Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:single1985 schreef op 05 november 2015 @ 20:44:

ik ben er echt totaal stil van weet even niet goed hoe te reageren sta hier echt van te kijken.

Ik ben ook geschrokken, en ik weet ook niet goed hoe ik het beste kan reageren hierop.

Ik ben het met Impala eens dat het een goede suggestie is om hulp te zoeken. Misschien kijk je er anders tegen aan.
World of Warcraft: Legion
Ik heb soms ook depressieve gevoelens, vroeger veel meer dan nu; nu eigenlijk totaal niet. Ik heb soms last van sociale angst, weinig vertrouwen in mijzelf en mijn capaciteiten op sociaal gebied. Ik wou dat de wereld meer begrip voor ons had.

Op sociaal gebied voel ik mij best geaccepteerd. Op het werk word ik door collega's vaak wel geaccepteerd hoe ik ben. Ik maak veel grapjes met collega's en ik lach veel. Ik ben vaak vrolijk. Ik kan de plank misslaan en dan begrijp ik ook wat ik fout deed. Ik praat het dan met de collega uit. Grote conflicten tussen collega's en mij zijn een zeldzaamheid.
Bedankt voor je antwoord, waranaka.

Ik dacht wel dat je al medicijnen geprobeerd zou hebben.

Ik snap ook dat als zoiets niet aanslaat, dat een moedeloos gevoel geeft.

Ik kan er op zich wel tegen, dat je vertelt over dit onderwerp.

Neemt niet weg dat ik erg onder de indruk ben van dit alles.

Hoe zwaar moet het leven zijn voor je, als je dit hebt besloten.
Eens met Lotte. Je probeert iets uit en het werkt niet. Dan moet je weer iets anders proberen. Het is dan vervelend als daar veel tijd overheen gaat, en na ettelijke pogingen heb je nog niets wat een keertje succes heeft.
Voor mij hoef je het ook niet te laten om erover te vertellen.

Sommige dingen zijn akelig herkenbaar maar dat maakt me bizar genoeg dan weer bewust van het 'geluk' dat ik heb die gevoelens niet constant te hebben.

Ik kan me denk ik wel voorstellen dat je op een gegeven moment 'uitgeprobeerd' bent. Elke nieuwe therapie vraagt toch weer een krachtinspanning, waarvan je niet weet of ze resultaat hebt.

Als het eenmaal 'op' is dan moet dat ook gerespecteerd worden.

En ik heb diep respect voor het feit dat jullie hiermee naar buiten komen.
Ik leer best veel in dit topic. Over mensen, over mensen met autisme en hoe zij dat ervaren. Van mij hoeft niemand iets hier achter te houden. Hoe erg en pijnlijk het ook is.

Het zou mooi zijn als ze juist openheid hierover kunnen geven en dat het hen helpt of in ieder geval oplucht. En dan ben ik graag een luisterend oor. Nou ja, meer een lezend oog.
Weg.
quote:waranaka schreef op 05 november 2015 @ 21:02:

Als (iemand van) jullie liever niet heeft dat ik het er hier over heb, zeg dan maar. Ik wil beslist niet dat jullie hier last van hebben, op welke manier dan ook.Ik vind het wel heftig. Contronterend ook. Maar dat is juist wat dit forum waarde geeft, dat je geconfronteerd word met zaken die normaal onbesproken blijven. Ik vind het fijn dat jij en Deej antwoord proberen te geven op de vele vragen die zo'n besluit oproept. Wat ik me afvraag, denken jullie dat je ass de belangrijkste factor is. Of dat dat een bijkomende rol speelt? Vinden jullie dat hulp/behandelingen tekort schieten - of doet men wat men kan, en dat is nu eenmaal niet veel?
.
Ik haak wel af, omdat ik hier niet over wil en kan lezen.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
[...]

Uit respect voor Solomio - en mogelijk ook anderen die hier niet over willen lezen - haal ik morgen mijn berichten hierover weer weg.

Ik schrijf graag nog even met onbezwaard gemoed mee over allerlei.
Ik vind het waardevol, wat jullie schrijven, om inzicht te krijgen in de problematiek, waar iedereen mogelijk tegenaan kan lopen. Adequate hulp is niet altijd gemakkelijk te vinden, dat hebben we zelf ook wel ondervonden in de zoektocht naar begeleiding op het gebied van studie en zelfstandigheid voor mijn dochter die ASS heeft. Gelukkig is er nu begeleiding voor haar zodat ze zich kan richten op haar studie. De bijdragen van Hans vind ik ook altijd heel fijn, die lees ik graag.

Ik wil Waranaka en Deej sterkte wensen, ben er stil van, maar respect voor jullie. Nogmaals sterkte.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Waranaka...
quote:Solomio schreef op 05 november 2015 @ 22:15:

Ik haak wel af, omdat ik hier niet over wil en kan lezen.

Ik merk dat ik het ook moeilijk vind. Ben een erg gevoelig persoon en kan dingen moeilijk loslaten.

Maar toch wil ik er eigenlijk ook weer "alles over weten". Dit soort dingen horen helaas ook bij het leven. Maar ik krijg wel een beetje zo'n gevoel van: waarom bestaat dit. Waarom is het leven zo? Waarom zijn er zoveel mensen met zoveel problemen? ik vind het naar.

Lekker warrig dit allemaal. Ik weet ook echt niet wat ik tegen Deej en waranaka zeggen moet, maar ik wil jullie wel allebei een virtuele knuffel geven.
Waranka, allereerst een knuffel! Ik heb begrepen dat je er verder niet over wil praten en je berichten gaat verwijderen, dus dan hou ik er verder over op.

Om in te gaan op je vraag, zo herkenbaar! Ook ik heb een hechtingsstoornis, als gevolg van trauma's in mijn jeugd een posttraumatische stressstoornis en angst- en paniekaanvallen. Best een rijtje aan bijkomende problematiek.
Geef even een gil als ik mijn post moet verwijderen, Waranaka.
quote:Solomio schreef op 05 november 2015 @ 22:15:

Ik haak wel af, omdat ik hier niet over wil en kan lezen.Ik ook ik kan hier ook niet goed mee om gaan
quote:single1985 schreef op 06 november 2015 @ 06:22:

[...]

Ik ook ik kan hier ook niet goed mee om gaanIk WIL er niet mee omgaan. Ik merk dat ik het echt veroordeel. Daarmee kan het dat ik Waranaka en Deej te kort doe, maar ik erger me vooral ook aan alle positieve reacties die ze hier krijgen. Dat het sterk is en moedig, terwijl ik het vooral laf vind.
Ik kan niet goed inschatten of het oké als ik hier even iets anders post, maar op woensdag 11.11 om 19.35u is er op Canvas (ik dacht vanuit NL ook te bekijken) de documentaire Girls with Autism.

http://www.gva.be/tv-gids/canvas/woensd ... ith-autism
quote:Solomio schreef op 06 november 2015 @ 06:38:

[...]

Ik WIL er niet mee omgaan. Ik merk dat ik het echt veroordeel. Daarmee kan het dat ik Waranaka en Deej te kort doe, maar ik erger me vooral ook aan alle positieve reacties die ze hier krijgen. Dat het sterk is en moedig, terwijl ik het vooral laf vind.Ik snap jouw reactie. Alleen vind ik dat het niet aan mij is om te oordelen of te veroordelen dat iemand deze keuze maakt. Ik vind het moedig dat ze er voor uit komen. Ik heb er ook moeite mee om het te lezen, want het raakt me heel erg. Maar ik wil ook dat zij hun verhaal hier kwijt kunnen.
quote:elfje12 schreef op 06 november 2015 @ 08:08:

[...]

Ik snap jouw reactie. Alleen vind ik dat het niet aan mij is om te oordelen of te veroordelen dat iemand deze keuze maakt. Ik vind het moedig dat ze er voor uit komen. Ik heb er ook moeite mee om het te lezen, want het raakt me heel erg. Maar ik wil ook dat zij hun verhaal hier kwijt kunnen.

Wat dit betreft lijk ik wel een fanatiek gelovige, maar ik vind het volstrekt ongepast om dit soort verhalen te delen. Dit deel je met je psychiater, die vervolgens constateert dat je een gevaar bent voor jezelf en dat je direct opgenomen moet worden.

Ik kan een doodswens begrijpen, mss wel beter dan je kunt vermoeden, maar het is altijd een symptoom van een ziekte en die moet en kan behandeld worden.

Dat je daar op een gegeven moment geen zin meer in hebt begrijp ik ook, maar dat vind ik dan niet iets om complimenten over te krijgen en al helemaal niet iets wat gesteund moet worden.
"ik kan een doodswens begrijpen, mss wel beter dan je kunt vermoeden, maar het is altijd een symptoom van een ziekte "

Dat is wel heel erg stellig. Ik betwijfel dit.

En ik vind dat je moet kunnen schrijven over wat je bezig houdt. Zonder taboes. Dingen gaan niet weg door er niet over te praten.
.
quote:Solomio schreef op 06 november 2015 @ 06:38:

Ik WIL er niet mee omgaan. Ik merk dat ik het echt veroordeel. Daarmee kan het dat ik Waranaka en Deej te kort doe, maar ik erger me vooral ook aan alle positieve reacties die ze hier krijgen. Dat het sterk is en moedig, terwijl ik het vooral laf vind.

Dit vind ik ook weer moedig.

Dat je dat zo ronduit zegt.

Ik merk dat het me erg bezighoudt.

Niet in die zin dat ik er wakker van lig (wat altijd meteen mijn struikelpunt is, als ik stress heb), want daarvoor staat het forum toch te ver van me af. Maar ik vind het wel lastig om degenen die 'de' beslissing hebben genomen niet enorm te gaan overhalen om tóch nog andere hulp te gaan zoeken. Daartoe voel ik me bijna verplicht, maar aan de andere kant weet ik ook dat ik, een anonieme vrouw op een forum, ze niet van dit idee af kan brengen.

Maar wat ik al eerder schreef, heb ik dit ook 'meegemaakt' bij iemand met anorexia. Ik kende hem alleen via internet. We hadden leuk contact, maar toen hij op een gegeven moment wilde gaan afspreken is dat verwaterd. Ik wilde het contact namelijk alleen virtueel houden. Uiteindelijk ben ik er via via achtergekomen dat hij dus euthanasie had laten plegen (zeg je dat zo?). Toen ben ik in contact gekomen met zijn zus, met wie ik nu nog steeds schrijf. Het verdriet bij haar is nog altijd onnoemelijk (het is nu vier jaar geleden). Ze zegt dat het een trauma is wat ze een leven lang met zich mee zal dragen.

Toch zegt ze ook, dat ze weet dat het gewoon écht niet meer ging.

Hij wilde echt niet meer.

Gewoon tot waanzin gedreven door zijn psyche.

Wat moet je dan, als 'buitenstaander'?

Want hoe veel je ook van iemand houdt, je zult nooit kunnen voelen wat diegene voelt.
Nogmaals vind ik het niet aan mij om hierover te oordelen of te beoordelen. Ik steun ze hierin, omdat ik niets anders kan doen voor mijn gevoel. Solo, jouw post begrijp ik volkomen. Maar het is hun keuze en niet die van mij.

Uit het leven willen stappen ken ik zelf ook. Maar voor mij heeft het leven nog teveel moois te bieden. Ik vecht gewoon door. Maar besluit iemand het niet meer aan te kunnen, dan accepteer ik dat. Ik kan niet over het leven van een ander beslissen.

Maar nogmaals, Solo ik snap jouw post ook.
quote:Deej schreef op 06 november 2015 @ 00:49:

Waranka, allereerst een knuffel! Ik heb begrepen dat je er verder niet over wil praten en je berichten gaat verwijderen, dus dan hou ik er verder over op. [...]

Jij ook een knuffel!

Ik haal mijn berichten hierover weer weg, omdat ik denk dat deze plek er niet geschikt voor is. Ik vind het heel vervelend dat anderen hier nu om die reden weg zouden blijven en dat wil ik beslist niet.
quote:...... schreef op 06 november 2015 @ 01:05:

Geef even een gil als ik mijn post moet verwijderen, Waranaka.Doe maar.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-11-2015 13:19
Reden: geanonimiseerde nick verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven