Afbouwen venlafaxine.. Valt dat even tegen..

02-02-2020 18:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allen, ik zag geen lopend topic meer over dit onderwerp en hoop toch wat "lotgenoten" te treffen..

Ondertussen ben ik bijna twee weken van de medicatie af, laatste stuk afgebouwd met een taperingstrip. Had me ingesteld op wat nare afbouwverschijnselen, maar dit slaat echt alles..

Heb braaf afgebouwd in een paar jaar overigens, stond ooit op 300 mg, middel gekregen voor een ernstige depressie. Of het me geholpen heeft.. Ja, wellicht. Maar misschien was het ook gewoon de therapie of de tijd, of de hele combinatie. Ik wilde er graag vanaf omdat ik enorm veel bijwerkingen had en er niet zoveel positief effect meer van merkte. In twee jaar tijd afgebouwd tot 37,5 mg omdat ik van de verzekering maar 1 taperingstrip vergoed zou krijgen.

Maar nu: misselijk, duizelig, elektrische schokken in m'n hele lijf, benen die in brand lijken te staan, moeeeee en zo kan ik nog wel even. Mentaal zal de ellende nog wel komen, want dat gaat eigenlijk nog redelijk. Op wat ontzettend onnodige huilbuien na dan. Huilen om een lief hondje op televisie of een mooi strand is toch niet zo gangbaar voor mij ;-D

Wie herkent 't? Of wie wil me gewoon even wat peptalk geven :cheer2:?
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
23-02-2020 11:39
Sorry zie d it nu pas

Ik zit idd nu zonder ad nog maar het gaat niet goed qua angst en ook stemming niet
Ik vind nu ad nemen erg moeilijk, veel angst ervoor.
Maar ik denk er wel over na en ben in gesprek om mss toch iets te gaan neme n dan weer maarja welke...
Geeft niks!! Lastig dat die klachten zo blijven hangen he.. Ik vrees er ook voor hoor, wijt 't nu nog aan de afbouw, maar als het niet overgaat, weet ik ook niet zo goed hoe verder.. .. Slik nu rhodiola rosea, goeie dingen over gehoord, dus ik probeer het. Verder schijnen 5htp en saffraan ook goed te kunnen werken op stemming.

Ik heb gehoord van een collega (werk in de Ggz, hoe ironisch..) dat een van de mildere antidepressiva om van af te bouwen fluoxetine zou zijn. Dit ivm een lange halfwaardetijd, dus verdwijnt niet zo abrupt uit je systeem als je er ooit weer vanaf moet..

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn stemming is nog steeds wankel.. Maar heb ook weer even heel hard kunnen lachen vandaag en dat was wel heel fijn en een opluchting.

Verder lijkt het vocht wat ik constant vast hield, langzaam wat af te nemen.. En m'n hartslag is wat lager dan hij al die jaren was.. Hopen maar weer. En doorbijten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven