Zelf sigaretten maken

01-07-2013 13:21 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort maak ik samen met een vriendin zelf sigaretten om te bezuinigen zeg maar. De sigarettenprijzen zijn erg duur geworden en het is toch nog veel te moeilijk te stoppen met roken. We willen overigens niet stoppen met roken. (hier hoeft geen commetaar op te komen van anti-rokers hoor) Tevens hebben we samen een goede elektrische sigarettenautomaat gekocht om het maken het wat "makkelijker" te maken. Het scheelt al gauw de helft per pakje.

Nu was ik benieuwd of er meer mensen sigaretten zelf maken en zo ja, welke tabak en hulzen jullie gebruiken?

Ik gebruik nu zelf camel blauw en marlborro hulzen.

Ps. nutteloze opmerkingen zoals stoppen met roken hoeft niet hoor!
Heerlijk al die tokkies hier op het vivaforum..
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 15:42:

Heerlijk al die tokkies hier op het vivaforum.. Topic is gelijk dood. Niemand voelt zich blijkbaar aangesproken.
RM heb je gemaild, op het enige adres dat ik van je heb.

'k Ga nu eerst weer even liggen. Oh nee, eerst een sigaretje roken
quote:thee schreef op 01 juli 2013 @ 15:55:

RM heb je gemaild, op het enige adres dat ik van je heb.

'k Ga nu eerst weer even liggen. Oh nee, eerst een sigaretje roken

Ik maak een nieuwe aan en geef het morgen even op de wakker topic, die ene werkt dus echt voor geen meter meer.

Ik had stiekem gehoopt dat je onze andere ook had.

Nou ja pafse , ik ga ff naar de winkel en dan koken,jongste komt vanavond even haar hart luchten
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2013 @ 15:52:

[...]

Topic is gelijk dood. Niemand voelt zich blijkbaar aangesproken.
Ik vind zo'n machientje ook ideaal. Ik gebruik een bus camelshag en hulzen van de Aldi.
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 15:39:

[...]

Ik ben van plan om met mijn kroost meteen een hele week bij Prada te blijven.. You know your welcome my dear.
quote:sinaaasappelsap schreef op 01 juli 2013 @ 14:05:

Ik rook al een paar jaar voornamelijk zelf gemaakte sigaretten. Ik gebruik shag uit een pakje ipv uit zo'n grote pot, omdat ik die veel te droog en scherp vind, van welk merk dan ook.

Hulzen heb ik geen vast merk in, net in welke winkel ik dat koop, altijd o'n huismerk.

Voor onderweg of op visite heb ik meestal wel een pakje camel in m'n tas. Vooruit al die sigaretten maken vind ik namelijk maar niks, dus ik pak het machientje voor elke sigaret die ik wil roken En dat hele spul meenemen vind ik ook geen gezicht! Op visite bij mensen die ook zo'n machientje hebben (vriendinnen, familie) neem ik alleen m'n pakje shag mee.Je hebt bij de betere tabakszaak leuke blikjes voor je sigaretten, daar kun je voorgedraaide ook instoppen.
Mijn moeder had zo'n ding waarmee ze haar eigen sigaretten maakte. Gebruikte wel Belgam tabak (of wat dan ook..). Toen ik nog rookte vond ik de rode Van Nelle lekker voor los gedraaide sigaretjes, ik gebruikte dan ook die vloeitjes van zo'n oranje pakje.

Inmiddels al weer 9 maanden gestopt dus ik kan niet meer helpen . Wat die zij discussie betreft over aso's / tokkies en wat dan ook: rokers zijn niet minder asociaal dan mensen die drinken, rondhangen, forummen of wat dan ook. Ik ben blij dat er nietmeer in horeca gerookt wordt (vond het toen ik zelf nog rookte al niet fijn), maar die hele heksenjacht vind ik weer overdreven. Zoals cateautje al heeft aangegeven, je hebt nog meer last van mensen die drugs gebruiken die de remmingen weghalen dan van een roker. :S
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 15:42:

Heerlijk al die tokkies hier op het vivaforum.. Ik ben een cavia! :O
Ik zie het nut er wel van in om zelf peukjes te maken, maar ik moet eerlijk erkennen dat ik er überhaupt nooit aan denk en voor het gemak dan altijd maar de kant en klare sigaretten koop voor de hoofdprijs ja. Maar ja, hoef ze ook niet te kopen dus je hoort mij er verder niet over klagen:)
Live every day like it's your last day!
quote:fru1t3lla schreef op 01 juli 2013 @ 16:36:

[...]

Ik ben een cavia! :OEen rokende tokkie cavia das weer eens iets anders..
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 16:54:

[...]

Een rokende tokkie cavia das weer eens iets anders.. Ex rokende dan nog wel!
quote:fru1t3lla schreef op 01 juli 2013 @ 16:55:

[...]

Ex rokende dan nog wel! OMG...
Ik heb vanmiddag de proef op de som genomen en een filmpje opgezet. Pot shag en een doos hulzen en draaien maar.

1 bus van 200 gram draaide ik ruim 7 pakjes van 30 stuks van.

Een pakje kost 7.00 euro x 7 = 49.00 euro. Een pot shag kost 18.80. Tel uit je winst.
quote:prada schreef op 01 juli 2013 @ 17:23:

Ik heb vanmiddag de proef op de som genomen en een filmpje opgezet. Pot shag en een doos hulzen en draaien maar.

1 bus van 200 gram draaide ik ruim 7 pakjes van 30 stuks van.

Een pakje kost 7.00 euro x 7 = 49.00 euro. Een pot shag kost 18.80. Tel uit je winst.

Goed bezig schatje.!

Wat je bespaard hebt is voor ons tripje naar Italië...
Ik ben net terug van boodschappen doen. Heb nu dus een Mascotte flex size hulzendraaigeval, een busje Zilver shag en Rizla hulzen. Nu eerst ff koken en dan aan de draaierij!
Ik rook liever minder sigaretten op een dag en dan een echt pakje marlboro dan van die zelfgemaakte, vind ze net niet smaken.
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 17:46:

[...]

Goed bezig schatje.!

Wat je bespaard hebt is voor ons tripje naar Italië... Yeahhh cool.
quote:Ratteke schreef op 01 juli 2013 @ 18:18:

Ik ben net terug van boodschappen doen. Heb nu dus een Mascotte flex size hulzendraaigeval, een busje Zilver shag en Rizla hulzen. Nu eerst ff koken en dan aan de draaierij!You go girl.
quote:Ratteke schreef op 01 juli 2013 @ 18:18:

Ik ben net terug van boodschappen doen. Heb nu dus een Mascotte flex size hulzendraaigeval, een busje Zilver shag en Rizla hulzen. Nu eerst ff koken en dan aan de draaierij!

Ik moet wel zeggen dat ik het bij dat machientje onmogelijk vond om de bovenkant gevuld te krijgen (dus het uiteinde) daarom heb ik hem toen ingeruild voor een andere. Dus vrees niet als het daar wat legig blijft, zelfs deze pro kreeg dat niet voor elkaar.

En Prada, impressive zoveel uit een bus! Ja pakjes van 30 sigaretten zijn wel heel xl, hier is een groot pakje 22 sigaretten he (gierige hollanders )
Het is dat ik het nu kan beperken tot maximaal 4 sigaretten per jaar, maar eigenlijk zou ik met het grootste plezier weer acuut beginnen. Maar echt, 7 euro per pakje??? Die vier peuken bietste ik altijd in mijn onschuld, maar ik geloof dat ik vanaf nu maar een vergoeding aanbied.

Ik heb mijn hele middelbareschooltijd trouwens sjekkiesdraaiend doorgebracht. Gewoon met de hand. Ik kan het nog steeds .
quote:prada schreef op 01 juli 2013 @ 18:46:

[...]

Yeahhh cool.En het lekkertje wil nog steeds mee dus de tolk is al in tha pocket..
Ik had vroeger zo'n handmachientje, maar die ging stuk en toen ben ik maar gewoon sjekkies gaan roken.

Later heb ik nog wel eens wat geprobeerd met het machientje van een buurmeisje, maar ik kon er niks meer van. De hulzen scheurden, de shag kwam er veel te vast in te zitten zodat ik me een ongeluk trok of er zaten hele lege stukken in mijn sigaretje waardoor mijn wenkbrauwen in de fik vlogen. Dus rook ik nog steeds sjekkies, met rooie rizla.
Veel hé Yellow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven