Wat zet ik op de kaart?

donderdag 5 november 2009 om 08:26
ik weet dat er waarschijnlijk al vaker topics hierover zijn geweest, dus bij voorbaat mijn excuses. Heb nu (helaas) geen tijd om uitgebreid te zoeken.
Gisteren heb ik te horen gekregen dat het zoontje (9 jaar) van een lieve ex-collega van mij acute leukemie heeft. Zijn prognose is heel slecht.
Ik ben er erg van geschrokken en ik wil heel graag een kaart sturen, mar vind het zo moeilijk om er iets moois op te zetten.
Het moet wel een beetje positiviteit uitstralen, maar aan de andere kant zijn te veel woorden soms ook overbodig.
Hebben jullie ideeen? Ik heb al eens gezocht op internet voor een gedichtje of iets dergelijks, maar veel dingen zijn wel erg triest en ze moeten wel hoop blijven houden.
Gisteren heb ik te horen gekregen dat het zoontje (9 jaar) van een lieve ex-collega van mij acute leukemie heeft. Zijn prognose is heel slecht.
Ik ben er erg van geschrokken en ik wil heel graag een kaart sturen, mar vind het zo moeilijk om er iets moois op te zetten.
Het moet wel een beetje positiviteit uitstralen, maar aan de andere kant zijn te veel woorden soms ook overbodig.
Hebben jullie ideeen? Ik heb al eens gezocht op internet voor een gedichtje of iets dergelijks, maar veel dingen zijn wel erg triest en ze moeten wel hoop blijven houden.

donderdag 5 november 2009 om 08:33
Ik zou er 2 sturen denk ik.
1 voor de ouders, met idd iets van heel veel sterkte, of gewoon , dat je niet weet wat je moet zeggen maar wel wil laten weten dat je aan ze denkt
1 voor het jongetje, wat luchtiger dan de andere kaart. Hoewel ik dat dan weer lastiger vindt, wat moet je in godsnaam aan dat jongetje schrijven?
1 voor de ouders, met idd iets van heel veel sterkte, of gewoon , dat je niet weet wat je moet zeggen maar wel wil laten weten dat je aan ze denkt
1 voor het jongetje, wat luchtiger dan de andere kaart. Hoewel ik dat dan weer lastiger vindt, wat moet je in godsnaam aan dat jongetje schrijven?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 5 november 2009 om 08:37
"Halloo "pietertje"
Ik hoorde dat je ziek bent. Daarom krijg je deze kaart van mij , in de hoop dat je een beetje opvrolijkt.
Groetjes, Leaf.
"lieve ouders"
Wat een afschuwelijk bericht heb ik gehoord over jullie zoon. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk en met je mee leef,
Liefs,
Leaf.
( Zoiets zou ik doen denk ik )
Ik hoorde dat je ziek bent. Daarom krijg je deze kaart van mij , in de hoop dat je een beetje opvrolijkt.
Groetjes, Leaf.
"lieve ouders"
Wat een afschuwelijk bericht heb ik gehoord over jullie zoon. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk en met je mee leef,
Liefs,
Leaf.
( Zoiets zou ik doen denk ik )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

donderdag 5 november 2009 om 09:56
Aargh, nou kom ik even niet op het merk van die kaarten, maar bij de Bruna in mijn stad verkopen ze een hele vrolijke kaart met "Ik vond een zonnestraaltje, en ik geloof dat jij hem wel kan gebruiken" oid. Die hebben wij ooit naar een oom met een dwarsleasie gestuurd. Vond hij erg leuk, juist omdat hij alleen maar deprimerende kaarten kreeg.
Maar ja, bij zo'n kaart moet je je maar net goed voelen. Lastig hoor, succes! En sterkte natuurlijk.
Maar ja, bij zo'n kaart moet je je maar net goed voelen. Lastig hoor, succes! En sterkte natuurlijk.

donderdag 5 november 2009 om 11:06
Ik heb nu zoiets bedacht:
Lieve...
Wat een verschrikkelijk nieuws over jullie kleine, sterke man…
De grond zakt onder jullie voeten weg.
Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden, want wat kun je zeggen…
Ik leef met jullie mee, denk aan jullie en zend positieve gedachtes jullie kant op.
Veel sterkte!
Liefs,
Leaf
Lieve...
Wat een verschrikkelijk nieuws over jullie kleine, sterke man…
De grond zakt onder jullie voeten weg.
Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden, want wat kun je zeggen…
Ik leef met jullie mee, denk aan jullie en zend positieve gedachtes jullie kant op.
Veel sterkte!
Liefs,
Leaf