spullen die niet van mij zijn, maar mooi in een museum / atelier / winkel etc. staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet veel met dingen, behalve dan dat ze praktisch zijn. Ik heb best wel veel, maar als ik morgen in n hutje moet gaan wonen met alleen een klein autootje dan lukt dat ook wel. Zolang ik degenen van wie ik hou maar om me heen heb. Baal wel dat ik niet zo’n boek heb geschreven.
Cum non tum age
En oude boeken, die hebben vaak zo veel mee gemaakt, dan verzin ik er bij dat ze in de loopgraven zijn mee genomen tijdens WO I en naar een nazi parade in WO II en zo.

en mijn fluffy dekentje waar ik helemaal in kruip op de bank.
noa schreef:
16-03-2018 09:23
Ik heb niet veel met dingen, behalve dan dat ze praktisch zijn. Ik heb best wel veel, maar als ik morgen in n hutje moet gaan wonen met alleen een klein autootje dan lukt dat ook wel. Zolang ik degenen van wie ik hou maar om me heen heb. Baal wel dat ik niet zo’n boek heb geschreven.
Wat houd je tegen? Je hebt vast een eigen visie en idee, uitwerken en vermarkten. You go girl!
Alle reacties Link kopieren
Enfin, meteen na een dak boven mijn hoofd, te eten en uitzicht op een volgende dag komen de geliefden en de computer en tv. Pas daarna het interieur. Maar als je heel veel hebt dan dreig je dat te vergeten.

Als je griep hebt dan wil je alleen maar dat de dag omgaat. Maar dan ben je toch blij met je comfortabele bed.

Verder wil ik nog werk kunnen doen anders verveel ik me een breuk. Ik wil dus zinvolle tijdsbesteding. Wat zinvol is dat wordt bepaald door je eigen gedachten en gevoel erover en is voor iedereen verschillend. Sommigen willen een heleboel vrienden en uitgaan. Ik zou eerder de muur gaan verven. Ook wil ik graag plotseling kunnen uitbarsten in activiteit en niet gedwongen door een of andere onduidelijke blessure thuiszitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
To, welk product voor je haar??

Ik heb ook krullen.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 09:16
:idee: Omdat ik dat een zeer naar idee vind, ben ik best bereid om je kladschrijfsels voor je te bewaren (podcasts zijn natuurlijk ook mogelijk). Kan ik hem altijd nog uitbrengen als nagedachtenis. Je wil de wereld toch niet zonder achterlaten??
:)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
16-03-2018 09:24
En oude boeken, die hebben vaak zo veel mee gemaakt, dan verzin ik er bij dat ze in de loopgraven zijn mee genomen tijdens WO I en naar een nazi parade in WO II en zo.

en mijn fluffy dekentje waar ik helemaal in kruip op de bank.
Echt, iedere keer als ik jou lees he, en meestal onderdruk ik het en zwijg ik, maar wat vind ik je toch leuk :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 09:24
Wat houd je tegen? Je hebt vast een eigen visie en idee, uitwerken en vermarkten. You go girl!
Mijn gebrek aan schrijfkwaliteiten. Maar ik zie mezelf wel op een podium staan om lezingen te houden. Maarja, moet ik wel eerst een boek hebben, anders sta ik daar zonder publiek.
Cum non tum age
noa schreef:
16-03-2018 09:34
Mijn gebrek aan schrijfkwaliteiten. Maar ik zie mezelf wel op een podium staan om lezingen te houden. Maarja, moet ik wel eerst een boek hebben, anders sta ik daar zonder publiek.
Je hoeft niet eerst een boek te hebben, je kunt ook andersom werken. PB me maar als je wil sparren.
Alle reacties Link kopieren
[quote=GenieInABottle post_id=28268578 time=1521188568 user_id=331193]
Daar heb ik dus geen last van: mes ipv kaasschaaf, geen wijn / wijnflessen met draaidop of leren om een fles te 'ontkurken' met een zwaard (moet je die wel weer aanschaffen...) en voor de grasmaaier zijn schapen / buurkinderen / asfalt etc.

Schapen in mijn stadstuintje wordt een probleem met de buren, vrees ik.
Maar ik begrijp het idee erachter wel, veel spullen zijn absoluut niet nodig in mijn huis. Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben om een boel,weg te gooien. Ik heb alleen helaas een man die volgens mij de oorlog nog heeft meegemaakt.
Hij raakt echt in paniek als ik dingen weggooi.
"Daar kan je misschien nog wel iemand blij mee maken".
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 09:50
Je hoeft niet eerst een boek te hebben, je kunt ook andersom werken. PB me maar als je wil sparren.
Dat vind ik echt aardig van je. Ik zal er eens over nadenken. Wellicht kan ik ook eens over andere ideeën sparren (geef een vinger...).
Cum non tum age
Haha Koko. Handig zo'n man, je hoeft alleen maar te zeggen: wat fijn, maak even iemand (of heel veel mensen, afhankelijk van de selectie) blij in de komende 5 minuten...
noa schreef:
16-03-2018 10:02
Dat vind ik echt aardig van je. Ik zal er eens over nadenken. Wellicht kan ik ook eens over andere ideeën sparren (geef een vinger...).
Je bent welkom. I :heart: sparren.
Ennuh, ik heb lange vingers, het duurt wel even voor je bij die arm bent :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven