boek leven in je leven

04-10-2010 12:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik volg schema therapie en mijn therapeut heeft me een tip gegeven om dit boek te gaan lezen. Leven in je leven, kent iemand dit boek?

Heb je er wat aan gehad?

Graag reacties
Ik heb ook schematherapie gevolgd en wij hebben veel gebruik gemaakt van dit boek.

Hier staat alles in over de schema's, hoe ze werken, voorbeelden, wat je kan doen om ze te verminderen etc.

Ik vond het een erg handig boek om de theorie door te krijgen.
Ah know`t, tha shunt
Ik heb hem ook in huis, en volg ook schematherapie (heel toevallig had ik dat boek jaren geleden al eens gekocht).

Ik vind het een handig en praktisch boek dat veel inzicht geeft. Als je je schema's weet staan er heel praktische tips en, en de gebruikte voorbeelden zorgen voor veel herkenning.
Ik heb het boek ook, volg ook schematherapie. Ik vond het een goed boek, veel herkenning en makkelijk te lezen.
waarom lees je het niet gewoon? Je bent er zo doorheen. leest erg makkelijk. Ik heb het gelezen omdat het weinig vrijblijvend geadviseerd is. Nadat ik het heb gelezen hebben we het er 1x over gehad. Ach je steekt er vast wat van op, niet alleen voor jezelf maar je kunt ook in anderen wel een en ander herkennen...

Maar het is wel een erg sluitende theorie met een antwoord op alles. Alles wat niet goed gaat, vindt oorsprong in je jeugd, klinische aandoeningen lijken niet te bestaan en ja hoor alle lijdende voorwerpen leven nog lang en gelukkig en vinden allemaal een lief leuk vriendje / vriendinnetje.

Maar aangezien de anderen wat enthousiaster zijn dan ik...gewoon lezen.
Ook ik volg schematherapie aan de hand van dit boek. Ik vind het een goed boek, maar ben het wel eens met PoisenIvy. Niet alles ontstaat in de vroege jeugd en hier gaat het boek wel van uit. Toch heb ik er wel veel aan. Ik zou het dus gewoon lezen. Wat kan je gebeuren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven