Wie gelooft hierin?

04-11-2009 19:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje lees ik hier mee en heb nu eindelijk besloten om ook een account aan te maken en meteen val ik met de deur in huis.

Ik heb iets gedaan waar ik me ontzettend voor schaam, heel erg voor schaam zelfs. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan doen, maar ik heb toch gedaan..

Afgelopen weekend is mijn relatie uitgegaan. Het was geen lange relatie (6maanden), maar wel een hele heftige en intense. Veel mooie momenten gehad, maar ook veel moeilijke momenten.

De reden van de breuk is dat hij is vreemdgegaan en ik hier niet overheen kon komen. Doordat hij is vreemdgegaan ben ik erg onzeker geworden (en ik was al onzeker voor deze relatie), Ik heb daarom besloten om eerst aan mezelf te gaan werken voordat ik weer in een relatie stap, eerst mezelf weer vinden en gelukkig zijn met mezelf en alleen.

Nu zat ik deze week zo in de put dat ik op aanraden van een vriendin de telefoon heb gepakt en een heldervoelend, helderhorend medium heb gebeld. Ik voelde me zo klunzig, maar het gesprek heeft me heel erg geholpen en ze wist me echt rake dingen te vertellen.

Ze wist dingen over mijn verleden, persoonlijkheid en ze kon wat dingen over de keuzes in mijn leven vertellen, heel erg verhelderend, dat wel.

Ook zei ze iets wat ik niet had zien aankomen, dat de relatie met mijn ex nog niet over is. Dat het hoofdstuk nog niet gesloten is en dat hij contact met me op zal nemen omdat hij met me wil praten. Ik kon dit niet geloven en had het hier met een vriendin over die gister bij me was. Ze vond dit ook een raar verhaal en pakte haar gsm erbij en belde een ander nummer op met dezelfde vraag en ja hoor.. deze zei precies hetzelfde.

Het is niet zo dat ik nu naast mijn telefoon zit te wachten tot hij eventueel zou bellen, daarvoor post ik dit ook niet, want ik koester geen hoop. Toch vind ik het zoo apart dat beide me hetzelfde vertellen.
Het is maar wat je wilt geloven! Net zoals dat je alleen hoort wat je wilt horen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als 'n vrouw depri opbelt naar 'n helderziende, dan is de kans heel erg groot dat ze 'spot on' zitten door te gokken dat het om 'n verloren liefde gaat. Ik zou er dus maar niet teveel waarde aan hechten.

En dit onderwerp past meer op psyche dan op actueel.
Ja, ik geloof daar in (maar er zitten ook oplichters tussen), maar daar heb je niets aan, want jij moet er in geloven
Persoonlijk geloof ik helemaal niet in die "helderzienden".

Sterker nog volgens mij zijn het allemaal oplichters die gewoon handig zijn met het bespelen van mensen. Over het algemeen zijn het gewoon truukjes en gerommel met de toch al erg onstabiele gevoelens van de slachtoffers.
Waarschijnlijk vertellen ze iedereen met dit probleem hetzelfde. Heeft niks met jou te maken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ze wisten uit het niets dat je relatie over was ? ( En dat het door overspel kwam? )

Negenennegentig van de honderd keer spreken mensen die uit wlkaar zijn gegaan elkaar nog zo af en toe om opheldering te geven of te vragen , of om te smeken of de ander niet assieblieft toch nog een keer .... dus ik vind dit niet zo helderhorend/ziend/voelend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier hoef je toch niet voor te schamen? Ik geloof er wel in, maar ik denk dat er wel veel oplichters tussen zitten. Ik weet ook niet zo goed wat ik van een telefonisch consult moet vinden..
Je zou dus kunnen concluderen dat het helemaal niet zo toevallig is dat ze beide hetzelfde zeiden, dit zeggen ze waarshcijnlijk tegen iedereen die belt met een soortgelijke vraag...
Ik geloof er niet in. Als jij verteld dat jij het allemaal nog erg moeilijk vind, dan zeggen zij wat je wilt horen, namelijk dat het hoofdstuk voor de ander ook nog niet gesloten is.
Waarom schaam je je?
Nee, geloof er niet in. Ga eens na hoe doorsnee je probleem is. En hoe makkelijk het is om goed te zitten als medium. Volgende keer mag je mij bellen en mij betalen, ik zal je alles kunnen vertellen.
Je hoeft je er niet voor te schamen. Je hebt er voor je gevoel wat aangehad, dus prima.

Maar weet dat er op banensites ook gewoon advertenties voor telefoon mediums staan.... en dat bijna alle mensen dezelfde twijfels en angsten hebben.

Bekijk dit filmpje van Derren Brown maar eens http://www.youtube.com/watch?v=haP7Ys9ocTk
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een youtube filmpje waarin proefpersonen een persoonlijke reading krijgen, iedereen kan gewoon niet geloven hoe ont-zet-tend accuraat het is, alle info klopt en slaat echt precies op hen. Daarna moeten ze van papier ruilen, en blijkt dat iedereen hetzelfde papier met dezelfde tekst had gekregen

Wie kent dit experiment?
Barnum and Forer dus
James Randi doet dat experiment ook Marg, met horoscopen in een klas vol studenten.
Nu schaam ik me nog meer haha
Ja, ik wist dat het op een universiteit was uitgevoerd!!!!!!!!! Ik kon er niet meer opkomen, wist ok niet meer wat nou precies 'gelezen' werd, bij Derren Brown de omtrek van je hand dus zie ik.

Sunshinestate, ik denk trouwens wel dat er mensen zijn die bepaalde vibraties van anderen op kunnen pikken en dingen aanvoelen die voor ons gewone mensen meestal niet te doorzien zijn. Ik geloof alleen niet dat dat door de telefoon kan. En ik geloof het ook alleen als me concrete feiten genoemd worden die moeilijk te weten zijn (dus niet, 'je hebt moeite met verandering maar bent er op bepaalde gebieden in je leven wel aan toe', ja wie niet).
quote:Margaretha2 schreef op 04 november 2009 @ 20:09:

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een youtube filmpje waarin proefpersonen een persoonlijke reading krijgen, iedereen kan gewoon niet geloven hoe ont-zet-tend accuraat het is, alle info klopt en slaat echt precies op hen. Daarna moeten ze van papier ruilen, en blijkt dat iedereen hetzelfde papier met dezelfde tekst had gekregen

Wie kent dit experiment?ls het goed is, is dat mijn filmpje wat ik hierboven had gelinkt (ik heb alleen de eerste seconden bekeken, maar kende hem al)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik zou niet weten waarom je je moet schamen, want het gesprek heeft je geholpen zeg je, nou prima toch? Dan heeft het zijn doel gediend.
Ja klopt maar ik was al zolang aan het zoeken dat jij ondertussen gepost had, maar toen ik met zoeken begon nog niet! Het is idd. dat filmpje geloof ik (later gaat hij ook naar het buitenland, enzovoort).
Je hoeft je niet te schamen vind ik. Los van het feit dat ik er niet in geloof denk ik echt niet dat je jezelf of iemand anders schad eheb berokkent met deze aktie, dus hou gelijk op met je schamen want dat voegt echt niets positiefs toe aan je gevoel nu. Hup, uit het raam dat schaamtegevoel. Jemoet je pas gaan schamen als je daarna je blote gat uit het raam steekt
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dikke kans dat je hem inderdaad nog eens treft bij de supermarkt.
Gelet op de kans dat veel ex-en na de breuk ook nog wel eens incidenteel hardstikke 'vertrouwde' en lekkere sex hebben, sluit ik niet uit dat je en nog wel met hem zult praten en dat mogelijk zelfs zult afsluiten met een lekker partijtje sexen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven