Buschauffeur

16-10-2010 00:14 89 berichten
Geachte dames en heren,

Ik lees al een tijd mee en heb nu eindelijk besloten om een profiel aan te maken.

Ik ben een vrouw/meid van 21 en zit met het volgende.

We waren samen met mijn moeder naar het bioscoop geweest vandaag en gingen met de bus terug naar huis. Op het moment dat ik de bus in stap en incheck zie ik dat ik niet genoeg geld meer heb op mijn ov chipkaart. Ik wou het ov-chipkaart graag opladen in de bus.

Op het apparaat stond van alles behalve opladen. Dus ik ging netjes naar de buschauffeur en vroeg om hulp.

Ten eerste zag ik al toen hij zich omdraaide dat hij hier niet echt blij mee was. En daarna zei die: "waarom moet ik altijd alles aan domme mensen uitleggen" waarop ik reageerde met "het is maar een vraag". De buschauffeur stond op die moment van zijn stoel op en begon uit te leggen dat ik dat bij een kiosk mijn ov chipkaart moet opladen. Begreep zo en zo niet waarom hij zo graag moest opstaan.

Ik probeerde uit te leggen dat ik niet zo vaak in het center ben bij een kiosk. Ook doe ik het opladen liever in de bus omdat ik meestal van punt A (huis) naar punt B reis. Waarbij het niet via het centrum gaat.

Toen kwamen er nog meer negatieve woorden uit zijn mond en ik noemde hem uiteindelijk een sukkel waarop hij mij een idioot noemde (heel kinderachtig, ik weet het). Daarna ging hij mij bedreigen dat hij iemand bij zal roepen die mij een "boete" ging geven. En toen was ik er een beetje klaar mee en ging ik zitten.

Waar ik me het meest aan dit verhaal erger, is dat mijn moeder haar excuses had aangeboden aan HEM. En nu heel bot tegen mij loopt te doen.

Ik heb ook gevraagd wat er aan de hand is, maar krijg geen duidelijk antwoord.

Ik weet dat ik hem geen sukkel had moeten noemen, maar ik reis al heel lang met de bus en eigenlijk ben ik heel afhankelijk van het OV omdat ik geen auto heb. De bussen zijn heel vaak laat en de oplaad apparaatjes zijn vaak kapot. Die frustratie loopt natuurlijk op.

Sorry ik weet dat jullie hiermee niet zo veel kunnen.

Het is gewoon dat ik best vaak mensen zie die uitgescholden worden door trampersoneel of buschauffeurs en dit was voor mij de druppel.

Ik heb ook zitten huilen om dit. Omdat ik het gewoon onbeschoft vindt dat iemand zich zo gedraagt terwijl jij als passagier om een beetje hulp vraagt.

Ik moest het even van me afschrijven.

(Ik denk nu trouwens dat dit niet het juiste categorie is, had hem beter onder overig kunnen plaatsen).
Alle reacties Link kopieren
:-s

opladen kan toch ook helemaal niet in de bus zelf?

Daar moet je bij een speciaal oplaadpunt voor zijn.

Zijn andere apparaten dan die in-check kastjes.
Ik snap ook niet zo goed wat je probleem nou is eigenijk...
quote:chicory schreef op 16 oktober 2010 @ 00:14:

Ook doe ik het opladen liever in de bus omdat ik meestal van punt A (huis) naar punt B reis. Waarbij het niet via het centrum gaat.

Toen kwamen er nog meer negatieve woorden uit zijn mond en ik noemde hem uiteindelijk een sukkel waarop hij mij een idioot noemde (heel kinderachtig, ik weet het). Daarna ging hij mij bedreigen dat hij iemand bij zal roepen die mij een "boete" ging geven. En toen was ik er een beetje klaar mee en ging ik zitten.

Misschien was de buschauffeur niet zo netjes, maar kan wel begrijpen dat hij boos werd als ik dit zo lees.

Je doet het opladen liever in de bus? Ja, je kan zoveel willen, maar dat kan nu eenmaal niet. Net zoals je ook geen halfje brood bij het postkantoor kan kopen.

En 'bedreigen' met betrekking tot een boete. Je had gewoon een boete moeten krijgen, want gewoon in de bus gaan zitten mag nu eenmaal niet als er niet genoeg op je chipkaart staat.
quote:Lunari schreef op 16 oktober 2010 @ 00:18:

Ik snap ook niet zo goed wat je probleem nou is eigenijk...

Ik voel me eigenlijk een beetje down hierdoor. En vroeg me af of andere ook zo iets meegemaakt hadden.

Opladen kun je wel in de bus doen met behulp van apparaten (geel van kleur).
quote:ika35 schreef op 16 oktober 2010 @ 00:21:

[...]

Misschien was de buschauffeur niet zo netjes, maar kan wel begrijpen dat hij boos werd als ik dit zo lees.

Je doet het opladen liever in de bus? Ja, je kan zoveel willen, maar dat kan nu eenmaal niet. Net zoals je ook geen halfje brood bij het postkantoor kan kopen.

En 'bedreigen' met betrekking tot een boete. Je had gewoon een boete moeten krijgen, want gewoon in de bus gaan zitten mag nu eenmaal niet als er niet genoeg op je chipkaart staat.er was wel genoeg geld voor het ritje hoor.
@chicori: Daar check je mee een.

Áls er dus genoeg geld op staat...

edit: dan hoefde je toch ook niet op te laden?

Wat een hoop drama...
anoniem_112728 wijzigde dit bericht op 16-10-2010 00:24
Reden: edit
% gewijzigd
Dan snap ik helemaal niet waarom je zo'n ophef hebt gemaakt.
quote:Lunari schreef op 16 oktober 2010 @ 00:23:

Wat een hoop drama...http://www.flickr.com/photos/45981400@N00/3836624994

hier kun je de afbeelding bekijken
quote:Lunari schreef op 16 oktober 2010 @ 00:23:

Wat een hoop drama...

ik was op die moment bang dat het te weinig zal zijn.

Is geen drama, vond het alleen onbeschofd.
In sommige bussen kan je wel opwaarderen, daar staat speciaal een automaat. Alleen niet in alle steden/bussen.
.
Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Tsjah, niet zo aardig van meneer de chauffeur.

Maar om daar nou zo'n heissa om te maken...
Ik snap je probleem wel! Je benadert de chauffeur met een normale vraag en je wordt onbeschoft te woord gestaan. Ik zie dit ook vaak gebeuren in de tram. Die chauffeurs hebben zo'n agressieve en negatieve manier van doen dat je die bontkraag klootzakkies bijna gaat begrijpen. Ze zitten vol onbegrip naar de reiziger toe.

Je zou een klacht in kunnen dienen. Maar dat helpt jouw situatie niet.

Gelukkig zijn er ook veel vrolijke en vriendelijke chauffeurs! Laat de chagerijnen je dag niet verpesten.
Opladen kan wel in sommige bussen, dus dat je dat wilt in de bus vind ik niet gek. Onaardig van de buschauffeur, onaardig van jou ook. Hij had waarschijnlijk een slechte dag, die heb jij ook wel eens. Kan gebeuren. Niet leuk als iemand het op jou afreageert, maar ook niet het einde van de wereld.

Wat betreft je moeder, ik zou tegen haar zeggen dat je je beseft dat het niet netjes van je was om de chauffeur een idioot te noemen. Wellicht opent dat het gesprek en kunnen jullie het voorval nog nader bespreken of achter jullie laten.
quote:Fleuriefleur schreef op 16 oktober 2010 @ 00:30:

Ik snap je probleem wel! Je benadert de chauffeur met een normale vraag en je wordt onbeschoft te woord gestaan. Ik zie dit ook vaak gebeuren in de tram. Die chauffeurs hebben zo'n agressieve en negatieve manier van doen dat je die bontkraag klootzakkies bijna gaat begrijpen. Ze zitten vol onbegrip naar de reiziger toe.

Je zou een klacht in kunnen dienen. Maar dat helpt jouw situatie niet.

Gelukkig zijn er ook veel vrolijke en vriendelijke chauffeurs! Laat de chagerijnen je dag niet verpesten.

Hoi Fleuriefleur dank je voor het begrip! Ik vind het inderdaad gewoon niet normaal hoe ze sommige mensen behandelen.

Ik zie het ook vaak bij oudere mensen omdat ze zich niet kunnen verdedigen. Je hebt helemaal gelijk dat er vriendelijke chauffeurs zijn daarom durfde ik ook om hulp te vragen. Als ze allemaal zo waren dan had ik snel zo iets van: laat maar ook.
Opladen moet zeer zeker wel in de bus kunnen, tenminste in Den Haag. Maar ach, dat ov-chipkaart is nou eenmaal een lousy systeem, wat er door gedrukt is en wat een hoop geld kost!

Ga toch gewoon fietsen!
quote:aikidoka schreef op 16 oktober 2010 @ 00:31:

Opladen kan wel in sommige bussen, dus dat je dat wilt in de bus vind ik niet gek. Onaardig van de buschauffeur, onaardig van jou ook. Hij had waarschijnlijk een slechte dag, die heb jij ook wel eens. Kan gebeuren. Niet leuk als iemand het op jou afreageert, maar ook niet het einde van de wereld.

Wat betreft je moeder, ik zou tegen haar zeggen dat je je beseft dat het niet netjes van je was om de chauffeur een idioot te noemen. Wellicht opent dat het gesprek en kunnen jullie het voorval nog nader bespreken of achter jullie laten.

Dat vind ik een goeie, ik leg het gewoon nog een keertje aan haar uit.

Misschien was ze te veel in het moment (en echt hoeveel kun je uitleggen in een rijdende bus met een chago buschauffeur).

Ik vind het achteraf niet heel slim dat ik hem een sukkel had genoemd maar om nou mensen idioten te noemen en mij meteen in een doelgroep "domme mensen" neer te zetten vind ik ook te ver gaan.
quote:toetyfroety schreef op 16 oktober 2010 @ 00:35:

Opladen moet zeer zeker wel in de bus kunnen, tenminste in Den Haag. Maar ach, dat ov-chipkaart is nou eenmaal een lousy systeem, wat er door gedrukt is en wat een hoop geld kost!

Ga toch gewoon fietsen!

Ik ben het nu aan het leren en vind het geweldig

Ik vind het eigenlijk ook vrij normaal om in de bus een ov-chipkaart te kunnen opladen. Anders moet ik helemaal naar Amsterdam Sloterdijk en dat is nou niet echt dichtbij.
Hahaha had toch al gezegd dat het mijn onwetendheid was. Maarja, zo vaak reis ik ook niet met het OV. Weet alleen wel dat er echt wel op veel plekken oplaadpunten zijn. Valt op internet allemaal wel te vinden waar. En online opladen kan ook toch?
Dames ik ga naar mijn bedje maar wil jullie echt hartelijk bedanken voor jullie reacties, geloof het of niet maar ik voel me stukken beter!

Iedereen een prettige weekend! en ik blijf een trouwe lezer.

Welterusten, en ik zal die buschauffeur in het achterste hoek van mijn hoofd stoppen ;).
Ben jij dat op de foto met het bootje? Zou even de link weghalen indien ja.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:chicory schreef op 16 oktober 2010 @ 00:37:

[...]

Ik vind het achteraf niet heel slim dat ik hem een sukkel had genoemd maar om nou mensen idioten te noemen en mij meteen in een doelgroep "domme mensen" neer te zetten vind ik ook te ver gaan.

Het was inderdaad niet een heel slimme actie maar hij had daar professioneel op moeten inspelen en hij had niet je op zijn Oudhollandsch moeten uitkafferen. Ik vind dat in Nederland de service echt ongelooflijk slecht is, serviceverleners (in de breedste zin van het woord) zihjn in NL echt ongelooflijk onbeschoft in vergelijking met andere landen. Als je daar iets aan wilt veranderen dan zou ik een klacht indienen. Want als je niets doet dan blijft het zo.

Medewerkers worden er niet slechter van hoor als ze van hogerhand gedwongen worden om de clientele iets positiever te benaderen, integendeel.
Als je er zo mee zit, kan je een klacht indienen bij de vervoerder.
Had die vent geen buss. moeten worden. Hoeft ie ook geen antwoorden op vragen te geven. Sorry, maar als iemand mij dom noemt, zonder mij te kennen, kan hij een flinke en pittige opmerking terug verwachten. Dus je bent nog erg netjes gebleven. En je moeder snap ik niet.

Goede start van het weekend! Leg lekker naast je neer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven