wat te doen met gevonden camera?

10-08-2008 11:19 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Afgeven bij het politiebureau?
Had je het niet beter bij de politie in Frankrijk kunnen afgeven? Of nu nog even melden daar. Ik neem aan dat die mensen als eerste de politie daar bellen of hun camera daar is afgegeven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dat je al een heel eind op de goede weg bent. meer kan je niet doen volgens mij!
net of de politie alle moeite doet om een camera terug te bezorgen.... En dan moet je het ook nog eens bij de goede regio doen, ze zullen geen landelijke opsporing doen o.i.d.

Misschien plaatsen de mensen zelf nog een oproepje. Denk niet dat je veel meer kunt doen dan wat je nu gedaan hebt.
Als ik een camera of iets anders van waarde koop stuur ik altijd het garantiebewijs in, en daarop staat het serienummer van de camera. Dus misschien dat je de servicedesk van de importeur een mailtje kan sturen met het verzoek dit nummer te gebruiken om de eigenaar een berichtje te sturen dat jij de camera hebt gevonden?
Kijk ook even of er misschien dingen als een kenteken, of een naam van een camping op de foto's staan.
.
.
.
Kijk in het menu van de camera, op sommige camera's kun je namelijk je eigen copyright invoeren (dus bijv. je eigen emailadres) Als je dat kunt vinden, is het 'n fluitje van 'n cent de eigenaar te mailen.
quote:extrahalo schreef op 10 augustus 2008 @ 11:32:

ik zal ook eens uitzoeken hoe het met gevonden voorwerpen en politie zit...Nooit bij de politie afgeven, alleen melden. Als de eigenaar het niet komt ophalen steken zij het in hun eigen zak, denk dat jij daar als vinder toch meer recht op hebt.
Is het niet zo als je het bijv. hier aangeeft bij een politieburo, en de aangifte komt in de computer, dat elk buro in NL kan zien dat jij die camera hebt gevonden? Ik ben ook wel eens iets verloren en de politie kon toen dacht ik kijken of het evt. bij een andere stad was afgegeven. Mocht dat zo zijn zou ik even hier naar een politieburo gaan. Van te voren even bellen of het klopt dat andere buro's ook die aangifte kan zien.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
@Extrahalo: lief dat je al die moeite doet om de camera terug te bezorgen. Voor jou misschien 'vanzelfsprekend' maar helaas voor vele anderen niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
quote:elninjoo schreef op 10 augustus 2008 @ 11:34:

[...]

Nooit bij de politie afgeven, alleen melden. Als de eigenaar het niet komt ophalen steken zij het in hun eigen zak, denk dat jij daar als vinder toch meer recht op hebt.

Wat een belachelijke reactie Elninjoo! Misschien dat dat in het buitenland gebeurt, maar in NL kost je dat gewoon je baan hoor. Is namelijk gewoon diefstal. Vraag me af waar je de wijsheid vandaan hebt...

TO: super wat je doet voor een ander! Ik hoop dat je zoektocht wat oplevert.
quote:Tientje79 schreef op 10 augustus 2008 @ 12:09:

[...]

Wat een belachelijke reactie Elninjoo! Misschien dat dat in het buitenland gebeurt, maar in NL kost je dat gewoon je baan hoor. Is namelijk gewoon diefstal. Vraag me af waar je de wijsheid vandaan hebt...

TO: super wat je doet voor een ander! Ik hoop dat je zoektocht wat oplevert.

Uit de praktijk gehoord (helaas meermaals)

Bovendien, waarom zou je het risico lopen als je zelf wel van zins bent om de camera aan de rechtmatige eigenaar te geven? Als je de melding doet kan de politie de eigenaar -als die zich meldt- naar de vinder sturen.
.
quote:extrahalo schreef op 10 augustus 2008 @ 11:56:

[...]

Je vakantiefoto's kwijt raken lijkt me echt verschrikkelijk!!! Dus dan wil best wel wat moeite doen om ze terug te bezorgen. En bovendien heb ik zelf al een prima camera

Ik begrijp echter dat je na een jaar na melding bij de politie eigenaar wordt van een gevonden voorwerp. Maar dat vind ik zelf wat lang om te wachten, als niemand zich meldt binnen 2 maanden, dan denk ik niet dat het ooit nog gebeurt. En al die tijd tot een jaar mag je hem niet gebruiken? Da's ook een beetje jammer dan!

Je kan altijd die foto's + filmpjes op een cd/ DVD zetten.

Als er dan nog een eigenaar meld. Heb je de foto's nog

Idd kl*te situatie!
Je zou het ook even bij de ANWB en het postkantoor kunnen melden. Zij hebben namelijk de meeste reisverzekeringen en er is een goede kans dat de eigenaar zijn camera daar opgeeft.
quote:elninjoo schreef op 10 augustus 2008 @ 12:12:

[...]

Uit de praktijk gehoord (helaas meermaals)

Bovendien, waarom zou je het risico lopen als je zelf wel van zins bent om de camera aan de rechtmatige eigenaar te geven? Als je de melding doet kan de politie de eigenaar -als die zich meldt- naar de vinder sturen.

Nou ja, rotte appels heb je overal natuurlijk, maar mijn punt dat het niet gebruikelijk is (erger me rot aan die lui die over de schreef gaan en de rest een slechte naam bezorgen) - is wel overgekomen he

En ja, ik zou de camera ook zelf bewaren hoor. Alleen al omdat 'ie dan óóit, eventueel, mogelijkerwijs van mij zou kunnen worden
.
.
Goed zo! Je lijkt Amélie Poulain wel

In geval van twijfel aan een zich meldende eigenaar kan je trouwens een vraag bedenken om te controleren of je de camera niet meegeeft aan de verkeerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven