€2,00 te veel teruggekregen. Wat nu doen?

24-04-2018 12:13 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen. Ergens twee weken terug kocht ik bij de Kruidvat 2 pakken haarverf en een pak ontkleuring in de aanbieding. Ik betaalde in totaal 11 euro. Maar aangezien mijn haren toch niet zo supergezond zijn besloot ik om ze niet te verven en ging afgelopen zaterdag terug naar de winkel om ze terug te brengen. Het was echt enorm druk en er was een best lange rij. Toen ik uiteindelijk aan de beurt was besloot ik om er ook nog een pakje sigaretten te kopen dus vroeg aan de caissiere of ze het kon verrekenen. Sigaretten waren €6,70, dus na verrekening zou ik €4,30 terug moeten krijgen. Maar de caissiere gaf me iets van 13 euro terug. Toen zei ik dat ik ze in de aanbieding had gekocht, en toen keek ze op de bon en zei 'oh ja ik zie het ik heb de normale prijs aangeslagen, ik haal even een collega erbij'. Tussendoor hoorde je nog mensen zuchten in de rij waardoor ik me ongemakkelijk begon te voelen. Toen haar collega erbij kwam ging ze uitrekenen en ze gaf me €6,30 terug en bedankte me voor mijn eerlijkheid. Maar later besefte ik dat ik weer te veel terug kreeg, nu kreeg ik weer €2,00 te veel. Maar ik durfde niet meer terug te gaan omdat het zo druk was. Ook al is het maar €2,00 en het is niet mijn fout, toch voelt het niet goed. Is het heel raar als ik straks terug ga en mn verhaal vertel en die €2,00 teruggeef? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
24-04-2018 12:18
Nou, vind het helemaal niet raar dat het je dwars zit hoor, TO. Maar idd aan een goed doel geven is wel een goede optie ipv weer terug.
Dankje wel.
Alle reacties Link kopieren
saartje- schreef:
24-04-2018 12:20
Je bent erg eerlijk geweest en je hebt je best gedaan.

Ik twijfel zelfs of ze echt blij zullen zijn als je die 2 euro nog terug komt brengen. Voor ze uiteindelijk gevonden hebben wat er mis is gegaan zijn ze in tijd meer kwijt dan die 2 euro heeft opgebracht.

Geef het aan een goed doel of koop er een lekker ijsje van zodra de zon weer gaat schijnen
Dank je wel.

Daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht, je hebt gelijk. Ze moeten weer alles gaan uitzoeken voor die €2,00. Gewoon in een goed doel spaarpotje is misschien wel beste wat ik kan doen, heeft Kruidvat toch iets goeds gedaan zonder er bewust van te zijn...
Nou, ik denk dat ik mezelf toch maar eens ga aangeven bij de politie. Heb eens een tientje te veel terug gehad bij de Appie en niets gezegd. Ik snap ook niet dat ik nog met mezelf kan leven :cry:
Alle reacties Link kopieren
Groot verantwoordelijkheidsgevoel..

Ze missen die twee euro niet hoor! Misschien die dag ook wel teveel geld in de kassa gehad.

Lekker laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-04-2018 12:37
Kruidvat verkoopt al maanden geen sigaretten meer.
Het stoppen met de verkoop van sigaretten bij Kruidvat gaat gefaseerd vanaf januari 2018 (icm een kleine verbouwing van het filiaal), het doel is om dit in 2019 afgerond te hebben en dan geen sigaretten meer te verkopen. Een aantal filialen zal nu dus al omgebouwd zijn, maar een groot gedeelte moet nog gedaan worden en verkoopt dus ook nog gewoon sigaretten.
Alle reacties Link kopieren
Dus je brengt je haarspullen terug omdat je haar niet zo gezond is...... en koopt er een pakje sigaretten voor terug? Hahaha, die is goed :applause: .
Jezelf trakteren op een koffie.
Alle reacties Link kopieren
Poos geleden voor een fors bedrag spullen gekocht via internet. Niet bedongen op korting, volle pond betaald.

Bij levering bleek 1 product niet volledig (klein onderdeeltje ontbrak) en een ander artikel was dubbel geleverd.

Eerlijk duurt het langst. Dus gebeld met het bedrijf. Tot op heden nog niks gehoord. Ik ga er niet meer achteraan bellen. Dat ontbrekende deel heb ik inmiddels elders aangeschaft en met dat dubbel geleverde artikel kan ik een familielid heel blij maken.

Moet er ook nog bij vermelden dat dat dubbele artikel elders voor een kwart van de prijs die ik er voor heb betaald, wordt aangeboden. Dus heb niet het idee dat ik mijn leverancier (grote keten) nu een poot uitdraai.

Spul staat nog in dozen, dus mochten ze deze week nog bellen dan gaat het retour. Zo niet, dan maak ik mijn moeder blij.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Geef het aan een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
Laloba schreef:
24-04-2018 13:19
Groot verantwoordelijkheidsgevoel..

Ze missen die twee euro niet hoor! Misschien die dag ook wel teveel geld in de kassa gehad.

Lekker laten gaan.
Beetje kort door de bocht.
“Het Kruidvat” zal die twee euro niet missen. De cassiere die verantwoordelijk is voor de la waar hij uitkwam wel, kassa wordt begin en eind van de dienst geteld, vergeleken met de verkochte producten en daar hoort geen verschil tussen te zitten.
Ik heb bij een (andere, geen Kruidvat) winkel gewerkt waar bij verschillen van meer dan 5 euro op één dienst eerst de gehele la nageteld moest worden en wanneer het verschil bleef bestaan deze wordt genoteerd en bij regelmatig verschillen dat echt wel werd aangekaart op een functioneringsgesprek.

Maar jij hebt het netjes aangekaart TO en het is twee weken geleden, dus ik geloof niet dat ze er nog iets mee kunnen doen. Ik zou me er niet te druk om maken, je hebt het niet moedwillig gedaan en je hebt het proberen op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
24-04-2018 13:30
Beetje kort door de bocht.
“Het Kruidvat” zal die twee euro niet missen. De cassiere die verantwoordelijk is voor de la waar hij uitkwam wel, kassa wordt begin en eind van de dienst geteld, vergeleken met de verkochte producten en daar hoort geen verschil tussen te zitten.
Ik heb bij een (andere, geen Kruidvat) winkel gewerkt waar bij verschillen van meer dan 5 euro op één dienst eerst de gehele la nageteld moest worden en wanneer het verschil bleef bestaan deze wordt genoteerd en bij regelmatig verschillen dat echt wel werd aangekaart op een functioneringsgesprek.

En terecht.
Daarnaast maakt het op dit punt niet uit of TO die paar euro na een paar weken toch komt terugbrengen, het 'kwaad' is al geschied.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar keer bij online aankopen meegemaakt dat ze het te lastig vonden om het niet-bestelde of dubbel-geleverde artikel terug te nemen. Voelde wel goed dat ik even heb gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
24-04-2018 12:37
Kruidvat verkoopt al maanden geen sigaretten meer.
Mijn Kruidvat wel hoor.
Je kunt ook tegen sluitingstijd naar de winkel gaan, en wachten tot ze hun schoonmaakspullen tevoorschijn halen om de winkel schoon te maken. En dan leg je een twee euro munt op de schoonmaakkar zodat ze die vinden.
Of je koopt daar iets van acht euro, en je geeft een tientje en zegt dan 'laat de rest maar zitten' en loopt weg, dan is het een fooi.
Of je koopt iets van drie euro en geeft een briefje van vijf en als de kassajuffrouw dan de kassa bedient ren je weg, roepend: 'Geen tijd, mijn trein vertrekt bijna!'
Als je die twee euro teruggeeft omdat je teveel teruggekregen hebt gaan ze het niet uitrekenen hoor, dan word je gewoon hartelijk bedankt en heb jij weer een schoon geweten!

Jij voelt je schuldig omdat je teveel hebt teruggekregen, oplossing; geef het gewoon weer terug. Dan gaan ze echt niet alles verekkenen. De voorraad van de haarkleuring klopt immers en ze hebben het kasverschil toch al geaccepteerd, daar wordt NIKS meer mee gedaan behalve je bedanken en de twee euro opvoeren naar de kassala.
Alle reacties Link kopieren
Je meent dit..
Die 2 euro spenderen aan snoep voor je neefje of nichtje.

En volgende keer met pin betalen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
28-04-2018 20:47
Die 2 euro spenderen aan snoep voor je neefje of nichtje.

En volgende keer met pin betalen.
Waarbij ze net als bij mij een 0 teveel ingetoetst hebben en ik er pas na een week achter kwam dat het niet klopte.
Niet bij Kruidvat overigens..
Uiteindelijk is alles uiteraard netjes opgelost!
Als je het écht goed wil doen en het winkelpersoneel niet lastig vallen moet je even bellen met het hoofdkantoor, of beter nog mailen en de situatie uitleggen. Zoals je hier doet en evt. dat je niet zo goed mee had gerekend, whatever.

Dan krijg je vast een bankrekeningnummer waar je de twee euries o.v.v. Teveel ontvangen in filiaal te ........ kan overmaken.

Doen hoor, al moet je er wel aan denken dat door zo'n actie al het personeel in dat filiaal weleens geen vakantiegeld zou kunnen krijgen dit jaar.
Voor straf.
Omdat je ze n.b. tig keer hebt gezegd dat ze je teveel gaven en nog.....

Ontslag op staande voet zou me ook niet verbazen. Heb je het bonnetje nog? Weet je nog hoe de verkoopster eruitzag? Allemaal noteren.

Moeten ze maar opletten, het is al vervelend genoeg dat jij er nu mooi uren mee bezig bent en nog gaat zijn.
Goed dat er nog eerlijke mensen bestaan, en dat lamlendige personeel wat hun klanten een rotgevoel bezorgd moet gewoon een keer hard aangepakt worden.
Kan er zó kwaad om worden! :thunder:
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven