Wat te fotograferen?
maandag 3 oktober 2016 om 09:50
Hoi allemaal,
Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ik heb al jaren een goede camera die ik vooral gebruik voor concertfoto's te maken, maar ik wil ook graag andere dingen gaan fotograferen. Ik zou schoonheid in alles, en wil overal foto's van maken, maar vind het lastig om zomaar even m'n camera te pakken en een foto te maken bijvoorbeeld midden in de stad. Mensen kijken dan zo naar je..
Wat zijn nou leuke dingen om te fotograferen? Ik ben iemand die van simpel, maar met diepgang houd, als dat enigszins logisch klinkt haha. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alle tips zijn welkom
Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ik heb al jaren een goede camera die ik vooral gebruik voor concertfoto's te maken, maar ik wil ook graag andere dingen gaan fotograferen. Ik zou schoonheid in alles, en wil overal foto's van maken, maar vind het lastig om zomaar even m'n camera te pakken en een foto te maken bijvoorbeeld midden in de stad. Mensen kijken dan zo naar je..
Wat zijn nou leuke dingen om te fotograferen? Ik ben iemand die van simpel, maar met diepgang houd, als dat enigszins logisch klinkt haha. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alle tips zijn welkom
"Verlangen om iemand anders te zijn is een verspilling van de persoon die je bent." - Kurt Cobain
maandag 3 oktober 2016 om 09:55
maandag 3 oktober 2016 om 09:55
Je ziet schoonheid in alles maar je maakt daar dan geen foto´s van??
Afijn. Je zou je kunnen aanmelden bij een fotografie-cursus, die gaan vaak naar speciale plaatsen. Urbex locaties bijvoorbeeld. Verder bos, heide, strand, treinstation...
En waarom niet in de stad? Dat zou je toch ook doen als je naar Parijs of Londen gaat?
Kortom; ik zie het probleem niet.
Afijn. Je zou je kunnen aanmelden bij een fotografie-cursus, die gaan vaak naar speciale plaatsen. Urbex locaties bijvoorbeeld. Verder bos, heide, strand, treinstation...
En waarom niet in de stad? Dat zou je toch ook doen als je naar Parijs of Londen gaat?
Kortom; ik zie het probleem niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 3 oktober 2016 om 10:02
https://www.reddit.com/r/PictureChallenge
Geeft je elke week een opdracht. Dan heb je iets om te fotograferen.
Geeft je elke week een opdracht. Dan heb je iets om te fotograferen.
maandag 3 oktober 2016 om 10:21
Ik had hetzelfde dilemma voor ik met de kunstacademie begon. Tijdens mijn studie heb ik ontzettend veel geleerd, waarom ik fotografeer, waarom ik fotografeer wat ik fotografeer etc. Ik herinner me nog dat ik een paar opdrachten alleen maar in zwart-wit mocht doen. Dit leert je heel anders kijken naar contrasten, omdat de kleuren je niet meer afleiden. Dit soort dingen zijn leuk om te doen. Net als zelfportretten, die kwamen bij ons ook iedere keer terug, in iedere vorm. In het begin vond ik het ontzettend moeilijk, maar je leert er ook weer van. Waarom je jezelf vanaf een afstand fotografeert of waarom juist niet. Ik vond het erg fijn om op school de dingen ook steeds te bespreken, die motiveerden weer om verder te gaan. Stel jezelf vragen, op die manier word je vanzelf selectiever in je onderwerpen en je interesses.
Een cursus is zeker een goed idee!
Een cursus is zeker een goed idee!
maandag 3 oktober 2016 om 15:09
Sluit je op facebook aan bij wat foto groepen, zo doe ik inspiratie op.
Ik zit zelf bij een fotoclub. Wij komen elke maand bij elkaar en nemen dan een foto mee binnen een bepaald thema. Dus dan heb je ook iets om naar te zoeken op straat. We besprek de foto dan (compositie ed. en wat roept het bij je op). Er zijn ook fotoclubs die helemaal prat gaan op de juiste isowaarde en sluitertijd. Maar bij ons kijken ze alleen naar het resultaat en niet het technische component.
Een cursus oid is leuk, maar al dat technische onthoud ik echt niet. En vaak vind ik het ook erg duur. Boven de 100,- voor een dag van 10 tot 16, inclusief een uurtje lunch. Effectief fotografeer je dan 1 uur en de rest is vaak alleen maar theorie.
Ik zit zelf bij een fotoclub. Wij komen elke maand bij elkaar en nemen dan een foto mee binnen een bepaald thema. Dus dan heb je ook iets om naar te zoeken op straat. We besprek de foto dan (compositie ed. en wat roept het bij je op). Er zijn ook fotoclubs die helemaal prat gaan op de juiste isowaarde en sluitertijd. Maar bij ons kijken ze alleen naar het resultaat en niet het technische component.
Een cursus oid is leuk, maar al dat technische onthoud ik echt niet. En vaak vind ik het ook erg duur. Boven de 100,- voor een dag van 10 tot 16, inclusief een uurtje lunch. Effectief fotografeer je dan 1 uur en de rest is vaak alleen maar theorie.