Wie belt er?

19-06-2019 23:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag een aantal keren gebeld door 0031302669670 / 0302669670. Niet duidelijk werd wie er belde, ook niet van welk bedrijf / instantie. Is via internet niet te achterhalen van wie het telefoonnummer is. Kom termen tegen als terreur. Wie weet wie hier achter schuilgaat? Is zo'n nummer te blokkeren? Ik verstrek nagenoeg nooit mijn telefoonnummer en alleen wanneer het strikt noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je teruggebeld?
Gewoon het hele nummer invoeren op Google. Vaak werkt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
19-06-2019 23:55
Heb je teruggebeld?
Yep, gaat 1 x over en daarna geen gehoor.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-06-2019 23:56
Gewoon het hele nummer invoeren op Google. Vaak werkt dat wel.
Heb ik gedaan (ook met 0031 ervoor), krijg melding omgekeerd bellen waarbij je telefoonnummer kunt invoeren, KPN, pagina's met reacties over andere telefoonnummers......

Ik vindt het vooral heel vervelend constant gebeld te worden...........
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
19-06-2019 23:56
Gewoon het hele nummer invoeren op Google. Vaak werkt dat wel.
Heb ik gedaan (ook met 0031 ervoor), krijg melding omgekeerd bellen waarbij je telefoonnummer kunt invoeren, KPN, pagina's met reacties over andere telefoonnummers......

Ik vindt het vooral heel vervelend constant gebeld te worden...........
Wat is het belang van het weten? Gewoon niet opnemen.
Shit, ik dacht dat dit een oproep was om naar de schilder te bellen :sigh:
Ik had het vorige week op mijn vaste lijn en dat bleef maar doorgaan. Ik heb mijn vaste lijn opgedoekt. Lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
20-06-2019 00:04
Heb ik gedaan (ook met 0031 ervoor), krijg melding omgekeerd bellen waarbij je telefoonnummer kunt invoeren, KPN, pagina's met reacties over andere telefoonnummers......

Ik vindt het vooral heel vervelend constant gebeld te worden...........
Volgens de eerste hit die ik krijg op Google was het nummer (in 2016 iig) van “mkb click service”, een websitebouwer voor het midden- en kleinbedrijf die mensen een contract/abonnement af wil laten sluiten mbt de verzorging van hun website.
Blokkeren:

https://www.google.nl/amp/s/www.simyo.n ... e-dat/amp/

Als je dit nummer googlet wordt het duidelijk dat het gaat om één of andere lapzwans die je iets aan wil smeren.
nachtvlinder1977 schreef:
20-06-2019 00:14
Shit, ik dacht dat dit een oproep was om naar de schilder te bellen :sigh:
:rofl:

Ik moest ook daaraan denken toen ik de topictitel las, daarom hier komen kijken :proud: :facepalm:
Abundance-of-Freedom schreef:
20-06-2019 00:42
:rofl:

Ik moest ook daaraan denken toen ik de topictitel las, daarom hier komen kijken :proud: :facepalm:
:high5:
Mooi shit! Komt er nog geen schot in de zaak.
Alle reacties Link kopieren
Pas op met terug bellen. Kan wel eens heel duur zijn. vaak willen ze dat je terug belt, dan gaat de teller lopen. een bericht inspreken doen ze niet.
oudmannetje schreef:
20-06-2019 00:51
Pas op met terug bellen. Kan wel eens heel duur zijn. vaak willen ze dat je terug belt, dan gaat de teller lopen. een bericht inspreken doen ze niet.

Dat dus. En neem al helemaal geen buitenlandse nummers op die je niet kent, in verband met Wangiri-fraude. Voor meer uitleg en advies https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... ri-fraude/
Veder kun je volgens mij in elke telefoon nummers blokkeren. Doe ik wel altijd, in ieder geval. Ik heb een geheim telefoonnummer, maar er zijn speciale programma’s die allerlei combinaties cijfers/telefoonnummers automatisch afgaan. Dus dan word je nog steeds gebeld.
nachtvlinder1977 schreef:
20-06-2019 00:14
Shit, ik dacht dat dit een oproep was om naar de schilder te bellen :sigh:
:rofl:

Vervelend TO, heb het ook gehad afgelopen winter, elke dag 1 of 2 keer en op de gekste tijden. Blokkeerde de 3 nrs. die steeds belden, toen was het over.
*poef* Sorry, mijn antwoord was mosterd..
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 04:01
Reden: mosterd
31.80% gewijzigd
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31302669670

ziehier, gewoon niet opnemen, stopt vanzelf.
Sowieso nooit terugbellen!
Alle reacties Link kopieren
Opnemen en op fluitje blazen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt nodig is dan bellen ze je nog wel een keer. Als het bekenden zijn dan appen en mailen ze ook nog wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Beter.Laat schreef:
20-06-2019 07:54
Sowieso nooit terugbellen!
Ik snap "terugbellen" sowieso niet, waarom zou je dat doen als je niet weet wie het was?
Als ze je willen spreken, bellen ze nog maar een keer.
Als je geen zin hebt in opnemen, neem je niet op.
En als ze blijven bellen, blokkeer je het nummer.
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Dank voor de reacties en tips. Het nummer wordt geblokkeerd.

Ik zal moderator vragen het topic te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-06-2019 00:16
Ik had het vorige week op mijn vaste lijn en dat bleef maar doorgaan. Ik heb mijn vaste lijn opgedoekt. Lekker rustig.
whahahaha dacht precies hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Een nummer uit Utrecht. Misschien een oude vriendin of familielid of andere bekende die je graag wilt spreken. Niet alle onbekende nummers zijn spam!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
20-06-2019 12:10
Een nummer uit Utrecht. Misschien een oude vriendin of familielid of andere bekende die je graag wilt spreken. Niet alle onbekende nummers zijn spam!
Dan spreken ze maar wat in.

Gewoon niet terugbellen en lekker blokkeren. Zeker als je dit nummer tegenkomt op sites die het terreur noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven