De knop wil niet om.......

25-05-2011 18:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik probeer het maar.

Ik ben ruim 20kg afgevallen en ben van maat 48 naar maatje 38/40 gegaan.

Ik zou me nu zo trots als een pauw moeten voelen volgens vele maar als ik in de spiegel kijk zie ik nog steeds dat dikke olifantje en zou ik het liefst m'n slobber broeken en shirts weer aantrekken......

Hoe krijg ik die knop om en hoe accepteer ik mijn nieuwe lichaam?
Mss iets doen aan je beeld van jezelf, want 38/40 is echt geen olifantje. Kun je geen foto van jezelf maken? Dan zie je hoe anderen je zien...

Of, wat ze bij meisjes met anorexia doen, eerst een springtouw neerleggen met hoe breed/dik/olifanterig je denkt te zijn

En dan een tweede springtouw om je heupen doen en goed markeren waar de twee einden elkaar ontmoeten, die twee cirkels met elkaar vergelijken.

Of, trek die slobber broek maar aan die toen veul te strak zat en zie dat je er nu 2x in kunt...

Of gun jezelf een personal shopper, die je in kleren stopt die je nieuwe figuur mooi uit laten komen.
kijken naar Gok Wan: How to look naked. Bv http://www.youtube.com/watch?v=RizlP4Gtqs0
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben zelf zo'n 17 tot 20 kilo afgevallen en heb er soms ook nog wel eens last van. Maar als ik dan zie dat ik eerst maat 46 had en nu maat 38/40, ben ik toch heel erg trots als ik maat 38 pas in een broek.

Maar ja, soms zit ik in een rotperiode en dan vind ik mezelf nog altijd dik.
Ik begrijp ook heel goed wat je bedoelt. Ben onlangs 17 kilo afgevallen maar pak nog altijd maat 42 uit het rek. Met als gevolg dat vrijwel alle kleding in mijn kast te groot is.

Had vandaag een eye opener. Een studiegenoot van mij vertelde wat ze woog. Ik weeg 4 kilo meer dan zij, maar heb dan ook een grotere boezem. Ik vind mezelf nog altijd fors terwijl ik haar prachtig slank vindt.

Wat ik ook frapant vind is dat toen ik dikker was dacht dat ik tevreden zou zijn met dit figuur. Ook dat is niet zo. Conclusie; er is altijd wat om over te miepen.

Misschien zou je kunnen gaan winkelen met een goede vriendin, nicht, zus of moeder. Kun je samen een nieuwe garderobe aanschaffen in de juiste maat. Ze kunnen je adviseren over wat je goed staat. Ik denk dat als je ziet en ervaart dat je echt maat 38 hebt en je 'leuker' gaat kleden je ook beter voelt en dit ook uistraalt. wellicht gaat dan de knop om en kun je gaan genieten van je nieuwe lijf.

Geniet van de zomer!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Of heb ik je topic verkeerd begrepen en heb je al een nieuwe garderobe aangeschaft maar voel je je niet lekker in je nieuwe kleding/lijf?
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
quote:MereldeMus schreef op 25 mei 2011 @ 19:24:

Of heb ik je topic verkeerd begrepen en heb je al een nieuwe garderobe aangeschaft maar voel je je niet lekker in je nieuwe kleding/lijf?

Een nieuwe garderobe aangeschaft....durfde ik het maar....ik heb 3 nieuwe broeken gekocht omdat alles echt van m'n kont afzakte maar ik vind het zo eng om van m'n wijde klederdracht af te stappen.

ik ben blij te lezen dat meer mensen hier last van hebben, de foto en het springtouw is een goed plan.

het zullen misschien ook wel de overtollige kwabben huid zijn die maken dat ik me zo voel want voor m'n streef moet er nog 5 kilo af en dat wil ik wel graag bereiken dus dat is ook weer zo dubbel waar ik niks van snap.........eigenlijk snap ik momenteel niets van mezelf
Ik vind het juist heerlijk om te gaan winkelen en om te beseffen dat ik nu in maat 38/40 pas. Ik kan nu ook in heel andere winkels gaan shoppen dan eerst, dat is ook een verschil. Je zal op een andere manier naar kleding moeten gaan kijken en waarschijnlijk ook van winkels moeten veranderen. Het is inderaad handig om een ker met een vriendin te gaan shoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven