Angststoornis

19-08-2017 11:44 3089 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een angststoornis. Al jaren met ups en downs, maar nu zit ik in een flinke down. En heb het idee dat het nooit meer goed komt (terwijl ik best weer dat dat onzin is)

4 maanden geleden uitgevallen met veel lichamelijke klachten als vermoeidheid, spierpijn, vermoeide benen en duizeligheid. Bij mijn psych terecht gekomen en begonnen te werken aan de vermoeidheid. Oververmoeidheid staat altijd aan de basis van mijn angsten. Kreeg dus de diagnose overspannen. Bij mijn laatste bezoek aan de psych zijn we tot de conclusie gekomen dat de angststoornis niet zomaar weg gaat als mijn energie opgekrikt is.... tijd voor take 2. Het voelt als een soort vicieuze cirkel waarin ik gevangen zit.

Ben nu met terug van een angstige en vermoeiende vakantie met heel veel heimwee. Ik ben verdrietig, nerveus, gespannen en bang dat het altijd zo blijft. Ik ben getrouwd en moeder van het liefste (en het drukste) meisje van de wereld. Ik wil het zo graag goed doen voor hen, gewoon weer een vrolijke huisgenoot zijn die zich niet alleen maar angstig en nerveus voelt.

Wat zoek ik hier? Lotgenoten... mensen die in hetzelfde schuitje zitten en met een lach en een traan elkaar een steuntje in de rug kunnen geven. En hopelijk dan over een tijdje terug kunnen lezen en zien dat het echt wel beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Even een kort berichtje van mij. Het gaat op dit moment niet echt goed. De ene dag kan ik me oké voelen, andere dagen weer helemaal niet. En juist die verschillen in dagen vind ik zo lastig. Vannacht de halve nacht last van mijn buik gehad. elk kwartier eruit. Nu dus gesloopt. Terwijl ik gisteren een rustige, goede dag heb gehad, zonder stress. Ik snap t gewoon niet.

Op mijn werk ben ik iets opgebouwd in uren en mag ik steeds meer zaken oppakken, maar ook dat voel ik me de ene dag prima en lukt alles, de volgende keer is t weer prut. Ik zie ergeen lijn in, of alleen een heel onstabiele.
Ik wordt hier erg verdrietig, onzeker en wat wanhopig van. Gelukkig eind deze maand intake bij psycholoog.

Hoe gaat t met jou Yesss?
Als er andere mensen met angst/ paniek klachten mee willen schrijven, voel je dan van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hey Vrijdagmiddag,

Wilde al eerder reageren maar werd even opgeslokt door wat andere dingen.
Super vervelend dat je je zo voelt..
Zo herkenbaar dat er soms geen pijl op te trekken valt, dat vind ik dus ook zo lastig. Vind het al zo knap dat je al meer werkt en dat ook nog combineert met je gezin, ik doe het je echt niet na hoor.
Hopelijk voel je je inmiddels iets beter en fijn dat je snel bij je pycholoog terecht kunt.

Hier gaat het ook niet echt super..
Ik ga wel weer beginnen met vrijwilligerswerk, ben daar vanmorgen op de koffie geweest na best een lange tijd.., was gewoon misselijk van de spanningen, gewoon een enorme drempel weer.

Maar ik ga weer een paar uurtjes werken vanaf januari, omdat ik ook het gevoel nu helemaal afgestompt te raken en alles daardoor weer enorm veel energie kost. Maar vind het heel spannend en lastig ook, precies om de reden die je nu noemt.. ook al is dat maar een paar uur, ik weet gewoon nooit hoe ik me vantevoren voel, maar ergens ook wel fijn dat ik ben geweest. Heel veel begrip en steun dus ik probeer het maar een beetje los te laten.

Heb je nog leuke plannen voor de Feestdagen?

Nou ik hoop dat het een beetje gaat met je, in ieder geval een rustige avond en ik lees je snel weer :)

En inderdaad als er andere mensen zijn die mee willen schrijven, kunnen we elkaar hier steunen of al is het alleen om je verhaal kwijt te kunnen :rose:
Alle reacties Link kopieren
Oh, het gaat weer minder sinds ik gisteren positief ben getest op corona. Mijn angst knalt eruit. De coronaklachten maken me al bang (nu ben ik ook al geen held met griepjes, ik was het liefst een robot die nooit ziek kon worden). Ik ben goed ziek hiervan.
Maar ik ben zo bang dat ik in het ziekenhuis terecht kom of dat ik door corona dood zal gaan. Vanmorgen kreeg ik er ook nog een paniekaanval bij.
Alle reacties Link kopieren
Hey konijnenpantoffeltje, ik heb ook corona (waarschijnlijk) voor het eerst. Man is positief getest deze week en daarna kreeg ik ook klachten. Maar het valt me mee. Het begon dinsdag bij mij met pijn in de benen, koud, kuchen, duizeligheid, geen eetlust, hoofdpijn, koorts, nachtzweten. Maar overdag voel ik me redelijk goed en paracetamol helpt geweldig. Ik hoor niet tot een risicogroep, dus heb vertrouwen dat het goed komt. Alleen wel super balen nu net met kerst😓 Welke klachten heb jij? Veel beterschap!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Libe, de klachten die ik heb lijken op die van jou. Echter heb ik best wel hoge koorts en dat maakt dat ik me nog ellendiger voel, vooral als de temperatuur zakt. Bij hoge koorts ben ik altijd redelijk relaxed, zodra de koorts zakt neemt het ijlen af en voel ik me nog zieker en geradbraakt.
Dat nachtzweten is echt vies, trouwens. Ik ben ook nog te ellendig om te douchen.
Eetlust heb ik ook niet door de corona, maar als ik paniekerig ben dan krijg ik ook nauwelijks eten afgeslikt. Ik heb daarnaast sinds gisteren ook geen smaak meer, dat is wel de meest bizarre klacht die erbij hoort. Alleen achterin mijn keel neem ik smaak waar. Op mijn tong smaakt alles naar karton of metaal. Ruiken kan ik dan nog wel best goed, ik kan vanuit mijn bed gewoon de Lush spullen ruiken die op mijn ladekast staan.
En ik hoest heel veel slijm op. Dat slijm is vies taai en de kleur is ook echt ongezond donkergroen. (Iets wat me ook bang maakt, die kleur.)
Ik heb geen onderliggende klachten, maar mijn angst weet er gewoon weer een draai aan te geven zodat ik alsnog bang word.

Jij ook veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Ah, bah wat naar konijnenpantoffeltje. Dan heb je het echt flink te pakken! ☹ Hier geen smaakverlies gelukkig. Dat taaie slijm is vervelend, maar het is goed dat het virus er zo uit komt bij jou. Bij mij zat het vannacht echt vast in mijn keel en kon ik niet slapen. Ik ben al meer dan een jaar geleden ingeënt, ben benieuwd of het anders nog erger was geweest. Heel veel beterschap!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste herhaalprik was begin dit jaar, volgens mij in februari. De vierde durfde ik laatst al niet meer te halen, maar nu heb ik toch wel spijt dat ik niet meer ben gegaan. En ik hoorde om me heen vooral dat corona niks meer voorstelde, dat het nog het meeste leek op een verkoudheidje, dus waarom dan nog een prik halen als de angst voor naalden nu misschien erger was dan corona... Nou, daar ben ik het inmiddels helemaal niet meer mee eens.

Slapen is ook een ramp. Mijn neus zit gelukkig alleen 's nachts dicht, maar dan word ik dus altijd wakker van de natte kwijlplekken omdat ik nu met open mond slaap. En dan dat nachtzweten.
Afgelopen nacht was helemaal erg, iedere keer als ik plat wilde liggen kreeg ik een brandend gevoel in mijn neusgat. Dus dan maar weer rechtop zitten. Tv aan, midden in de nacht film gekeken. Desperately Seeking Susan, die was best vermakelijk. 🥴
Alle reacties Link kopieren
Hi konijnepantoffeltjes hoe gaat t met je? Ben je je corona klachten een beetje kwijt?
En jij Libe, ook weer wat fitter?
En jij Yesss? Trek je de 'feestdagen' een beetje?

Bij mij gaat t erg moeizaam. Ik heb veel stress voor de kerstdagen gehad (terwijl kerst zelf oké ging), ik had deze week mijn intake bij de psycholoog waar ik me druk om maakte (want stel je voor dat ik raar ging doen of alleen maar huilen etc.). De afgelopen dagen waren 1 angst en paniek golf. Lang geleden dat t zo heftig was. We hebben voor vanavond een afspraak staan bij vrienden, maar ik denk dat we die afzeggen moeten. Wat ik echt ontzettend naar vind, maar ik kan niks hebben, niks eten (buik helemaal van slag) en al helemaal niet in de mood voor iets feestelijks.

Hebben jullie plannen voor vanavond?
Hoe dan ook, ik wens voor ons allemaal een mooi, liefdevol en kalm 2023
Alle reacties Link kopieren
Wil je even een knuffel geven Vrijdagmiddag :hug: en voor iedereen die er een nodig heeft.

Goed dat je voor jezelf kiest vanavond, gewoon thuis blijven als het beter voelt en toch wat rust geeft.
Je lichaam heeft weer even rust nodig, zeker ook weer met zo'n gesprek enzo en dan die druk van de feestdagen, ik ken het gevoel helemaal. Gewoon ook dat leuk 'moeten' doen.

Hier ga het ook niet super.. dus even een kort berichtje, ben veel moe, nerveus, veel misselijk, vaak ook door vermoeidheid.. ik ga zo proberen even een film te kijken en tot rust te komen.
Geen plannen vanavond, blijf gewoon thuis maar met vuurwerk wordt het toch weer slecht slapen.. dus daar zie ik ook tegenop.

Sterkte in ieder geval, fijne jaarwisseling en hopelijk kun je een beetje tot rust komen als je thuis blijft vanavond, kies in ieder geval voor wat het fijnste voelt!

Fijne jaarwisseling voor iedereen!🌟🥂
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!🥂

Hoe heeft iedereen het gehad?
Heb je het nog rustig thuis kunnen vieren Vrijdagmiddag?
Hopelijk ben je het een beetje goed doorgekomen en kun je nu ook weer een beetje tot rust komen.

De afgelopen maand heeft best wel in het teken gestaan van anderen en dan verlies ik mezelf weer behoorlijk uit het oog...

Gelukkig deze week nog vrij en volgende week begin ik weer met een paar uurtjes werken (laagdrempelig gelukkig)

Ik hoop op een rustig jaar voor ons allemaal en hopelijk gaat het een beetje met iedereen :hug:
yesss wijzigde dit bericht op 04-01-2023 13:21
43.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuwjaar allemaal!
Vrijdagmiddag, wat rot dat je je zo voelt, heb je te veel stress gehad de afgelopen tijd? Misschien maar even een stapje terug doen maar weer...hopelijk gaat het inmiddels weer iets beter.
Voor deze tijd van het jaar gaat het best oke met me. Kerst en oud en nieuw waren gezellig en ondanks dat ik met de pil ben gestopt is mijn angst (paniek) nog niet echt teruggekomen.
Mijn zoontje leidt me ook ontzettend af, ik ben niet meer zo op mezelf gefocussed de hele tijd. Wel ben ik hélemaal klaar met dit donkere weer. Ik voel me moe, futloos, bij vlagen onrustig en chaotisch in mijn hoofd en ik kom ontzettend moeilijk op gang 's ochtends. Werd het maar snel weer lente..
De corona is gelukkig over (vond het meevallen achteraf) maar ik ruik en proef nog niet goed. Hoe gaat het met jou konijnenpantoffeltje?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar voor jullie!
Mijn oud en nieuw werd toch iets beter dan gehoopt. Ik voelde me s avonds iets beter en we hebben toch nog even bij onze vrienden kunnen zijn. Daarna samen thuis (ook raar, onze kinderen zijn er helemaal niet meer bij dit jaar, die hadden hun eigen feesten) en daar het Nieuwjaar afgewacht. Daarna de hele nacht niet geslapen, want kinderen (ook jongste puber dochter) waren pas tegen de ochtend thuis o_o.

Deze week weer gewoon mijn reïntegratie uren gaan werken, ik wilde graag weer in mijn normale ritme komen, dat werkt voor mij t best. Dat ging goed en ook vandaag voel ik me beter. Stress kwam toch van de 'feestdagen' (terwijl mijn familie heel relaxed is en ik mag zijn wie ik ben van ze, ik mag dat blijkbaar alleen nog niet van mezelf..)

Yesss ik denk dat t wel goed is om weer wat te gaan doen aan werk. Is t iets wat je t leuk vindt, waar je je oké voelt? Ik gun t je van harte!

Libe wat leuk om te lezen dat t beter met je gaat. Zo'n kleine houdt je ook wel bezig. Hoe oud is hij nu? Geniet maar van je kleine man, voor je t weet zijn t norse, lieve, grote pubers (wijze woorden van een oude vrouw :-D).

Ondanks t slechte weer wens ik jullie een mooie week!
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie merken, wordt het forum wat trager en daarom gaan we weer wat meer letten op de grootte van topics. Dit topic is de 3000 postings voorbij, dus ik wil jullie verzoeken om een nieuwe te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het volgende deel

psyche/angst-paniekstoornis-deel-2/list ... #p34482197

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven