Betrapt

08-01-2011 13:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik dit niet onder mijn eigen nick wil posten, maar even zo. Ik kon hier geen anoniem knop vinden.

Omdat ik het deze week heel druk heb gehad, was mijn moeder zo lief om aan te bieden mijn was te doen.

Nu zag ik dat ze mijn was had meegenomen, ernaast op de salontafel had ze alleen een scheermesje gelegd.

Blijkbaar zat dat in de tas, het is er per ongeluk in terecht gekomen.

Niets aan de hands zou je denken, wel dus.

Ik automutileer, en dat weet niemand. Ook mijn lieve moeder niet. Alleen, dit heb ik als puber ook gedaan, en dat weet mijn moeder wel. Ik ben bang dat ze haar kwartje nu valt met het zien van dat mesje.

Hoe lul ik me hier uit? Ik kan zeggen dat ik het gebruikt heb op vakantie, ik ben in het najaar op vakantie geweest in een land waar ze geen nette damesmesjes hebben. Dus ik moest toen wel deze kopen, en hij zat vast nog ergens tussen..

Zoiets

Voor alle optimisten die zeggen dat ik eerlijk moet zijn, eerlijkheid duurt niet altijd het langst, vooral niet als die brave moeder ook op het randje zit van overspannen.

Kutzooi!
Het zou kunnen dat ze je gelooft. Maar moeders weten meestal wel beter.
Appel, waarschijnlijk weet je moeder het wel en heeft ze het daarom zo demonstratief neer gelegd. Ik zou eerlijk tegen haar zijn, dat geeft haar minder zorgen dan dat jij liegt en zij zich alsnog zorgen maakt.

Ben je in therapie?
Ik denk dat moeder vooral wilt dat je beter wordt. Misschien hoopt ze dat je dat (weer?) in therapie gaat. (Wat mij zelf overigens ook verstandig lijkt) En Haley heeft gelijk: moeders weten meestal wel hoe het echt zit!
Waarom zou je je er uit willen lullen? Misschien is dit wel het moment om hulp te zoeken. Of is het "zolang niemand het weet is het niet echt"?. In dat geval is er vast nog wel ergens een struisvogel te koop

Je zit op het randje van overspannen zeg je? Praat daar dan over met je moeder, dus niet over de gevolgen maar over de oorzaak.

Succes
Zou je niet je eigen was doen, als je moeder al blijkbaar genoeg heeft aan zichzelf?
quote:appel99 schreef op 08 januari 2011 @ 13:15:

Ik ben bang dat ze haar kwartje nu valt met het zien van dat mesje.

Hoe lul ik me hier uit?

Voor alle optimisten die zeggen dat ik eerlijk moet zijn, eerlijkheid duurt niet altijd het langst, vooral niet als die brave moeder ook op het randje zit van overspannen."Optimisten"? Je gedraagt je als een slachtoffer, met je moeder als excuus om niet met de billen bloot te hoeven. Je "brave moeder" willen beschermen is een grote farce, dat weet je zelf ook. Ik heb dan ook geen tip voor je om jezelf "hier uit te lullen", met je neerbuigende gedrag.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ben niet neerbuigend tov van mijn moeder. Ik doe zelf mijn was, maar soms heb ik een restje wat zij dan meewast. Anders heb je twee halfvolle trommels, zoiets.

Ik wil mijn moeder idd beschermen, als ze het weet heeft ze weer eens schuldgevoel en een 'waar heb ik gefaald als moeder' gevoel.

Dat wil ik niet, ik zit in therapie. Ik ben er dus wel mee bezig, maar dat gaat heel langzaam.
Bianca, volgens mij zit die moeder op randje van overspannen,als ik het goed begrijp.

Ik ben zelf moeder en als ik zou ontdekken dat mijn dochter (weer) in de fout gaat wat automutilatie, zou ik wel willen ingrijpen en in ieder geval proberen er over te praten.

Als je weer in therapie zit, zou ik dit als eerste gaan aankaarten! Logisch dat je moeder zich zorgen maakt, het is geen "normaal" gedrag...
Ik denk dat je moeder zich meer zorgen maakt al je liegt, dat merkt ze toch. Ben gewoon eerlijk, waarschijnlijk is ze opgelucht als je vertelt dat je hulp hebt gezocht en er aan werkt.
Wat heftig! Zoals de meeste hier al zeggen, moeders weten meer dan dat je denkt.

Het gaat ook hier niet om eerlijkheid,maar wel om hulp.

Ik kan me voorstellen dat er een moment komt om de juiste hulp te gaan zoeken en misschien is dit wel een heel goed moment om te zeggen..ik ben dat gelieg en de zelfverminking beu. Ik wil verder met mijn leven op een gezonde manier.

Ik wens je veel succes met alles in je leven en hoop dat je er maar snel vanaf mag komen.
Misschien kun je haar reactie afwachten? Aftasten óf zij hier meer van wil weten of 'nu even niet'? Het gaat immers om je moeder geef je aan.

Los daarvan: zoek hulp, dit is niet normaal, dat wéét je ook.
Nou het lijkt mij toch wel overduidelijk dat je moeder het al weet. Anders had ze het óf weg gegooid, of in de badkamer gelegd oid.

Mijn moeder zou precies hetzelfde doen, niets zeggen en het "bewijsstuk" duidelijk zichtbaar neerleggen.

Laat maar hoor, ik denk dat je haar meer kwetst door een lul excuus over vakantie op te hangen.

Moeders zijn niet gek.
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2011 @ 13:30:

[...]

"Optimisten"? Je gedraagt je als een slachtoffer, met je moeder als excuus om niet met de billen bloot te hoeven. Je "brave moeder" willen beschermen is een grote farce, dat weet je zelf ook. Ik heb dan ook geen tip voor je om jezelf "hier uit te lullen", met je neerbuigende gedrag.Hier sluit ik me bij aan en het zou kunnen dat misschien jouw moeder dit ook vindt zonder dat ze niet om je geeft. Waarom legt ze anders dat mesje op deze wijze zonder communicatie naast jouw spulllen? Ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:twompie schreef op 08 januari 2011 @ 14:05:

ik denk dat je haar meer kwetst door een lul excuus over vakantie op te hangen. Moeders zijn niet gek.Dát dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt Linda, ik ga ook eerst afwachten wat ze zegt. Ik heb in principe geen redenen om te automutileren.

Ik ben bezig met een eerste eigen huis, ik ben druk aan het solliciteren. Dus even afwachten wat ze zegt.
Ik zou zeggen, misschien tijd om hulp te zoeken. Voor jezelf. En met je prof. hulp bekijken hoe je weer eerlijk naar je moeder kan zijn.

Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Denk je niet dat de overspannenheid van je moeder misschien deels te maken heeft met het stiekem automutuleren door haar dochter, die haar moeder niet genoeg vertrouwd om het te bespreken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Apple, misschien is dit het moment om een volgende stap te doen: alle scheermesjes etc. het huis uit te gooien.

Als je dat kan ben je weer een stap verder.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Hee wat vervelend dat je dit nog nodig hebt zeg. Ook erg rot dat je moeder dit gevonden heeft. Kan me voorstellen dat je hier erg mee zit.

Ik zou denk ik ook even afwachten of je moeder er op reageert.

Misschien heeft ze het er alleen neergegooid en verder geen bedoeling mee gehad alleen geen zin om terug naar de badkamer te lopen.

Verder zou ik voor haar wat info uitprinten van de landelijke stichting zelfbeschadiging zodat ze je misschien wat meer kan begrijpen mocht ze er toch over beginnen of als je er toch zelf over wilt beginnen.

Van de LSZ zijn het mensen met allemaal achtergrond met zelfbeschadiging.

Sterkte met therapie en je moeder..
Ik ben net bij mijn moeder geweest, toen ik wegging heeft ze me ermee geconfronteerd. Ik heb gelogen, ik heb glashard gelogen. Zei dat het goed met me ging, gaf haar een kus en ging weg.

Ik moet beter worden, ik moet gewoon echt beter worden.
Appel, denk je nou echt dat je moeder je gelooft?

En hoe denk je dat ze zich voelt als je zo tegen haar liegt? Je weet dat ze tegen overspannen aan zit.

Ze weet natuurlijk waar je mee bezig bent, maar jij liegt haar midden in haar gezicht voor. Ze moet zich zo machteloos voelen..

Ga deskundige hulp zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hee wat naar zeg. Jij een rot gevoel en zij ook.

Misschien toch eens op de website kijken van de LSZ en misschien eens met dr praten?

Heel veel sterkte.
Naar mijn idee is automutileren geen probleem op zich. Op het moment dat achterliggende problemen worden aangepakt, zal het makkelijker zijn om te stoppen met automutileren. Je geeft al aan dat je in therapie bent. Is deze therapie de goede voor jou? Weet je moeder dat je therapie volgt? Wees dan eerlijk tegen haar; zeg dat het nog niet goed met je gaat, dat je automutileert en dat je therapie volgt om je problemen aan te pakken.

Een ding; doe het veilig! Gebruik schone mesjes, ontsmet de wondjes goed, verbind het netjes etc...

Sterkte ermee!
Je moeder wet het, en door te liegen heb je haar zorgen vergroot; besef dat.

Ik spreek uit ervaring, ik heb het gedaan en de drang is niet verdwenen.

1e stap is eerlijk zijn (soort alcolisten idee; erkennen dat je een probleem hebt en dit hard op uitspreken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven