Een avondhumeur, bestaat dat?

28-06-2020 08:08 52 berichten
‘s Avonds ben ik vaak aan het mopperen, zie ik alles somber en wil ik dat iedereen me met rust laat. ‘s Ochtends is dat weer over. Mijn zus moppert juist in de ochtend.

Ineens wist ik het: ik heb een avondhumeur. Bestaat dat eigenlijk? Wie heeft het ook?
xynix schreef:
28-06-2020 09:22
Nee, het is niet echt afreageren. Het is meer dat ik ineens enorm veel slakken zie om zout op te leggen. Dat probeer ik dan voor me te houden en dan word ik nog knorriger.
Gewoon gaan slapen, of lekker in bad/bed gaan met een goed boek. Waar heb je zelf behoefte aan op dat tijdstip? Waarom ga je dat niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Als ik merk dat ik tegen de avond geïrriteerd raak moet ik even gaan rusten .
Kan dan niks meer .reageer chaggerijnig .kwartiertje tot n half uurtje liggen oo,de bank. Moet je natuurlijk geen aandacht vragende kinderen om je heen hebben.
Man moet er maar begrip voor hebben .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
xynix schreef:
28-06-2020 09:20
Jazeker, kan ook. Maar 20 jaar discussie over tijdstip van eten heeft nog niet echt geholpen. En hij kookt, dus ja...

Fijn dat hij kookt, maar kun je het dan niet later eten?
xynix schreef:
Nee, het is niet echt afreageren. Het is meer dat ik ineens enorm veel slakken zie om zout op te leggen. Dat probeer ik dan voor me te houden en dan word ik nog knorriger.
En dat doe je overdag niet omdat je dan met andere dingen bezig bent? Ben je een kritische perfectionist die het niet kan aanzien dat anderen het minder belangrijk vinden wat jij zo belangrijk vindt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan je niet beter gewoon naar bed gaan dan? Ik lig er meestal om half 10 in, man volgt rond middernacht. Ik kan het echt niet opbrengen om speciaal voor hem wakker te blijven, dat verwacht hij ook niet. Net zo min als dat ik verwacht dat hij er om 6 uur uit gaat met mij. Vinden we allebei ook prima.
Ik heb geen avond humeur, maar wil me wel het liefst compleet terug trekken. In stilte een boek lezen, of nog even wat anders voor mijzelf doen.

Man wil dan aandacht en gezellig chillen. Het liefst nog met volle aandacht voor elkaar. Dat botst en heb daar nog geen oplossing voor gevonden. Over het algemeen is nu minstens 1 persoon ontevreden in de avond.
JenBarber schreef:
28-06-2020 09:57
Ik heb geen avond humeur, maar wil me wel het liefst compleet terug trekken. In stilte een boek lezen, of nog even wat anders voor mijzelf doen.

Man wil dan aandacht en gezellig chillen. Het liefst nog met volle aandacht voor elkaar. Dat botst en heb daar nog geen oplossing voor gevonden. Over het algemeen is nu minstens 1 persoon ontevreden in de avond.

Kan je het niet om en om doen? Een avond is voor jou, laat hij jouw met rust, en de andere dag kom jij hem tegemoet. Lijkt me het eerlijkst.
Takkeherrie = koptelefoon.
Geen discussie mogelijk. Ik snap nooit dat dat zo moeilijk moet zijn.
TanteOlivia schreef:
Je verwacht toch ook niet van hem dat hij om 6 uur zijn bed uitkomt om samen met jou planten te verpotten? Of dat je op dat tijdstip je favoriete muziek opzet en verwacht dat hij geïnteresseerd meeluistert?

Waarom verwacht hij dit wel van jou? En waarom kom jij niet voor jezelf op?
Stel hem dat voor de volgende keer.
Blankepit schreef:
28-06-2020 10:03
Takkeherrie = koptelefoon.
Geen discussie mogelijk. Ik snap nooit dat dat zo moeilijk moet zijn.
Heb ik, met ruisonderdrukking en al.

Jee, ik wil gewoon gezellig keutelen over humeuren en temperamenten. Krijg antwoorden alsof ik gevraagd heb om de oplossing van een serieus probleem. Ik dacht dat vrouwen van het zinloos delen waren, en mannen van de oplossingen. Is dat vooroordeel bij deze ook weer weerlegd.
Tja, je bericht komt over of kom je niet op voor je eigen behoeften en ga je te veel met de ander mee.
Zet het de andere keer er even bij, dan weten we dat je gewoon even wilde keuvelen. ;-)
Blijenvrij schreef:
28-06-2020 11:08
Tja, je bericht komt over of kom je niet op voor je eigen behoeften en ga je te veel met de ander mee.
Zet het de andere keer er even bij, dan weten we dat je gewoon even wilde keuvelen. ;-)
Ik dacht dat de overvloed aan smileys wel een indicatie gaf.
xynix schreef:
28-06-2020 11:03
Heb ik, met ruisonderdrukking en al.

Jee, ik wil gewoon gezellig keutelen over humeuren en temperamenten. Krijg antwoorden alsof ik gevraagd heb om de oplossing van een serieus probleem. Ik dacht dat vrouwen van het zinloos delen waren, en mannen van de oplossingen. Is dat vooroordeel bij deze ook weer weerlegd.
Niet jij, HIJ!
Met zijn 'takkeherrie'.

Jij gaat toch ook niet een vuurkorf aanzetten binnen en dan je vent een gasmasker geven?
Blankepit schreef:
28-06-2020 12:57
Niet jij, HIJ!
Met zijn 'takkeherrie'.
O ja, dat kan natuurlijk ook! :lightbulb:
xynix schreef:
28-06-2020 11:10
Ik dacht dat de overvloed aan smileys wel een indicatie gaf.
Het was grappig bedoeld dat je vriend totaal geen rekening met je houdt?
TanteOlivia schreef:
28-06-2020 13:12
Dit inderdaad. Je schrijft dat je gewoon gezellig wil keuvelen, maar het komt gewoon niet over alsof hij heel veel rekening met je houdt.

Maar goed, om antwoord te geven op je vraag: ja, ik denk dat een avondhumeur wel bestaat, zelfs in dat liedje van Kinderen voor Kinderen komt het voor:

"Ik ben de enige die anders is en altijd blij van zin
Behalve zo rond bedtijd, dan heb ik de klere in"
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
TanteOlivia schreef:
28-06-2020 13:12
Je hebt gelijk. Hij kookt voor me, hij wil ‘s avonds een muziekje opzetten en gezellig kletsen. Hij is vast een narcist.
Ok , het ligt dus duidelijk niet aan hem maar aan jou. Waarom ben je dan niet minder moe? Waarom plan je je dag niet beter zodat je geen last hebt van avondhumeur? Kan toch niet zo moeilijk zijn...
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat gedurende de dag je emmertje vol raakt en je misschien weinig hersteltijd neemt? Te veel stress opbouwt.
Misschien kun je kijken hoe je dag verloopt en zorgt dat je nog energie hebt voor de avond (ipv total loss op de bank neervalt en er weinig bij kan hebben)
Of savonds een half uurtje wandelen na het eten, dat soort dingen.
Hoofd leeg maken.
Pompoenschip schreef:
02-07-2020 18:44
Ok , het ligt dus duidelijk niet aan hem maar aan jou. Waarom ben je dan niet minder moe? Waarom plan je je dag niet beter zodat je geen last hebt van avondhumeur? Kan toch niet zo moeilijk zijn...
Toch wel. Heeft niks met plannen te maken, maar met omstandigheden. Lang verhaal, maar de komende maanden in elk geval niet op te lossen. Het is even niet anders.
toulouse74 schreef:
02-07-2020 18:49
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat gedurende de dag je emmertje vol raakt en je misschien weinig hersteltijd neemt? Te veel stress opbouwt.
Misschien kun je kijken hoe je dag verloopt en zorgt dat je nog energie hebt voor de avond (ipv total loss op de bank neervalt en er weinig bij kan hebben)
Of savonds een half uurtje wandelen na het eten, dat soort dingen.
Hoofd leeg maken.
Dank voor het meedenken. Maar zoals gezegd: er is even niets aan te doen.
xynix schreef:
02-07-2020 19:58
Dank voor het meedenken. Maar zoals gezegd: er is even niets aan te doen.
Oh, ik had je OP gelezen maar nu pas de rest... verhaal man staat niet in OP, wat eigenlijk het echte probleem is. Al wil je ook geen oplossingen lees ik. Af en toe willen klagen en je ei kwijt mag ook best hoor :-)
Nu de een na de ander mijn OP leest als een “probleem”, begin ik toch benieuwd te worden: heeft mijn zus (genoemd in de OP) ook een probleem?
xynix schreef:
02-07-2020 21:57
Nu de een na de ander mijn OP leest als een “probleem”, begin ik toch benieuwd te worden: heeft mijn zus (genoemd in de OP) ook een probleem?

Jeez, ik reageer netjes en inhoudelijk op de vraag uit je OP, vervolgens zeg je tegen mij: bedankt maar er is even niets aan te doen. Ik denk huh? Ik lees vervolgens de reacties waarin het helemaal niet gaat over je OP-vraag of een avondhumeur ook bestaat, maar alleen maar over je man die niet accepteert dat je savonds rust wil.
Reageer ik daar ook weer netjes en imhoudelijk op, nu val je over het woord probleem. Lekker selectief lees je zeg. Last van avondhumeur zeker!
Haha mijn kinderen vroegen vroeger altijd na het opstaan “ mama heb jij al koffie gehad?” Als ik dan nee zei dan taaiden ze weer af met hun vraag. Kwamen ze na mijn kopje koffie wel terug🙈 ik heb echt een ochtendhumeur, voor de koffie niet zeuren.

Ik denk bij een avondhumeur dat je dan vooral overprikkeld bent door de drukke dag werkzaamheden. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven