14 jaar

10-10-2010 23:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, je zal wel denken dat een 14 jarige op een vrouwenforum komt niet echt normaal is. maar ja ik kwam hier uit, mijn probleem is dat ik maar 3 vrienden heb. die normaal zijn, maar ik wil er wel wat meer. het probleem is dat de tegenwoordige jeugd er nu bijloopt met blackberry en dure kleding. vaak gedragen ze zich stoer. en gaan helemaal mee in trend van nu of vandaag. zelf heb ik even gepraat met de tegenwoordige jongens, het was niet echt prettig ze hadden zo een blik van: opflikkeren, wat doe jij hier?

Het erge is dat mijn leeftijdsgenoten (14 jaar) niet echt aardig zijn.

Ik wil normale mensen, ik wil niet eenzaam eindigen in m'n toekomst. ik wil uitgaan als ik 16 ben enzo maar dan met normale mensen. ik kom ze gewoon niet meer tegen ze zijn niet meer normaal.

Zelf weet ik dat dit probleem niet bij mezelf ligt. ik kan makkelijk contacten leggen met mensen als ze maar aardig en een beetje meegaand zijn ik stel niet veel eisen. maar hoe ik kan niet makkelijk vrienden maken met de jeugd van nu.

Eigenlijk moest ik al 1 uur geleden in bed liggen maarja.

Waar kan ik leuke,aardige leeftijdsgenoten vinden?
Echt?

Ga op een sport, bij een zangclub, scouting etc etc... Er zijn zat leuke mensen te vinden. Misschien "zoek" je op de verkeerde plek?
Zoek een hobby/sport die je leuk vindt, er zijn daar vast en zeker ook mensen die jij ook leuk vindt.
Gelijk het probleem alleen bij de ander neerleggen en zeggen dat het 'probleem' niet bij jezelf ligt lijkt me nooit een goed begin. Iedereen is anders de een wat extravaganter dan de ander. Het lijkt me juist 'normaal' om verschillende vrienden te hebben. Meestal leer je daar ook nog wat van. Meestal kan je leuke mensen leren kennen bij bijv. een bijbaantje, sport, theatergroep, cursus etc..
niet hier, probeer deze vraag eens op een forum met leeftijdsgenoten. Heeft Yes geen forum?
Twompie, ik denk dat je met deze leeftijd nog bij de Tina moet zijn

TO, hoe komt het trouwens dat je het hebt over de jeugd van tegenwoordig (waar je zelf bij hoort) en iedereen over 1 kam scheert? Op wat voor school zit je dat er alleen maar blackberry hebbende, merkkledingdragende stoere leeftijdsgenoten te vinden zijn?
quote:Avaeyebrow schreef op 11 oktober 2010 @ 00:08:

Gelijk het probleem alleen bij de ander neerleggen en zeggen dat het 'probleem' niet bij jezelf ligt lijkt me nooit een goed begin. Iedereen is anders de een wat extravaganter dan de ander. Het lijkt me juist 'normaal' om verschillende vrienden te hebben. Meestal leer je daar ook nog wat van. Meestal kan je leuke mensen leren kennen bij bijv. een bijbaantje, sport, theatergroep, cursus etc..Ja dat kan ook, bedankt.
Lini,

je klinkt een beetje zoals ik was op de middelbare school en daar maak je sowieso geen vrienden mee.

Misschien toch iets verder kijken dan de buitenkant?
This is not kosher!
Ga bij een sportclub ofzo.

en 3 vrienden is best normaal. Zoveel had ik er niet op die leeftijd.
Definieer eerst wat je normaal vindt. Als ik je beschrijving lees is blackberry, stoere praat, trendvolgend, normaal als in 'de norm volgend'. En ben jij dus niet normaal

(ik ook niet hoor)

Tips om bij een club te gaan waar iets gedaan wordt wat jij leuk vindt is een hele goede. Dan zijn er in elk geval op dat gebied ervaringen die je kunt delen. Doe eens gek en ga bij twee clubs, geniet van het feit dat dat nu nog kan zodat je als je later groot bent heel goed weet hoe je 'jouw soort mensen' moet vinden.
Ga paardrijden. Naast kouwe kak kom je daar ook heel veel 'paardenmeisjes' tegen die liever hun weekenden tussen de dieren en in de natuur doorbrengen dan als breezersletjes in de kroeg.
ik vind dat je voor een 14jarige best een grote woordenschat hebt.

maarja dat terzijde. Wat versta jij onder normaal dan?

Toen ik 14 was, was het idd normaal dat we geen blackberries hadden en dat we nog gewoon kleding droegen die mijn ouders voor ons kochten. Aan de ene kant snap ik je wel dat je dat niet normaal vindt. Maar de tijd veranderd en iedereen veranderdt mee. Dat is nu eenmaal zo.

Waar je leeftijdsgenoten kunt vinden? Kijk eens om je heen, school, sportclub, meidenclubje van het buurthuis etc. Er is genoeg voor je te vinden. Maar om nu al te gaan nadenken over je toekomst en dat je niet eenzaam wilt eindigen dat is een beetje dramatisch. Lighten up!
Brrr, die paardenmeisjes, daar had ik nu weer een grote hekel aan.

Ik reed zelf ook paard en het was alleen maar gekonkel, gemanipuleer en geëtter met die meiden.

Mijn zoon rijdt nu ook paard en de dames zijn nog precies hetzelfde. Zodra hij van het paard af wil stappen wordt het beest zo ongeveer onder hem vandaan gerukt want zij kunnen beter afzadelen en stel je voor dat hij het paard naar het land mag brengen. Je komt pas hoger in de hiërarchie als je op z'n minst een leasepaard hebt. Dan ben je spontaan populair en wordt er tegen je geslijmd. Brrr.

Toen ik 14 was had ik ook maar een paar vrienden. Die net als ik, geen zin hadden in het toen hippe housegebeuren en die idiote kleding en het gedrag dat erbij hoorde. Heel normaal volgens mij. Wij kwamen vanzelf in een andere subcultuur terecht, daar was niet echt veel moeite voor nodig.
Hmm... je klinkt als een man van 40.... misschien is dat het probleem. Meer tips dan deze wil ik eigenlijk niet geven voor het geval je een man van 40 bent die op zoek is naar 'jeugd'.
Ik ben gaan XXXXX* toen ik 14 was. Gezellige club en (nog steeds) vooral mensen in het kader 'wees lekker jezelf'.

*lekker individuele sport*
Wij speelden nog met Barbiepoppen op die leeftijd.
Moet je wel net van paarden houden, Elninjo.

En de Yes houdt eind dit jaar op te bestaan, ik weet niet of met het blad ook hun forum ter ziele gaat.
Met zo'n houding vind ik het niet zo gek dat je "maar" drie vrienden hebt, al vind ik dat niet eens weinig. Mensen worden echt niet ineens raar als ze een Blackberry hebben of merkkleding dragen. Had vriendinnetjes zat die alles kregen en dure kleding droegen, ookal had ik dat zelf niet of moest ik ergens zelf voor werken. Het is suf en kinderachtig om mensen daarop te veroordelen. Als je zelf ook graag een blackberry zou willen moet je misschien een krantenwijk nemen? Verder heb je volgens mij goede tips gehad, sportclubs, paardrijden of verenigingen. Succes!
Dat jongens van jouw leeftijd niet op jou lijken wil niet zeggen dat ze niet normaal zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:luna1 schreef op 11 oktober 2010 @ 09:47:

Brrr, die paardenmeisjes, daar had ik nu weer een grote hekel aan.

Ik reed zelf ook paard en het was alleen maar gekonkel, gemanipuleer en geëtter met die meiden. Dan heb je 't slecht getroffen en ik goed. Wij hadden juist 'n heel leuk clubje met meiden (en 'n paar jongens) die kwamen helpen op de manege en dan gratis mochten rijden. Er waren gelukkig niet veel snobs op onze manege.
Beginnen 14-jarigen nu ook al over de jeugd van tegenwoordig?
Ga in therapie!
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2010 @ 12:50:

[...]

Dan heb je 't slecht getroffen en ik goed. Wij hadden juist 'n heel leuk clubje met meiden (en 'n paar jongens) die kwamen helpen op de manege en dan gratis mochten rijden. Er waren gelukkig niet veel snobs op onze manege.

Ja, dat mag hier dus ook. Op de manege waar ik vroeger reed ook en waar zoon eerder reed ook. Met als gevolg dat die meiden continu op je lip zitten, nog net niet het zadel en hoofdstel uit je handen scheuren als ik zoon wil leren opzadelen en het beest dus zo ongeveer onder je kont wegjatten als hij klaar is met de les.

En commentaar geven onder de les vanaf de rand van de bak, kinderen uitlachen en ondertussen witte voetjes proberen te halen bij de eigenaar zodat ze weer een half uurtje rijden kunnen lospeuteren. En dat zijn niet de snobs. Daar heb je helemaal geen last van want die onderhouden zich niet met het plebs.

En daar zeg ik uiteraard wat van. Dus ben ik die takkemoeder die het allemaal veel beter weet.
Hey, met deze tips kan ik er aan werken.

Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven