Ambitie, vooruitgang, doelen bereiken en stil blijven staan

12-07-2010 10:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ambities? Welke?

Hebben jullie het idee dat je op de goede weg bent? Dat je vooruit gaat? Dat je je doelen aan het verwezelijken bent?

Doen jullie iets nuttigs met je leven?

Of heb je het gevoel dat het stilstaat of zelfs achteruit gaat?

Bij mij ging het tot mijn 22ste heel voortvarend, studie gehaald, samenwonen, werkervaring opdoen, met een nieuwe studie begonnen en veel nieuwe vriendinnen gemaakt in mijn nieuwe stad.

Maar nu, inmiddels 25 jaar, maak ik niet meer van die mooie grote stappen en ik ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.

Ik ben nu 4 jaar aan het werk, leuke baan, maar kom niet echt verder. Heb de ambitie om mijn nieuwe studie af te maken, maar kan me niet tot het studeren zetten. Ben wel fanatiek bezig met sport, maar ben te lui om echt door te zetten. Alles gaat gewoon zijn gangetje.....

Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
Welkom in de saaie grote mensen wereld.

Ik hou er ook niet van.
Ik ben 25 en heb nog altijd niks bereikt
26 en ook nog niks bereikt.
Perfectionisme is niet perfect...
Haha, je moet er wat van maken ;-p
Ik probeer t
Wanneer heb je iets bereikt dan?

Is dat een hogere positie binnen je werkveld, een beter salaris, of gewoon je eigen dromen waarmaken (wat dat dan ook mag betekenen)?
Ooh.. Loreyi en Yathibiyya,

Jullie hebben toch wel iets bereikt en ervaring op gedaan?

Wat willen jullie graag bereiken dan?
quote:ontdekster schreef op 12 juli 2010 @ 10:58:

Haha, je moet er wat van maken ;-pMag ik dan vragen waarom je deze topic dan opent?
Kym, dat vraag ik juist aan jullie!!!
quote:ontdekster schreef op 12 juli 2010 @ 11:00:

Wat willen jullie graag bereiken dan?Nou wat Kym ook al zei; wanneer heb je iets bereikt dan?
Perfectionisme is niet perfect...
Hett is meer mijn reactie op de mensen die voor mij antwoorden, die stellig antwoorden niets te hebben bereikt
quote:ontdekster schreef op 12 juli 2010 @ 11:00:

Wat willen jullie graag bereiken dan?Ik heb alleen maar onafgemaakte studies.
Ikzelf zou graag die studie halen, gedisciplineerd trainen om echt beter te worden, en een bruisender sociaal leven hebben.

Maar: die studie is wel erg moeilijk, ik heb geen zin om voor niets in die boeken te zitten en wie zegt me dat ik dan wel carriere stappen maak.

En 's avonds ben ik te vaak te moe om fanatiek te sporten of tot 's avonds laat gezellig met vriendinnen af te spreken.

Frustrerend...
Maar ik ben wel heel blij hoor dat ik wel alles doe wat ik wil, maar ik wil sneller, meer :-D

Tja, onafgemaakte studies, dan weet je tenminste wat je niet wilt, maar dat is idd vervelend...
Ha Ontdekster,

ik herken dat gevoel van stilstand wel een beetje, al heb ik het idee dat ik in mijn werk nog wel in ontwikkeling ben en stappen kan maken/ zal maken.

wat je beschrijft:

Bij mij ging het tot mijn 22ste heel voortvarend, studie gehaald, samenwonen, werkervaring opdoen, met een nieuwe studie begonnen en veel nieuwe vriendinnen gemaakt in mijn nieuwe stad.

hieruit maak ik op dat je een periode achter de rug hebt waarin je veel stappen hebt gezet. Herken ik ook: gaan samenwonen, afstuderen, baan vinden. redelijk dynamisch allemaal. Maar nu: werkend leven, meer regelmaat. Kan voelen als stilstand.

Jij bent de enige die iets aan dat gevoel kan doen. Wil je nieuwe stappen zetten? Geef jezelf een schop, en ga aan de slag!

Ik zou zelf bijvoorbeeld graag willen verhuizen, dat is mijn 'volgende stap'
Wanneer zit je 'voor niks' in de boeken? als je er voor je carriere niet direct iets uitsleept, dan toch wel voor je eigen ontwikkeling?
Jope, waarom wil je graag verhuizen?

Meer ruimte voor jezelf?

Ikzelf vind het lastig prioriteit te stellen. Als ik die studie wil halen komen sport en vriendinnen op een lager pitje...

Dus ik heb min of meer besloten gewoon 'rustig' verder te studeren en met trainen mezelf idd gewoon een schop onder de kont te geven lekker veel leuke dingen met vriendinnen te doen ook al ben je dan soms moe op het werk.

Tja je kunt het jezelf wel moeilijk maken :-D Ik weet het haha
Ik zou me er juist wel toe proberen te zetten om te gaan sporten, ook al ben je moe. Krijg je zoveel energie van! En ook van afspreken met vriendinnen wordt ik vrolijk en dus voel ik me lang niet meer zo moe.

Ik ben eigenlijk wel heel tevreden. Studie afgerond, woon samen, genoeg vriendinnen, sport 3x per week en leuke uitdagenede baan sinds 2 jaar waarin ik echt enorm veel leer. Komende jaren zal ik ook echt nog super veel bij leren.

Is je baan wel leuk en uitdagend genoeg dan als je nu al vindt dat je niks meer leert?
Ah, prioriteiten stellen, ja dat is weer a whole different story natuurlijk! Dus als ik het goed begrijp weet je eigenlijk heel goed wat je ambities zijn, maar zal je keuzes moeten maken. want inderdaad, het zal lastig zijn om je studie af te maken terwijl je in de sportschool staat of met vriendinnen afspreekt

ik wil graag verhuizen omdat we in dit huis zijn gaan samenwonen toen we nog studeerden. het staat vol met gekregen/ goedkope spullen (niks mis mee, maar wordt zo onderhand beetje moe van het allegaartje) Het is een goedkoop huis, maar voldoet niet meer aan onze wensen.
Yup, zit met precies hetzelfde:

27 jaar met vriend, huisje, plantje en beestjes en... een fikse "quarter / third life crisis". Heb alles wat ik wil hebben: leuke baan met goed salaris, een lieve vriend, mooi appartement in hartje stad, verre reizen maar toch zit ik regelmatig op de bank en vraag mezelf af of dit het nou is. Alles gaat z'n gangetje, niets om over te klagen maar toch... Saai en voorspelbaar.
24, bijna klaar met studeren.

En steeds krijg ik dezelfde feedback: dat ik best wat meer zelfvertrouwen mag hebben, meer lef moet tonen, bescheiden ben...

Ik werk er zo hard aan en dan is het zo kut om dat steeds weer te horen!
Ik heb gestudeerd, een goede baan gekregen, een huis gekocht, maar ruim een jaar geleden alles achter me gelaten om mijn onrust te beantwoorden. Gelukkig ontmoette ik toen iemand die net zo'n leven leidt en ik kan niets anders zeggen dan; ja, ik bereik iets, want ik doe wat ik wil.

Soms moet je even stilstaan, om op een later moment weer verder te kunnen gaan. Nadenken of je nog steeds dezelfde ambities hebt, of dat je je doelen wil bijstellen.

Als je ongeduldig wordt raak je alleen maar gefrustreerd.
Maak een lijstje van al je wensen. De reizen die je nog wilt maken, de nieuwe hobby's die je altijd nog eens zou willen oppakken, de dingen die je in je leven nog eens gedaan zou willen hebben of wilt meemaken. Dat is het. Gewoon opschrijven. Ik heb dat ook gedaan toen in 25 was en inmiddels is zo'n beetje alles uitgekomen. Sommige dingen hebben wel wat jaren geduurd, maar toch...De magie van focus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven