Buschauffeur

16-10-2010 00:14 89 berichten
Geachte dames en heren,

Ik lees al een tijd mee en heb nu eindelijk besloten om een profiel aan te maken.

Ik ben een vrouw/meid van 21 en zit met het volgende.

We waren samen met mijn moeder naar het bioscoop geweest vandaag en gingen met de bus terug naar huis. Op het moment dat ik de bus in stap en incheck zie ik dat ik niet genoeg geld meer heb op mijn ov chipkaart. Ik wou het ov-chipkaart graag opladen in de bus.

Op het apparaat stond van alles behalve opladen. Dus ik ging netjes naar de buschauffeur en vroeg om hulp.

Ten eerste zag ik al toen hij zich omdraaide dat hij hier niet echt blij mee was. En daarna zei die: "waarom moet ik altijd alles aan domme mensen uitleggen" waarop ik reageerde met "het is maar een vraag". De buschauffeur stond op die moment van zijn stoel op en begon uit te leggen dat ik dat bij een kiosk mijn ov chipkaart moet opladen. Begreep zo en zo niet waarom hij zo graag moest opstaan.

Ik probeerde uit te leggen dat ik niet zo vaak in het center ben bij een kiosk. Ook doe ik het opladen liever in de bus omdat ik meestal van punt A (huis) naar punt B reis. Waarbij het niet via het centrum gaat.

Toen kwamen er nog meer negatieve woorden uit zijn mond en ik noemde hem uiteindelijk een sukkel waarop hij mij een idioot noemde (heel kinderachtig, ik weet het). Daarna ging hij mij bedreigen dat hij iemand bij zal roepen die mij een "boete" ging geven. En toen was ik er een beetje klaar mee en ging ik zitten.

Waar ik me het meest aan dit verhaal erger, is dat mijn moeder haar excuses had aangeboden aan HEM. En nu heel bot tegen mij loopt te doen.

Ik heb ook gevraagd wat er aan de hand is, maar krijg geen duidelijk antwoord.

Ik weet dat ik hem geen sukkel had moeten noemen, maar ik reis al heel lang met de bus en eigenlijk ben ik heel afhankelijk van het OV omdat ik geen auto heb. De bussen zijn heel vaak laat en de oplaad apparaatjes zijn vaak kapot. Die frustratie loopt natuurlijk op.

Sorry ik weet dat jullie hiermee niet zo veel kunnen.

Het is gewoon dat ik best vaak mensen zie die uitgescholden worden door trampersoneel of buschauffeurs en dit was voor mij de druppel.

Ik heb ook zitten huilen om dit. Omdat ik het gewoon onbeschoft vindt dat iemand zich zo gedraagt terwijl jij als passagier om een beetje hulp vraagt.

Ik moest het even van me afschrijven.

(Ik denk nu trouwens dat dit niet het juiste categorie is, had hem beter onder overig kunnen plaatsen).
Denk dat je het gewoon moet laten gaan, accepteer het gewoon. Die man heeft waarschijnlijk al 20 domme vragen gehad die dag.

Heb zelf lang op Schiphol gewerkt en was ook super allergisch voor echt domme vragen als: waar is de F-Gate, staan ze naast een supergroot bord met F gate erop. Dan bleef ik ook niet aardig, dat is mijn werk namelijk niet, ik ben geen info balie. Geloof me van dat soort domme mensen en vragen kan je heel kwaad worden. Zeg niet dat jij dom bent of een domme vraag stelde hoor. Maar probeer je ook een beetje in die man in te leven. Laat het gaan, zeker als je nog vaker met de bus gaat. Het zal je nog wel vaker overkomen.
quote:Rogue_22 schreef op 16 oktober 2010 @ 12:53:

Denk dat je het gewoon moet laten gaan, accepteer het gewoon. Die man heeft waarschijnlijk al 20 domme vragen gehad die dag.

Heb zelf lang op Schiphol gewerkt en was ook super allergisch voor echt domme vragen als: waar is de F-Gate, staan ze naast een supergroot bord met F gate erop. Dan bleef ik ook niet aardig, dat is mijn werk namelijk niet, ik ben geen info balie. Geloof me van dat soort domme mensen en vragen kan je heel kwaad worden. Zeg niet dat jij dom bent of een domme vraag stelde hoor. Maar probeer je ook een beetje in die man in te leven. Laat het gaan, zeker als je nog vaker met de bus gaat. Het zal je nog wel vaker overkomen.

Rogue_22 Ik begrijp dat hij geirriteerd kan raken maar ik werk ook in de toeristische branche en bijna elke 3e klant heeft een domme vraag terwijl het best slimme/aardige mensen zijn.

Daarmee moet ik ook kunnen omgaan en ja als je een baan hebt waar je met mensen werkt, moet je gewoon commercieel blijven (ja echt heel cliche, ik weet het).

Ik vind het zeker niet normaal dat hij zo onbeschoft was.

Het was trouwens geen domme vraag wat ik hem stelde, we stonden daar met 3 mensen en kwamen er niet uit. Er was totaal geen optie voor "opladen" alleen "taal" en dergelijke dingen.

Hij had gewoon kunnen helpen.

En zoals jij zegt je bent geen info balie, maar hij is wel een buschauffeur en moet dus klanten kunnen helpen en ondersteunen met dat hele OV gebeurtenis.

Maar ik voel me al beter hoor, heb het met jullie kunnen bespreken, heb een klacht ingedient en nu laat ik het achter me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens hoor, ik erger me dood aan de onbeschoftheid van chauffeurs soms.

Paar voorbeelden:

- Ik stond bij een bushalte en de bus komt aanrijden. Ik stap in, zeg 'twee strippen alstublieft' en wil gaan zitten. Hij roept me terug en vraagt 'waar ga je heen dan?' dus ik leg het uit, en hij zegt 'dat is helemaal geen twee strippen want dit is niet meer (..)! Je probeert me te besodemieteren he? Beetje gratis reizen he? Stom wijf!'

En ik stond daar echt zo van ehh... ? Dus ik uitleggen dat ik dat niet wist en oké, sorry.. Maar hij bleef maar schelden en me de rest van de busreis afzeiken. Op een gegeven moment ben ik opgestaan en de bus uitgegaan.. Klacht ingediend maar niks van gehoord natuurlijk.

- Ik stond gister al 40 minuten bij de bushalte en er hadden inmiddels minstens 4 bussen voorbij moeten komen. Niet gebeurd, dus ik besloot een andere bus in te stappen en op het station te wachten (en eventueel meer duidelijkheid te krijgen).

Na een uur nog steeds geen bus, dus ik stap op de bus terug naar huis en vraag aan de chauffeur of ze misschien iets weet van een storing. Zegt ze 'oh ja nee hoor ik heb die bussen wel allemaal gezien, jij liegt gewoon, ze zijn echt wel langsgeweest.'

Wat??

- In de bus op weg naar huis, die opeens een andere richting op slaat. Dus een aantal mensen in paniek, eentje gaat er naar voren en ik vang iets op van 'ja, het is kermis, dus we rijden anders.' (ik zat helemaal voorin en kon het net verstaan). Bus stopt, man eruit. De bus rijdt door, en iemand anders komt naar voren. Begint de chauffeur te tieren 'ja ik heb verdomme net al verteld dat we anders rijden en let dan verdomme ook op!' Verder wil hij niet uitleggen waar de mensen dan uit moeten stappen en waaróm de bus anders rijdt..

Niet normaal, vind ik. Zeker omdat ik altijd gewoon vriendelijk en beleefd naar ze toestap. Dan is het toch niet meer dan normaal dat ze mij normaal en beleefd te woord staan? Ook al hebben ze de vraag al 20 keer gehoord die dag?
Ik ga veel met de bus (Amsterdam). Ik kom veel hele aardige bus chauffeurs tegen maar er zitten er ook genoeg van die eikels bij. Laatst klapte ik voordat ik de bus in ging mijn paraplu dicht, toen ik de bus instapte klapte hij weer open. Bus chauffeur zag het, zegt hij met een zuur gezicht: je moet je paraplu dicht doen voordat je de bus ingaat. En vroeger toen ik nog een bus abonnement had pakte de chauffeur een keer mijn abonnement af omdat deze volgens hem verlopen was. Hij vergiste zich, maar hij deed zo grof tegen me dat ik het niet terug durfde te eisen ( ik was pas 12).. O ja en doorrijden als je ziet dat er iemand nog aangerend komt! Leukste bus chauffeur verhaal: de bus bleef lang op een halte staan, roept de chauffeur om: we blijven nog heel even wachten, een oude mevrouw moest heel nodig naar het toilet.. De oude mevrouw kon het niet ophouden dus was ze snel even naar een winkel gegaan naast de halte.. Vond ik lief van de chauffeur!
quote:Tomatensoep schreef op 16 oktober 2010 @ 13:03:

Ik ben het met je eens hoor, ik erger me dood aan de onbeschoftheid van chauffeurs soms.

Paar voorbeelden:

- Ik stond bij een bushalte en de bus komt aanrijden. Ik stap in, zeg 'twee strippen alstublieft' en wil gaan zitten. Hij roept me terug en vraagt 'waar ga je heen dan?' dus ik leg het uit, en hij zegt 'dat is helemaal geen twee strippen want dit is niet meer (..)! Je probeert me te besodemieteren he? Beetje gratis reizen he? Stom wijf!'

En ik stond daar echt zo van ehh... ? Dus ik uitleggen dat ik dat niet wist en oké, sorry.. Maar hij bleef maar schelden en me de rest van de busreis afzeiken. Op een gegeven moment ben ik opgestaan en de bus uitgegaan.. Klacht ingediend maar niks van gehoord natuurlijk.

- Ik stond gister al 40 minuten bij de bushalte en er hadden inmiddels minstens 4 bussen voorbij moeten komen. Niet gebeurd, dus ik besloot een andere bus in te stappen en op het station te wachten (en eventueel meer duidelijkheid te krijgen).

Na een uur nog steeds geen bus, dus ik stap op de bus terug naar huis en vraag aan de chauffeur of ze misschien iets weet van een storing. Zegt ze 'oh ja nee hoor ik heb die bussen wel allemaal gezien, jij liegt gewoon, ze zijn echt wel langsgeweest.'

Wat??

Ow ja ik heb ook zoiets meegemaakt. De bushalte waar ik sta is niet helemaal op een handige locatie omdat ze een scherpe bocht moeten maken. Ik heb gewoon zo vaak daar 1/2 uur staan wachten (5 BUSSEN kwamen niet opdagen). En dan vraag je het aan de 6e, gaat ze het afreageren ook. Terwijl ik zoals jij ook altijd beleefd en vriendelijk ben. En gewoon een doodnormale vraag stel: "weet u misschien waarom de vorige 5 bussen niet kwamen?" reactie: "godverdomme ga nou gewoon zitten". Echt wtf? serieus? nee ik pik t niet meer.

Soms rijden ze helemaal niet langs die bushalte, ik heb het zo vaak gezien dan hakken ze het af en rijden ze rechtdoor richting station

- In de bus op weg naar huis, die opeens een andere richting op slaat. Dus een aantal mensen in paniek, eentje gaat er naar voren en ik vang iets op van 'ja, het is kermis, dus we rijden anders.' (ik zat helemaal voorin en kon het net verstaan). Bus stopt, man eruit. De bus rijdt door, en iemand anders komt naar voren. Begint de chauffeur te tieren 'ja ik heb verdomme net al verteld dat we anders rijden en let dan verdomme ook op!' Verder wil hij niet uitleggen waar de mensen dan uit moeten stappen en waaróm de bus anders rijdt..

Niet normaal, vind ik. Zeker omdat ik altijd gewoon vriendelijk en beleefd naar ze toestap. Dan is het toch niet meer dan normaal dat ze mij normaal en beleefd te woord staan? Ook al hebben ze de vraag al 20 keer gehoord die dag?Kan er helemaal niks meer toe voegen, ben het met je eens gewoon. Maar hebben zij serieus niks met jouw klacht gedaan?
quote:jeleny schreef op 16 oktober 2010 @ 13:04:

Ik ga veel met de bus (Amsterdam). Ik kom veel hele aardige bus chauffeurs tegen maar er zitten er ook genoeg van die eikels bij. Laatst klapte ik voordat ik de bus in ging mijn paraplu dicht, toen ik de bus instapte klapte hij weer open. Bus chauffeur zag het, zegt hij met een zuur gezicht: je moet je paraplu dicht doen voordat je de bus ingaat. En vroeger toen ik nog een bus abonnement had pakte de chauffeur een keer mijn abonnement af omdat deze volgens hem verlopen was. Hij vergiste zich, maar hij deed zo grof tegen me dat ik het niet terug durfde te eisen ( ik was pas 12)..

O ja en doorrijden als je ziet dat er iemand nog aangerend komt! Leukste bus chauffeur verhaal: de bus bleef lang op een halte staan, roept de chauffeur om: we blijven nog heel even wachten, een oude mevrouw moest heel nodig naar het toilet.. De oude mevrouw kon het niet ophouden dus was ze snel even naar een winkel gegaan naast de halte.. Vond ik lief van de chauffeur!Wow misschien moet hij een opfris cursus geven aan die buschauffeur van gister.
quote:jeleny schreef op 16 oktober 2010 @ 13:04:

Ik ga veel met de bus (Amsterdam). Ik kom veel hele aardige bus chauffeurs tegen maar er zitten er ook genoeg van die eikels bij. Laatst klapte ik voordat ik de bus in ging mijn paraplu dicht, toen ik de bus instapte klapte hij weer open. Bus chauffeur zag het, zegt hij met een zuur gezicht: je moet je paraplu dicht doen voordat je de bus ingaat. En vroeger toen ik nog een bus abonnement had pakte de chauffeur een keer mijn abonnement af omdat deze volgens hem verlopen was. Hij vergiste zich, maar hij deed zo grof tegen me dat ik het niet terug durfde te eisen ( ik was pas 12).. O ja en doorrijden als je ziet dat er iemand nog aangerend komt! Leukste bus chauffeur verhaal: de bus bleef lang op een halte staan, roept de chauffeur om: we blijven nog heel even wachten, een oude mevrouw moest heel nodig naar het toilet.. De oude mevrouw kon het niet ophouden dus was ze snel even naar een winkel gegaan naast de halte.. Vond ik lief van de chauffeur!

Dat is inderdaad lief van de chauffeur, maar dat wat erboven staat herken ik ook helaas.

Ik reisde op jonge leeftijd ook veel door A'dam en daar kwam ik ook veel van dat soort hufterige chauffeurs tegen idd. Ook dat ze dan als je aan komt rennen precies gaan wegrijden als je net een stap verwijdert bent van de bus/tram.

Dus net zolang wachten tot je heel dichtbij bent en op het laatste moment karren....

Ik vind de chauffeur van TO trouwens ook erg onbeschoft, en ik begrijp wel waarom je hem een sukkel noemt.
Ik heb alleen de OP nog maar gelezen maar ik zou als ik dat zo lees wel een klacht in dienen. Als hij geen vragen over buskaartjes/chipkaartjes wil beantwoorden heeft hij het verkeerde beroep gekozen.

Opladen van de ov-chipkaart kan namelijk WEL in de bus. Niet bij alle maatschappijen trouwens maar aangezien jij zegt dat je het apparaat niet begreep betekend dat iig dat er wel een apparaat in deze bus stond en het dus gewoon mogelijk op te laden.
Ergste wat ik heb meegemaakt met een buschauffeur was in zo'n korte hoge bus, die waarbij je enkele treden op moet. Een oudere vrouw met wandelstok gaat langzaam tree voor tree omhoog en net toen ze bovenaan bij de chauffeur stond besloot deze weg te rijden, direct achter de halte was een schepe bocht (meer een u-turn dan een bocht te noemen) en de chauffeur gooit die bus om en de vrouw valt daarbij recht achterover dat 'trapgat' in. Hij een man die voorin zat helpen haar snel weer op en gelukkig gaat het goed met haar. De reactie van de buschauffeur is schelden (en heel erg grof) tegen al die scholieren in de bus omdat zij volgens hem weigerde op te staan voor de vrouw en respectloos *&$^&II waren!

En de buschauffeurs die geen gedag zeggen of nog erger; nadat jij hun groet de andere kant op kijken of je aankijken met een blik alsof je gek bent geworden.
quote:Rogue_22 schreef op 16 oktober 2010 @ 12:53:

Heb zelf lang op Schiphol gewerkt en was ook super allergisch voor echt domme vragen als: waar is de F-Gate, staan ze naast een supergroot bord met F gate erop. Dan bleef ik ook niet aardig, dat is mijn werk namelijk niet, ik ben geen info balie. Geloof me van dat soort domme mensen en vragen kan je heel kwaad worden. Zeg niet dat jij dom bent of een domme vraag stelde hoor. Maar probeer je ook een beetje in die man in te leven. Laat het gaan, zeker als je nog vaker met de bus gaat. Het zal je nog wel vaker overkomen.Ben het hier niet mee eens. Omdat die man misschien al 20 domme vragen gehoord had die dag hoefde hij niet meer beleefd te zijn? Is dan een prima excuus om zijn woede te uiten naar iemand die er niks mee te maken heeft? Het is zijn werk, daar moet hij zich naar gedragen.
Tsja, er zijn horken van buschauffeurs. Sommigen zijn zo onbeleefd.

Ik heb een keer een buschauffeur gehad die een blinde man ging helpen oversteken (op die plek zijn geen stoplichten en die weg is heel druk), dus dat vond ik wel superlief .

En ik mocht een keer gratis mee, omdat ik mijn studenten ovchip liet zien en een strippenkaart (was weekend en had weekov) en de chauffeur kon niet zien of ik een week of weekendov had (heb het over bussen die geen chipapparaat hebben trouwens).

Ik vind de chauffeurs van de groene C () best aardig meestal. Maar misschien tref ik altijd de goede.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Emmy_ schreef op 16 oktober 2010 @ 14:21:

Ik heb alleen de OP nog maar gelezen maar ik zou als ik dat zo lees wel een klacht in dienen. Als hij geen vragen over buskaartjes/chipkaartjes wil beantwoorden heeft hij het verkeerde beroep gekozen.

Opladen van de ov-chipkaart kan namelijk WEL in de bus. Niet bij alle maatschappijen trouwens maar aangezien jij zegt dat je het apparaat niet begreep betekend dat iig dat er wel een apparaat in deze bus stond en het dus gewoon mogelijk op te laden.

Emmy Ik heb inderdaad een klacht ingediend vandaag.

Ik vond het zelf gisteren dat het niet waard was, maar de dames op viva hebben toch gewoon gelijk. Ik werd uitgescholden alleen omdat ik een vraag had. En dat apparaatje was gewoon kapot.

Bij ons (regio amsterdam) hebben ze in alle bussen gelukkig zo een apparaat maar of hij het doet....dat is een heel andere verhaal.
quote:Emmy_ schreef op 16 oktober 2010 @ 14:29:

[...]

Ben het hier niet mee eens. Omdat die man misschien al 20 domme vragen gehoord had die dag hoefde hij niet meer beleefd te zijn? Is dan een prima excuus om zijn woede te uiten naar iemand die er niks mee te maken heeft? Het is zijn werk, daar moet hij zich naar gedragen.Met het met je eens Emmy. Veel mensen hebben een stressvolle baan of een baan waarbij je klanten vaak te word moet staan. Dit geeft ze geen toestemming om klanten zo bot te behandelen.
quote:Droomz schreef op 16 oktober 2010 @ 14:43:

Tsja, er zijn horken van buschauffeurs. Sommigen zijn zo onbeleefd.

Ik heb een keer een buschauffeur gehad die een blinde man ging helpen oversteken (op die plek zijn geen stoplichten en die weg is heel druk), dus dat vond ik wel superlief .

En ik mocht een keer gratis mee, omdat ik mijn studenten ovchip liet zien en een strippenkaart (was weekend en had weekov) en de chauffeur kon niet zien of ik een week of weekendov had (heb het over bussen die geen chipapparaat hebben trouwens).

Ik vind de chauffeurs van de groene C () best aardig meestal. Maar misschien tref ik altijd de goede.

Ow maar Droomz ik zeg ook niet dat ALLE buschauffeurs zo zijn hoor . Maar waarom meteen schelden dat begrijp ik niet. Iedereen heeft wel eens een rotte dag.

Ik scheld mijn klanten ook niet uit als ze niet weten waar Gran Canaria ligt. (is een voorbeeld).
Heb jij dezelfde chauffeur gehad als ik vorige week? Op mijn chip stond ook niet meer genoeg, en de oplader in de bus deed 't niet... stond ik met m'n goede gedrag.

Nu is de busmaatschappij verplicht mensen gratis te laten reizen als hun apparatuur niet werkt, maar deze meneer probeerde me ook te laten betalen.

Buiten het feit dat ik geen stuiver meer op zak had, ik had een geldig vervoersbewijs bij me, het was hun apparatuur waar wat aan mankeerde, dus dan vertik ik het om een apart kaartje te kopen.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 16 oktober 2010 @ 15:28:

Heb jij dezelfde chauffeur gehad als ik vorige week? Op mijn chip stond ook niet meer genoeg, en de oplader in de bus deed 't niet... stond ik met m'n goede gedrag.

Nu is de busmaatschappij verplicht mensen gratis te laten reizen als hun apparatuur niet werkt, maar deze meneer probeerde me ook te laten betalen.

Buiten het feit dat ik geen stuiver meer op zak had, ik had een geldig vervoersbewijs bij me, het was hun apparatuur waar wat aan mankeerde, dus dan vertik ik het om een apart kaartje te kopen.

oh my! dat zei hij ook tegen mij, dat ik een kaartje moet kopen. En ik had echt helemaal zoiets van: waaatt?? want ik had gewoon mijn ov chipkaart bij. (gellukig ook met genoeg saldo).

Volgens mij hebben wij idd dezelfde buschauffeur of zijn tweelingbroer in iedere geval

TROUWENS -> "Nu is de busmaatschappij verplicht mensen gratis te laten reizen als hun apparatuur niet werkt, maar deze meneer probeerde me ook te laten betalen", echt? dat wist ik niet eens. Wel handig om te weten dank je pimpelmeesje67!
Je hebt gelijk dat de busschauffeur niet zo tekeer tegen je had moeten gaan. Maar ik denk dat je niet wilt weten hoe vaak het andersom is. Hoeveel agressie en rotreacties een chauffeur te verduren krijgt op een dag. Dat zal er weleens toeleiden dat hij een kort lontje heeft. Geen excuus maar het lijkt me geen baan waar je heel erg happy van wordt als je in een grote stad werkt.
Zulke mensen vaak meegemaakt, gelijk klacht ingediend bij GVB en hopen dat ze er wat aan gaan doen. Kreeg een keer reactie terug van de GVB waarop gezegd werd dat ze die gedrag van die chauffeur in zijn dossier zou zetten. Goed voor hem!
ik reis niet vaak met de bus maar als ik meerij valt het me op dat de chauffeurs zo ongeloofelijk onbeleefd, asociaal en klantonvriendelijk zijn.

En dan vinden ze al dat geweld tegen ov vervoerders raar, goh.

Ik keur het uiteraard niet goed maar ik bgrijp het vaak wel.
quote:Djuuls04 schreef op 16 oktober 2010 @ 23:36:

Je hebt gelijk dat de busschauffeur niet zo tekeer tegen je had moeten gaan. Maar ik denk dat je niet wilt weten hoe vaak het andersom is. Hoeveel agressie en rotreacties een chauffeur te verduren krijgt op een dag. Dat zal er weleens toeleiden dat hij een kort lontje heeft. Geen excuus maar het lijkt me geen baan waar je heel erg happy van wordt als je in een grote stad werkt.Het is ook geen prettige baan denk ik, maar het is geen excuus natuurlijk. Ah ik probeer die eikel te vergeten
quote:Cinderella00 schreef op 16 oktober 2010 @ 23:45:

Zulke mensen vaak meegemaakt, gelijk klacht ingediend bij GVB en hopen dat ze er wat aan gaan doen. Kreeg een keer reactie terug van de GVB waarop gezegd werd dat ze die gedrag van die chauffeur in zijn dossier zou zetten. Goed voor hem!Ja daar twijfelde ik eerst aan. Maar er kwamen genoeg goede tips op viva en ik had de volgende dag (zaterdag) de moed verzameld en een klacht ingediend. Ik hoop inderdaad op hetzelfde eigenlijk, dat heb ik ook erbij gezet. Dat hij echt aangesproken wordt op zijn gedrag. En als het eenmaal in zijn dossier zit mag het daar lekker lang blijven
quote:potsiedikkie schreef op 17 oktober 2010 @ 11:41:

ik reis niet vaak met de bus maar als ik meerij valt het me op dat de chauffeurs zo ongeloofelijk onbeleefd, asociaal en klantonvriendelijk zijn.

En dan vinden ze al dat geweld tegen ov vervoerders raar, goh.

Ik keur het uiteraard niet goed maar ik bgrijp het vaak wel.Ahahah eigenlijk schaamde ik me daarvoor, maar dat waren idd mij eerste gedachten na het gebeurtenis
Ik ging tijdenlang elke dag met de bus en heb nooit gezeur gehad.

Natuurlijk wel botte chauffeurs, of met kutopmerkingen maar je stapt op je bestemming uit en gaat verder met je dag toch?

In elke sector vind je mensen die als een hork hun beroep uitoefenen.

Ik vind het een beetje overdreven om er gelijk zo'n big deal van te maken.

Je krijgt toch ook wel eens een grote bek van een cassiere?

Dan ben je ook niet gelijk de hele dag van slag, mag ik hopen.

Het is niet netjes, klopt helemaal.

Maargoed, get over it.
quote:elninjoo schreef op 16 oktober 2010 @ 09:16:

Ga samen met je moeder op rijles, zo te lezen kunnen jullie beiden wel eigen vervoer gebruiken dan hoef je je niet meer af te laten snauwen door dienstverleners in 't OV.

Ja alleen ik krijg geen rijbewijs en auto cadeua. Ik betaal al alles zelf sinds mijn 18e verjaardag.

En zoals gezegd ivm crisis en mijn medische afspraken lukt het niet om een vaste baan te vinden.

Dus makkelijk is het niet, het is wel iets wat ik heel erg wil.

Heb ook lessen gevolgd in januari 2010 maar ja niet echt makkelijk als je ten eerste uit een andere land komt, ten tweede niet zo lang in NL woont en ten derde een leraar hebt die blijkbaar denkt dat je kan fietsen/of dat je een brommer kan rijden.
quote:Kuzu schreef op 17 oktober 2010 @ 13:31:

Ik ging tijdenlang elke dag met de bus en heb nooit gezeur gehad.

Mazzel gehad!

In elke sector vind je mensen die als een hork hun beroep uitoefenen.

Ik vind het een beetje overdreven om er gelijk zo'n big deal van te maken.

Dat is jouw mening, ik vind het juist NIET overdreven.

En meerdere mensen zijn daarmee akkoord.

Ik heb wel mensen gezien die zich over de meeste onbelangrijke dingen zorgen maken. Dan kan ik wel 1 keer mijn frustratie kwijt. Ik reis al jaren lang met OV elke dag idd. En heb ook wat rare dingen meegemaakt, maar nu wou ik het even kwijt.

Je krijgt toch ook wel eens een grote bek van een cassiere?

Dan ben je ook niet gelijk de hele dag van slag, mag ik hopen.

Het is niet netjes, klopt helemaal.

Maargoed, get over it.

Dan heb jij dus mazzel gehad.

Ik heb nergens erbij gezet dat alle buschauffeurs zo zijn.

En hoe zo overdreven? Ik had 1 normale vraag en dan krijg ik een grote bek. En nee door een cassiere ben ik gellukig nooit uitgescholden.

Om heel bot te zijn moet je misschien ook een keertje zoiets meemaken. Want leuk is het niet.

Ik heb het trouwens al lang laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven