Autisme wie ook? Deel 3

woensdag 29 november 2017 om 22:29
Deel 2
psyche/autisme-wie-ook-deel-2/list_mess ... 1#23774901
Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 3. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
psyche/autisme-wie-ook-deel-2/list_mess ... 1#23774901
Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 3. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.

vrijdag 19 januari 2018 om 22:00
Ik zie scenes als de serie House MD enzo nu voor me waar men of altijd geschokt het laken wegtrekken voor een shot van een bloedend onderlichaam, of mensen beginnen altijd bloed te sproeien uit hun mond.redbulletje schreef: ↑16-01-2018 01:10Ook met uitgewerkte verdoving niet pijnlijk als ik stil lig. Heb zelfs al even gestaan. Ik had mn bed ondergebloed. Wel licht in hoofd dus ben blij met katheter zodat ik lekker kan blijven liggen. Roomservice is ook prima wat betreft t bijvullen van mn flesje water. En heerlijk stil hier.

Jij lijkt er aardig kalm onder te blijven

zaterdag 20 januari 2018 om 08:17
Hihi, t klinkt luguberer dan t was. Mn inwendige rol verband was verzadigd en dus kwam t bloed er door.
Ik was wel behoorlijk relaxt omdat ik de voor mij meest ideale kamer gekregen had. Het was de isoleer waar normaal mensen met bijv ziekenhuisbacterie gelegd worden. De deur bij de gang gaat al automatisch dicht als de deur naar de kamer opengaat. Bij de meeste normale kamers staat de gangdeur de hele dag open buiten dat ze ook nog met 2 of 3 liggen. En dan kan er ook nog bezoek komen. Ik had daar geen behoefte aan.
Autistvriendelijkheid van mijn accommodatie 5* dus!
Herstel gaat overigens heel goed. Gisteren en eergisteren al 2km gewandeld en gisteren voor t eerst weer auto gereden en ff naar de appie geweest.
Ik was wel behoorlijk relaxt omdat ik de voor mij meest ideale kamer gekregen had. Het was de isoleer waar normaal mensen met bijv ziekenhuisbacterie gelegd worden. De deur bij de gang gaat al automatisch dicht als de deur naar de kamer opengaat. Bij de meeste normale kamers staat de gangdeur de hele dag open buiten dat ze ook nog met 2 of 3 liggen. En dan kan er ook nog bezoek komen. Ik had daar geen behoefte aan.
Autistvriendelijkheid van mijn accommodatie 5* dus!
Herstel gaat overigens heel goed. Gisteren en eergisteren al 2km gewandeld en gisteren voor t eerst weer auto gereden en ff naar de appie geweest.

zaterdag 20 januari 2018 om 13:36

zaterdag 20 januari 2018 om 13:52
Ja, ik heb mijn rijbewijs.
Ik heb ook een tijdje getwijfeld hoor, ben ook pas op mijn 24e begonnen met lessen. 2e keer geslaagd. Theorie was echt een drama, heb er 3 keer over gedaan.
Ik heb ook echt geboft met mijn rij instructeur. Hij heeft zelf een kleinzoon die een beperking heeft, vanaf het 1e moment hadden we al een klik.
Halverwege de lessen dacht ik wel: Waar ben ik aan begonnen? Maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik hem heb!
Ik heb ook een tijdje getwijfeld hoor, ben ook pas op mijn 24e begonnen met lessen. 2e keer geslaagd. Theorie was echt een drama, heb er 3 keer over gedaan.
Ik heb ook echt geboft met mijn rij instructeur. Hij heeft zelf een kleinzoon die een beperking heeft, vanaf het 1e moment hadden we al een klik.
Halverwege de lessen dacht ik wel: Waar ben ik aan begonnen? Maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik hem heb!
zaterdag 20 januari 2018 om 13:58
Ik behoor tot de kleine minderheid die op mijn leeftijd nog geen rijbewijs heeft en ik heb ook in geen 15 jaar op de fiets gezeten. Ik red me prima, ik woon gelukkig in het centrum van een mijn stad en hou van lopen. Misschien dat ik wel een rijbewijs zou kunnen halen als ik er echt goed de tijd voor zou nemen.SadSloth schreef: ↑20-01-2018 13:36Hebben jullie allemaal een rijbewijs? Ik heb laatst zelf besloten om niet voor een rijbewijs te gaan. Ben op de fiets al een ramp. Raak snel het overzicht kwijt en in paniek. Helemaal als er een weg dicht is of zo, dan moet ik mijn fiets even aan de kant zetten om rustig te worden.
Wat vervelend voor je SadSloth dat het zo moeilijk gaat in het verkeer

zaterdag 20 januari 2018 om 14:02
Ik heb een rijbewijs, maar ik heb een kind dat ook eigenlijk niet aan het verkeer kan deelnemen. Omdat hij geen overzicht heeft, geen richtingsgevoel en niet adequaat kan reageren op onverwachte situaties.
Hij is 19, maar een rijbewijs wil hij niet. Hij kent zijn zwakke punten zeg maar.
Hij is 19, maar een rijbewijs wil hij niet. Hij kent zijn zwakke punten zeg maar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 20 januari 2018 om 14:08
Ik weet niet of het enige hoop biedt voor jouw zoon maar een collega van mij (55 jaar) met ASS stond er ook zo voor maar heeft uiteindelijk op haar 35ste toch haar rijbewijs gehaald, en zij is zelfs in 1x afgeredenSolomio schreef: ↑20-01-2018 14:02Ik heb een rijbewijs, maar ik heb een kind dat ook eigenlijk niet aan het verkeer kan deelnemen. Omdat hij geen overzicht heeft, geen richtingsgevoel en niet adequaat kan reageren op onverwachte situaties.

zaterdag 20 januari 2018 om 14:09
Vanaf mn 18e. Zeker als je als ik graag op jezelf bent is het onmisbaar. Fietsen vind ik gevaarlijk en je komt niet ver. Ook op reis geeft je rijbewijs je veel meer vrijheid. Ook woon ik 3 km van het dorp, dus een auto is gewoon noodzaak. Er zijn hier geen fietspaden naast de smalle bosweg en ik vind het eng en gevaarlijk dat auto's dus zo langs een fiets razen. Ik heb al 30 jaar geen fiets meer.SadSloth schreef: ↑20-01-2018 13:36Hebben jullie allemaal een rijbewijs? Ik heb laatst zelf besloten om niet voor een rijbewijs te gaan. Ben op de fiets al een ramp. Raak snel het overzicht kwijt en in paniek. Helemaal als er een weg dicht is of zo, dan moet ik mijn fiets even aan de kant zetten om rustig te worden.
zaterdag 20 januari 2018 om 14:28
Ik heb ook een rijbewijs. Nu had ik een hele geduldige instructeur, dat scheelt. Hij had ook een leerling die zowel qua theorie als praktijk moeilijk leste. Toen ik begon was die al een jaar bezig en ze slaagde nog later dan ik.
Ik had vooral moeite met het overzicht en inschatten of ik nog voor een bepaalde auto kon. Vaak wachtte ik te lang met beslissen en dan greep hij in. Hij bleef altijd rustig, werd nooit kwaad. Voor mij heel belangrijk. Als ik er niks van bakte zei hij dat ik geen superdag had.
Ik voelde me een sukkel vergeleken met klasgenoten die na 3 maanden al mochten afrijden. En nog slaagden ook. Ze hadden een pakket. Ik niet. Deze instructeur keek per leerling hoe ver die was. Ik heb wel zo'n 80 lessen gehad. Moet wel zeggen dat hij niet elke week les gaf. Een lange zit, maar ben achteraf blij dat hij zo eerlijk was. Ik had gewoon meer tijd nodig. Theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Ik was toen 19.
Ik had vooral moeite met het overzicht en inschatten of ik nog voor een bepaalde auto kon. Vaak wachtte ik te lang met beslissen en dan greep hij in. Hij bleef altijd rustig, werd nooit kwaad. Voor mij heel belangrijk. Als ik er niks van bakte zei hij dat ik geen superdag had.
Ik voelde me een sukkel vergeleken met klasgenoten die na 3 maanden al mochten afrijden. En nog slaagden ook. Ze hadden een pakket. Ik niet. Deze instructeur keek per leerling hoe ver die was. Ik heb wel zo'n 80 lessen gehad. Moet wel zeggen dat hij niet elke week les gaf. Een lange zit, maar ben achteraf blij dat hij zo eerlijk was. Ik had gewoon meer tijd nodig. Theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Ik was toen 19.

zaterdag 20 januari 2018 om 15:08
Nee, gaat er ook niet komen.SadSloth schreef: ↑20-01-2018 13:36Hebben jullie allemaal een rijbewijs? Ik heb laatst zelf besloten om niet voor een rijbewijs te gaan. Ben op de fiets al een ramp. Raak snel het overzicht kwijt en in paniek. Helemaal als er een weg dicht is of zo, dan moet ik mijn fiets even aan de kant zetten om rustig te worden.
Ik slik medicatie die rijvaardigheid beïnvloedt, plus ik vind het heel erg eng als bijrijder al.
Alles is hier op de fiets te bereiken en openbaar vervoer is vlakbij (plus mijn ouders of zus rijden graag voor me als het moet) dus zie de noodzaak ook niet.
zaterdag 20 januari 2018 om 16:25
Sinds ik mijn rijbewijs heb pak ik voor bijna alles de auto. Mijn fiets is vorig jaar niet eens de schuur uit geweest. Toen ik nog geen honden had, ging ik vaak stukjes fietsen in de polder. Maar alleen bij weinig wind en minstens lenteachtig weer. Nu vind ik er weinig meer aan. Ook geen echt doel om naartoe te fietsen. Ik pak zelden de fiets als ik ergens op tijd moet zijn. Zweten, moe worden. Fietsen kost me meer energie dan het me oplevert. Ik houd wel van beweging, maar wel zodat ik niet bekaf ben.

zaterdag 20 januari 2018 om 16:41
Dit is bij mij dus ook zo..Hawelry schreef: ↑20-01-2018 15:08Nee, gaat er ook niet komen.
Ik slik medicatie die rijvaardigheid beïnvloedt, plus ik vind het heel erg eng als bijrijder al.
Alles is hier op de fiets te bereiken en openbaar vervoer is vlakbij (plus mijn ouders of zus rijden graag voor me als het moet) dus zie de noodzaak ook niet.

zaterdag 20 januari 2018 om 17:06
Nee, in een auto is het lekker veilig als je tegen een boom aanknalt of een kind aanrijdt, omdat je reactievermogen minder is. Als je op je fiets rijdt, heb je er meestal alleen jezelf mee.redbulletje schreef: ↑20-01-2018 16:47Ik zou juist helemaal niet op een onstabiele kwetsbare tweewieler durven met medicatie.
Ik vind de trein of bus ook wel een goed alternatief. Ik zal dat alternatief het meeste gaan gebruiken.
zaterdag 20 januari 2018 om 17:25
Sinds ik mijn rijbewijs heb, bijna 30 jaar inmiddels, is er niets veranderd in mijn gedrag, want als armoedzaaier heb ik geen geld voor een auto.
Ik mag soms de auto van mijn buren lenen en ik heb een poosje zo'n abonnement op een deelauto gehad.
Maar ik doe nog steeds vrijwel alles op de fiets of met OV.
Ik mag soms de auto van mijn buren lenen en ik heb een poosje zo'n abonnement op een deelauto gehad.
Maar ik doe nog steeds vrijwel alles op de fiets of met OV.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 20 januari 2018 om 17:28
zaterdag 20 januari 2018 om 19:14
Ik slik ook medicatie die de rijvaardigheid beinvloed, plus ik heb voor het laatst gereden voor ik redelijk suïcidaal werd, dus ik durf het waarschijnlijk toch niet nu.
Heb wel al bijna 2,5 jaar mijn rijbewijs, maar ga naar mijn werk met het ov dus niet hard nodig.
Heb wel al bijna 2,5 jaar mijn rijbewijs, maar ga naar mijn werk met het ov dus niet hard nodig.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”