Alleen wonen als (jonge) vrouw

01-05-2018 18:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben hier niet om echt een specifieke vraag te stellen, gewoon om jullie gedachten/ervaringen/meningen/gevoel over een bepaald onderwerp te horen, namelijk: alleen wonen als (jonge) vrouw. Hoe vinden jullie dat? Is het een bewuste keuze om alleen te wonen? Voel je je vaak alleen, of geniet je net van het alleen zijn? Heb je het gevoel dat je er sterker van bent geworden? Heb je het gevoel dat je er persoonlijk door groeit? Helpt het je om jezelf écht te leren kennen, of jezelf écht graag te leren zien? Vind je het moeilijk om alles zelf te doen, heb je weleens het gevoel dat je het niet aankan? Ben je weleens angstig over het feit dat je alleen bent? Wie zijn verhaal wil delen... Ben hier erg benieuwd naar!
Ik heb een aantal jaren alleen gewoond en dat was leuk.
Maar ik heb daar verder geen hele diepe gevoelens bij van dat ik meer zelfredzaam ben of zou zijn dan wanneer ik het niet had gedaan.
Ik ben getrouwd maar mijn man is vaak weg. Tegenwoordig is hij de weekenden thuis en hopelijk gaat hij binnenkort 2week werken en dan 1week thuis. Hij heeft tot 2jaar terug 6week gewerkt en dan paar weken thuis.

Ik ben dus gewend om alles zelf te doen als het nodig is. Dakgoot leeghalen, auto, kraan die kapot is zelf te maken etc. De badkamer betegelen doe ik dan weer niet zelf maar dat is meer luiigheid :proud:
Je wordt vanzelf handig en zelfverzekerder.
Nu heb ik 2 kinderen onder de 2 en doe ik qua zorg ook alles alleen. 2 zieke kinderen, met 2 kinderen onder de douche, ga met ze naar het zwembad en geef ze tegelijk de fles, troost ze beide als ze weer tegelijk huilen.

Ik moet er niet aan denken dat mijn man elke avond thuis is, kijk echt uit dat hij weer 2weken weg gaat voor zn werk. Ik kan ook goed alleen zijn, verveelde me nooit en heb me ook nooit eenzaam gevoeld. Sinds ik kinderen heb heb ik dat gevoel van alleen zijn/ eenzaam soms wel eens maar dat is dan meer door moeheid, strijd met de oudste, dan zou ik het wel erg fijn vinden om mn familie wat dichterbij te hebben om even een bakje te kunnen doen, even 'stoom' afblazen

Ik snap je wel hoor to, ik voelde me soms ook wat kwetsbaarder helemaal alleen. Vooral toen ik na jaren honden gehad te hebben ineens geen hond meer had. Maar het went en je groeit erin. Dat is met alles. Ga het aan, je wordt er alleen maar sterker door.
Ik vond alleen wonen heerlijk. Lekker je eigen ding doen, en niet andermans rommel te hoeven tolereren. Mijn naambordje op de deurbel had echter alleen mijn voorletters omdat ik geen vreemden aan de deur wilden die dan wisten dat er alleen een vrouw woonde. Dat vond ik toch soms een kwetsbaar idee.

Ik heb al eens tegen mijn man gezegd dat als we ooit uit elkaar gaan (wat hopelijk niet het geval is) dat ik dan niet meer aan een vent begin. Alleen wonen is heerlijk! :mrgreen:
Ik vond alleen wonen ook een beetje spannend, heb dat ongeveer 1.5 jaar gedaan en woon inmiddels samen. Kon niet zo goed alleen zijn, dus nam ik een kat. Was een goede beslissing, toch een beetje een huisgenoot!
Na een tijdje te hebben samengewoond, woon ik inmiddels ruim 13 jaar alleen (nou ja, met mijn 2 katten dan) en ik vind het heerlijk! Ik denk niet eens dat ik het nog anders zou willen... Het idee dat ik me weer in meer of minder mate moet aanpassen benauwt me echt enorm. Dat is het andere uiterste misschien weer. Heb veel moeten leren, maar uiteindelijk zeer zelfredzaam geworden. Ook voor dikke zwarte huisspinnen draai ik mijn hand niet meer om.... Okee, beetje te stoer, maar je kunt moeilijk mensen laat in de avond gaan bellen voor een spin.
Oh god ja die dikke spinnen :facepalm:
Ik woon vrij landelijk en zie ze wel eens en echt altijd als ik alleen ben..
Draai voor weinig mn hand om maar die krengen,, brrrr @(
cookie84 schreef:
01-05-2018 21:38
Oh god ja die dikke spinnen :facepalm:
Ik woon vrij landelijk en zie ze wel eens en echt altijd als ik alleen ben..
Draai voor weinig mn hand om maar die krengen,, brrrr @(
Ik word er ook niet heel blij van hoor! Maar ja.... Rustig slapen zit er ook niet in, wetende dat er ergens zo'n kreng rondloopt. Dus dan moet je wat als alleenstaand stoer mokkel: Heel hard huilen, de stofzuiger pakken en hopen dat ie er nog zit als je terug bent!
Lily1504 schreef:
01-05-2018 21:48
Ik word er ook niet heel blij van hoor! Maar ja.... Rustig slapen zit er ook niet in, wetende dat er ergens zo'n kreng rondloopt. Dus dan moet je wat als alleenstaand stoer mokkel: Heel hard huilen, de stofzuiger pakken en hopen dat ie er nog zit als je terug bent!

Ik heb 1x zo'n kreng in mn bed gehad, voelde wat kriebelen langs mn wang.. Heb heel hard gegild en ben beneden op de bank gaan liggen na grondige inspectie.. Sindsdien controleer ik elke avond mn bed.
Ze komen altijd met zn 2, 1 verstopt zich ergens om n dag later te voorschijn te komen.
Ik sta te gillen als n mager speenvarken :facepalm: papaa
Zo stoer ben ik dan niet meer
Yep, spinnen die alleen opduiken als man minstens 2 nachten weg is, check! Dan komen die poezen (hier ook 2) uitstekend van pas hoor! Die blijken ze rauw te lusten... letterlijk.
En anders inderdaad trillend met de stofzuiger erop af. Toen ik nog alleen woonde was dat sowieso de enige optie.

In m'n bed, ik moet er echt niet aan denken!

Maar goed, TO, dit is dus qua engheid het ergste dat ik heb meegemaakt.
The owls are not what they seem
LadyL0101 schreef:
02-05-2018 09:43
Yep, spinnen die alleen opduiken als man minstens 2 nachten weg is, check! Dan komen die poezen (hier ook 2) uitstekend van pas hoor! Die blijken ze rauw te lusten... letterlijk.
En anders inderdaad trillend met de stofzuiger erop af. Toen ik nog alleen woonde was dat sowieso de enige optie.

In m'n bed, ik moet er echt niet aan denken!

Maar goed, TO, dit is dus qua engheid het ergste dat ik heb meegemaakt.

Met de stofzuiger?! Daar kruipen ze doodleuk weer uit!
Kan je beter zoiets kopen:
Afbeelding
[quote=SpringDing post_id=28454699 time=1525247525 user_id=169818]
Met de stofzuiger?! Daar kruipen ze doodleuk weer uit!
Kan je beter zoiets kopen:

Echt niet! Ik zuig ze op en laat de stofzuiger nog even lopen. Daarna gaat er een hoop kattengrind achteraan. Nog even laten lopen. Vervolgens een dikke prop keukenpapier erin en klaar. Nog nooit is er eentje bij mij uit gekomen. En ik vind het heel erg van mezelf dat ik een onschuldig dier doodmaak, maar ik trek deze spinnen echt niet. Ook niet met zo'n ding... Maar goed, dit ging eigenlijk over hoe het is om als vrouw alleen te wonen, niet over spinnen ;-)
TO, de reden dat we wat wantrouwig zijn is dat er hier nogal eens (verkapte) onderzoekjes worden gehouden. Een een van de indicatoren daarvoor is een heel specifieke doelgroep iets vragen. Een ander is veel vragen stellen, en een derde is een compleet nieuwe forumster die een topic opent.

Ik vind de enige mens in huis zijn heerlijk. Mijn kat vindt de enige kat in huis zijn heerlijk. Kat en ik gaan dus beiden ons eigen gang en we genieten van ons leven samen van 'de enige' zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven