Zijn Amerikaanse kinderen getalenteerder dan Nederlandse?

14-10-2017 00:36 54 berichten
Ik zit even de aflevering van GTST terug te kijken. Ik merk dat ik me irriteer aan Lana, die gewoon echt niet kan acteren, zinnen heel raar schreeuwerig uitspreekt zonder intonatie. Dit geldt voor de meeste kinderen in GTST maar ook andere Nederlandse series.

Als ik dan kijk naar Amerikaanse series, waar zoveel kinderen echt heel erg goed en overtuigend acteren, dan vraag ik me af waar 'm dat precies in zit. Waarom kan een kind daar een hele aflevering geloofwaardig neerzetten terwijl ze hier in Nederland al moeite hebben met 1 geloofwaardige zin.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik veel volwassen Nederlandse acteurs en actrices ook niet bijster goed vind, zeker in vergelijking niet.

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse films en series zijn vaak gewoon slecht gemaakt. Het ligt niet aan de acteurs. Kijk naar Nederlandse acteurs en actrices in andere films; die doen het meestal toch goed? Michiel Huisman doet bijvoorbeeld echt niet onder voor zijn Amerikaanse collega's. En Sylvia Hoeks was recentelijk nog erg goed uit de verf gekomen in Blade Runner.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Ohja god The Bold. Da's nog slechter geacteerd dan GTST als je 't mij vraagt. En As the world turns. Ook zoiets.

Big Bang Theory is wel leuk ja,
al is dat ook iets wat te makkelijk is om alle seizoenen interessant te blijven vind ik. Maar goede hedendaagse Nederlandse comedyseries? Volgens mij bestaan die helemaal niet :P in Amerika heb je New Girl, Happy Endings, You're the Worst, dat zijn echt grappige series. Ik ken niets van Nederlandse makelij dat dat evenaart, iig niet iets van de laatste jaren.

Dat we geen Game of Thrones achtige shows hebben is niet meer dan logisch, maar ik vond Carice niet zo goed acteren in GoT eigenlijk. Michiel Huisman was beter though.

En goede detectives? Je had Baantjer, was dat goed? Ik was toen nog vrij jong. Maar iets als The Missing zie ik hier ook nog niet zo gauw van de grond komen.

Maar dat heeft eigenlijk allemaal minder met acteerwerk te maken maar meer met het verhaal zelf.
karin12345 schreef:
14-10-2017 00:38
In de meeste Amerikaanse sitcoms wordt ook vaak slecht geacteerd.
Je begrijpt de taal waarschijnlijk onvoldoende om dat te kunnen constateren.
Engels is mijn moedertaal dus ikgeloof dat ik de taal voldoende begrijp ;-) maar ik kan ook echt niet tegen de enorm slechte acteerkwaliteit in Nederlandse series en films. Tenenkrommend. Alles is echt enorm ‘opgelezen’ en gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Heeft met de wetgeving te maken. In Nederland mogen kinderen per kalenderjaar maar 24 dagen werken. En daaronder valt dan ook de dagen dat ze repeteren of eventueel een interview geven ter promotie. Daardoor kunnen ze ook minder ervaring opbouwen. In Amerika worden de kinderen minder beschermd en kunnen ze echt een carrière opbouwen. Plus dat het land groter is, waardoor je de keuze uit meer kinderen hebt en de ouders daar wat fanatieker zijn in hun kinderen tot een ster te willen maken. (Kijk maar naar die Little Miss verkiezingen). Het onderwijs is er daardoor ook meer op ingesteld dan hier. Ieder jaar op de High School meerdere semi-professionele producties maken, waarbij alles, van decor tot kostuum door de leerlingen gedaan wordt. Hier doe je in groep 8 een keer een musical en kan je hooguit in een cultureel centrum wat kinder acteerlessen volgen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven