Depressie en angst
woensdag 10 februari 2016 om 13:36
Hoi iedereen, ben bezig om de topics door te lezen en ik hoop zo op herkenning. Ik ben sinds een jaar ongeveer met vlagen depressief. Nu kom ik er in mijn eentje niet uit dat is duidelijk. Ik weet niet eens wat ik moet schrijven. Zo raar, stond nooit met mijn mond vol tanden. Nu wel. Ik ben lichamelijk ziek, en daar komen steeds meer beperkingen bij. Ik kan daar niet meer mee omgaan. Niemand heeft een luisterend oor, en sommige mensen wil ik niet lastig vallen.
In de nachten heb ik paniekaanvallen, en overdag doe ik eigenlijk niks. Ik weet simpelweg niet waar te beginnen. Mijn huisarts neemt mij voor geen meter serieus, en ik wil dus eigenlijk over naar een nieuwe. Ik mag van hem wel naar een psycholoog.
Hebben jullie wel wat structuur in de dag? En wat helpt enigszins bij jullie?
Alvast bedankt voor de moeite.
In de nachten heb ik paniekaanvallen, en overdag doe ik eigenlijk niks. Ik weet simpelweg niet waar te beginnen. Mijn huisarts neemt mij voor geen meter serieus, en ik wil dus eigenlijk over naar een nieuwe. Ik mag van hem wel naar een psycholoog.
Hebben jullie wel wat structuur in de dag? En wat helpt enigszins bij jullie?
Alvast bedankt voor de moeite.
woensdag 10 februari 2016 om 13:43
Tegen je huisarts zeggen dat het ernstig is. Mijn fout was dat ik wilde dat anderen mij serieus namen. De boel veranderde drastisch toen ik mezelf serieus ging nemen. Draai het dus om en ga terug naar je huisarts. Als je de zwaarte van je klachten buiten jezelf legt dan oordeelt een buitenstaander. Dan ben je overgeleverd aan zijn of haar oordeel. Beoordeel je dat zelf en "eis" je hulp dan krijg je die ook sneller.
woensdag 10 februari 2016 om 13:46
Je "mag" van je huisarts naar een psycholoog? Daar heb je zijn toestemming niet voor nodig hoor.
Ik zou dat wel doen als ik jou was. Als je ziek bent en steeds beperkter wordt is dat nogal wat, je gaat dan echt door een rouwperiode heen. Heel goed idee om dat niet helemaal in je eentje te doen.
Heel veel sterkte.
Ik zou dat wel doen als ik jou was. Als je ziek bent en steeds beperkter wordt is dat nogal wat, je gaat dan echt door een rouwperiode heen. Heel goed idee om dat niet helemaal in je eentje te doen.
Heel veel sterkte.
woensdag 10 februari 2016 om 14:17
woensdag 10 februari 2016 om 15:51
Bedankt voor de reacties. Als ik het terug lees, dan zeg ik het wel in zekere zin verkeerd. Ik ga ook naar de psycholoog. Mijn huisarts neemt het niet erg serieus, maar ik wel. Ik ben nu hele dagen bang, of ik voel letterlijk niks. Dat vind ik verschrikkelijk. Gewoon een leeg, diep gat. Daar ben ik dan met al mijn beperkingen, en door dit uit te spreken gaan ze nog denken dat die in mijn hoofd zitten ook. Dat vind ik heel erg naar, en kan ik maar niet loslaten.
woensdag 10 februari 2016 om 15:53
quote:dep68 schreef op 10 februari 2016 @ 15:51:
Bedankt voor de reacties. Als ik het terug lees, dan zeg ik het wel in zekere zin verkeerd. Ik ga ook naar de psycholoog. Mijn huisarts neemt het niet erg serieus, maar ik wel. Ik ben nu hele dagen bang, of ik voel letterlijk niks. Dat vind ik verschrikkelijk. Gewoon een leeg, diep gat. Daar ben ik dan met al mijn beperkingen, en door dit uit te spreken gaan ze nog denken dat die in mijn hoofd zitten ook. Dat vind ik heel erg naar, en kan ik maar niet loslaten.Wat voor beperkingen ervaar je dan als ik vragen mag?
Bedankt voor de reacties. Als ik het terug lees, dan zeg ik het wel in zekere zin verkeerd. Ik ga ook naar de psycholoog. Mijn huisarts neemt het niet erg serieus, maar ik wel. Ik ben nu hele dagen bang, of ik voel letterlijk niks. Dat vind ik verschrikkelijk. Gewoon een leeg, diep gat. Daar ben ik dan met al mijn beperkingen, en door dit uit te spreken gaan ze nog denken dat die in mijn hoofd zitten ook. Dat vind ik heel erg naar, en kan ik maar niet loslaten.Wat voor beperkingen ervaar je dan als ik vragen mag?
donderdag 25 februari 2016 om 17:05
Dat mag je vragen, ik ben lichamelijk beperkt. Op een aantal manieren, waarvan 2 heel zwaar. Ik schrijf het liever niet op, want wegens herkenning heb ik de vorige keer mijn account na jaren af moeten sluiten.
Ik heb nog geen hulp, maar ik hou mijzelf momenteel redelijk op de been door wat nieuwe hobby's. Door vakantie moet ik nog even wachten op hulp.
Ik heb nog geen hulp, maar ik hou mijzelf momenteel redelijk op de been door wat nieuwe hobby's. Door vakantie moet ik nog even wachten op hulp.
donderdag 25 februari 2016 om 17:24
Jeetje wat naar voor je.
Belachelijk hoe makkelijk mensen soms met psychische klachten omgaan.
Ik weet dat het moeilijk is, maar blijven volhouden dat je die verwijzing echt nodig heb. Zeg dat je niet weet hoe je verder moet en dat het voor jou zo uitzichtloos is. Dat je dagstructuur kwijt raakt doordat je vanwege angst je huis niet meer uit komt.
Belachelijk hoe makkelijk mensen soms met psychische klachten omgaan.
Ik weet dat het moeilijk is, maar blijven volhouden dat je die verwijzing echt nodig heb. Zeg dat je niet weet hoe je verder moet en dat het voor jou zo uitzichtloos is. Dat je dagstructuur kwijt raakt doordat je vanwege angst je huis niet meer uit komt.