Woorden waar je de kriebels van krijgt

20-10-2020 22:34 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik een internetpagina waarop 'vieze' woorden besproken werden: woorden waarvan de betekenis niet per se vies is, maar waar je wel de kriebels van krijgt. Ik kreeg er echt jeuk van haha. En nu ben ik benieuwd, wat vinden jullie 'vieze' woorden?

Ik trap af: kersvers, kakelvers, leverworst, smikkelen, smullen, korstje, verkleinwoorden zoals dinnetje en mannetje, klont. Als ik even nadenk weet ik er vast nog meer :hyper:
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
17-12-2020 22:25
En van die nikszeggende werkvloeruitdrukkingen als ‘we nemen het mee’ , ‘mag ik dit even tegen je aanhouden’ en ‘we moeten even schakelen’ :hamer:
Ik heb ze vandaag alle drie gehoord haha.
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
17-12-2020 22:33
Ik heb ze vandaag alle drie gehoord haha.


Ik denk dat ik ze vandaag alle drie heb gezegd :-D
En wat betekent dat 'mag ik dit even tegen je aanhouden' dan?


Die andere twee is duidelijk,maar deze?
eckano schreef:
17-12-2020 22:25
En van die nikszeggende werkvloeruitdrukkingen als ‘we nemen het mee’ , ‘mag ik dit even tegen je aanhouden’ en ‘we moeten even schakelen’ :hamer:


Ik las laatst hier ook zo'n vreselijke opmerking. 'Ik kom even mijn plasje er over doen'.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
17-12-2020 23:06
En wat betekent dat 'mag ik dit even tegen je aanhouden' dan?


Die andere twee is duidelijk,maar deze?
Je vraagt eigenlijk gewoon of iemand mee wil denken over een bepaalde zaak, of naar zijn/haar kijk erop.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
17-12-2020 23:06
En wat betekent dat 'mag ik dit even tegen je aanhouden' dan?


Die andere twee is duidelijk,maar deze?

Vertaling is: “Wil je even met me meedenken?”
Vreselijke uitdrukking!
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
17-12-2020 23:06
En wat betekent dat 'mag ik dit even tegen je aanhouden' dan?


Die andere twee is duidelijk,maar deze?
Wat hierboven al gezegd is ja, maar ik denk alleen maar ‘gadverdamme, me too...’ - ik wil helemaal niet dat je iets tegen me aanhoudt, viezerik...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand uit z’n “hummetje” is...ieuwww!
Alle reacties Link kopieren
Kleurendoof
Toiletgarnituur
sauvignonblanc schreef:
13-12-2020 19:39
Zag van de week de documentaire van de lachgaskoning. Al die gasten noemden elkaar "broer," vreselijk. Broer dit en broer dat.
En hier ook gelezen in het topic over verveling tijdens corona "ik voel je" wat is er mis met ik begrijp je of voel met je mee.
Dat elkaar 'broer' of 'bro' noemen vind ik ook bloedirritant.
Vd week (voor de 4e x, tis eindelijk gelukt) een paar gasten voor glasvezelnetwerk hier gehad, die ene gast zei dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Gebbetje... Ga terug naar de jaren 70 aub..
Rockchick-007 schreef:
18-12-2020 22:20
Gebbetje... Ga terug naar de jaren 70 aub..
:rofl: Ik als beelddenker zie nu een soort van 'toen was geluk heel gewoon' woonkamer voor me.. ;-D

Is al genoemd zag ik maar het irriteert me behoorlijk dat in echt ieder woonprogramma de grootste slaapkamer 'masterbedroom' wordt genoemd. Echt, waarom... :'(
En wat ik ook echt heel erg vind is dat heel veel mensen puuzel zeggen.
HET IS PUZZEL!
Zo, dat lucht op :proud:
Alle reacties Link kopieren
Phoebe1982 schreef:
18-12-2020 22:24
:rofl: Ik als beelddenker zie nu een soort van 'toen was geluk heel gewoon' woonkamer voor me.. ;-D

Is al genoemd zag ik maar het irriteert me behoorlijk dat in echt ieder woonprogramma de grootste slaapkamer 'masterbedroom' wordt genoemd. Echt, waarom... :'(
En wat ik ook echt heel erg vind is dat heel veel mensen puuzel zeggen.
HET IS PUZZEL!
Zo, dat lucht op :proud:
Ik verbaas me er ook altijd over dat een hoekje van de woonkamer waar een keukenblok in is geplempt, wordt betiteld als keuken. Dat is geen keuken. Een keuken is een aparte ruimte. Niet een hoekje van de woonkamer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Broodje (als men een boterham bedoelt)

Daar krijg ik echt de rillingen van, gek genoeg.
Alle reacties Link kopieren
MarieGristien schreef:
19-12-2020 10:21
Broodje (als men een boterham bedoelt)

Daar krijg ik echt de rillingen van, gek genoeg.
Sowieso al die onnodige verkleinwoorden. Een collega van me roept elke ochtend rond 10 uur: Ik ga even een crackertje smeren, zal ik voor jullie ook een theetje meenemen? Pak ook even een lekker yoghurtje en wat druifjes...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
19-12-2020 10:29
Sowieso al die onnodige verkleinwoorden. Een collega van me roept elke ochtend rond 10 uur: Ik ga even een crackertje smeren, zal ik voor jullie ook een theetje meenemen? Pak ook even een lekker yoghurtje en wat druifjes...
Dit kan mij dus echt tot waanzin drijven.
Alle reacties Link kopieren
Een paar maanden terug werd hier het woord 'vreetjes' genoemd, door iemand die vroeg wat voor 'vreetjes' mensen in huis haalden om 's middags te snacken.

Het heeft Twitter zelfs gehaald.
FitsSprits schreef:
19-12-2020 10:40
Een paar maanden terug werd hier het woord 'vreetjes' genoemd, door iemand die vroeg wat voor 'vreetjes' mensen in huis haalden om 's middags te snacken.

Het heeft Twitter zelfs gehaald.
Over eten gesproken, 3 x raden waar ik nu trek in krijg... :@ (laatste 6 letters van jouw forumnaam)
En bedankt he... ;) :lol:

PatatasB: :rofl: ik snap je...
1 woord verkleinen is nog niet zo'n drama maar van 1 zin vol zou ik ook zin krijgen om te meppen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven