Woningen op funda, plaats hier wat je opvalt deel 11!

16-05-2024 09:45 2228 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is gesloten, dus tijd voor een nieuwe ronde met nieuwe huizen! B-)

Zoek je niet per se een huis, maar kijk je wel graag bij anderen naar binnen? Dan zit je hier goed! Wij kijken graag op Funda, en plaatsen wat ons opvalt. Dus kom je een huis tegen dat je opvalt, om welke reden dan ook, plaats hier de link en laat ons meegenieten.

Hier het vorige topic: overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... start=3175

Veel kijk- en postplezier!
Such fun!1
Baggal schreef:
06-11-2025 11:32
Er moet bij zo’n pand echt dik geld bij om dat (mooi) op te knappen.

Overigens vind ik deze met het torentje ook bijzonder: https://www.funda.nl/detail/koop/biltho ... /43131835/

De markiezen passen er helemaal bij.
Die markiezen vind ik vreselijk
Voor iedereen een groene tuin
Sfeervol? WTF :sarcastic:
Als dit sfeervol is ben ik de kerstman

https://www.funda.nl/detail/koop/dracht ... /43132851/
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
Baggal schreef:
06-11-2025 11:32
Er moet bij zo’n pand echt dik geld bij om dat (mooi) op te knappen.

Overigens vind ik deze met het torentje ook bijzonder: https://www.funda.nl/detail/koop/biltho ... /43131835/

De markiezen passen er helemaal bij.
Ik vind het bij dat soort dure panden met dito chique inrichting toch altijd zo bijzonder dat er niets aan verduurzaming is gedaan.
En de buren wonen te dichtbij. Dat ook.
Purr-a-noia
Calamitycat schreef:
06-11-2025 15:37

Jemig wat een kil betonblok!
Calamitycat schreef:
06-11-2025 15:39
Ik vind het bij dat soort dure panden met dito chique inrichting toch altijd zo bijzonder dat er niets aan verduurzaming is gedaan.
En de buren wonen te dichtbij. Dat ook.
Helemaal mee eens. Energielabel E daar loop je dus gewoon op leeg! Ik vind het een bijzonder pand, maar gelet op alles wat er nog aan gedaan moet worden vreselijk duur. En de Jan Steenlaan in Bilthoven is ook niet het allermooiste stukje (ik ken de omgeving goed).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Calamitycat schreef:

Binnen hebben ze het sfeervol proberen te maken :mrgreen: buiten moet die makelaar even zijn bril opzetten :clown:
Yejii schreef:
06-11-2025 15:42
Jemig wat een kil betonblok!
Echt vreselijk. Die inrichting ook. En de "tuin". Wat een graftakkehuis. Mag toch hopen dat er sterke drank in die fles in de serre zit, anders hou je het toch nog geen minuut vol daar. En wat leuk voor de kinders ook. Van de glijbaan af en dan met hun bolletje op een stoeptegel stuiteren. Ik zou geld toe willen op dit gedrocht.
Purr-a-noia
GroenTuintje schreef:
06-11-2025 18:03
Binnen hebben ze het sfeervol proberen te maken :mrgreen: buiten moet die makelaar even zijn bril opzetten :clown:
Alleen de straatnaam is sfeervol. Maar dit huis past beter aan het Kerkhofplein, de Crematoriumlaan of de Brandstapelsteeg.
Purr-a-noia
Calamitycat schreef:
06-11-2025 18:07
Alleen de straatnaam is sfeervol. Maar dit huis past beter aan het Kerkhofplein, de Crematoriumlaan of de Brandstapelsteeg.
:HA: die straatnaam is prachtig idd, alleen wat je ervoor krijgt niet :proud:
Laat ze in ieder geval een tuin aanleggen. De bestrating rondom maakt het nog killer dan het al is.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
Calamitycat schreef:
06-11-2025 18:07
:HA:

En wat een lelijkheid. Doet gewoon oprecht pijn aan de ogen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
GroenTuintje schreef:
06-11-2025 18:03

En de bewoners hadden even hun voorgevel moeten schoonmaken en voortuintje moeten opknappen, wat een aanslag op de bloembak. Dat is toch geen reclame voor je huis.
Huacachina schreef:
06-11-2025 18:21
Laat ze in ieder geval een tuin aanleggen. De bestrating rondom maakt het nog killer dan het al is.
Groen doet veel goeds idd!

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 06-11-2025 19:29
12.12% gewijzigd
Ten eerste: waarom 6 foto's van de voorkant?

Ten tweede: waarom een glazen serre (op zichzelf mooi), als je alleen maar tegen kale tegels aankijkt?

Dit huis wint wel de prijs van meest saaie, kleurloze, emotieloze huis van de eeuw ..
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Calamitycat schreef:
06-11-2025 18:05
Echt vreselijk. Die inrichting ook. En de "tuin". Wat een graftakkehuis. Mag toch hopen dat er sterke drank in die fles in de serre zit, anders hou je het toch nog geen minuut vol daar. En wat leuk voor de kinders ook. Van de glijbaan af en dan met hun bolletje op een stoeptegel stuiteren. Ik zou geld toe willen op dit gedrocht.
:HA:
Lucy schreef:
06-11-2025 19:29
Ten eerste: waarom 6 foto's van de voorkant?

Ten tweede: waarom een glazen serre (op zichzelf mooi), als je alleen maar tegen kale tegels aankijkt?

Dit huis wint wel de prijs van meest saaie, kleurloze, emotieloze huis van de eeuw ..
Die schuifpuien van de serre hebben ook hun beste tijd al gehad zo te zien. Die hele overkapping eigenlijk. Ik snap ‘m ook niet. In de lente, herfst en winter kijk je daar uit op grauwe tegels met aanslag als enige vorm van groen en in de zomer ga je toch helemaal kapot onder die overkapping met al dat steen om je heen. Inrichting binnen ook om te janken idd. Ik zou er ook geld op toe willen hebben.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Die villa met torentje en de lelijke markiezen is echt het droomhuis van de man des huizes. Juiste bouwstijl, plek en akoestiek voor een grand piano, wijnkelder, wijnklimaatkast in de keuken, parkachtige tuin met volwassen bomen en een garage die al klaar is om dienst te doen als mancave voor zijn gitaarcollectie. En ook nog vrijstaand, zodat hij zich nooit meer iets hoeft aan te trekken van mijn ‘We hebben buren hoor’ als ik zelf dat getokkel op die gitaren niet meer trek.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Calamitycat schreef:

Voor Drachten is dit sfeervol. Het hele dorp is sfeerloos
1x is genoeg
LemoosGaatDoor schreef:
07-11-2025 02:25
…. en in de zomer ga je toch helemaal kapot onder die overkapping met al dat steen om je heen.
Dan zitten ze binnen in de woonkamer op de bank onder die airco denk ik. Te heet in de serre en ‘tuin’.

Zelfs de glijbaan past bij het huis: saai en kleurloos.

Die kabelgoot dwars door de woonkamer ook! Dat had toch beter gekund?
Heideanjer. Bij zo’n betonnen grafdoos. Hoe verzin je het :'(
LemoosGaatDoor schreef:
07-11-2025 02:39
Die villa met torentje en de lelijke markiezen is echt het droomhuis van de man des huizes. Juiste bouwstijl, plek en akoestiek voor een grand piano, wijnkelder, wijnklimaatkast in de keuken, parkachtige tuin met volwassen bomen en een garage die al klaar is om dienst te doen als mancave voor zijn gitaarcollectie. En ook nog vrijstaand, zodat hij zich nooit meer iets hoeft aan te trekken van mijn ‘We hebben buren hoor’ als ik zelf dat getokkel op die gitaren niet meer trek.
Ha-ha. Iemand maakte al een opmerking over het gebrek aan verduurzaming voor zo’n pand. Heel raar: zeker als je ziet dat er wel enorm verbouwd is (keuken, badkamers, etc).
Overigens als het torentje niet je smaak is, is er om de hoek ook nog een “Zwitsers chalet” te koop dat qua lelijkheid niets af doet aan sommige andere panden hier:
https://www.funda.nl/detail/koop/bosch- ... ia/foto/39
Het pand in Drachten, Heideanjer:
Er staan 2 koelkasten in de eetkamer. Waarschijnlijk omdat de keuken maar 6,4 m2 is.
Maar waarom geen foto van de keuken?
Ben benieuwd.
https://www.funda.nl/detail/koop/dracht ... ia/foto/15
https://www.funda.nl/detail/koop/dracht ... ia/foto/19

Ook al zo'n trieste boel in Drachten, wat is dat toch?
Triest, triest, triest.
Hier heeft de makelaar wel impressie foto's toegevoegd hoe het zou kunnen worden.
Was ook wat voor de Heideanjer geweest.
Huacachina schreef:
07-11-2025 08:57
https://www.funda.nl/detail/koop/dracht ... ia/foto/19

Ook al zo'n trieste boel in Drachten, wat is dat toch?
Triest, triest, triest.
Hier heeft de makelaar wel impressie foto's toegevoegd hoe het zou kunnen worden.
Was ook wat voor de Heideanjer geweest.
Wat ik zeg: Heel Drachten is sfeerloos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven