Wat vinden jullie echt niet kunnen?

27-02-2008 15:52 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarden, normen, beleefdheidsvormen, etiquette, hygiene.

Wat vinden jullie echt niet kunnen?

Zal een paar voorbeelden noemen:

Gekleed in een trainingspak naar de begrafenis van je moeder gaan (serieus, met eigen ogen gezien).

In een "onbeperkt-eten" restaurant borden vol scheppen met onbekende gerechten om die vervolgens bijna onaangeroerd weer af te laten serveren (neem dan een beetje).

Wanneer je kind heeft overgegeven (mama stond erbij) in een klimtoestel (overdekte speeltuin) de boel gewoon laten liggen en met je kind een andere attractie ingaan (vorige week gezien, heb zelf maar even een medewerker gewaarschuwd, zodat het schoongemaakt kon worden).

Je hond los laten lopen in een restaurant.

Condooms door de brievenbus duwen bij het portiek waar je hebt zitten "rotzooien". (Mijn oma woonde om de hoek bij een discotheek, haar vaste zondagochtendritueel was handschoenen aan en......)

Een vrouw die 7 1/2 maand zwanger is op een matrasje op de grond laten slapen (terwijl er een stapelbed vrij was).

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar laat het verder aan jullie over.
quote:yasmijn schreef op 27 februari 2008 @ 23:54:

Ben ik afgevallen? Is Poez afgevallen? Denk het niet.

Er is er maar één uiteindelijk afgevallen, Vesten.Wat jij wil Yas, jou domme verhalen heb ik dus nooit geloofd netals Poez, tis gewoon zielig, maar goed jullie gaan behoorlijk off topic, dus ik pas!
quote:yasmijn schreef op 27 februari 2008 @ 23:54:

Ben ik afgevallen? Is Poez afgevallen? Denk het niet.

Er is er maar één uiteindelijk afgevallen, Vesten.Yas, ze is al op de hoogte van onze geheime afvalpogingen zoals je ziet dus cut the crap. Geen idee hoe ze het weet. Jij een idee?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je redt het niet meer op dit forum, Festen. Vesten, je valt echt bij alles en iedereen door de mand, op den duur.
Geen bijzonderheden
quote:Festen schreef op 27 februari 2008 @ 23:56:

[...]

Wat jij wil Yas, jou domme verhalen heb ik dus nooit geloofd netals Poez, tis gewoon zielig, maar goed jullie gaan behoorlijk off topic, dus ik pas!Word het lastig, Vesten?
quote:yasmijn schreef op 27 februari 2008 @ 23:58:

Je redt het niet meer op dit forum, Festen. Vesten, je valt echt bij alles en iedereen door de mand, op den duur.zozo had jij je huwelijk maar gered, huillie
quote:Poezewoes schreef op 27 februari 2008 @ 23:58:

[...]

Word het lastig, Vesten? neen hoor maar je kop gaat mij vervelen
quote:Festen schreef op 27 februari 2008 @ 23:59:

[Je redt het niet meer op dit forum, Festen. Vesten, je valt echt bij alles en iedereen door de mand, op den duur.

]

zozo had jij je huwelijk maar gered, huillieWat een voorspellende gave heb jij Yas!
quote:Poezewoes schreef op 28 februari 2008 @ 00:01:

[...]

Wat een voorspellende gave heb jij Yas! I know!
Geen bijzonderheden
trusten Zamirah
Yas, Vesten heeft wel gelijk, we gaan erg off-topic.

OK, on-topic:

Wat ik echt niet vind kunnen is dat gifslangen in konijnenoutfit zomaar wordt losgelaten zonder begeleiding.
Van top tot teen gekleed zijn in Merkkleding en (thuis):

1) geen vloerbedekking/ zijl op de vloer hebben

2) van gas & electra afgesloten zijn

3) uiteindelijk ontruimt worden

Uit je Saab cabrio of X5 stappen midden op de dag en je uitkeringsspecificatie in de brievenbus van de DWI deponeren....(zie ik dagelijks)

Met je Tupperware bakje naar een (huis)feestje komen

Je gedragen onderbroek de volgende dag omkeren en weer aandoen (gezien bij een chick waar ik mee op kamp was in 1991 jakkie )

"s morgens niet douchen maar wel de tijd nemen om je helemaal op te maken (lees: Picasso) en je haren te fohnen...........smeerlapperij!!

In het openbaar potjes uit je neus eten en als iemand je daarop aanspreekt de boel gewoon ONTKENNEN (collega die dat deed, echt triest)

Zo kan ik de hele avond wel doorgaan.....
quote:Festen schreef op 28 februari 2008 @ 00:06:

trusten Zamirah Nee, die is zo dom, heeft het ook niet door.
Geen bijzonderheden
Poez, Yas, laat gaan. Het is het niet waard.
quote:yasmijn schreef op 28 februari 2008 @ 00:08:

[...]

Nee, die is zo dom, heeft het ook niet door. oh is dat zo? dat valt mij dan tegen als dat zo is van Zamirah
quote:lolotte schreef op 28 februari 2008 @ 00:09:

Poez, Yas, laat gaan. Het is het niet waard.True.
Geen bijzonderheden
quote:Javaantje schreef op 28 februari 2008 @ 00:08:

Van top tot teen gekleed zijn in Merkkleding en (thuis):

1) geen vloerbedekking/ zijl op de vloer hebben

2) van gas & electra afgesloten zijn

3) uiteindelijk ontruimt worden

Je vindt het dus niet kunnen dat mensen de schijn nog wat ophouden voor de buitenwereld. Misschien zo gekleed gaan omdat zij dan meer kans op beter (een baan? hebben.

Je kunt je niet indenken dat die kleding nog het enige is dat hen rest.

Je kunt je niet inleven in iemand die ondanks alles probeert voor zichzelf te zorgen.

Uit je Saab cabrio of X5 stappen midden op de dag en je uitkeringsspecificatie in de brievenbus van de DWI deponeren....(zie ik dagelijks)

Heb je de uitkeringsspecificatie van die mensen al eens van dichtbij bekeken? Zo nee, dan weet je niet waarom ze een uitkering hebben en die auto....wie zegt dat ze daar niet zo'n beetje alles voor laten om die te kunnen behouden.
quote:Festen schreef op 28 februari 2008 @ 00:12:

[...]

oh is dat zo? dat valt mij dan tegen als dat zo is van ZamirahGhe, er valt zoveel tegen, niet dan?
Geen bijzonderheden
quote:lolotte schreef op 28 februari 2008 @ 00:18:

[...]

Beste Lolotte......de schijn ophouden of niet weten wat belangrijker is in mijn ogen een groot verschil. Als jij voor de lol/ leuk gekleed gaat in merkkleding en geeneens een paar m2 zijl kan permiteren then there is something really wrong with you.....

En voor een beter/leukere baan kun je ook in H&M gekleed gaan....denk je nou echt dat er tijdens een sollicitatiegesprek gelet wordt op wat voor merk jij aanhebt? Denk dat het meer gaat om hoe je je presenteert.

En nee ik kan mij niet inleven in iemand die kosten wat het kost dure kleding wilt dragen en al jaren in een huis te woont welke er net zo uitziet als toen het opgeleverd werd HELL NO!!!!! En dan ook nog eens kinderen hebben.....ben je helemaal van de pot afgerukt. Leenbakker is een vrij goedkope winkel......

F.Y.I. werk al jaren met mensen die een uitkering genieten dus ben ook bekend met de zogenaamde specificaties, de Wwb enz enz enz enz......dus hopelijk weet je ook dat als je een uitkering geniet je een bepaald vermogen mag hebben. Dus geen Saab Cabrio of een X5.........want dat zit ver boven het "vrij te laten vermogen" nog meer vragen of opmerkingen?

Step into my office.....

Ken je de achterliggende problematiek? Het is makkelijk oordelen, mensen naar de H&M sturen of welke goedkopere winkel ook.

Weet je meer van die mensen dan hun bestedingspatroon en waar dat eventueel aan te wijten valt?

Oordelen over mensen met een uitkering is zo makkelijk, omdat je alleen die buitenkant ziet. Of iemand er opzettelijk, uit gemak(?), een potje van maakt weet je pas als je die mensen kent en niet een uitkeringsinstantie ziet binnenlopen.

Ik zie, zonder er voor op jouw werk te komen kijken, genoeg schrijnende gevallen om mij heen. Woon in een wijk met veel sociale woningbouw en psychische problematiek.

En weet je, ik zat er zelf niet eens zover vanaf.

Maar hulpverlening kon erger voorkomen. Die weg moet je echter wel kunnen vinden en belangrijker aandurven en kunnen.

Dat er lamzakken zijn die er misbruik van maken weet ik. Maar jij scheert even een hele zooi mensen over één kam.

En dát, om on topic te blijven, vind ik niet kunnen.
quote:Javaantje schreef op 28 februari 2008 @ 00:39:

[...]

Beste Lolotte......de schijn ophouden of niet weten wat belangrijker is in mijn ogen een groot verschil. Als jij voor de lol/ leuk gekleed gaat in merkkleding en geeneens een paar m2 zijl kan permiteren then there is something really wrong with you.....

En voor een beter/leukere baan kun je ook in H&M gekleed gaan....denk je nou echt dat er tijdens een sollicitatiegesprek gelet wordt op wat voor merk jij aanhebt? Denk dat het meer gaat om hoe je je presenteert.

En nee ik kan mij niet inleven in iemand die kosten wat het kost dure kleding wilt dragen en al jaren in een huis te woont welke er net zo uitziet als toen het opgeleverd werd HELL NO!!!!! En dan ook nog eens kinderen hebben.....ben je helemaal van de pot afgerukt. Leenbakker is een vrij goedkope winkel......

Mensen mogen toch zelf uitmaken waar hun prioriteiten liggen? Voor jou is een verzorgde woning belangrijk, voor een ander niet, maar kleding wel.

F.Y.I. werk al jaren met mensen die een uitkering genieten dus ben ook bekend met de zogenaamde specificaties, de Wwb enz enz enz enz......dus hopelijk weet je ook dat als je een uitkering geniet je een bepaald vermogen mag hebben. Dus geen Saab Cabrio of een X5.........want dat zit ver boven het "vrij te laten vermogen" nog meer vragen of opmerkingen?

Dan controleren jullie dat dus blijkbaar niet goed, als je regelmatig een 'uitkeringtrekker' in een dure Saab voor ziet rijden. Of, zou het misschien toch anders zijn dan jij op basis van een auto aanneemt?

Step into my office.....

Nee dank je. Jij hebt je mening al klaar op basis van mijn auto, mijn kleren en mijn huis. Mag ik alsjeblieft door je collega worden geholpen die minder aannames doet en minder bevooroordeeld is?

quote:Tinkeldel schreef op 27 februari 2008 @ 16:17:

Menstruatiebloed in het toilet laten liggen.

Heb eens schoongemaakt op kantoren, en daar vonden de mannen het erg grappig op het einde van de vorige dag een mega drol in het toilet te laten liggen. Tis maar wat je grappig vind.

heb op een school schoongemaakt, moesten in de grote vakantie

alles een goeie beurt geven. kom ik met mijn oud-collega,-het was haar laatste werkdag ze ging met pensioen- bij de wc's van GROEP 8, wat raar deur op slot van een wc. met een mes opengemaakt, de kots en nummertje twee {wat hier zo mooi genoemd werd} zat OVERAL op de wc,op de tegeltjes op de vloer echt overal. ben toch maar even handschoenen aan gaan doen!!

ben wel wat gewend maar toen heb ik echt even staan kokhalzen hoor!!! BAH,BAH!!! verdenk ze ervan dat ze gedacht hebben lekker alten liggen en deur op slot,laat de schoonmaaksters dat maar opruimen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Onderdezon schreef op 27 februari 2008 @ 20:05:

Oh, ik bedacht me nog wat terwijl ik naar het station fietste: Brabanders, die vind ik ook niet kunnen. Stelletje slappe pukkels zijn het.

dank je wel, ik ben een Brabantse. ben niet slap en heb GEEN pukkels!!!

Zo, nu ga ik oefenen met het likken van mijn elleboog.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Geen vaatdoek in je keuken hebben en dus nooit je aanrecht afnemen;

Je hond wassen in de afwasbak en vervolgens koffie serveren aan de buuf in een kopje die in diezelfde bak afgewassen is (wel met ander water, maar toch);

Niet opstaan als er bezoek bij je thuiskomt (dus gewoon met je kont op de bank blijven zitten);

Een loge in je bed laten slapen zonder je bed eerst te verschonen;

Buiten op de stoep voor je huis zitten;

Kinderen van nog geen jaar cola laten drinken;

Kinderen 'los' in de auto laten zitten (dus zonder autostoeltje);

Wanneer de bel gaat, vanaf het balkon naar beneden schreeuwen/roepen;

Voordringen;

Spugen;

Vuil op straat gooien;

Je kind de borst geven terwijl je over straat loopt. Of nog erger: in de supermarkt;

Je kind geen borst geven omdat je geen hangborsten wil hebben;

Je kinderen laten bedelen;

In een auto van voor de jaren '80 rijden (erg milieu-onvriendelijk);

Rood vlees eten terwijl je zwanger bent;

Keiharde muziek aan in je auto en al je ramen openzetten;

Strings op het strand;

Gewapend over straat gaan.

Als me er nog meer te binnen schiet, laat ik het wel weten.
midden in de nacht op het forum zitten,

terwijl je morgen weer fris en fruitig naast je bed moet staan.

dat kan dus niet.
Estessie, je bent wel een beetje een mierenneuker he.... Wat maak je het jezelf lastig. Ik ga er maar vanuit dat je het allemaal niet zo meent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven