Een vrije dag
maandag 14 november 2011 om 17:37
Ok dit is iets waarvan ik graag meningen zou horen
Ik werk voor mezelf. Dit doe ik ongeveer 6 dagen per week een uur of 6 per dag. Wanneer ik dan een dag vrij ben, dan word ik wakker in de ochtend om 8 uur en dan denk ik; ik kan vandaag dit doen, dat doen, en dan denk ik goh fijn als ik dat eind vd dag allemaal af heb.
Dit zijn soms werkgerelateerde dingetjes, maar ook huishoudelijk, noem maar op.
Maar na het ontbijt, aankleden, booschappen heb ik zoiets van; ja dag, ik wil chillen! en dan kruip ik achter de pc of tv of ik ga naar een vriendin maar eind van de dag heb ik dus NIKS gedaan van wat ik allemaal wilde doen en dan voel ik me nutteloos.
Vraag; moet ik niet zo zeiken en gewoon genieten van een vrije dag en niets MOETEN op mijn vrije dag, of moet ik niet zo zeiken en gewoon aanpakken omdat ik me anders nutteloos voel
Gewoon ff benieuwd naar de reacties, no big deal or anything
Ik werk voor mezelf. Dit doe ik ongeveer 6 dagen per week een uur of 6 per dag. Wanneer ik dan een dag vrij ben, dan word ik wakker in de ochtend om 8 uur en dan denk ik; ik kan vandaag dit doen, dat doen, en dan denk ik goh fijn als ik dat eind vd dag allemaal af heb.
Dit zijn soms werkgerelateerde dingetjes, maar ook huishoudelijk, noem maar op.
Maar na het ontbijt, aankleden, booschappen heb ik zoiets van; ja dag, ik wil chillen! en dan kruip ik achter de pc of tv of ik ga naar een vriendin maar eind van de dag heb ik dus NIKS gedaan van wat ik allemaal wilde doen en dan voel ik me nutteloos.
Vraag; moet ik niet zo zeiken en gewoon genieten van een vrije dag en niets MOETEN op mijn vrije dag, of moet ik niet zo zeiken en gewoon aanpakken omdat ik me anders nutteloos voel
Gewoon ff benieuwd naar de reacties, no big deal or anything
maandag 14 november 2011 om 17:41
maandag 14 november 2011 om 17:59
maandag 14 november 2011 om 18:02
maandag 14 november 2011 om 18:13
Klusjes idd zoveel mogelijk op gezette tijden tijdens je werkzaamheden door plannen, dus bijvoorbeeld standaard 's ochtends een kwartiertje opruimen en 's avonds weer en administratieve dingen rond een uur of 5, voordat je met eten gaat beginnen, zoiets.
Dan heb je de 7e dag helemaal vrij en dan hóef je echt helemaal niéts! Ook goed om jezelf dat aan te wennen, dat schuldgevoel is sowieso nergens goed voor!! Ik herken het trouwens wel heeeel goed...
Dan heb je de 7e dag helemaal vrij en dan hóef je echt helemaal niéts! Ook goed om jezelf dat aan te wennen, dat schuldgevoel is sowieso nergens goed voor!! Ik herken het trouwens wel heeeel goed...
maandag 14 november 2011 om 22:34
Ik herken het ook! Toch heb ik een tijdje geleden besloten dat ik het nodig heb om op mn vrije dag tte niksen. En ik heb gemerkt dat ik op mn werkdagen actiever ben dus doe ik op die dagen de dingen die moeten. Gun jezelf een vrije dag! En als dat voor jou betekend dat je lekker doelloos doet. Dan heb je dat gewoon nodig. Niks om je schuldig of rot over te voelen.
dinsdag 15 november 2011 om 22:54
bedankt voor alle reacties, goed om te lezen dat dus anderen dat ook hebben.
Inderdaad, op werkdagen de klusjes inplannen is idd beter... Ga me er vanaf nu niet meer schuldig over voelen als ik een dag niets heb gedaan. En die campingoutfit inderdaad hahaha heeeeerlijk!!! lekker een knalpaarse jogging broek met uggs en een foute fleece vest met een enorme capuchon en dan lekker zo naar de supermarkt
(shit, nu word ik straks nog herkend, hoor ik ineens;hey Hailey, ga wat nuttigs doen! in de supermarkt... als ik een rood hoofd krijg weet je dat ik het ben hehe)
Wat moet een volwassen vrouw toch veel eigenlijk zo in 1 week, en dat zonder man en kinderen! had vroeger nooit verwacht dat ik het later zo druk zou krijgen, en dat word alleen nog maar drukker vermoed ik..... :S
Inderdaad, op werkdagen de klusjes inplannen is idd beter... Ga me er vanaf nu niet meer schuldig over voelen als ik een dag niets heb gedaan. En die campingoutfit inderdaad hahaha heeeeerlijk!!! lekker een knalpaarse jogging broek met uggs en een foute fleece vest met een enorme capuchon en dan lekker zo naar de supermarkt
Wat moet een volwassen vrouw toch veel eigenlijk zo in 1 week, en dat zonder man en kinderen! had vroeger nooit verwacht dat ik het later zo druk zou krijgen, en dat word alleen nog maar drukker vermoed ik..... :S
dinsdag 15 november 2011 om 22:58
Heel lang heb ik 7 dagen per week actief doorgebracht, tot het moment dat ik zo moe was dat ik mezelf gedwongen heb om een vrije dag te nemen waarop ik "niets" deed. Geen huishouden of werk in ieder geval.
Nu kan ik dat al 2 dagen volhouden, de andere 5 dagen werk ik gewoon hard. En dit bevalt prima.
Leer ontspannen, daardoor werk je op die andere dagen effectiever.
Nu kan ik dat al 2 dagen volhouden, de andere 5 dagen werk ik gewoon hard. En dit bevalt prima.
Leer ontspannen, daardoor werk je op die andere dagen effectiever.