Beetje moe van alles

31-01-2023 20:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop tegen het volgende aan.
Eigenlijk ben ik heel mijn leven lang depri geweest. Veel dingen meegemaakt.
Maar voor het eerst in mijn leven gaat het sinds een jaar echt goed en was ik niet meer echt ongelukkig, denk ik. Heb meer van alles geaccepteerd en ben verder gegaan dan in slachtofferrol blijven zitten.

Maar dan nu toch voel ik weer het opkomen en vecht ik er tegen. Eigenlijk heb ik nergens meer zin in en wil gewoon een pauze, even helemaal niks meer. Het is me allemaal te veel geworden maar ik moet verder.

Heb pas over een maand vakantie en heb nu wel wel weer wat vrije dagen in de week, misschien ligt het daaraan? Dat ik weet dat als ik rust neem mijn gedachten of gevoelens weer alle kanten opgaan.

Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of ik het goed begrijp. Aan de ene kant wil je even pauze en aan de andere kant ben je wat bang voor je gedachten en gevoelens als je rust neemt?

Misschien kun je alvast wat plannen bedenken om te gaan doen in je vakantie of op je vrije dagen? Het hoeven geen grote dingen te zijn. Een film kijken, een kast opruimen, een cake bakken, een fietstocht maken. Dan kun je op zo'n vrije dag op je lijstje kijken en iets uitzoeken waar je dan zin in hebt in plaats van te niksen en dan eigenlijk gaan piekeren.

Meteen even een up voor je topic. Aangezien je nieuw bent, moest je topic even wachten tot een moderator het goedkeurde (dit is om spam tegen te gaan). Nu krijg je vast meer reacties.
Therapie? Medicatie? Iets anders? Ik zoubhet met mijn huisarts bespreken, het wat te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het laatst nog op tv gezien van iemand die het niet meer zag zitten, vanalles had meegemaakt en er uiteindelijk is uitgekomen. Het zijn drie woorden: plannen blijven maken.

Zij had een bord thuis in de keuken en daar schreef ze alles op wat ze die week/maand ging doen zodat ze nooit stil kwam te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor de reacties, toevallig vandaag weer een mental breakdown gehad dus het kwam als geroepen om even gehoord te worden en mee te denken.

Ik heb dus over 2 weken een afspraak waarbij ik een onderzoek krijg en eventuele medicatie gericht op add/adhd. Tot die tijd heb ik al wat dingen aangepakt. Kan namelijk laatste tijd ineens weer niet slapen ondanks slaapmedicatie en dat is ook vervelend. Heb nu een verdubbeling aan verhoging qua dosis gekregen maar durf nog geen 2 pillen te slikken als ik de volgende dag moet vroeg moet werken, ben dan bang dat ik door mijn wekker weer heen slaap dus tot nu slik ik er een.

Ik wil ergens wel hulp, maar dat is dus nog in afwachting en dan aankijken wat daaruit komt.
Eigenlijk wil ik het liefst tot die tijd een psycholoog huren al is het maar voor een of twee gesprekken maar dat gaat denk niet doordat ik al met die andere bezig ben.

Praktijkondersteuner heb ik vaker geprobeerd maar naar mijn eerlijke mening geen goede ervaringen mee gehad en niet zinvol.
Huisarts heb ik wel ondertussen een goede klik mee dus daar zou ik wel een afspraak mee kunnen maken al is het om te luchten, maar ben bang dat ik weer hetzelfde te horen ga krijgen als advies: wandelen.

Maar ik wil ook meer kwijt, beginnen met de kleine meest recente dingen waar ik mee zit en dan eventueel de ergste dingen of juist die zo laten doordat ik er denk ik al overheen ben en niet alles wil gaan oprakelen.

Het doorgaan en plannen maken, bezig blijven zijn helpt wel maar eerlijk gezegd ben ik nu gewoon merk ik soms echt kapot.
Ik weet wel dat ik onderhand soms dingen moet loslaten, lief voor mezelf moet zijn enz waardoor ik er beter mee kan dealen. Alleen is ondanks dat soms een heel ellendig gevoel ineens vanbinnen aanwezig en dan ben ik weer bang dat het fout gaat. Daardoor ben ik denk ik ook bang dat als ik eenmaal ga praten ga neervallen en dat kan ik me nu echt niet veroorloven!

Dat is de reden wat mijn situatie zo gecompliceerd maakt denk ik.
Ik heb nog veel te leren en wil stappen kunnen blijven maken in mijn leven en dat kan denk ik alleen als ik ook beter leer om te gaan met mijn emoties of andere inzichten krijg.

Ik merk bijvoorbeeld dat bij feedback/kritiek mij al heel snel aangevallen voel waardoor ik blokkeer, ben er zodanig gevoelig voor dat ik dan niet meer kan verwoorden of discussies aangaan door angst of vernedering? Terwijl ik juist eerlijk wil zijn, ben ik ditgeen toch maar gaan vermijden waardoor ik er hoe dan ook toch een beetje mee zit. Deze situatie is vandaag bijvoorbeeld op werk voorgekomen en als ik had kunnen uitleggen waarom dan was dat veel beter geweest, maar ik durfde niet doordat in het verleden heb ervaren dat eerlijk zijn over minpunten of gebreken anderen dat gebruikten om jou helemaal naar beneden te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Net als vandaag is het weer zo ver dat ik denk ik niet kan slapen. Heb al bewust heel vroeg een slaappil ingenomen om 7 uur en om 8 uur weer.
Normaliter viel ik na 1 pil al na 1 uur ko, maar nu lukt het me gewoon niet meer en dat is kut.
Zonder slaap naar werk zorgt voor een slecht humeur, vermoeidheid, chagrijnig en veel fouten. Ik hoop dat ik om 12 uur wel in slaap val want als het later wordt dan 3 u ofso durf ik niet meer te slapen door angst voor verslapen.
Doordat ik dan maar 2 uur slaap.
Moet ik weer verhoging vragen?
Waarom zo vroeg? Om 19 uur gaan slapen is toch geen normaal ritme?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 22:39
Waarom zo vroeg? Om 19 uur gaan slapen is toch geen normaal ritme?
Ik heb m bewust zo vroeg ingenomen om alvast moe te worden en uit te testen of ik er nog een moet nemen en dat dien ik zo vroeg mogelijk in te nemen want als je m laat inneemt dan werkt die extreem door waardoor ik de volgende dag gwn een lijk ben die amper kan opstaan
Seeklover schreef:
02-02-2023 22:41
Ik heb m bewust zo vroeg ingenomen om alvast moe te worden en uit te testen of ik er nog een moet nemen en dat dien ik zo vroeg mogelijk in te nemen want als je m laat inneemt dan werkt die extreem door waardoor ik de volgende dag gwn een lijk ben die amper kan opstaan
Je arts vindt dit een goed idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 22:43
Je arts vindt dit een goed idee?
Ja zij kwam er zelf mee uiteindelijk toen ik aangaf dat ik niet meer goed kn inslapen of doorslapen. Daardoor dus de verhoging gekregen en nu 2 moet slikken, maar wilde dus dan vragen dat 2 ook niet werkt. Miss komt ze dan met de oplossing voor 3
Ik bedoel, om om 19.00 uur alvast te beginnen met pillen slikken. Vindt de arts dat een goed idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 22:52
Ik bedoel, om om 19.00 uur alvast te beginnen met pillen slikken. Vindt de arts dat een goed idee?
Zij heeft nooit aangegeven over hoe laat, maar sowieso werd mij door haar aangeraden m niet al te laat in te nemen doordat je dan volgende dag langer moe bent.
Een pil werkt meestal 4 uur. Beetje suf om km 19.00 al te gaan slikken en zitten wachten of je moe wordt. Sowieso zal je zolang je actief blijft niet snel in slaap vallen.
En hoe meer pillen, hoe zwaarder het opstaan wordt. Ga terug naar je arts en overleg of dit wel het passende medicijn is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 22:55
Een pil werkt meestal 4 uur. Beetje suf om km 19.00 al te gaan slikken en zitten wachten of je moe wordt. Sowieso zal je zolang je actief blijft niet snel in slaap vallen.
4 uur maar lijkt me sterk?
Normaal gesproken werkte 1 pil bij mij best wel lang door en kon ik zelfs bijna halve dag doorslapen en niet opstaan.
Al zou de werking 4 uur zijn, ik ben niet in slaap gevallen en heb wel geprobeerd te slapen maar net niet gelukt.

Ik denk dat ik het gewoon moet blijven proberen en wie weet lukt het dan wel want steeds meer innemen lijkt me ook weer niet helemaal goed
Wat slik je dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 23:00
Wat slik je dan?
Jij vind dan zonder gewoon proberen gezien t toch niet aanslaat?
Seeklover schreef:
02-02-2023 23:01
Jij vind dan zonder gewoon proberen gezien t toch niet aanslaat?
Ik vind dat je met je arts moet overleggen en ik vraag me af wat je dan slikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 23:02
Ik vind dat je met je arts moet overleggen en ik vraag me af wat je dan slikt.
Ik ga morgen dan wel even weer contact opnemen en kijken wat ze te zeggen heeft.
Wellicht zal reactie zijn dat ik even moet gaan aankijken dan. Slik quetiapine
Seeklover schreef:
02-02-2023 23:04
Ik ga morgen dan wel even weer contact opnemen en kijken wat ze te zeggen heeft.
Wellicht zal reactie zijn dat ik even moet gaan aankijken dan. Slik quetiapine
Dat is geen slaapmiddel.
Het is een antipsychoticum wat in een hele lage dosering gebruikt wordt om in te slapen.
Geen idee wat jij aan dosering slikt, maar het wordt ook in bijv 800mg voorgeschreven aan mensen die bijv psychotisch zijn, die lopen ook nog gewoon rond.
Dus zolang jij op blijft, ga je er niet van slapen. Meestal is het advies: half uur voor je naar bed gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 23:07
Dat is geen slaapmiddel.
Het is een antipsychoticum wat in een hele lage dosering gebruikt wordt om in te slapen.
Geen idee wat jij aan dosering slikt, maar het wordt ook in bijv 800mg voorgeschreven aan mensen die bijv psychotisch zijn, die lopen ook nog gewoon rond.
Dus zolang jij op blijft, ga je er niet van slapen. Meestal is het advies: half uur voor je naar bed gaat.
Ik krijg het als slaapmiddel van 50mg nu maar het werkt ook niet als ik blijf liggen want intentie was om 8 of 9 uur gwn vroeg te slapen
Seeklover schreef:
02-02-2023 23:09
Ik krijg het als slaapmiddel van 50mg nu maar het werkt ook niet als ik blijf liggen want intentie was om 8 of 9 uur gwn vroeg te slapen
Je krijgt het om te helpen inslapen, maar het is geen slaapmiddel.
Om 20 uur slapen is niet goed voor je slaapritme, tenzij je rond 4-5 uur ‘a nachts op moet voor je werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
02-02-2023 23:11
Je krijgt het om te helpen inslapen, maar het is geen slaapmiddel.
Om 20 uur slapen is niet goed voor je slaapritme, tenzij je rond 4-5 uur ‘a nachts op moet voor je werk.
Ik moet om 5 u opstaan voor werk daarom.
Als ik late dienst heb ik neem ik pas om 11 u

Ja, ik weet dat het geen slaapmiddel is.
Maar ik krijg het wel daarvoor, waarom ze die heeft uitgekozen weet ik ook niet.

20 u slapen, weet ik ma dan lukte het me echt niet om op te staan en was het heerlijk om eens in diepe slaap te zijn en soms geen grip op gehad.
Wrs krijg je dit, omdat het niet verslavend is.
Overleg met je arts als het na een week gebruik ofzo niet werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat denk ik ook.
Komt goed, ga het even aankijken.
Gelukkig van t weekend wel vrij dan hoef ik niet te stressen om te weinig/geen slaap want geen verplichtingen alhoewel ik zo veel dingen nog moet doen wil ik wel mezelf voornemen dan ook max 12 slapen en 8 u wakker worden.

Mijn psych zei ooit dat je echt max 8 u dient te slapen, ma ik vraag me wel eens af of het echt een ramp is om dan langer tot 10/11 te slapen en rustig wakker te worden tot 12 als je een week slecht hebt geslapen?

Ik merk namelijk niet dat 8 u slapen voldoende is soms omdat ik dan denk een hoop moet inhalen van afgelopen periodes.. en als ik dan me aan voorgeschrevens adviezen houd ben ik eigenlijk aan het negeren wat mijn lichaam aangeeft of behoefte aan heeft.

Ik begin nu alweer me te irriteren dat vannacht zon nacht word, mijn gedachten stoppen ook gewoon niet. Misschien komt het ook doordat ik nog zo veel dingen te doen ma dan nog moet ik kunnen leren loslaten alles en ontspannen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven