Baat bij bergkristal?

12-09-2012 19:39 98 berichten
Ik ben nogal een stresskip gevoelig voor stress.

Grootste reden is, dat ik extreem perfectionistisch ben, en dus vrijwel nooit aan mijn eigen eisen kan voldoen.

Hier werk ik hard aan, en er lijkt iets van verbetering in te zitten.

Toch ben ik nog regelmatig erg gespannen. Dit uit zich vooral 's nachts, in slecht slapen. Heel vervelend, want daardoor voel ik me overdag, als ik moet werken, regelmatig erg slecht.

Nu heb ik gisteren een poosje met onze office manager zitten praten, en die begon over bergkristal. Zij heeft zo'n steen, en zweert erbij. Ze zegt dat als ze na een drukke dag 's avonds met die steen in haar hand op de bank gaat zitten, ze alle spanning uit zich voelt wegtrekken.

Vandaag had ze de steen meegenomen, ik mag hem lenen...

En nu zit ik hier dus met die steen nog steeds in m'n tas, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken..... Ik wil het wel uitproberen, maar vind het ook een beetje vaag allemaal.

Ik heb haar nadrukkelijk gevraagd of zo'n ding ook averechts kan werken (zie mezelf alweer hele nachten stuiterend door het huis gaan, gebeurde me ook een keer na het slikken van een bepaald merk Melatonine). Zij zegt dat dat absoluut niet kan.

Heeft iemand hier misschien ervaring met bergkristal?

Weet je, het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn. Zou het niet gewoon allemaal illusie zijn....?
Alle reacties Link kopieren
Alles op z'n tijd.
quote:frizzy schreef op 13 september 2012 @ 16:03:

Lotte de vriendenfunctie doet het al eeuwen niet meer. Zelf heb ik een anoniem emailadres inderdaad.

Oh echt...?

Ik hang hier toch al jaren rond, maar dat wist ik dan weer niet.

Het leren reguleren van gedachten en gevoelens is bij mij inderdaad hard nodig, dat zie je heel goed.

En moet je nagaan, het gaat nu al veel beter dan vroeger.

Vroeger dacht ik ook nog, dat ik de gedachten van anderen kon lezen.... Dan WIST ik wat ze van mij vonden, zonder dat ze dat uitspraken. Natuurlijk vonden ze me nooit leuk, stel je voor!

Inmiddels ben ik erachter dat ik helemáál geen talentvol gedachtenlezer ben, en ben er dus maar mee gestopt. Dat scheelt al een slok op een borrel.
quote:frizzy schreef op 13 september 2012 @ 17:12:

Alles op z'n tijd.

Ik vind het lief hoe je op me reageert.

Het is fijn om te merken dat mensen je begrijpen, en je willen helpen.

Dank je wel
Hahaha, die ken ik ja! Achteraf had ik een beetje schaamte: hoe kon ik toch denken dat mensen zich altijd maar met mij bezig hielden (Oh ja ze vinden nu dat ik gek lachte! Zij vindt dat die broek stom staat. Hij zou NOOIT iets met me willen). As if, iedereen is gewoon lekker met zichzelf bezig. Dat ging ik dus ook meer doen. Wat een rust!
Graag gedaan hoor, ik weet hoe een propvol hoofd voelt, elke dag. Maar ik weet intussen ook dat het echt anders kan!
quote:vleugeltjes schreef op 13 september 2012 @ 16:16:

Ondanks dat ik je niet ken, vind ik dat je het goed doet.

Bedankt voor dit compliment!

Als ik kijk naar hoe diep ik heb gezeten, doe ik het inderdaad niet slecht. Er was een tijd dat ik niet naar de winkel kon, om boodschappen voor mezelf in huis te halen. Te zwak.

Nu werk ik weer gemiddeld twintig uur per week, dat durfde ik destijds niet eens te dromen. Maar dat laatste stukje hè, dat durf ik niet los te laten.

Een angststoornis lijkt me trouwens ook vreselijk zwaar.

Wil je er iets over vertellen?

Moet ik denken aan paniekaanvallen enzo?
Elke stap is er één vooruit. En alle kleine stapjes maken één grote.

Ik wil eigenlijk jouw topic niet gebruiken voor mijn dingen, maar omdat je er zelf naar vraagt, vooruit

Heb na een aantal heftige jaren een stoornis ontwikkeld. Eigenlijk een rotwoord, maar het is nu eenmaal zo. Inderdaad paniekaanvallen, vrijwel dagelijks. Het is zwaar, vreet een hoop energie. Al een tijd in therapie waar ik een hoop leer. Controle, grenzen bewaken, perfectionisme etc. Het heeft alleen nogal wat consequentie's. Maar ik kom er wel.

En jij ook!
Tuurlijk mag je in 'mijn topic' je verhaal vertellen (al gaat het dan niet over bergkristal )

Zwaar hoor, zo'n angststoornis.

Zelf heb ik ook wel een tijdje last gehad van paniekaanvallen. Ze hingen samen met mijn lage gewicht. Omdat ik daardoor een paar keer was flauwgevallen, ontstond er een angst dat dat weer zou gebeuren. Met het stijgen van mijn gewicht, zijn ook die paniekaanvallen verdwenen.

Ik weet dus wel een beetje wat het is, en hoeveel energie het vreet.

Wel heel goed dat je in therapie bent, veel succes en sterkte!
Dank je, lief van je.

Maar, hoe gaat het nu met je?
quote:Lotte35 schreef op 13 september 2012 @ 17:11:

[...]

Dank je wel.....

Ik laat alles wat jullie hebben gezegd even op me inwerken.

Want ik waardeer het hoor, dat jullie zo meedenken, en ik ga er waarschijnlijk ook echt wel iets mee doen. heeft geen haast en je hoeft ook niet met alles wat te doen! Wilde je nog even meegeven dat lichaamsgericht werk voor mij nooit als therapie heeft gevoeld, je hoeft bijna niet te praten en er wordt heel veel duidelijk waardoor alles snel op zn plek valt, en vooral doordat je voelt en dus zo sterk weet hoef je niet meer te analyseren daarna. Succes met alles
quote:vleugeltjes schreef op 14 september 2012 @ 11:34:

Dank je, lief van je.

Maar, hoe gaat het nu met je?

Vandaag goed!

Vannacht lekker geslapen, ik KAN het wel

De steen neem ik vanmiddag weer mee terug naar m'n werk.

Ik geloof er niet in, en ik denk dat het dan weinig zin heeft.
quote:italy1983 schreef op 14 september 2012 @ 11:39:

Succes met alles

Dank je.

Dat lichaamsgericht werken klinkt echt wel goed hoor, ik ga me er dit weekend eens wat verder in verdiepen.

En inderdaad, ik hoef niet overal iets mee te doen.

Maar ik vind het zo superlief dat jullie met me meedenken, en ben echt bereid om nog meer aan mezelf te werken.
Er is geen enkel bewijs voor wat voor werking van stenen dan ook. Een steen is een steen.Maar als jij terwijl je die steen vasthoudt denkt dat het je stress reduceert dan zou die gedachte ook daadwerkelijk stressreducerend kunnen werken. Maar dan heeft de steen nog niks gedaan, kan je dus ook een zakdoek of ei voor nemen.

Wel is bewezen dat huisdieren stressreducerend zijn. Aaien van een hond doet de bloeddruk dalen. Dus ruil je bergkristal in voor een berggeit
Ondanks dat de bergkristal niet werkt voor jou, zal ik je toch blijven 'volgen', omdat ik graag wil weten hoe het verder met je gaat. Je hebt me ergens geraakt, al klinkt dat misschien vreemd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 september 2012 @ 12:05:

Maar dan heeft de steen nog niks gedaan, kan je dus ook een zakdoek of ei voor nemen.*Noteert op boodschappenlijstje: doos eieren*

Nee hoor meds, je hebt helemaal gelijk.

Zo denk ik er ook over.

Het was wel fijn om even te geloven dat ik dankzij die steen opeens zou slapen als een roosje, maar dat zou natuurlijk TE mooi voor woorden zijn.

Ontspanning moet vanuit jezelf komen, hoe moeilijk dat soms ook is.
quote:vleugeltjes schreef op 14 september 2012 @ 16:17:

Ondanks dat de bergkristal niet werkt voor jou, zal ik je toch blijven 'volgen', omdat ik graag wil weten hoe het verder met je gaat. Je hebt me ergens geraakt, al klinkt dat misschien vreemd.

Goh, dat zie ik wel als compliment. Bedankt.

In neem me vaak voor om een beetje te minderen, met persoonlijke dingen over mezelf te vertellen. Iedereen kan het lezen, en er zijn op dit forum ook een paar mensen die weten wie ik ben, die mij echt kennen.

Maar dan denk ik; ach, ik heb niets te verbergen.

Ik bén toch gewoon een neurootje, met een eetstoornis? Dat is geen geheim, en in m'n eentje kom ik toch niet uit die rare cirkeltjes waar ik inzit. Ik heb al heel veel steun gehad aan mensen hier. In topics die specifiek over eetstoornissen gingen, maar nu bijvoorbeeld ook weer in dit topic, over één of andere steen
quote:Lotte35 schreef op 14 september 2012 @ 18:26:

Maar dan denk ik; ach, ik heb niets te verbergen.

Ik bén toch gewoon een neurootje, met een eetstoornis? haha zo schattig dit, jij komt er wel
quote:Lotte35 schreef op 14 september 2012 @ 18:26:

[...]

Ik bén toch gewoon een neurootje, met een eetstoornis?Bovenal ben je Lotte. Maar ik snap het wel hoor. Het is fijn om een uitlaatklep te hebben, en ook nodig. Ik ben ook een neurootje, met een andere stoornis dus aangenaam kennis te maken
Nou, deze neuroot heeft vannacht weer goed geslapen!

Het is erg goed om te ervaren dat ik het echt wel kán.
Toch slaap je al goed sinds je de kristal hebt.
Nee, want van woensdag op donderdag sliep ik beroerd, en vrijdag heb ik het kristal teruggegeven.

En vannacht weer goed geslapen!

Of zou de kracht van het kristal nog steeds in huis hangen...
Je hebt, minus die ene nacht, sindsdien dus alleen maar goeie nachten gehad.
Ja, klopt!

Hier zit dan ook een zeer tevreden neuroot mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven