Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
13-12-2018 21:46
Daar heeft je moeder dus gewoon geen gelijk in.
Dus ik zou op dat soort vavatures kunnen reageren?

Wie vraag ik als referentie? Ik heb vriendschappen met oud-collega's maar heb natuurlijk alleen op scholen gewerkt. Mijn laatste werkgever liever niet. Ik ben daar al zo vaak op rare manieren genaaid, dat heb ik op geen andere baan meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
13-12-2018 21:47
Probeer het even te laten rusten. Je bent nu aan het gamen toch?

Zo te horen heb je genoeg kwaliteiten.
Als je er aan toe bent (dus niet op dit moment) kun je ook veel tips etc. op internet vinden, of je gaat sparren met mensen hier op het forum.

Neem wel gewoon 1 dag tegelijk.
Anders is het niet te overzien.
Het komt echt wel goed!
Ja, ik wil altijd alles meteen fixen en raak anders in paniek.
Je kunt reageren, maar misschien is het verstandig om eerst te bedenken wat je nu precies wilt. En daar kom je pas achter als je een beetje tot rust bent gekomen. Nu lijkt het meer op een noodsprong.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
13-12-2018 21:50
Je kunt reageren, maar misschien is het verstandig om eerst te bedenken wat je nu precies wilt. En daar kom je pas achter als je een beetje tot rust bent gekomen. Nu lijkt het meer op een noodsprong.
Ik ga ook nog niet reageren he. Ik verken mijn mogelijkheden. Ik heb zelfs een oud-klasgenoot die bij Booking werkt gevraagd of hij iets weet. Zo word ik rustiger.


Ik besef dat mijn eerste depressie begon toen ik aan de lerarenopleiding begon. Ik stopte, dacht dat het ergens anders aan lag. Begon jaren later weer, maakte het af en BAM. Depressie over de zomer heen en diagnose ASS.


Ik zou willen dat ik wat anders had gestudeerd dan een taal. Iets waar je meer mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
13-12-2018 20:54
Lieve Dollop,
je hebt toch al een topic geopend over je struggles op het werk?

O, wat kunnen forummers toch lief, meedenkend en praktisch zijn.
@Celaena_Aelin, je bent een held.

TO, je weet zelf wat het beste voor je helpt in een paniekmodus. Heb je ergens een lijstje op papier: 'wat te doen bij paniek?'
Ik voel me echt fijn in dit topic, zoveel lieve mensen inderdaad.

Dat andere topic is puur werkgericht... dit gaat over mijn depressieve gevoelens.
"Dollop schreef: ↑13-12-2018 20:12
Echt werk. Ik werk als docent in het VO. Ik kon tot gisteren nog goed volhouden, maar nu ben ik.ingestort en zit ik in een full on paniekmodus zoals dat vaak bij autisten is. Ik heb altijd normaal werk op hoog niveau gedaan. Ik kan dat. Maar het vinden van iets buiten mijn vakgebied is verwarrend en eng.

Ik heb geen MEE nodig voor een aangepaste baan maar een begeleider die voor mij uitzoekt wat ik zou kunnen doen, vacatures met mij doorneemt en tips geeft."

Ik vroeg het al eerder, maar waarom denk je dan dat je morgen ontslagen gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij nu niet verstandig te solliciteren. Maar eerst beter te worden.

Er komt waarschijnlijk een traject van hulp, via de bedrijfsarts. Dit is meestal als je je ziek meld.

Dan komt van zelf ook het stukje ander werk.

Nu eerst beter worden. alles stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 21:40
Mijn moeder zegt dat ik nooit iets ga vinden buiten mijn diploma om, want er zijn tig mensen die dat diploma wel hebben. Ik kan dus fluiten naar adminstratief werk. En ik had net een vacature op de administratie van een school gevonden...
Onzin. Weet je hoeveel mensen nu met een docentendiploma absoluut het onderwijs niet meer in willen en echt prima iets anders vinden? Je hebt WO werk/denkniveau, daarmee kun je een hoop 'algemene' functies bekleden hoor, maak je niet te druk. Voor een administratieve functie, een baan als intercedent, noem maar op, kom je gewoon in aanmerking. Maar probeer het denken hieraan even te stoppen tot na morgen. In paniek nadenken over 'wat nu' levert nooit zoveel zinnigs op, en is ook niet nodig nu. Eerst de focus op het gesprek. Wie weet wat daar uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 21:49
Ja, ik wil altijd alles meteen fixen en raak anders in paniek.
Dat snap ik en is ook een kenmerk van ASS, maar niet de handigste of meest werkzame coping. Niet alles is meteen te fixen namelijk. Ik hoop dat je met je therapeute hier ook mee bezig gaat, betere manieren om rustig te worden te midden van paniek.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het gescheld net, maar ik word zo kwaad om mensen die vinden dat je met psychische problemen niet mag genieten. Niet even gamen (op een door mijzelf betaalde computer), niet even dit, of dat... ik heb me niet ziekgemeld omdat ik koorts heb en overgeef en amper kan wakkerblijven.


Ik heb autisme, slik antidepressiva en heb een burnout. Ik heb jarenlang een van de zwaarste banen die er is uitgevoerd. Alleen zorg is nog zwaarder. Dus laat me.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-12-2018 21:58
Dat snap ik en is ook een kenmerk van ASS, maar niet de handigste of meest werkzame coping. Niet alles is meteen te fixen namelijk. Ik hoop dat je met je therapeute hier ook mee bezig gaat, betere manieren om rustig te worden te midden van paniek.
Ja, ik ben daar mee bezig maar het zal toch altijd meespelen ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in met misschien een tip qua toekomstig werk.

Je hebt 2 masters zeg je, dus goed werk en denkniveau. En je hebt ervaring in onderwijs.

Kijk eens naar Intercedent Onderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Vaak ook als je rust neemt en dingen gaat doen waar je je fijn door voelt, energie van krijgt. Zakt de spanning en ook het depressieve weer wat.

Dat is mijn eigen ervaring.

Neem de komende tijd echt goed rust.

Zorg voor jezelf.

Doe energie gevende dingen. Alles wat je leuk vind.

En bijkomen duurt helaas langer bij iemand bij Ass langer.

Dus neem echt weken, waar nodig maanden de tijd om bij te komen.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 13-12-2018 22:03
18.79% gewijzigd
Dollop schreef:
13-12-2018 21:58
Sorry voor het gescheld net, maar ik word zo kwaad om mensen die vinden dat je met psychische problemen niet mag genieten. Niet even gamen (op een door mijzelf betaalde computer), niet even dit, of dat... ik heb me niet ziekgemeld omdat ik koorts heb en overgeef en amper kan wakkerblijven.


Ik heb autisme, slik antidepressiva en heb een burnout. Ik heb jarenlang een van de zwaarste banen die er is uitgevoerd. Alleen zorg is nog zwaarder. Dus laat me.
Natuurlijk mag je dat! Ik kon het alleen niet rijmen met een overspannenheid. Je kunt dat meer opvatten als een vraag dan als commentaar.
Alle reacties Link kopieren
Poof schreef:
13-12-2018 22:01
Ik breek even in met misschien een tip qua toekomstig werk.

Je hebt 2 masters zeg je, dus goed werk en denkniveau. En je hebt ervaring in onderwijs.

Kijk eens naar Intercedent Onderwijs.
Je bedoelt voor Maandag en zo? Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 22:00
Ja, ik ben daar mee bezig maar het zal toch altijd meespelen ben ik bang.
Ongetwijfeld. Maar meer grip is gelukkig zeker mogelijk (-:
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2018 23:18
Reden: op de man
96.36% gewijzigd
Qua werk kun je best solliciteren op administratieve functies, als je maar goed onderbouwd waarom je dat wil en vind dat je het kunt.
Wel moet je er rekening mee houden dat je er minder mee gaat verdienen dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
13-12-2018 22:04
Qua werk kun je best solliciteren op administratieve functies, als je maar goed onderbouwd waarom je dat wil en vind dat je het kunt.
Wel moet je er rekening mee houden dat je er minder mee gaat verdienen dan nu.
Ik verdien nu ook geen vetpot hoor... waarschijnlijk evenveel straks. Ik blijf al jaren in LB terwijl ikLC hoor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2018 23:19
Reden: quote en reactie verwijderd
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2018 23:20
Reden: quote en reactie verwijderd
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 22:08
Ga weg.
Grapje :rofl:

Ass’ers kunnen ook nooit tegen grapjes (inc. ik)
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je ontslagen worden als je 1 dag ziek bent? Normaal ga je jn samenspraak met de bedrijfsarts/werkgever een plan van aanpak opstellen.
Alle reacties Link kopieren
TheMan90 schreef:
13-12-2018 22:12
Grapje :rofl:

Ass’ers kunnen ook nooit tegen grapjes (inc. ik)
Het is op dit moment ongepast en kwetsend. Dat voel jij niet goed in, maar houd er alsjeblieft toch rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-12-2018 22:11
Blijf nou niet van die rare rotopmerkingen maken tegen mensen die het moeilijk hebben. Zeker niet als we wel moeite steken in jouw topics, en je daar wel snapt dat je onaardige houding geregeld onnodig vervelend is en voor niemand zinnig. Dit is niet leuk. Blijf dan weg uit andermans topics joh. En zou juist jij niet wat meer compassie voor ASS-problematiek mogen hebben, of is je inlevingsvermogen/compassie echt zo laag?
Er is voor alles een oplossing behalve de dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven