Weerbericht opdoeken

21-11-2017 08:03 37 berichten
Echt, ik word zo moedeloos van weerwebsites. Of het nou buienradar is of weeronline of weet ik veel welke, ze voorspellen niet goed. Gisteren gekeken, het zou vandaag droog zijn. Dingen gepland en nu? Oh, ineens toch de hele dag regen. Zeg dat dan gisteren! Met de huidige technologie zie je een bui heus wel 24 uur van tevoren aankomen hoor. Volgens mij kijken ze gewoon uit het raam 's ochtends en passen het aan of zo. Kan me daar zo aan irriteren, ook aan de regen trouwens. Bah!

Hebben meer mensen deze irritatie?
Probleem is vaak ook dat het 5 km verderop anders kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij klopt de voorspelling op buienradar ook vaak niet. Ik zal eens kijken naar weeronline.
Saggezza schreef:
21-11-2017 08:06
Een advies: zoek een leven. Zoek een bestemming in je leven. Maar val anderen niet lastig met zoiets stoms.

Ik snap soms echt niet waarom mensen opzettelijk zo onaardig doen. TO baalt en wil gewoon ff klagen, betekent toch niet dat zij geen bestemming heeft.
Buienradar klopt op de site zelf meestal vrij aardig, is mijn ervaring. Alleen de app is niet uitgebreid genoeg. Voor vandaag staat er al de hele dag dat ‘er geen regen wordt verwacht’, maar als je dan op de site gaat kijken en kijkt naar de ‘motregenverwachting’, staat er dat het de hele dag motregent. Voor de buienradar is motregen dus blijkbaar geen regen en als je het zo beschouwt klopt het wel.
Wij liepen een keer ergens buiten en zagen op de buienradar een grote rode vlek boven die plaats en omgeving. Behalve dan dat er geen druppel viel. Toen ben ik gestopt op buienradar te vertrouwen.
Wilhetnietweten schreef:
21-11-2017 16:39
Buienradar klopt op de site zelf meestal vrij aardig, is mijn ervaring. Alleen de app is niet uitgebreid genoeg. Voor vandaag staat er al de hele dag dat ‘er geen regen wordt verwacht’, maar als je dan op de site gaat kijken en kijkt naar de ‘motregenverwachting’, staat er dat het de hele dag motregent. Voor de buienradar is motregen dus blijkbaar geen regen en als je het zo beschouwt klopt het wel.
Motregen is geloof ik een beetje een apart verhaal omdat die druppeltjes te klein zijn om opgepikt te worden door de radar. Vaak hebben ze daar dan weer een ander kaartje voor.

In de Weeronline app kun je bijvoorbeeld switchen tussen regen, motregen, hagel en sneeuw. Zoiets zal Buienradar vast ook hebben.
RikM schreef:
21-11-2017 17:05

In de Weeronline app kun je bijvoorbeeld switchen tussen regen, motregen, hagel en sneeuw. Zoiets zal Buienradar vast ook hebben.
In de buienradar app dus niet. Vandaar waarschijnlijk. Daarom kijk ik ook altijd op de site.
Wilhetnietweten schreef:
21-11-2017 16:39
Ook met de site ben ik vaker op missers gestruikeld en niet alleen met motregen. Ik heb in volledig zware buien gezeten terwijl er stond dat er geen vuiltje aan de lucht was.
Mevrouw75 schreef:
21-11-2017 18:27
Ook met de site ben ik vaker op missers gestruikeld en niet alleen met motregen. Ik heb in volledig zware buien gezeten terwijl er stond dat er geen vuiltje aan de lucht was.
Precies het omgekeerde dus als bij mij :-D
Ik heb het idee, dat het voorspellen van het weer toch vaak een vorm van kansberekenen is. Anders valt niet te verklaren dat ze er soms zo gigantisch naast zitten. En vandaar ook de algemeenheden zoals ‘hier en daar een bui’ (ja, meer hier dan daar natuurlijk)
Regen is wel degelijk een probleem wanneer je buitenactiviteiten hebt gepland, niet bij alles is een paraplu te gebruiken. Op de fiets vind ik regen ook niet zo leuk. Zeker niet met een baby.

Vandaag is weer een voorbeeld, het zou een heerlijke zachte dag worden. Maar het is koud, waait enorm en het regent. Dat is gewoon niet leuk en ja, ik baal daarvan.
Gisteren 15 km gefietst en 25 km gelopen zonder een druppeltje regen.
Maar gister was ook de enige dag deze week die (nagenoeg) droog voorspeld werd.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven