Bibbers

02-02-2012 10:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net te horen dat ik morgen een gesprek heb met een niet zo vriendelijk persoon morgen op mijn werk. Het is een formeel gesprek over de gang van zaken. Ze is echt een beetje mijn nachtmerrie zeg maar. Mijn mond begint al te trillen als ik met haar moet praten. Ik dacht gelijk, wat voor opties heb ik.. ziek melden!! Nee ik moet dit doen. Maar wil niet als een zwak lammetje over komen. Iemand tips??
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Heb je een idee waar het precies over kan gaan?

Goed voorbereiden kan je wellicht helpen.
Vervelend dat je er zo tegenop ziet. Is het een collega of leidinggevende?
Ja iemand die af en toe op onze locatie komt, eigelijk word het een gesprek over hoe het gaat en wat ik voor ideeen heb in de toekomst. Ik vind het ook stom dat ik het eng vind. Want het is totaal geen ingewikkeld gesprek. Maar door haar houding en blik raak ik altijd helemaal in de stress om haar.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Bedenk vast wat je wil vertellen en zet dat in punten op papier en neem dat mee het gesprek in.
Om niet over te komen als zwak lammetje;

Beide voeten op de grond

Rechte rug

Diepe hap lucht

Open houding aannemen (niet met je armen over elkaar)

Kin omhoog, borst vooruit, schouders recht.

Zet hem op!

(Ik snap je gevoel, misschien vast wat voorbereiden inderdaad)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Een kennis die dat ook had zei een keer tegen mij dat zij die mensen dan naakt voorstelde en dat ze dan in zichzelf moest lachen en daarna niet meer zenuwachtig was. Geen idee of het werkt!
ik ken het

Ik sluit me aan bij Primabella. Schrijf alvast op waar je het over wil hebben.

En trek het gesprek naar je toe. Hij/zij wil met jou praten over jou! Dus jij mag het woord voeren en hij/zij stelt de vragen. Jij mag hem/haar op de hoogte stellen omdat hij/zij dat niet weet. Zonder jou info weet hij/zij niets. (bij wijze van spreken dan)

*schop*
Ik heb het ook pas sinds een paar jaar he, sinds ik ben gaan nadenken bij dat soort dingen. Ik deed altijd maar wat en dat ging goed. en was ik spontaan. Nu zie ik mezelf zitten en heb ik een tril lip pff. Ik wil het goed doen dus kijk constant naar alles wat ik doe en terwijl ik iets zeg denk ik in mijzelf wat zeg ik nou..
Wat is er dan gebeurd dat je er nu wel onzeker van wordt?
Ik weet het niet. Ineens begon ik me er bewust van te worden. Misschien ineens onzekerheid heb geen idee
Wat is het ergste wat kan gebeuren tijdens dat gesprek?

Een trillende lip, een rood hoofd, licht gestotter of uitbrekend zweet valt de meeste mensen niet op omdat het er niet zo erg uitziet als dat het aanvoelt.

Ook, zoals hierboven al gezegd, gaat het gesprek om wat jij wilt en hoe je de toekomst ziet. Daar kan je je goed op voorbeiden door het op te schrijven.

De indruk die jij op haar kan achterlaten, dat je dus zenuwachtig bent voor het gesprek, is niet van belang.

En al zou het haar opvallen..lichte spanning toont wel aan dat je het gesprek en je werk belangrijk vind, wat alleen maar pluspunten zijn.

Ik ben ook geen held hoor en kan ook flink zenuwachtig worden. Maar in jouw geval is het echt niet nodig.

Ze kan je niks aandoen en ze kan je baan ook niet afnemen.

Sterkte
Ja, sommige mensen kunnen zonder speciale reden dat effect op je hebben.

Ik herken het wel.

als je weet wat het doel is van het gesprek kan het helpen voor jou om wat steekwoorden op papier te zetten, dan heb je daar een beetje houvast aan.

En rustig blijven doorademen, neem ook rustig de tijd om na te denken over wat je wilt gaan zeggen, je hoeft niet rap elk antwoord of opmerking klaar te hebben.

Succes
Ja dat denk ik ook steeds, wat is het ergste wat er kan gebeuren.. Maar toch blijft het. Ik probeer te denken aan wat mijn moeder altijd zegt: denk maar aan het gevoel wat je hebt als het gesprek voorbij is. Ben in meerdere opzichten onzeker. Vond mezelf vroeger altijd leuk dat heb ik ook sinds ook die onzekere gesprekken begonnen niet meer. Dus ik ga van te voren maar tegen mijzelf in de spiegel praten. Ik ben wel 2 jaar ontzettend close geweest met een vriendin die heel erg onzeker was en daar vaak over sprak. Dat ze zich zelf zag staan tijdens presentaties en dat ze zich om de stomte dingen schaamt. Ik weet nog dat die gevoelens toen voor mij best onbekend waren maar miss heb ik het overgenomen.
Wat heeft diegene precies in haar houding waar jij gestrest van raakt?

staat ze raar, kijkt ze streng?
Echt vervelend dat je dan met haar zo'n gesprek moet doen juist. Je zei aan het begin dat ze een niet-zo vriendelijk persoon is en je nachtmerrie is. Dit zeg je niet zomaar lijkt mij.. hoe zijn je eerdere ervaringen met haar geweest? Haar houding en blik zoals je zegt --> hoe ziet dat eruit en wat denk jij als ze dit doet? Dat ze je veroordeelt of iets dergelijks?

Succes!
Is die persoon ook daadwerkelijk onaardig tegen je? En hoe dan?

Hangt er veel van dit gesprek af?

Je moet in ieder geval nooit vergeten dat jullie beiden gewoon mensen zijn. Zij is niet meer of minder waard dan jij en dus is er helemaal geen reden je zo onzeker te voelen.

(En mocht je nou heel zenuwachtig worden, stel haar dan voor in een genante situatie.. dat haar broek uitscheurt en iedereen haar gifgroene mickymouse-string kan bewonderen ofzo )
Wat een leer momentje weer! Gesprek ging goed! Verscheen zelfs een lachje op haar gezicht. Ik ben half Turks en voordat ze dit wist was er niks aan de hand en toen ze er achter kwam.. Neerbuigende opmerkingen.. Ik moet daar trots op zijn maar soms werkt het niet zo. Ik stelde me voor het gesprek voor dat zij ontzettend aardig is en ze mij onwijs mocht. Heb mezelf voor de gek gehouden maar me zenuwen waren minimaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven