Welke geuren vind je vies?

06-04-2019 15:02 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het leuke topic over welke geuren je blij maken start ik dit topic over welke geuren je vies vindt en niet kan verdragen.

In het andere topic werd vaak vers gemaaid gras en de lucht na onweer of regen genoemd. Ik vind dat hartstikke vies.
Wat ik nog meer vies vind is de lucht die mensen bij zich dragen als ze in de buitenlucht hebben gesport. Meestal als het wat kouder of regenachtig is. Het is dan niet per se een zweetlucht maar een bepaalde lucht oh man dat kan ik echt niet verdragen. Dan moeten ze of meteen douchen of ik ga zelf ergens anders zitten. Mijn vader had dat na het hardlopen en mijn vriend na het fietsen. Het is niet altijd, na flink zweten met warm weer ruik ik het niet.
Verder de poepluiers van mijn kinderen en de drollen in de kattenbak.
De geur als ik m’n nagels heb gevijld
De geur als we langs een doden dieren verwerkingsfabriek rijden, niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Vlamindepan schreef:
06-04-2019 17:18
niemand die zo'n suikerwafelkraam of kippenkraam (kip aan 't spit) vies vindt ruiken? ik hou dan altijd mijn adem in als ik zoiets moet passeren. maar ik vrees dat ik hier mee misschien wel de enige ben...
Ja dat valt bij mij onder vlees. Toen ik nog vlees at vond ik het heerlijk ruiken. Nu ruikt het naar lijk vind ik.
Ow en ik vergat vis. Verschrikkelijk vies.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Rottende vissen in een vijver op een snikhete zomerdag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vlamindepan schreef:
06-04-2019 17:18
niemand die zo'n suikerwafelkraam of kippenkraam (kip aan 't spit) vies vindt ruiken? ik hou dan altijd mijn adem in als ik zoiets moet passeren. maar ik vrees dat ik hier mee misschien wel de enige ben...
Daar krijg ik juist honger van, vooral van die kippen :$
Sinds ik in de overgang ben kan ik bijna geen enkele etensgeur nog goed verdragen. Enige wat ik oprecht nog lekker vind is vers brood of bakgeuren van cake/taart zolang het niet te zoet ruikt.

Zelfs mijn geliefde frituur en bbq vind ik stinken, maar vis en groente helemaal.
Natte was die te lang heeft gestaan. Dat vind ik echt zó verschrikkelijk vies. Dan ruik ik nog honderd keer liever poep of kots.
Alle reacties Link kopieren
Het meeste van wat al genoemd is.
Maar ook: billendoekjes en snoetenpoetsers. De meeste merken hebben daar zo'n vreselijk penetrant parfum doorheen gedrenkt, echt,mik vind het niet te doen. Zelf gebruikte ik destijds nooit snoetenpoetsers (heet dat zo of noemde mijn familie dat zo?), maar mijn moeder kon de neiging niet weerstaan om mijn kind achterna te zitten met die dingen. Bah!

En tijdens de lunchpauze op het werk: ik vind de geur van sinaasappels of mandarijnen als ik zelf een boterham aan het eten ben ook vies.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel vieze geuren voorbij gekomen zie ik.
Ik vind zelf die geur-parfum- dingen voor in de auto ontzettend stinken :pukey:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Redbull
Wiet
Wiet
Wiet
minnimouse schreef:
06-04-2019 17:37
Redbull
Wiet
Wiet
Wiet
Ik heb je gestaft voor op de man.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van spierenbalsems; verwarmende zalf dus met zo'n vieze menthol en eucalyptus geur.

De belangrijkste reden voor mij om ze niet ze gebruiken is die geur. Waarom geen lekkere bloemengeurtjes? Waarom moeten ze geuren gebruiken die je dwars door je kleding gaan, die de buren vier blokken verder nog kunnen ruiken ?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De geur van verpleeghuis.
Lady*Voldemort schreef:
06-04-2019 17:40
Ik heb je gestaft voor op de man.
:rofl:
Winky1978 schreef:
06-04-2019 17:21
Ik vind truffels vreselijk ruiken. Het heeft een soort grondgeur ofzo. Verpest meteen mijn eetlust.
Je hebt zo'n gedroogde worst met truffel, er zit een soort ijzergeur aan. Zo ontzettend vieze geur. :sick:
Mugske schreef:
06-04-2019 16:53
Zuurkool met stip op 1
Dat staat hier op 't menu voor straks. Lekker! :-D
-Gekookte kip, vis, vlees (m.n. geitenvlees) en ja, ook kip aan een spit brr.....
-Voetenbalsem van Gehwohl, het helpt mss goed maar de geur: O_o
-Visafslag moet apart benoemd worden, daar ga ik echt van overgeven
-Alcoholisten
-Ontbindende lijken van mens of dier.
-Mensen die roken en koffie drinken én een kater hebben van de vorige avond
-Mannendeo, royaal opgespoten: adembenemend. Letterlijk.
-Kattenpis of kattenbak, in een keuken: dubbel zo vies en nee, ik eet niet mee tnx ;)
-ooit in een lijmfabriek geweest: nooit, NOOIT heengaan, té vies gewoon..
Rode wijn
Koffie
Natte hond
Lillybit schreef:
06-04-2019 17:53
Je hebt zo'n gedroogde worst met truffel, er zit een soort ijzergeur aan. Zo ontzettend vieze geur. :sick:
Ik heb net een pistoletje salami met truffel en parmezaanse kaas op, bedoel je die? :D (tnx voor de tip, ga meteen even tanden poetsen, heb er ook nog koffie bij gedronken en dat kan nooit lekker ruiken..)
Alle reacties Link kopieren
Varkensvlees en roomboter. Zooo smerig. Ik bak dus ook nooit in roomboter omdat ik niet tegen de geur kan. Ik lust het wel (ook varkensvlees lust ik gewoon), maar die geur, gadverdamme.
drackie wijzigde dit bericht op 06-04-2019 18:12
65.18% gewijzigd
-Bepaalde kazen, rotte eieren, aspergesoep,.....bah!
Alle reacties Link kopieren
De Douglas. Ici Paris. Rituals. Da. Etos. Overal waar tig geurtjes je proberen te smoren als je langs de deur loopt.
De meeste vloeibare zeep, shampoo, deodorant en parfum. Wasmiddel en wasverzachter. Schoonmaakmiddelen met extra veel geur. Luchtverfrisser. Geurkaars.

Axe. Die moet apart genoemd. De mestvaalt is lekkerder.

Varkensstal.
Intensieve pluimveehouderij. Nog erger. Afgefikt met de dieren in de stallen.

Verbrand haar, verbrande nagel, hoef.

Honden en katten. Alles ervan. Het beest zelf. Voer. Uitwerpselen. De fabriek in Burgum waar het lijk verdwijnt.

Varkensvlees. Als de supermarkt verse croissants afbakt met ham erin ben ik gewoon misselijk..

Bloed. Die metaalgeur.

Van dat vaaswater van een dikke week oud.

Mijn man als hij in het moeras heeft gelegen. Zweet. Zwavel. Methaan. Rottende vegetatie. Het moeras zelf trouwens dus ook.

Bier. Als dat flesje opengaat ben ik bang dat ik groen uitsla.
Alle reacties Link kopieren
Oude urine.

Suikerwafels en braadkippen vind ik lekker ruiken. Hopelijk gaat dat nog eens over, want ik zou wel eens minder honger willen hebben.
GlitterCupcake schreef:
06-04-2019 18:07
Rode wijn
En niet te vergeten de adem van iemand die het heeft gedronken...
petra123456 schreef:
06-04-2019 18:10
De Douglas. Ici Paris. Rituals. Da. Etos. Overal waar tig geurtjes je proberen te smoren als je langs de deur loopt.
Op vliegvelden willen ze je ook dood hebben volgens mij, daar moet je ook vaak door of tenminste vlak langs zulke stankshops.
Met stip op 1
Rozen
Lichaamsgeur van een zwager.
Af en toe ruik ik ineens zijn Lichaamsgeur in mijn huis, terwijl hij er bijna nooit komt, maar toch kan ik dat ineens ruiken. Gatver
Knoflooklucht. Sommige hebben zo'n knoflook of uienlucht om zich heen hangen
Haring
Oh ja haring! Ook zo'n smerige lucht. Ik heb het nog nooit op maar de lucht alleen al :sick:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven