wel of niet vieren?

vrijdag 6 november 2009 om 21:07
Hallo
al jaren vier ik mijn verjaardag in 2 delen en dat bevalt mij altijd prima. Vriendinnen komen dan op een avond en familie ergens op een middag op een andere dag.
Op deze manier tijd voor iedereen en geen overvolle kamer waar ik niet van hou!
Echter, vriendinnen groep is nogal veranderd de afgelopen jaren.
Dat heeft met een aantal dingen te maken:
* na jarenlang dezelfde baan gehad te hebben ben ik sinds 2 jaar daar weg. Ik had met 2 collega's goed contact en ook jarenlang als vriendinnen. Daarbij nog 2 meiden die ik niet heel veel sprak maar die ik dus wel zag op verjaardagen ed
Nu ik daar weg ben, heb ik minder contact met ze en 1 van die meiden heeft nu een vriend terwijl ze daarvoor jarenlang single was. Hierdoor is ons contact verwaterd, hoorde nog maar weinig van haar.
* daarbij had ik nog jarenlang contact met meiden die ik nog van school kende, echter, dat is ook verwaterd omdat we best een eindje bij elkaar vandaag wonen.
Op zich heb ik er niet echt moeite mee dat ik met deze mensen geen contact meer heb, maar mn vriendinnengroep is wel wat kleiner geworden. Ik heb er ook 3 nieuwe vriendinnen bij gekregen, dat dan weer wel.
Punt is dat nooit iedereen kan die je uitnodigd, want niet erg is, want ik had toch altijd een leuke groep bij elkaar.
De vriendschappen die ik nu heb, zijn me waardevol, alleen het zijn niet zoveel mensen (7 totaal) dus als er een aantal niet kunnen, tja dan word het wel erg leeg.
Ik heb wel email verstuurd om de 7 personen uit te nodigen, heb nu 1 afzegging.
Samen met mn familie vieren, wil ik eigelijk niet.
Dus nu zit ik eraan te denken dat als ik nog 1 of 2 afzeggingen heb, het helemaal af te blazen, want anders word het zo weinig.
Eigelijk gaat het nergens over, als ik het zo teruglees, maar ik zit er op een of andere manier toch mee, gek he
al jaren vier ik mijn verjaardag in 2 delen en dat bevalt mij altijd prima. Vriendinnen komen dan op een avond en familie ergens op een middag op een andere dag.
Op deze manier tijd voor iedereen en geen overvolle kamer waar ik niet van hou!
Echter, vriendinnen groep is nogal veranderd de afgelopen jaren.
Dat heeft met een aantal dingen te maken:
* na jarenlang dezelfde baan gehad te hebben ben ik sinds 2 jaar daar weg. Ik had met 2 collega's goed contact en ook jarenlang als vriendinnen. Daarbij nog 2 meiden die ik niet heel veel sprak maar die ik dus wel zag op verjaardagen ed
Nu ik daar weg ben, heb ik minder contact met ze en 1 van die meiden heeft nu een vriend terwijl ze daarvoor jarenlang single was. Hierdoor is ons contact verwaterd, hoorde nog maar weinig van haar.
* daarbij had ik nog jarenlang contact met meiden die ik nog van school kende, echter, dat is ook verwaterd omdat we best een eindje bij elkaar vandaag wonen.
Op zich heb ik er niet echt moeite mee dat ik met deze mensen geen contact meer heb, maar mn vriendinnengroep is wel wat kleiner geworden. Ik heb er ook 3 nieuwe vriendinnen bij gekregen, dat dan weer wel.
Punt is dat nooit iedereen kan die je uitnodigd, want niet erg is, want ik had toch altijd een leuke groep bij elkaar.
De vriendschappen die ik nu heb, zijn me waardevol, alleen het zijn niet zoveel mensen (7 totaal) dus als er een aantal niet kunnen, tja dan word het wel erg leeg.
Ik heb wel email verstuurd om de 7 personen uit te nodigen, heb nu 1 afzegging.
Samen met mn familie vieren, wil ik eigelijk niet.
Dus nu zit ik eraan te denken dat als ik nog 1 of 2 afzeggingen heb, het helemaal af te blazen, want anders word het zo weinig.
Eigelijk gaat het nergens over, als ik het zo teruglees, maar ik zit er op een of andere manier toch mee, gek he
vrijdag 6 november 2009 om 21:18
Als je geen zin hebt in een kleiner intiem groepje mensen dan zou ik het niet vieren. Al ben ik het met Mamz eens ook dan kan het ontzettend gezellig zijn en heb je er als jarige ook nog wat aan. Aan de andere kant als je er met kleiner groepje geen zin in hebt gewoon niet doen. Lekker een dagje voor jezelf, de hort op of je ergens laten verwennen in een beauty wellness ding ofzo. Het is jouw verjaardag dus je mag doen en laten wat jij wilt!

vrijdag 6 november 2009 om 21:26
Met een kleiner groepje heb je ook juist heel veel mogelijkheden die je niet hebt met een groter gezelschap. Bijvoorbeeld een dinertje, dat doe je toch sneller voor een man of 5 dan voor een man of 10. Maar ja ik ben erg van het eten dus misschien niet objectief. Ik zou het heel leuk vinden om uitgenodigd te worden voor een etentje voor iemands verjaardag in ieder geval!

vrijdag 6 november 2009 om 21:27
Wij vieren maar 1 keer per jaar verjaardag. Dus voor alle kinderen en voor onszelf. Iedereen wordt dan uitgenodigd, familie, vrienden, buren enz...
Ik moet er niet aan denken de boel op te splitsen.
We gaan 1 keer per jaar los en dan zijn we er weer voor een jaar vanaf.
Zondag gaat het weer gebeuren. Dit jaar hebben we verjaardag van de jongste gekozen. Ze wordt één!
Ik moet er niet aan denken de boel op te splitsen.
We gaan 1 keer per jaar los en dan zijn we er weer voor een jaar vanaf.
Zondag gaat het weer gebeuren. Dit jaar hebben we verjaardag van de jongste gekozen. Ze wordt één!

vrijdag 6 november 2009 om 21:36
floor nou mn man viert zn verjaardag niet echt, hij vind het wel prima allemaal, dan gaan we gezellig eten ofzo met zn 2en of 3en (zonder of met zoon)
En zoon is nog klein dus dat gezamelijk vieren word em niet al klinkt het wel gezellig!
En jullie hebben gelijk, het kan juist heel gezellig zijn met minder mensen.Nu ik er goed over nadenk, was het juist het meest gezellig op het moment dat je met zn 2en of 3en overblijft op het laatst.
Een etentje vind ik ook leuk, alleen komt mn familie daar de dag erna al voor dus heb niet zoveel zin om 2 keer uitgebreid te koken.
Goh toch wel fijn, al die verschillende visies, bedankt.
Wellicht is het ook gewoon wennen voor me dat ik voorheen altijd best veel mensen uitnodigde en nu was ik zo snel klaar, voelt een beetje raar
En zoon is nog klein dus dat gezamelijk vieren word em niet al klinkt het wel gezellig!
En jullie hebben gelijk, het kan juist heel gezellig zijn met minder mensen.Nu ik er goed over nadenk, was het juist het meest gezellig op het moment dat je met zn 2en of 3en overblijft op het laatst.
Een etentje vind ik ook leuk, alleen komt mn familie daar de dag erna al voor dus heb niet zoveel zin om 2 keer uitgebreid te koken.
Goh toch wel fijn, al die verschillende visies, bedankt.
Wellicht is het ook gewoon wennen voor me dat ik voorheen altijd best veel mensen uitnodigde en nu was ik zo snel klaar, voelt een beetje raar

vrijdag 6 november 2009 om 21:42
wij hebben jarenlang een vriendinnengroepje gehad van in totaal 6 vriendinnen. met verjaardagen gingen we alleen met dit groepje wat doen. andere gasten kwamen op een andere dag. het was altijd zo gezellig met ons kleine groepje samen.
ik denk idd dat het gewoon even wennen is dat je nu een kleiner clubje hebt... maar dat hoort bij ouder worden!
ik denk idd dat het gewoon even wennen is dat je nu een kleiner clubje hebt... maar dat hoort bij ouder worden!

zaterdag 7 november 2009 om 02:55
quote:kraaltje1 schreef op 06 november 2009 @ 21:56:
ramlaatje uit eten is op het moment even geen optie (financieel gezien) dus wellicht is dat met zn allen koken wel leuk
rary, oh echt is dat iets met ouder worden? Had ik nog nooit over nagedacht!het blijkt zo te zijn (weet de cijfers niet precies uit mijn hoofd, dus even een globale schatting) dat wanneer je 20 bent, je 15 vrienden hebt, wanneer je 30 bent, je 10 vrienden hebt en wanneer je 50 bent, 5 vrienden hebt, enz...
ramlaatje uit eten is op het moment even geen optie (financieel gezien) dus wellicht is dat met zn allen koken wel leuk
rary, oh echt is dat iets met ouder worden? Had ik nog nooit over nagedacht!het blijkt zo te zijn (weet de cijfers niet precies uit mijn hoofd, dus even een globale schatting) dat wanneer je 20 bent, je 15 vrienden hebt, wanneer je 30 bent, je 10 vrienden hebt en wanneer je 50 bent, 5 vrienden hebt, enz...