Wie is jullie icoon?
zondag 3 november 2019 om 14:19
Het woord icoon heeft tegenwoordig zoveel betekenissen. Maar ik bedoel dus niet een klein poppetje dat je op internet gebruikt en ook geen oeroud schilderijtje van maria.
Ik bedoel icoon in de betekenis van een persoon waar je tegenop kijkt, een ster, iemand die je heel hoog hebt zitten.
Voor mij is Nelson Mandela wel een icoon, ik heb veel bewondering voor hem. Ondanks alle ellende bleef hij een hele beschaafde man.
Van een heel andere orde, maar Greta Garbo vind ik ook een icoon. Hele stijlvolle, mysterieuze vrouw.
Ik bedoel icoon in de betekenis van een persoon waar je tegenop kijkt, een ster, iemand die je heel hoog hebt zitten.
Voor mij is Nelson Mandela wel een icoon, ik heb veel bewondering voor hem. Ondanks alle ellende bleef hij een hele beschaafde man.
Van een heel andere orde, maar Greta Garbo vind ik ook een icoon. Hele stijlvolle, mysterieuze vrouw.
zondag 3 november 2019 om 20:15
Dat hoeft ook niet. Want de mensen als Jantje van 4 huizen verderop, zijn wél degenen die de gewone alledaagse samenleving belangeloos dienen. Niet de Oprahs, niet de Obama's, niet de andere grootheden. Dat zijn de mensen die vaak onopgemerkt, zonder in de schijnwerpers te staan of te willen staan, rustig en kalm heel veel goed doen voor de mensen om hen heen. Die hoeven ook geen dankjewel of applaus. Die doen het vanuit hun hart en ziel, en meer is niet nodig. Zelf leiden ze meestal een bescheiden bestaantje en ze vragen ook niet om meer. Dát zijn de werkelijke "helden".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 3 november 2019 om 21:06
Pff. Zo vermoeiend dat toontje.pejeka schreef: ↑03-11-2019 20:15Dat hoeft ook niet. Want de mensen als Jantje van 4 huizen verderop, zijn wél degenen die de gewone alledaagse samenleving belangeloos dienen. Niet de Oprahs, niet de Obama's, niet de andere grootheden. Dat zijn de mensen die vaak onopgemerkt, zonder in de schijnwerpers te staan of te willen staan, rustig en kalm heel veel goed doen voor de mensen om hen heen. Die hoeven ook geen dankjewel of applaus. Die doen het vanuit hun hart en ziel, en meer is niet nodig. Zelf leiden ze meestal een bescheiden bestaantje en ze vragen ook niet om meer. Dát zijn de werkelijke "helden".
zondag 3 november 2019 om 21:11
Mooi gesproken.Blondie456 schreef: ↑03-11-2019 17:24Ik zie hier eerlijk gezegd veel namen voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik ga ze ook niet opzoeken via Google want het boeit mij waarschijnlijk toch geen reet.
Damned if I don’t
maandag 4 november 2019 om 07:28
Jerry Kyd, de fleetcommander van de Engelse marine. Geweldige persoonlijkheid, groot gevoel voor humor, enorm geliefd ook als leider en hij staat echt voor zijn mensen.
Daarbij is hij ook een puur en oprecht persoon die zich niet schaamt om zijn echte gevoel te laten zien of te uiten en dat vind ik heel erg mooi.
Ik hoop dat ik hem ooit eens kan ontmoeten als ik in Engeland ben. Geweldige man.
Daarbij is hij ook een puur en oprecht persoon die zich niet schaamt om zijn echte gevoel te laten zien of te uiten en dat vind ik heel erg mooi.
Ik hoop dat ik hem ooit eens kan ontmoeten als ik in Engeland ben. Geweldige man.
maandag 4 november 2019 om 08:08
BigLizzie schreef: ↑04-11-2019 07:28Jerry Kyd, de fleetcommander van de Engelse marine. Geweldige persoonlijkheid, groot gevoel voor humor, enorm geliefd ook als leider en hij staat echt voor zijn mensen.
Nog nooit van gehoord. Ik vind het bijzonder dat je hem als icoon noemt, dat ligt niet direct voor de hand. Hoe ken je hem?
maandag 4 november 2019 om 08:35
pejeka schreef: ↑03-11-2019 20:15Dat hoeft ook niet. Want de mensen als Jantje van 4 huizen verderop, zijn wél degenen die de gewone alledaagse samenleving belangeloos dienen. Niet de Oprahs, niet de Obama's, niet de andere grootheden. Dat zijn de mensen die vaak onopgemerkt, zonder in de schijnwerpers te staan of te willen staan, rustig en kalm heel veel goed doen voor de mensen om hen heen. Die hoeven ook geen dankjewel of applaus. Die doen het vanuit hun hart en ziel, en meer is niet nodig. Zelf leiden ze meestal een bescheiden bestaantje en ze vragen ook niet om meer. Dát zijn de werkelijke "helden".
Vind JIJ
Oprah heeft echt een hartstikke moeilijke jeugd gehad. Hoe zij zich erbovenop heeft gewerkt en vervolgens mensen ging helpen, dan ben je voor mij een held. Een werkelijke held. Je bent niet ineens 'held-af', omdat je daden in de publiciteit kwamen, natuurlijk.
Neemt niet weg dat er ook veel 'helden' niet in de publiciteit zijn gekomen, maar juist iemand als Oprah heeft heel veel veranderd in de wereld, doordat ze in de publiciteit kwam. En daarom vind IK haar een bewonderenswaardig persoon. IK. Hoef jij niet te vinden, hoef jij zeker niet gelijk af te doen als "Is niet waar"
Later is nu
maandag 4 november 2019 om 11:29
Wat een leuke vraag! FF kijken of ik dat een beetje kort, begrijpelijk en bondig kan neerpennenMaud*de*Braose schreef: ↑04-11-2019 08:08Nog nooit van gehoord. Ik vind het bijzonder dat je hem als icoon noemt, dat ligt niet direct voor de hand. Hoe ken je hem?
Ik heb al mijn hele leven een passie voor de Engelse maritieme geschiedenis en van daaruit nu ook voor het heden. Ben zelf meerdere keren per jaar in Portsmouth (de bakermat van de Engelse marine) . Ik kom er al 22 jaar en heb daar inmiddels veel vrienden, die allemaal in meer of minder mate een connectie hebben met de Royal Navy. Een aantal van hen hebben onder Jerry Kyd gediend toen hij nog kapitein was. Nu, in zijn rol als fleet commander is hij ook zeer regelmatig in de media daar en nu ook weer op de BBC momenteel in de serie Britains Biggest Warship. Zijn persoonlijkheid en hoe hij zijn mensen steunt en motiveert vind ik echt bewonderenswaardig.
Dus zodoende ken ik hem. Ik hoop hem ooit persoonlijk te ontmoeten en die kans is ook wel aanwezig want hij schijnt af en toe ook te komen in de pub in Portsmouth waar ik zelf ook regelmatig ben. Dus wie weet!
maandag 4 november 2019 om 11:32
Wat leuk! En bijzonder dat je zo'n specifieke interesse hebt. Ik hoop dat je hem inderdaad gaat ontmoeten, dat zou echt de cherry on the cake zijn.BigLizzie schreef: ↑04-11-2019 11:29Wat een leuke vraag! FF kijken of ik dat een beetje kort, begrijpelijk en bondig kan neerpennen![]()
Ik heb al mijn hele leven een passie voor de Engelse maritieme geschiedenis en van daaruit nu ook voor het heden. Ben zelf meerdere keren per jaar in Portsmouth (de bakermat van de Engelse marine) . Ik kom er al 22 jaar en heb daar inmiddels veel vrienden, die allemaal in meer of minder mate een connectie hebben met de Royal Navy. Een aantal van hen hebben onder Jerry Kyd gediend toen hij nog kapitein was. Nu, in zijn rol als fleet commander is hij ook zeer regelmatig in de media daar en nu ook weer op de BBC momenteel in de serie Britains Biggest Warship. Zijn persoonlijkheid en hoe hij zijn mensen steunt en motiveert vind ik echt bewonderenswaardig.
Dus zodoende ken ik hem. Ik hoop hem ooit persoonlijk te ontmoeten en die kans is ook wel aanwezig want hij schijnt af en toe ook te komen in de pub in Portsmouth waar ik zelf ook regelmatig ben. Dus wie weet!![]()
maandag 4 november 2019 om 11:47
Schat, zulke mensen bestaan niet. Iedereen doet iets om er voor zichzelf wat uit te halen. Volkomen belangeloos is niemand.pejeka schreef: ↑03-11-2019 14:35Alle mensen die in stilte en zonder bombarie klaar staan voor de medemens en in stilte goed zijn zonder zich daarvoor op de borst te kloppen of mega-salarissen voor te incasseren. Die mensen zijn niet beroemd, zijn nooit op TV, niemand hoort er iets van, maar ze doen in stilte hun werk, niet voor eigen roem of om er zelf beter van te worden of om bewondering te oogsten, maar omdat ze het uit overtuiging doen.
Behalve Ghandi dan, die was in verre staat van verlichting, volgens mij heeft hij stadium 5 gehaald volgens Debrowski.
Hoe dan ook, bescheidenheid siert de mens in de ogen van Calvinistisch Holland. Ik heb daar behoorlijk veel moeite mee.
Van mij mag je jezelf op de borst kloppen, met je kop boven het maaiveld uitkomen, op gaan staan voor wie je bent en prestaties ownen. Van die hele stille wateren vertrouw ik nooit zo helemaal.
Maar goed, iedereen is anders.
Ik hou niet van die mensen die nooit eens bewondering willen maar alles alleen maar uit overtuiging doen. Ik geloof er ook geen zak van,
En los van dat ik er geen zak van geloof zijn iconen enorm belangrijk om ons aan te spiegelen. Dat is Jantje van driehoog achter toch echt niet.
Dag Jantje, bij deze de aai over je bol <3
anoniem_389641 wijzigde dit bericht op 04-11-2019 11:54
7.45% gewijzigd
maandag 4 november 2019 om 12:02
maandag 4 november 2019 om 14:37
Ja laten we het hopen, dat zou echt super zijn. Mooi iets om naar uit te kijken en inderdaad, een specifieke passie hebben is heel erg leuk. veel kennis opdoen, veel interessante mensen ontmoeten en dingen meemaken. Maakt het leven leuk.Maud*de*Braose schreef: ↑04-11-2019 11:32Wat leuk! En bijzonder dat je zo'n specifieke interesse hebt. Ik hoop dat je hem inderdaad gaat ontmoeten, dat zou echt de cherry on the cake zijn.
Ik zou hem ook wel een paar specifieke dingen willen vragen, dus hopelijk krijg ik die kans een keer. Ben benieuwd. Ik heb wel tegen mijn vrienden daar gezegd dat ze het mij niet moeten zeggen als hij weer in die pub was terwijl ik hier in Nederland zit. Dat wil ik dan echt niet weten
Overigens, jouw icoon Nelson Mandela is ook absoluut een icoon ja. Precies wat je schreef, ondanks alles heeft hij ook altijd zijn eer en klasse behouden en dat is ook heel bewonderenswaardig (en m.i. altijd de beste reactie)
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 04-11-2019 14:44
0.45% gewijzigd
maandag 4 november 2019 om 14:39
Zo zie ik het ook. Idolaat vind ik persoonlijk meer gaan over fangedrag, een icoon vind ik meer gaan over iets diepers dan dat.