Wie kent dit spel?

25-03-2010 21:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

een tijdje geleden ging het in een viva-blog over games.

Spellen die je ook online kunt doen, de blogster (weet niet meer wie) had er ook een link bij gezet naar een webpagina met een bijzonder soort spel:

Je zag een virtuele omgeving - volgens mij een bos- en daar moest je dus dingen oplossen om uiteindelijk bij het eindpunt te komen (was geen wedstrijd oid, gewoon fun)

Het was best lastig, ik vind het al lastig uit te leggen. Maar door steeds op bepaalde dingen te klikken (bv een rupsje) kwam je weer in een andere 'omgeving' terecht en ging je dus door het spel heen. Het grappige en lastige was dus dat je geen idee had waar je moest klikken of wat je moest doen. Het klinkt nu trouwens makkelijker dan het is

....Ik hoop dat iemand het begrijpt, ik ben op zoek naar dit spel/deze website. Het was echt leuk om te doen.
Denk niet dat je deze bedoelt, maar

samorost is echt een hele mooie point and click game waar je allerlei puzzels (die niet te ver gezocht zijn, zodat je niet heel lang vast zit) moet oplossen

hey..ja het is wel dit idee wat ik bedoel ja! Deze vind ik dan niet zo leuk, maar als ik het goed begrijp kan ik gaan zoeken op 'point en click' games?
Ik weet precies welke je bedoelt! Alleen weet ook niet meer de naam, het begon met een P iig. (Peleponessos oid)

Als niemand het weet ga ik morgen nog even op de computer zoeken (zit nu met laptop).
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik weet niet wat je aantrok in dat bosspelletje:

Point and click doe je voor de puzzel

Dan heb je ook nog interactive art, dat is meer een beetje rondklikken in een bijzondere omgeving

jayisgames.com vind ik een hele goede site om dit soort spelletjes te vinden, dan kun je selecteren op soort (tag) en rating. Ook heb je heel veel walktroughs voor als je vast komt te zitten.

ik hou zelf meer van een eenvoudige vormgeving en uitdagende puzzels zoals Hapland en Grow

http://jayisgames.com/tag/haplandseries

http://jayisgames.com/tag/grow
@ Vishnu, wat fijn dat jij precies weet welke Ja, die naam die jij noemt komt me ook bekend voor..ik zoek ook nog even verder.

@ borderwalk: dan bedoel ik waarschijnlijk de interactive art. Het kwam vnl neer op rondklikken in een byzondere omgeving ;)

Bedankt voor de tips, ik ga zeker een kijkje nemen op die sites!
http://www.alchemiagame.com/

Deze begint wel in een bos; zwart witte bomen, beetje duister/ Begint alleen niet met een p.
Oooooooh dit is irritant zeg! Nu wil ik het ook weten.

Polynessos of zoiets zou ook nog kunnen. Ik google even mee.
de omgeving ziet er vaag uit .. maar..wel wat ik bedoel!
quote:Vishnu schreef op 25 maart 2010 @ 22:59:

Oooooooh dit is irritant zeg! Nu wil ik het ook weten.

Polynessos of zoiets zou ook nog kunnen. Ik google even mee.

ik ben er ook nog niet uit, en jij zit er echt zo dichtbij!!!

heel irritant!
www.reflexive.com heeft ook van dat soort spellen, als je zoekt op dream cronicles (heeft meerdere vervolgen gekregen ondertussen) is ook een erg leuk spel!

Maar weet niet of dat was wat je zocht
Gaat me niet meer lukken vandaag, ik kijk morgen of het spel nog bij favorieten staat en dan hoop ik dat ik de link hier voor je heb!
dankje poessiemauww!

Vishnu, ik geef het ook nog niet op, we komen er nog wel achter.. ;)
Het lijken me erg leuke spellen, maar zijn ze niet erg verslavend...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zet NU de computer aan *tromgeroffel*
En het antwoord is: The Polyfonic Spree

Hier kun je hem spelen, veel plezier!!!
Nieuwsgierig als ik ben wilde ik het ook eens proberen maar wat ik ook doe ik blijf hetzelfde plaatje houden.

Twee mensen in een woestijn en een soort schildpad.

Wat is precies de bedoeling?
`goeie vraag pepersteak... ik snap t ook niet!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je op sommige punten klikt gebeuren er dingen. Doe je het in de juiste volgorde dan kom je steeds verder in het spel. Hint in het wit: Klik eerst maar eens op de knoppen van de kaktus
Oh ja dat was de teleurstelling van de vorige keer ook al, het zijn maar een paar levels
Klik mezelf helemaal rot maar behalve dat ik moet blijven klikken verandert er niets
In het wit: Blijven klikken op de knoppen van de kaktus totdat er wat valt.
Dat heb ik gedaan en zit nu op 20 denk ik maar verder gebeurt er niets.

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Ik heb net het spel uitgespeeld, maar meer om te weten hoe het afloopt dan om de spannendheid. Niet leuk! Het gaat volgens mij meer om de muziek die erbij gespeeld wordt.
quote:Vishnu schreef op 26 maart 2010 @ 08:56:

En het antwoord is: The Polyfonic Spree

Hier kun je hem spelen, veel plezier!!! yeah, dit is 'm!! Dankjewel...ik had er echt nooit meer opgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven