Waterfles tips?

03-08-2025 21:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een ongelofelijk slechte waterdrinker. Klinkt echt als een gevalletje ‘doe gewoon’ maar ik vergeet het en heb zelden een dorstprikkel. Hoofdpijn krijg ik niet als ik een dag op één glas vocht doe. Ik moet gewoon een goede, liefst een beetje leuke waterfles hebben en die voor m’n neus zetten.
Heb een tijdje een air up gehad maar als je die geurpod omhoog hebt kan je maar kleine slokjes nemen dus dat vond ik niks. Inmiddels heeft de air-up zo lang liggen verstoffen dat ik ‘m ondanks afwassen gevoelsmatig toch ranzig geworden vind.

Wat vinden jullie nou de ideale waterfles voor op je bureau tijdens werk? Eentje die fijn drinkt, een beetje leuk is en het liefst handige dingen zoals een rietje heeft of vaatwasser bestendig is.
Ik zou een koperen waterfles nemen.
dianaf schreef:
04-08-2025 09:05
Het advies volgens het voedingscentrum is 1,5-2 liter per dag. Maar de hoeveelheid is wel afhankelijk van je lichaamsgewicht en wat je doet.
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a4 ... ken-nodig/
In dit artikel wordt gezegd dat 2 liter per dag over het algemeen niet nodig is, dat 1,5 liter vaak ook al genoeg is. Omdat je vaak niet zoveel water verliest en je haalt ook nog vocht uit je eten. Dus als je veel vochtige dingen eet, dat je vaak al met minder toe kunt.
Daarnaast hebben de meeste mensen een goed werkende dorstprikkel, waardoor ze niet te weinig zullen drinken. Als deze niet goed werkt (ouderen hebben hier vaak last van), dan is het wel handig om hier actief op te letten. Of als je heel actief bent geweest op een hete dag, dat je hier fatsoenlijk op anticipeert.

Als ik teveel drink, word ik er erg flauw. Ik drink vaak uit 'verveling' of als ik even moet nadenken.
Er was laatst ook een arts bij een tv programma die zei dat die hype van 2 liter water echt een hype is. Dat het lichaam inderdaad automatisch genoeg vocht binnen krijgt, op wat uitzonderingen na dus.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
De Amerikaanse gezondheidsraad adviseert zelfs nog meer, die raden omgerekend tussen de 2,7-3,7 liter aan (naast vocht uit voeding). Geen wonder dat iedereen daar met stanleys rondsjouwt.
Ik heb laatst deze gekocht bij de Primark voor bij het sporten, wilde iets wat ik niet steeds hoef open te draaien en hij lekt tot nu toe niet. Is 700ml i.p.v. 500ml.
Afbeelding

https://www.primark.com/nl-nl/p/waterfl ... 1109305505

Bij Primark zijn nu veel waterflessen in de aanbieding zag ik vorige week.
Staat hier misschien wat tussen? https://www.waterdrop.nl/collections/bottles-tumblers
koekies zijn lekker
Moiren schreef:
03-08-2025 22:52
Dat 2 liter water op een dag is ook alweer achterhaald toch?
Ik gebruik dus een app die voor mij berekend hoeveel water ik zou moeten drinken. Dit gaat aan de hand persoonlijke gegevens zoals man/vrouw en lichaamsgewicht, maar ook op basis van de temperatuur en hoeveel ik beweeg. Als ik de hele dag zit hoef ik minder te drinken dan als ik een zwaar sportprogramma doe, wat allemaal logisch is. Er zijn ook nog extra factoren die weer voor een verhoging kunnen zorgen zoals het geven van borstvoeding.
Dutchgirly schreef:
04-08-2025 13:38
Ik gebruik dus een app die voor mij berekend hoeveel water ik zou moeten drinken. Dit gaat aan de hand persoonlijke gegevens zoals man/vrouw en lichaamsgewicht, maar ook op basis van de temperatuur en hoeveel ik beweeg. Als ik de hele dag zit hoef ik minder te drinken dan als ik een zwaar sportprogramma doe, wat allemaal logisch is. Er zijn ook nog extra factoren die weer voor een verhoging kunnen zorgen zoals het geven van borstvoeding.
Krijg je geen dorstsignaal?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Bedankt voor de tips tot nu toe!

Een leuke waterfles gaat me idd niet aan het drinken zetten. Maaar, mede door mijn ADHD heb ik veel moeite met structuur, die behoud ik het best door het heel erg ‘leuk’ voor mezelf te maken. Zo ging ik op de uni altijd excessief aan de slag met ‘perfecte samenvattingen’ met kleurtjes en dingetjes waardoor ik juist enorm gestructureerd bleef met dat thema in mijn leven. Als ik daar de dopamine kick uit haal dan kan ik me er veel beter aan houden. Dus een leuke fles waardoor ik denk ‘kijk mij eens goed bezig zijn’ helpt me wel degelijk haha.

Ik heb nu mijn oog op een Owala.
Moiren schreef:
04-08-2025 14:24
Krijg je geen dorstsignaal?
Nu inmiddels wel omdat ik nu gewend ben aan de juiste hoeveelheid te drinken, maar ik had dat dus helemaal niet. Ik dronk meer op sociale momenten als me iets te drinken werd aangeboden, maar verder eigenlijk niet
Yildizlar2 schreef:
04-08-2025 08:38
https://nl.yeti.com/products/rambler-25 ... el-seafoam

Ik heb deze van Yeti met rietjesdeksel en normaal deksel . Stuk kleiner en handzamer dan die joekels . Houdt in de winter ook ontzettend lang mijn thee warm .
Ik heb hem besteld! Alleen dan in het fuchsia
Moiren schreef:
04-08-2025 10:54
Er was laatst ook een arts bij een tv programma die zei dat die hype van 2 liter water echt een hype is. Dat het lichaam inderdaad automatisch genoeg vocht binnen krijgt, op wat uitzonderingen na dus.
Gedurende de werkdag gebruik ik het drinken halen ook als een manier om even de benen te strekken. En hoe meer ik mij verveel, hoe vaker ik loop. Gelukkig is het dan thee of water en niet dat ik aan de frisdrank zit...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven