Angst, Vermijding en Eenzaamheid

22-02-2011 21:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
door grote angsten voor veel dingen - ben ik bijna volledig vastgelopen in het leven...

ik heb een stukje ondersteuning - maar t helpt onvoldoende...

IK WIL een ANDER leven. wil geen me niet als slachtoffer presenteren, maar voel me wanhopig en door die verkeerde energie onmoet ik heel veel narigheid.

ik ben hoger opgeleid, een goede prater - maar t net of DOEN niet meer in mijn woordenboek staat - ik ben lamgeslagen en heel boos. mijn omgeving ervaart me als dwars en eigenwijs - maar ik ben doodongelukkig en wil heel graag een ander leven. ik houd mijn hoofd nog net boven water maar dit overleven en weinig opbouwend. ik heb medicatie geprobeerd, maar dat hielp niet. ik praat over piekergedrag met een psycholoog... maar het lijkt een druppel op een gloeidende plaat.

door de problemen ben ik minder empatisch en soms bijna ego - centrisch, iets wat ik heel naar gedrag vind van mezelf.

ik kan niet accepteren dat mijn hele leven door mijn vingers glipt.

ik wil heel hard werken voor een kwalitatief beter bestaan ipv ten onder te gaan in eenzaamheid - ik voel me hulpeloos. ik probeer alle tips op te volgen die ik hier en daar krijg.

ik ben helemaal niet meer mezelf. het lijkt wel zelfdestructie.

nogmaals ik wil niet zwelgen in zelfmedelijden en ook niemand irriteren - maar mezelf nog harder een shop onder mijn kont geven.

ik ben in een isolement terechtgekomen en weet niet hoe t te doorbreken...

wat heb jij gedaan?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar het enige wat ik kan eggen is zoek hulp en je egt ik bezoek een psycholoog en dat voelt als een druppel op een hete plaat, maar misschien is dat het wel...dat je de pijn en boosheid moet ondergaan en dan alles eruit kan.

Is er iets voorgekomen waardoor je gedrag 360 graden is veranderd oals je zelf beschrijft?
het is begonnen met gezondheidsproblemen en verlies van werk

maar waar een ander het weer oppakt - lijk ik wel een rijdende trein die maar de verkeerde kant op blijft gaan...
Echt toch hulp zoeken, eventueel een andere psycholoog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dank voor jullie reactie - en voor de knuffel - herken veel bij t topic depressief door verhuizing...
Hallo blond01,

ik schrik van je verhaal... ik had het namelijk zelf kunnen schrijven, zo bekend komt het me voor.

Ik wil hier op het forum verder niet in details treden, maar ik zou graag met je in contact komen.

Ik ben een meisje/vrouw van 26 en hoor graag iets van je.
misslian ik weet niet hoe dat moet?

ik kan met je mailen?
weet niet goed hoe je iets prive verstuurd
...quote:blond01 schreef op 22 februari 2011 @ 21:56:

misslian wil je dat ik je prive mail?Je kan me op dat adres mailen als je wilt, is makkelijker dan via een forum
anoniem_121491 wijzigde dit bericht op 22-02-2011 22:00
Reden: emailadres van forum halen
% gewijzigd
miss lian

zou je reactie willen sturen? liefs blond01
Misschien is dit iets voor je. Mijn nicht (die ook ernstige psychische problemen en zo heeft) krijgt dit ook en is er flink door opgeknapt ...

http://www.zorgvoorbeter.nl/onderwerpen ... emoeizorg/

deze mensen nemen je mee naar buiten ondernemen dingen met je.

Je bent niet verplicht om over je problemen te praten maar als je wil kan dat altijd..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
o.k.

zie je mailadres nu
Erg herkenbaar. Bijna elk woord zelfs. Het gevoel van machteloosheid en je schuldig voelen over 'luiheid' en 'egoisme'.

Met mij gaat 't nu wel beter. Ik denk dat je ten eerste op moet houden te vechten tegen het leven wat je nu hebt. Toen ik een wat meer berustende houding kreeg en wat geduldiger werd, kon ik me op een gegeven moment wel weer concentreren op wat ik belangrijk vond.

Pff, moeilijk om een goed advies te geven... Het is ook zo ingewikkeld. Ik kan je dit boek nog wel aanraden: http://www.nieuwezijds.nl ... t-je-hoofd--in-het-leven/
wat je water geeft, groeit
blond01 ik heb hierboven mijn mailadres getypt.

Als je die hebt wil je het zeggen??

\Dan haal ik m van het forum.

Groetjes Lian
Naast de hulp van een psycholoog is het misschien een idee om met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige, of een ambulant psychiatrisch verpleegkundige naar de praktische zaken te gaan kijken. Je omschrijft een hoop regeldingen (belasting, financien, uitkering, baan enzovoort) die moeten gebeuren maar het lukt je nu niet dit zelf te doen.

Dit soort hulpverleners kunnen je weer op weg helpen. Ze ondersteunen je, laten je een groot aantal dingen zelf doen maar helpen wel. En ze weten hoe ze om moeten gaan met angst, vermijding.
misslian wil je dat ik je prive mail?
De suggestie voor bemoeizorg is ook niet verkeerd, hoewel daar soms wel bepaalde criteria voor zijn voordat er voldoende indicatie is voor het inzetten van dat soort zorg.

Bemoeizorg zit in iedere regio.
weet niet of het allemaal goed gaat met mijn reacties :s
Aan je psycholoog vragen of je naast de psychologische begeleiding ook verpleegkundige begeleiding kan krijgen bij het oppakken van activiteiten en structureren van je dag.
quote:blond01 schreef op 22 februari 2011 @ 21:56:

misslian wil je dat ik je prive mail?

Hmmm ik zou een beetje voorzichtig zijn. Lilian is ook nieuw op het forum, ook haar 1ste bericht dus wel wat snel om dan gelijk mailadressen uit te wisselen .

Misschien zit ik er naast hoor maar wil je toch even waarschuwen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
nouschi

te googlen?
Hoi Blond, ik wil er niet te diep op ingaan maar dit is voor mij heel herkenbaar. Depressie/ isolement/ lamgeslagen/ niet kunnen werken. Gelukkig ligt deze periode alweer een jaar of tien achter mij. Omdat therapie ( wekelijks een gesprek) niet voldoende hielp bij mij heb ik er destijds voor gekozen om een heel intensieve therapie te volgen. 6 maanden in een therapeutisch centrum ( in het weekend naar huis). Het was de zwaarste maar ook beste tijd van mijn leven en ik heb er heel veel geleerd. Om anders in het leven te staan, minder geisoleerd en weer contact met anderen te maken. Als je boosheid en verdriet onder ogen ziet en verwerkt ( voor zover dat gaat) komt er weer ruimte voor mooie dingen.
quote:blond01 schreef op 22 februari 2011 @ 22:09:

nouschi

te googlen?Nee sorry was in de war met een ander topic heb het al gewijzigd.
djuuls, dankjewel voor je re -

waar was je dan in welk centrum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven