Natuurlijk hebben productiebedrijven A-merken, B-merken en private label-merken. Verbaasd jullie dat?? Als je met je A-merk de boven kant van de markt kan pakken, dan zorg je dat er ook een B-merk komt voor de onderkant van de markt, zodat je de hele markt hebt.
Tja, er zijn ook veel verschillende bieren (of auto's...) die uit dezelfde fabriek komen. Die zijn dan toch echt nog niet hetzelfde.
Anoniem_55098
dinsdag 22 december 2009 om 10:15
Medicijnen van Kruidvat eigen merk komen uit dezelfde fabriek als de A merken. Mijn tante werkt bij het Kruidvat en toen ik eens vertelde dat ik paracetamol altijd van een "echt merk" kocht, zei ze dat je net zo goed eigen merk kan kopen. Ik merk inderdaad géén verschil.
quote:Celeone schreef op 21 december 2009 @ 22:12:
Tja, er zijn ook veel verschillende bieren (of auto's...) die uit dezelfde fabriek komen. Die zijn dan toch echt nog niet hetzelfde.Het gaat er ook niet om dat de producten hetzelfde zijn. Er zit heus wel verschil in merk A en merk B. Het gaat er om dat ze uit dezelfde fabriek komen. En A dus niet perse beter hoeft te zijn dan merk B.
AEG en BOSCH komen uit dezelfde fabriek (maakt dus niet uit welke wasmachine je koopt)Dat is niet waar, het mag dan wel uit dezelfde fabriek komen, het kan een andere productielijn zijn. Of dezelfde lijn met aanpassingen voor een bepaalde order.