Borderline en aanverwante zaken II

29-05-2007 22:06 2812 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we hier gewoon vrolijk verder. Ik had net in het andere topic gepost toen ik zag dat we aan de max zaten.Nog als reactie op jou daar intiem:Inderdaad, niet (elke keer) uitspreken tegen je partner. Vooral omdat het in de meeste gevallen van snel voorbijgaande aard is en dan heb je bij je partner weer van alles zitten zaaien wat je dan weer recht moet breien.Het is dan beter af te wachten of het overgaat. Bespreken kan altijd nog.Het vorige topic vind je hier.bewerkt door moderator,
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hallo digi, leuk dat je ook je neus komt laten zien hier. Probeer je niet teveel in de luren te laten leggen door etiketjes. Deed ik in het begin ook. Ik kreeg borderline met een dhysthyme stoornis toebedeeld en dacht: nou, dat is het dan, kan het verder wel vergeten, komt niet meer goed. Nu zijn we bijna vijf jaar verder en ik merk dat ik me minder gelegen laat liggen aan diagnoses. Je hebt er niks aan, zo'n etiketje. Je kunt beter kijken naar wie je bent, wat je kunt of niet kunt, wat je wel en niet wilt. Overal is aan te werken. En dat uit de mond van iemand die het vijf jaar geleden ook totaal niet meer zag zitten na zoveel miserabele jaren.

Net als jij ben ik sociaal ook niet heel erg sterk in het contacten onderhouden maar het lukt me steeds beter. Ik denk dat het toch een kwestie van oefenen is. Je ergens bij aansluiten en kijken of het klikt. Is het niks meer voor je, sluit je je elders bij aan.

Natuurlijk ben je welkom en vraag maar raak. We proberen hier elkaar te ondersteunen maar ook te motiveren. In goede - en slechte tijden, zeg maar. Ik had ook nooit gedacht dat ik nog eens bij een groepje zou gaan horen, ben soms nogal een einzelgänger maar blijkbaar kan ik het toch.

Mij werd bij de psychiater ook gevraagd wat ik zelf dacht te hebben. Dat vond ik geen leuke vraag. Het kwam op mij over alsof ik de nog te krijgen diagnose zou willen sturen. Dat wilde ik juist in het midden laten zodat het objectiever zou gaan. Stel dat ik zou zeggen: 'nou, ik denk dat ik borderline heb' en dat de psychiater dan zou zeggen: 'nou, dan zal dat het zijn'. Net als jij wist ik ook eigenlijk wel zeker dat ik borderline had maar ik wilde het geenszins beïnvloeden. Ik zou zeggen: laat je er niet toe verleiden jezelf te diagnosticeren. Laat zij dat maar uitzoeken voor jou, dat is hun werk.

Ik slik inderdaad medicatie. Ik ben begonnen met seroxat wat me over de laatste drempel heeft gezet géén zelfmoordpoging te doen.

Zo'n middel is heel persoonlijk en als je de verkeerde krijgt, ben je verder van huis. Ik dus ook en dat werd opname ziekenhuis, daarna paar uur op een open afdeling en vervolgens een maand bij mijn broer in huis gewoond. Na die poging kreeg ik een ander middel van de psychiater en dat middel slik ik nog steeds. Efexor. Eerst 150 mg, nu sinds ruim een jaar 75 mg en daar gaat het goed op, zolang ik probeer regelmatig en zo gezond mogelijk te leven en ze op tijd inneem. Ik ben nooit in therapie geweest. Dat was wel de bedoeling en dat wilde ik ook maar we konden niks vinden wat ook nog aansloot bij mijn wensen en leven. Het moest allemaal op hun manier, er was geen maatwerk en ja, ik heb nog wel een kind thuis die me ook nodig heeft. Enfin, uiteindelijk ben ik zonder therapie ook een heel eind gekomen. Dat kan dus ook maar ik heb wel hard aan mezelf gewerkt met vallen en opstaan.

Therapie kan goed zijn maar is niet per definitie een must, is mijn opinie.

Aan welke kenmerken ik voldoe van de borderline. Vijf jaar geleden aan veel meer dan ik nu voldoe. Eén en ander is door mijn groei en medicatie wel afgezwakt. Ik scoor vooral slecht als het gaat om het onderhouden van relaties, het vast kunnen houden aan plannen en doelen. Relaties en werk en hobbies lijken altijd heel enthousiast aangegaan te worden maar op de één of andere manier ging het altijd weer mis. Door mezelf, door buitenaf. Ik raakte gedemotiveerd door van alles en nog wat. Naja, dat kan nog wel eens een andere keer uitgediept worden. Ik ben ook vrij impulsief. Als ik het lijstje van borderlinekenmerken ernaast leg, zijn er een paar dingen waar ik absoluut niet op scoor en dat zijn automutilatie en het gedisassocieerd zijn. Dat je zomaar ineens wat van je tijd kwijt bent en niet meer weet wat je ook alweer in die tijd hebt gedaan of bent geweest. Deze twee kenmerken, daar heb ik niks mee. Ik ben vooral een depressieve borderliner.
quote:Lin67 schreef op 09 februari 2008 @ 09:24:

ppd/nos is toch iets wat met autisme te maken heeft? Mijn zoon heeft dezelfde diagnose gehad op de basisschool adhd en een licht (heel licht) autistische stoornis. De adhd zie je vandaag de dag nog terug, maar het autisme (daar waar hij vroeger slecht contact kon maken met anderen) lijkt wel weg te zijn (of ze hebben gewoon de verkeerde diagnose gesteld). Hij heeft ook op het speciaal onderwijs gezeten. Weet je wat ik denk? Als dit soort kinderen goed zouden kunnen communiceren, dan hadden ze een boel extra zorg niet nodig. Het gaat er juist om dat ze zich zo slecht kunnen verwoorden. En dan moet je creatiever zijn in hoe je met ze om gaat.

Lin, pddnos is inderdaad een lichte vorm van autisme. Dit soort kinderen zijn vaak zwak op sociaal vlak. Reageren, denken en doen heel anders dan de gemiddelde mens. Mijn zoon scoort qua intelligentie van 90 tot 130, afhankelijk van het gebied waarom het gaat. Dat is nogal een verschil en in combinatie met de andere dingen die hij heeft, wijst dat op pddnos. Ik ga ook inderdaad vrij creatief met hem om. Ik ken hem dan ook van haver tot gort. Alleen de maatschappij niet en daar ben ik wel eens bang voor. De maatschappij gaat geen rekening met hem houden en dan voorzie ik nog wel wat schreeuw - en gilscenes met de bijbehorende consequenties. Doe dat één keer op je werk en je kunt vertrekken.

Hij is wel enorm gegroeid hoor dus ik heb ook nog veel hoop maar het verdwijnt niet. Hij heeft alleen heel goed geleerd er mee om te gaan en zich beter te beheersen. Wie weet jouw zoon ook?
quote:boschbolletje schreef op 10 februari 2008 @ 00:09:

Met mij gaat het ietsje beter, mannetje is vandaag zó lief geweest.

Leuke film gezien met zijn tweetjes (alles is liefde) is niks voor hem, deed hij voor mij...aaaahhh.

Voel me iets rustiger, maar merk wel dat er iets broeit.

@shahla: balen dat je zo'n last van je rug hebt..... heb je daar vaker last van?

Zeker lief van je man! Thumbs up voor hem.

Ik heb in 2000 een ongeluk gehad. Toen ben ik aangereden door een auto en had mijn stuitje zwaar gekneusd. Ik heb een maand op krukken moeten lopen. Sindsdien elke keer als ik kou op mijn rug kreeg en vlak erna net ongesteld moest worden, kon je er donder op zeggen dat ik last van mijn rug kreeg. Twee keer zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen, zitten of liggen, laat staan wat anders doen. Declofenac kreeg ik bij de tweede keer en dat was fantastisch spul. Het gaat nu alweer een paar jaar goed maar het blijft zaak me warm genoeg aan te kleden, ook 's nachts in bed en blijkbaar moet ik ook oppassen als de spieren in mijn rug wat strak staan. Dan verdraai je makkelijk wat en dat zal er wel voor hebben gezorgd dat ik nu een verrekte spier heb.
Een eetstoornis is geen onderdeel van borderline, dacht ik, maar het zal misschien wel kunnen voortvloeien uit de kenmerken en symptomen van borderline.
Dat dacht ik dus ook. Afijn, heb er last van dus het wordt in de gaten gehouden.

Grrr, ik heb weer eens zo'n dipdag. Ik vind mezelf lelijk, dom, kansloos en een enorme kneus. Rationeel zit het allemaal wel goed, maar die verdomde emoties willen weer eens niet mee werken.
Een eetstoornis kan ook bij borderline horen. Het gaat om extreem gedrag, en uithongeren of juist veel eten horen daar ook bij. Een eetstoornis is ook een verslaving in feite, en verslavingen zijn kenmerkend voor borderline. Vaker drugs en seks, maar een eetstoornis komt ook voor.

Morgen bellen naar de psychiater, het moet maar. Ik ben het beu om geanalyseerd te worden en mijn jeugd te moeten oprakelen terwijl er verdomme helemaal niets is gebeurd en mijn ouders fantastisch zijn. IK ben het probleem, niemand anders dwingt mij verslaafd te worden aan kalmeringspillen, drank of snijden.
Zijn er hier ook mensen die kunnen zeggen: ik ben nu stabiel, ik heb er dankzij medicatie/therapie geen last meer van? Ik heb trouwens remergon, deanxit, depakine en prozac gekregen, enkel remergon hielp maar na een tijdje niet meer, zelfs niet in de hoogste dosis. Er bestaat bij mijn weten geen specifieke medicatie voor borderline, maar weet iemand wat het beste effect geeft? Ik ben namelijk heel bang om weer te gaan slikken, want ik heb heel veel bijwerkingen gehad en extreme manie en psychose door prozac. Wat gebeurt er bij de therapie? Klinkt stom, maar ik heb niet al te veel tijd (erg druk studieprogramma). Ik weet wel dat ik beter moet worden, maar is 1 keer per week voldoende? Ik denk zelf dat ik een zware vorm heb. Men zegt wel dat er vaak seksueel misbruik aan ten grondslag ligt, maar dat is bij mij niet het geval. Wel heb ik een kutpuberteit gehad, heel erg kut, dus dat zou de trigger kunnen zijn geweest. Op mijn zeventiende begon ik met snijden, zeven jaar geleden dus. Ik stel veel vragen, maar de accptatie iets te hebben is voor een perfectionist als ik heel erg lastig. Als jullie het niet erg vinden, blijf ik mee schrijven, vragen en mijn eigen ervaringen delen.
@Digitalis. In mijn geval is 1 keer in de week wel voldoende, maar dan wel jaren lang, en niet in combinatie met fulltime wer'k en/of studie. En nog ben ik niet stabiel, een enkeling hier wel denk ik. Maar dat mogen de betreffenden zelf bevestigen ;)

Therapie richt zich meestal op het leren herkennen en hanteren van alle emoties, om zo te leren emoties op een gezonde manier te uiten, i.p.v. de destructieve manier te kiezen. Een lange, moeilijke weg vind ik. Als ik er van een afstandje naar kijk zie ik verbeteringen, in hele kleine stapjes. Maar nog zit ik op een mooie dag als dit weer enorm depri te wezen. Terwijl dat vanavond hopelijk/ misschien weer over is. Ik gebruik sinds een jaar ook antidepressiva (Cymbalta) en anti-epiliptica (maar dat is wegens pijnklachten).

Natuurlijk ben je van harte welkom hier mee te praten. Ik herken je van je vorige heftige topic van enige tijd geleden onder een andere naam.

Hoe zeer ik ook met je meeleefde destijds toen het zo slecht ging, ik wil je wel eerlijk zeggen dat ik hoop dat je dergelijke triggers hier niet laat zien want (ik spreek alleen voor mezelf) dat zou ik niet fijn vinden. Het raakte mij enorm toen. Ik ben blij trouwens te lezen dat het je nu wel iets beter gaat.
Het hoeft niet altijd in je jeugd te zitten, de problemen die je nu hebt. In mijn jeugd waren ook niet echt schokkende zaken te vinden waardoor de borderline 'logisch' was. Ik wilde ook echt niet praten over zaken die gebeurd waren toen ik zeventien of jonger was. Dat was ook een keer de reden dat ik geweigerd ben voor een bepaalde therapie. Die persoon vond mij te stekelig reageren en dus niet klaar ervoor. Ik had eigenlijk alleen maar gezegd dat het mij onzin leek te praten over iets wat gebeurd was op mijn zeventiende en allang geen rol meer speelde. Dat het ging om het hier en nu en hoe ik van daaraf verder moest. Als dat al stekelig is maar aan de andere kant, als de insteek was lekker te gaan graven in je jeugdervaringen hoorde ik daar inderdaad niet thuis

Geen last meer van, kan ik niet zeggen maar ik durf wel te stellen dat ik redelijk stabiel door het leven ga. Maar ook al je redelijk stabiel bent, moet je oppassen dat je niet terug afglijdt, want dat gevaar zit er áltijd in. Je moet alert blijven, de signalen en symptomen zien te herkennen.

Naar mijn weten is er ook niet specifiek iets voor borderline maar ik kan me vergissen. Ik slik ook alleen iets voor mijn chronische depressie.

Ben zelf erg gelukkig met efexor. Dat gaat heel langzaam in je bloed en het heeft mij weer de goede kant op geholpen en ondersteunt me nog steeds erg goed. Weinig tot geen bijwerkingen.

Bij mij ging het ook mis in de late puberteit c.q. jongvolwassenheid maar het was pas later door een extreme relatie dat het helemaal de verkeerde kant op ging en vijf jaar geleden dat ik totaal inklapte. Soms is er geen oorzaak aan te wijzen of zijn het meerdere factoren bij elkaar. Je kunt in aanleg een bepaalde gevoeligheid meegekregen hebben en door latere gebeurtenissen die je als een trauma hebt ervaren een uitbraak krijgen.
Het probleem bij medicatie is voornamelijk dat het op iedereen anders in werkt. Sommigen hebben heel veel baat bij prozac, ik word er alleen maar depressiever en 'onverschilliger' van. Ik heb mazzel dat Fevarin een goed effect heeft, anderen zijn echt jaren bezig met uitproberen.

Tja, therapie verschilt ook weer enorm en ik weet niet hoe het precies zit in België. Ikzelf ga één keer per week en over een paar maand komt daar de VERStraining bij (op dit moment doe ik er wel opdrachten van bij mijn individuele therapie). Anderen hebben weer echt drie dagen in de week therapie nodig. Dat is echt heel individueel en moet je bespreken met je behandelaar.

Ik snap dat je een erg druk studieprogramma hebt en (Sorry, ik word weer even een tutje, moet je me niet kwalijk nemen ) dat je daar graag mee door wilt gaan, maar je gezondheid, en daar valt je geestelijke gezondheid ook onder, moet (soms) echt even voor gaan. Hoewel het niet leuk is, is het misschien wel verstandig om je studie op een iets lager pitje te zetten zodat je je in kan zetten voor je therapie en het langzamerhand weer met je studie op te bouwen. Dat is een knauw in je ego, dat weet ik ook. Mijn hele toekomstplanning was dat ik zo rond deze tijd zou studeren, op mezelf zou wonen, leuke relatie erbij zou hebben, rijbewijs zou hebben behaald en ga zo maar door. De realiteit is dat ik nu nog thuis woon, ik mijn VWO moet afmaken en helaas vertraagder dan gepland, ik 100% ben afgekeurd, mijn rijlessen heb moeten stil leggen vanwege de medicatie en ik ben ook nog eens single! Ik ben namelijk een ontzettende controlfreak en ik raak behoorlijk in paniek als iets niet gaat zoals ik het had gepland. Da's vervelend, maar daar heb ik maar mee om te gaan. Niet alles kan zoals gepland. Ik had nu ook kunnen studeren, maar dan zat ik nu waarschijnlijk ook in een sociaal isolement omdat mijn leven dan voornamelijk uit therapie en school had bestaan. Ik besef van mezelf dat ik geen einzelgänger ben en dat ik vrienden en de tijd om met vrienden om te gaan nodig heb en daar heb ik nu dan ook voor gekozen.

Ik ben zelf ook niet seksueel misbruikt (godzijdank, mag ik daar wel aan toevoegen), ik heb nu plat gezegd last van een verdedigingsmechanisme die ik als driejarige nodig had, jaren heb volgehouden en nu keihard tegen me werkt. Met regelmaat voel ik me een aansteller, immers er is toch niks ergs gebeurd (Ja, een lastige broer, woehoe!) en ik kom uit een rijke familie. Ik moet m'n muil houden. Anderzijds: als ik niets doe, verandert er ook niets. Misschien ben ik volgens de algemene opinie een aansteller, maar dan wel één die iets aan haar problemen doet. En dat is voor mij goed genoeg.
Robin, lieverd, jammer dat je enorm depri zit te zijn. Is er iets wat je op kan beuren? Grappige filmpjes op you tube bijvoorbeeld?
quote:KatB schreef op 10 februari 2008 @ 13:50:

Dat dacht ik dus ook. Afijn, heb er last van dus het wordt in de gaten gehouden.

Grrr, ik heb weer eens zo'n dipdag. Ik vind mezelf lelijk, dom, kansloos en een enorme kneus. Rationeel zit het allemaal wel goed, maar die verdomde emoties willen weer eens niet mee werken. Beter, dat het in de gaten wordt gehouden. En jammer dat jij ook zo'n dipdag hebt.
Lief van je, Shahla! Dit moet je niet verkeerd opvatten want ik bedoel het als compliment, maar je komt op mij altijd over als zo'n lieve forummamma! (f)

Het gaat nu gelukkig al een stuk beter! Ik heb maar even met een peuk in m'n bakkes tegen mezelf gegromd dat ik me niet zo moest aanstellen. Ik leer het wel, die schoppen onder mijn eigen bevallige kont geven!
Met regelmaat voel ik me een aansteller, immers er is toch niks ergs gebeurd (Ja, een lastige broer, woehoe!) en ik kom uit een rijke familie. Ik moet m'n muil houden. Anderzijds: als ik niets doe, verandert er ook niets. Misschien ben ik volgens de algemene opinie een aansteller, maar dan wel één die iets aan haar problemen doet. En dat is voor mij goed genoeg.

KatB, wat mooi gezegd, het bovenstaande. Ik voel het ook heel sterk zo, dat gevoel dat je een aansteller bent. Ook dan neem je eigenlijk je gevoelens niet serieus genoeg, dat weet ik inmiddels wel, maar lastig om te veranderen.

Shahla, lief van je dat je me probeert op te beuren. Ik ben al naar buiten geweest, maar nog geen resultaat. Ik heb dan zo'n afgesneden gevoel van de rest van de wereld, van andere mensen. Had net wel even een berg tranen en ik ga zo even slapen. Soms gaat het daarna alweer beter, zo sterk kan het dus wisselen, gisteren ging het wel okee idd)..
Hey Robin,

Ja, ik heb er zelf nog al te vaak moeite mee, hoor. Soms werkt het om mezelf even een schop onder de kont te geven, soms moet ik afleiding zoeken, even gaan zwelgen in zelfmedelijden of een vriend aanspreken en daar even tegen aan ouwehoeren.

Een hele dikke knuffel voor jou!

Liefs,

Kat
Lieve Robin, jammer meis dat je het zonnetje niet echt kon meemaken/voelen vandaag. Hij was best mooi en ook wel lekker warm. Ik hoop dat je 'm snel net zo voelt als mij. Maar ik snap het wel een klein beetje. Gisteren kon ik er met mijn gevoel de halve dag niet bij. Gelukkig trok dat vrij snel bij. Het jammere is dat als je somber bent of niet kunt voelen, dat dat zonnetje wel gezien wordt, maar het doet niks. het had er net zo goed niet kunnen zijn, of beter nog, slecht weer kunnen zijn, want dan word je niet zo met je neus op de feiten gedrukt dat dit een dag van genieten hoort te zijn. Ik hoop dat je jezelf geen druk oplegt dat je moet genieten. Het zonnetje wacht wel op je hoor en als je weer wel bij je gevoel kunt, dan laat het zich ook echt nog wel zien! Geen haast meis. Knuf.

Shahla, jij hebt dus eigenlijk een kwestbaar stuitje over gehouden. Misschien een heel klein beetje vergelijkbaar met een bevallingsstuitje? Ik kan op een gekke manier minder lang en lekker zitten, want het lijkt wel alsof mijn stuitje gevoeliger is gebleven na de bevalling. Alleen heb ik er niet z'n last van als jij hoor!

Digitalis, ik herken je ook van het andere topic. Je naam is anders, maar je verhaal is dezelfde gebleven. Ik hoop voor je dat je met je nieuwe inzichten betere hulp krijgt en ook aanvaardt. Ik sluit me verder aan bij Robin. Ik heb het erg moeilijk gevonden om op een neutrale manier tegen je aan te blijven tijdens alles wat er toen gebeurde. Ik hoop dat je steun vindt hier, maar ik blijf voorlopig wel een beetje op afstand, want ik kan het gewoon niet opbrengen qua emoties en energie anders.

Om antwoord op je vraag te geven: ja, ik vind eigenlijk dat ik best stabiel ben (heb flinke therapie achter de rug en dagbehandeling). Ik heb een grote groei doorgemaakt de afgelopen jaren en even dacht ik dat ik stil stond. Maar ik blijk toch nog steeds te groeien en daarnaast lijkt mijn leven ook makkelijker te worden door het simpele feit dat ik mijn heftigste (puber en post puber (tussen 20 en 30) periode) tijd heb doorgemaakt, dochter steeds ouder wordt en dus steeds minder beroep op mij gaat doen en mijn leven vrij rustig en overzichtelijk is ingedeeld, waarbij triggers goed te voorkomen zijn. Dus best tevreden al met al. Ohja, ik heb mezelf nooit ingedeeld in de categorie zware borderliner hoor (als ik het al heb). Ik heb nu nog steeds een vorm van contact met een peut en als ik over 2 weken de uitslag krijg van de testen, dan weten we hoe mijn behandeling verder verloopt. Maar als ik zie wat een verschil er in mijn testantwoorden zit nu en in vergelijking wat het was twee jaar geleden, heb ik goede hoop! Dus pin je niet vast op een blijvende zeer ernstige diagnose. Met een goeie inzet is er vast een hoop te bereiken!

Even mijn nicht bellen. Misschien later nog meer.
Sja, ik had gewoon moeten wegblijven. Dat zal ik bij deze dan ook maar doen. Dat ik een ernstige periode achter de rug heb door verkeerde middelen te gebruiken, wordt kennelijk nog steeds'tegen me gebruikt'. Ik vind het verschrikkelijk, want alles wat ik wil is geaccepteerd worden en een groepje hebben.

Zit weer gezellig aan de xanax en mijn goede voornemens en goede bui van vanmorgen zijn de kop ingedrukt. Ik weet ook niet meer waar ik dan wel terecht kan. And it hurts.

Nevermind.
Dat vind ik jammer, Digitalis. Je komt op mij over als een hele lieve meid die eigenlijk net in die tussenperiode zit: het ergste is achter de rug, maar de mooie dagen zijn er ook nog niet.

Houd je taai.
Digitalis, je gaat nu ff mis! Je vraagt aan ons of wij het okee vinden dat je hier meeschrijft, wees dan ook verantwoordelijk genoeg om het antwoord te kunnen aanvaarden.

Zoals je ziet aan bovenstaande stukjes willen wij heel graag antwoord geven op je vragen en met je meedenken, per slot van rekening worstelen we min of meer allemaal. Zonde vind ik het dat je me met je reactie nu weer reden geeft voor mijn voorzichtigheid. Maar ik ga me er niet rot om voelen, dat vertik ik, want ik vind dat ik niks raars of onverwachts of afwijzend tegen je heb gezegd.

Mijn welkom geldt nog steeds. De rest is up to you.
nevermind
Het doet erg veel zeer dat zelfs een groep met een persoonlijkheidsstoornis me afwijst, kun je dat begrijpen? En ja KatB, je analyse klopt. Iedereen weet intussen wat er is gebeurd, en als enige verdedigingsgrond kan ik zeggen dat het door de Prozac kwam. Ik kan niet eens beginnen met vertellen wat ik onder invloed van die teringzooi heb gedaan.

Dat ik zeg: 'vinden jullie het niet erg als ik meeschrijf', komt voort uit een eerdere post van mij dat ik zomaar kwam binnenvallen en dat dat onbeschoft was. En het is een vorm van beleefdheid, althans, in mijn visie dan. Jullie hebben al een clubske en veel groepjes zitten niet te wachten op nog iemand erbij. Zo duidelijk?

Ik ben gewoon in een rotstemming en ik vind het eng hoe mijn stemming wisselt, stond ik vanmorgen vrolijk in de sportschool en ben ik ondanks angst voor het eerst naar de sauna geweest, en thuis slaat de stemming om. En net heb ik heel veel handwas gedaan. Begrijpen jullie hoe eng ik dat vind? Vandaar dat ik dat ergens wil delen. Ik wil ook geen nieuw topic openen, want dat zal me waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen. Vandaar de poging tot aansluiting hier, omdat ik stilletjesaan begin te accepteren dat ik een hele grote kans heb een BPS te hebben.
Maar Digi, niemand wijst je hier af? Er wordt alleen gezegd dat men eerst even de kat uit de boom kijkt.

Ik heb een hele goede vriend, met wie ik na mijn zelfmoordpogingen geen contact had. Hij kon het simpelweg niet aan, ook omdat er gedonder was in zijn eigen leven. Dat heeft me echt bloedlink gemaakt, maar later besefte ik dat hij gelijk had en dat ik heel blij moest zijn met zijn eerlijkheid. En nu zijn we weer gewoon goede vrienden.

Ik ben hier ook maar binnengerold en daar ben ik eerlijk gezegd ook heel blij om. Ik was ook wel bang voor de afwijzing, helemaal omdat ik nog gewoon een jonkie ben, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Die stemmingswisselingen zijn heel eng, dat vind ik ook. In het begin is afleiding zoeken is dan het beste en dan het liefst iets dat geen trigger kan veroorzaken. Dat zijn van die dingen die je jezelf langzamerhand aan leert. Nu moet ik een stap verder en een wisseling geheel analyseren en kijken waar het fout ging.

Liefs,

Kat
Digitalis, ik zeg nevermind, omdat ik je niet afwijs! Zit in je eigen koppie. Niemand hier wijst je af. Wat KatB terecht opmerkt (en begrepen heeft) is dat we enige voorzichtigheid hanteren. Maar dat is gezien de geschiedenis ons toch niet kwalijk te nemen?
quote:Digitalis schreef op 10 februari 2008 @ 21:28:

Sja, ik had gewoon moeten wegblijven. Dat zal ik bij deze dan ook maar doen. Dat ik een ernstige periode achter de rug heb door verkeerde middelen te gebruiken, wordt kennelijk nog steeds'tegen me gebruikt'. Ik vind het verschrikkelijk, want alles wat ik wil is geaccepteerd worden en een groepje hebben.

Zit weer gezellig aan de xanax en mijn goede voornemens en goede bui van vanmorgen zijn de kop ingedrukt. Ik weet ook niet meer waar ik dan wel terecht kan. And it hurts.

Nevermind.

Luister, Digitalis. Natuurlijk doet het pijn als mensen zeggen 'k blijf nog ff op een afstand' of 'ik hoop dat je niet weer dit of dat gaat doen'. Máár besef a.u.b. dat het niet persoonlijk bedoeld is. Als jij helemaal niet digitalis was geweest maar iemand anders met een nick als roosje of wat dan ook voor nick hadden robin en intiem gewoon hetzelfde gezegd.

Je bent welkom maar de meiden zijn gewoon bang ergens emotioneel ingesleurd te worden wat juist wij meiden er niet bij kunnen hebben vaak. Het is meer uit eigen bescherming dan om jou, want in dit topic is iedereen welkom. Dus ook jij. Jij bent niet minder of meer dan ieder ander die hier mee wil schrijven. Alleen zijn we allemaal kwetsbaar en daarom moeten we goed op onszelf passen. Jij bent ook kwetsbaar, anders zou je je niet zo snel afgewezen voelen en gekwetst maar je bent er eerlijk in en iedereen verdient een kans. Alleen is het helaas zo dat sommige mensen dan wat reserves hebben of je helemaal niet meer moeten. Dat laatste bespeur ik hier niet, alleen dat eerste een beetje maar laat je niet te snel wegsturen. Geef het een kans en als het dan niet werkt..tja, dat zie je dan wel weer, oke?
Ik moet alles nog even lezen.....maar wilde jullie even laten weten dat ik weer thuis ben. Het is niet makkelijk en ik doe heel erg mijn best, in mijn eigen veilige wereldje te blijven en te focussen op het feit dat ik mogen en de psych spreek en mijn VERS training begint. Bovendien moet ik erg vroeg op om mijn zoon weg te brengen......

In vogelvlucht heb ik wel gelezen dat er hier het een en ander aan de hand is. ....

Nu eerst yogi thee
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven