Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt, deel 9

07-02-2021 12:19 4514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Deel 9 alweer. :hyper:

Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden.
Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.

Veel kijk- en postplezier! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
13-02-2021 11:42
Wacht...bedoel je dat je het huis zo koopt, met rommel en al? Dat pikt niemand toch... puinruimen is voor de verkoper.
Openbare veiling. Dan moet je dat wel pikken als je het voor een (waarschijnlijk) lagere prijs kunt kopen dan een net onderhouden huis. Ik zou het nooit kopen, God weet hoeveel ongedierte er inmiddels rondkruipt. En hoeveel schimmel en schade aan leidingen en rioleringen.

Een collega van man heeft ooit een huis via zo’n veiling gekocht. Moest de huurder er nog uitgezet worden via de rechter. Toen die gast er eindelijk uit was bleek dat hij met een bijl alle binnendeuren aan gort had geslagen en stukken uit de deurkozijnen geslagen. Naast alle ruiten ingeslagen. En in iedere kamer had hij een drol neergelegd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
13-02-2021 12:06
Openbare veiling. Dan moet je dat wel pikken als je het voor een (waarschijnlijk) lagere prijs kunt kopen dan een net onderhouden huis. Ik zou het nooit kopen, God weet hoeveel ongedierte er inmiddels rondkruipt. En hoeveel schimmel en schade aan leidingen en rioleringen.

Een collega van man heeft ooit een huis via zo’n veiling gekocht. Moest de huurder er nog uitgezet worden via de rechter. Toen die gast er eindelijk uit was bleek dat hij met een bijl alle binnendeuren aan gort had geslagen en stukken uit de deurkozijnen geslagen. Naast alle ruiten ingeslagen. En in iedere kamer had hij een drol neergelegd.
Ik ben in de situatie dat ik ook een ander huis zou kunnen kopen, dus ik ben geneigd om zo'n huis nog niet te willen al zou ik er geld bij krijgen. Maar als je zo'n zooi niet erg vindt, dan koop je zo'n huis voor een lage prijs en kun je gaan opruimen en schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-02-2021 12:06
Openbare veiling. Dan moet je dat wel pikken als je het voor een (waarschijnlijk) lagere prijs kunt kopen dan een net onderhouden huis. Ik zou het nooit kopen, God weet hoeveel ongedierte er inmiddels rondkruipt. En hoeveel schimmel en schade aan leidingen en rioleringen.

Een collega van man heeft ooit een huis via zo’n veiling gekocht. Moest de huurder er nog uitgezet worden via de rechter. Toen die gast er eindelijk uit was bleek dat hij met een bijl alle binnendeuren aan gort had geslagen en stukken uit de deurkozijnen geslagen. Naast alle ruiten ingeslagen. En in iedere kamer had hij een drol neergelegd.
O zo...en het staat ook in de beschrijving lees ik nu :bonk:
Moet je maar net willen, zo’n huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd zo blij van dit soort huizen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/middenbeemste ... enweg-196/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat zou er gebeuren als ze dat huis niet verkocht krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Deze makelaar zou eens op moeten zoeken hoe de meeste cottages en huizen in cottagestijl eruit zien. :|
Door de witte gevels en het gezellige erkerraam met roedeverdeling doet dit hoekhuis ook denken aan een Engelse cottage. De authentieke stijl- en sfeerelementen zoals de hoge plafonds, de hoge vensters en de mooie lichtinval versterken dit gevoel.
Afbeelding

Leuk verzonnen
Afbeelding

Gave stoelen en eindelijk een visgraatvloer die ik wel leuk vind.
Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/haarlem/huis- ... erlaan-63/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-02-2021 11:03
Room without a view

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... lveld-3-4/
Die badkamer!! De horror, mozaiektegeltjes in de badkamer :O hier ook, maar dan gelukkig niet de hele badkamer. En dit voorjaar gaat het eruit. Verschrikkelijk!
Irregular_Choice schreef:
13-02-2021 13:17
Die badkamer!! De horror, mozaiektegeltjes in de badkamer :O hier ook, maar dan gelukkig niet de hele badkamer. En dit voorjaar gaat het eruit. Verschrikkelijk!
Op zich wel een leuk ingerichte woning. Maar die tegeltjes idd. Een wand was nog wel mooi, maar niet de hele badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
13-02-2021 12:53
Ik word altijd zo blij van dit soort huizen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/middenbeemste ... enweg-196/
Ik ook, en ben vooral nieuwsgierig wie daar heeft gewoond. Een of andere adelijke familie? En wie komt er te wonen?
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
13-02-2021 13:22
Op zich wel een leuk ingerichte woning. Maar die tegeltjes idd. Een wand was nog wel mooi, maar niet de hele badkamer.
Het is vooral echt shit met schoonmaken. Ik zal blij zijn als ze hier weg zijn. Bij ons zitten ze ook echt in de douche :facepalm: er komen grote tegels voor terug :mrgreen:
Irregular_Choice schreef:
13-02-2021 13:26
Het is vooral echt shit met schoonmaken. Ik zal blij zijn als ze hier weg zijn. Bij ons zitten ze ook echt in de douche :facepalm: er komen grote tegels voor terug :mrgreen:
Lijkt me ook handiger :)

Edit: al bedenk ik me net dat mijn ouders een badkamer met mozaiektegeltjes hebben en dat nooit vervelend vonden met schoonmaken.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 13-02-2021 13:29
18.79% gewijzigd
Wat erg dat huis in Landgraaf! Ik vind het overigens best een mooi huis (aan de buitenkant), ben altijd benieuwd voor hoeveel dit soort huizen uiteindelijk verkocht wordt.
anoniem_399866 wijzigde dit bericht op 13-02-2021 13:37
0.87% gewijzigd
foute quote

Ik wilde net zeggen ik zie dit soort panden regelmatig ook staan er sommige panden zeer verwaarloosd bij en dat vind ik echt dood zonde.
Led-lampje schreef:
13-02-2021 13:30
foute quote

Ik wilde net zeggen ik zie dit soort panden regelmatig ook staan er sommige panden zeer verwaarloosd bij en dat vind ik echt dood zonde.
Ja, maar er is wel iets van te maken. Bedrijf inhuren die alles weghalen en daarna opknappen. Sommige mensen zien dat toch wel zitten. Ik persoonlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
13-02-2021 13:23
Ik ook, en ben vooral nieuwsgierig wie daar heeft gewoond. Een of andere adelijke familie? En wie komt er te wonen?

Volgens de omschrijving ooit in het voorste deel een (rijke) stedeling (vandaar dat bouwwerk op de gevel) en in het achterste deel een boer.

Mijn opa had zo’n boerderij, maar dan wat kleiner en in een veel soberdere staat. Het deel met de klinkers op de grond was voorheen de “koestal” (oftewel, waar vroeger de koeien binnen stonden).

Uiteraard roept het veel nostalgie bij me op, maar ook het besef dat zo’n stolp enorm veel onderhoud vergt. Het was oud, krakend en piepend, erg gehorig, en in de winter ook heel erg koud in de ruimtes waar niet in gestookt werd. En ik vraag me af of dat in deze chicere uitvoering heel anders is, want gezien de monumentale status vermoed ik zomaar dat zaken als isolatie, dubbel glas, ed niet of maar in heel beperkte mate mochten worden toegepast bij de diverse renovaties.
Turtlerain schreef:
13-02-2021 13:23
Ik ook, en ben vooral nieuwsgierig wie daar heeft gewoond. Een of andere adelijke familie? En wie komt er te wonen?
Dat waren vroeger boerenbedrijven met voor en achterhuis.
Ook voor personeel een slaapdeel.
Tegenwoordig wonen er rijke KLM"ers of BNN'ers en een handje vol artistiekelingen.
Oh en een paar B&B ondernemingen.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
13-02-2021 13:28
Wat erg dat huis in Landgraaf! Ik vind het overigens best een mooi huis (aan de buitenkant), ben altijd benieuwd voor hoeveel dit soort huizen uiteindelijk verkocht wordt.
Ligt er heel erg aan wat de woningmarkt doet. In slechte tijden (voor verkopers) gemiddeld zo’n 70-80% van de normale prijzen en in goede tijden gemiddeld zo’n 80-90%.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
13-02-2021 13:39
Dat waren vroeger boerenbedrijven met voor en achterhuis.
Ook voor personeel een slaapdeel.
Tegenwoordig wonen er rijke KLM"ers of BNN'ers en een handje vol artistiekelingen.
Oh en een paar B&B ondernemingen.

Je vergeet familiebezit. Er zijn behoorlijk wat stolpen die al eeuwen van ouders op kinderen overgaan.
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2021 13:44
Je vergeet familiebezit. Er zijn behoorlijk wat stolpen die al eeuwen van ouders op kinderen overgaan.
Dat klopt maar dat valt in die omgeving wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
13-02-2021 13:34
Ja, maar er is wel iets van te maken. Bedrijf inhuren die alles weghalen en daarna opknappen. Sommige mensen zien dat toch wel zitten. Ik persoonlijk niet.
Dat is volgens mij bijna niet rendabel. Stel dat zo’n huis 300.000 euro kost en je koopt het voor 75% van de waarde. Dan heb je dus maar 75.000 euro om het leeg te ruimen, achterstallig onderhoud te plegen en weer toonbaar. Dat is lang niet genoeg als je het allemaal laat doen.
Nu heb je soms een nieuwe generatie jonge boeren die op deze manier een bedrijf starten.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2021 13:39
Volgens de omschrijving ooit in het voorste deel een (rijke) stedeling (vandaar dat bouwwerk op de gevel) en in het achterste deel een boer.

Mijn opa had zo’n boerderij, maar dan wat kleiner en in een veel soberdere staat. Het deel met de klinkers op de grond was voorheen de “koestal” (oftewel, waar vroeger de koeien binnen stonden).

Uiteraard roept het veel nostalgie bij me op, maar ook het besef dat zo’n stolp enorm veel onderhoud vergt. Het was oud, krakend en piepend, erg gehorig, en in de winter ook heel erg koud in de ruimtes waar niet in gestookt werd. En ik vraag me af of dat in deze chicere uitvoering heel anders is, want gezien de monumentale status vermoed ik zomaar dat zaken als isolatie, dubbel glas, ed niet of maar in heel beperkte mate mochten worden toegepast bij de diverse renovaties.
Goed geboerd dan.
Als je zo’n pand kunt moderniseren met de gemakken van nu, is dat een droomhuis voor wie het kan betalen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2021 13:39
Volgens de omschrijving ooit in het voorste deel een (rijke) stedeling (vandaar dat bouwwerk op de gevel) en in het achterste deel een boer.

Mijn opa had zo’n boerderij, maar dan wat kleiner en in een veel soberdere staat. Het deel met de klinkers op de grond was voorheen de “koestal” (oftewel, waar vroeger de koeien binnen stonden).

Uiteraard roept het veel nostalgie bij me op, maar ook het besef dat zo’n stolp enorm veel onderhoud vergt. Het was oud, krakend en piepend, erg gehorig, en in de winter ook heel erg koud in de ruimtes waar niet in gestookt werd. En ik vraag me af of dat in deze chicere uitvoering heel anders is, want gezien de monumentale status vermoed ik zomaar dat zaken als isolatie, dubbel glas, ed niet of maar in heel beperkte mate mochten worden toegepast bij de diverse renovaties.
Er is tegenwoordig monumentenglas met goede isolatiewaarde.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2021 13:39
Volgens de omschrijving ooit in het voorste deel een (rijke) stedeling (vandaar dat bouwwerk op de gevel) en in het achterste deel een boer.

Mijn opa had zo’n boerderij, maar dan wat kleiner en in een veel soberdere staat. Het deel met de klinkers op de grond was voorheen de “koestal” (oftewel, waar vroeger de koeien binnen stonden).

Uiteraard roept het veel nostalgie bij me op, maar ook het besef dat zo’n stolp enorm veel onderhoud vergt. Het was oud, krakend en piepend, erg gehorig, en in de winter ook heel erg koud in de ruimtes waar niet in gestookt werd. En ik vraag me af of dat in deze chicere uitvoering heel anders is, want gezien de monumentale status vermoed ik zomaar dat zaken als isolatie, dubbel glas, ed niet of maar in heel beperkte mate mochten worden toegepast bij de diverse renovaties.
Er naast stond dan een hooischuur ( vaak meer met oude auto's dan hooi)
Nummer*Zoveel schreef:
13-02-2021 13:48
Dat is volgens mij bijna niet rendabel. Stel dat zo’n huis 300.000 euro kost en je koopt het voor 75% van de waarde. Dan heb je dus maar 75.000 euro om het leeg te ruimen, achterstallig onderhoud te plegen en weer toonbaar. Dat is lang niet genoeg als je het allemaal laat doen.
Sommige mensen hoeven het niet te laten opknappen, die kunnen het meeste werk zelf. Die laten het alleen leeghalen en de rest doen ze voornamelijk zelf. Het allemaal laten doen is veel te duur.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 13-02-2021 13:56
3.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven