Eenzaam in het leven

19-10-2019 19:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_391761 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 10:00
99.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben er open over. ‘Ik ben erg onzeker en ik heb veel validatie nodig, ik wil je niet irriteren maar dit is wel wat ik voorlopig nodig heb totdat ik gewend ben aan het samenzijn’.

Als je vent daar helemaal geen begrip voor kan opbrengen, is het niet de juiste man voor jou. Die onzekerheid van jou en zijn onbegrip daarvan is waarschijnlijk wat jou je eenzaam laat voelen. Die onzekerheid neemt vanzelf af als het goed is.

Zoek professionele hulp in het accepteren van jezelf en relaties die je aangaat met mensen om je heen als dat niet naar verloop van tijd minder wordt.

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Je zou therapie/trainingen kunnen volgen om beter te worden in het reguleren van jouw emotie,
Alle reacties Link kopieren
De oplossing voor jouw emotionele probleem? Het uitmaken met dit figuur en iets aan je zelfvertrouwen gaan doen!

Das natuurlijk makkelijk gezegd maar serieus, waarom zou jij in je eentje de oorzaak zijn van het feit dat het niet loopt tussen jullie? Er zitten er twee in een relatie en ik vind hem eerlijk gezegd ook helemaal niet zo leuk klinken. Je gaat ervan uit dat je tijd met elkaar wilt doorbrengen dus overleg je even over je plannen voor het weekend. Dat is toch heel normaal? En je dagenlang negeren als je ook maar een beetje zeurt is echt niet oké. Het is een soort emotionele chantage die zegt: ‘joh kom maar weer terug als je weer leuk bent. Tot die tijd hoef ik je niet.’ Waarom accepteer jij dit?

Echt, gun jezelf een exemplaar die ook op je mindere momenten bij je wil zijn.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
20-10-2019 00:34
Je zou therapie/trainingen kunnen volgen om beter te worden in het reguleren van jouw emotie,

Dit
Alle reacties Link kopieren
Enniepennniee schreef:
20-10-2019 00:30
Ben er open over. ‘Ik ben erg onzeker en ik heb veel validatie nodig, ik wil je niet irriteren maar dit is wel wat ik voorlopig nodig heb totdat ik gewend ben aan het samenzijn’.

Als je vent daar helemaal geen begrip voor kan opbrengen, is het niet de juiste man voor jou. Die onzekerheid van jou en zijn onbegrip daarvan is waarschijnlijk wat jou je eenzaam laat voelen. Die onzekerheid neemt vanzelf af als het goed is.

Zoek professionele hulp in het accepteren van jezelf en relaties die je aangaat met mensen om je heen als dat niet naar verloop van tijd minder wordt.

Sterkte TO!

TO wil van hem meerdere keren per dag weten wat zijn plannen zijn (‘ik kook nu water, ik ga zo poepen, stap nu in de auto’?) en wil ook vaak horen dat hij van haar houdt. De man is op zijn vrijheid gesteld.

Denk je dat er een compromis in te vinden is die voor allebei werkt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Klinkt geen leuke man. Dagenlang genegeerd worden vind ik erg agressief.
Mijn man en ik zijn 19 jaar samen en als wij in het weekend apart van elkaar iets doen - wat weinig voorvalt want we zijn graag samen - dan sturen we elkaar ook wel eens berichtje tussendoor.
Bewust negeren hoort daar niet bij. Ik zou me ook eenzaam voelen moest hij mij zo behandelen als jouw vriend.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_391761 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 10:01
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel je verhaal van "vroeger", vroeger was ik ook zo (nou ja niet precies, maar ik herken wel grote stukken), ook erg onrustig, altijd onderweg en ook een relatie met iemand die erg op zijn eigen vrijheid gesteld was.

Als we samen waren was het perfect maar daarna wilde ik graag meer van hem horen maar hij deed dat bar weinig vanuit zichzelf (dit was trouwens ook nog voor de app tijd), ik was dan soort van "down" als ik niks van hem hoorde en blij als hij er weer was.

Het heeft een stuk met leeftijd te maken, ik ben nu een stuk rustiger, meer zelfvertrouwen. (ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn), en misschien cliche maar juist toen ik het zelfvertrouwen had, kwam ik mijn huidige vriend tegen. Die mij aandacht geeft zoals ik het nodig heb. Niet de hele dag door maar wel gewoon die het leuk vindt om zijn leven met mij te delen.
Alle reacties Link kopieren
ik versta niet als die man zo erg op zijn vrijheid gesteld is waarom hij een relatie aangaat, ik ben zelf ook op mijn vrijheid gesteld en ben ook bewust niet op zoek naar een partner om toekomstig leed te besparen. hebben jullie al kinderen of getrouwd? want anders zie ik dit toch niet goed komen op langer termijn. met zo iemand zou ik toch niet oud willen worden.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat jullie iig op dit moment geen goede match zijn. Hij hecht waarde aan vrijheid, jij vindt dat je hem te weinig ziet en te weinig bevestiging krijgt en gaat daardoor aan hem trekken, waardoor hij weer meer afstand neemt en je in een vicieuze cirkel terecht komt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
20-10-2019 13:30
ik versta niet als die man zo erg op zijn vrijheid gesteld is waarom hij een relatie aangaat, ik ben zelf ook op mijn vrijheid gesteld en ben ook bewust niet op zoek naar een partner om toekomstig leed te besparen. hebben jullie al kinderen of getrouwd? want anders zie ik dit toch niet goed komen op langer termijn. met zo iemand zou ik toch niet oud willen worden.

Want er is niks tussen ‘altijd samen zijn en constant vertellen wat je gaat doen’ en ‘geen relatie hebben’?

Ik LAT met mijn partner, en dat bevalt ons allebei prima. Door de weeks bellen we elkaar soms iedere dag even, soms ook niet. Hij is geen dus ik ben niet op de hoogte van al zijn plannen.

En toch hebben we een prima relatie en is het leuk om elkaar weer te zien. En vinden we het ook prima om ‘alleen’ te zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje1989-30 schreef:
20-10-2019 12:33


Waarom ben ik toch zo’n emotioneel instabiel wrak?
Wat is er toch mis met mij?
Was dat voor deze verkering ook al zo?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
20-10-2019 14:16
Was dat voor deze verkering ook al zo?
Eigenlijk wel, misschien wat minder highs en lows.. maar miste altijd een liefdevolle relatie/een maatje/iemand om alles mee te delen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
Lees eens iets over relatieverslaving en/of codependency, zoals Liefdesbang, Stop liefdesverdriet, of Verslaafd aan liefde.

Overigens denk ik daarnaast niet dat hij de juiste man voor je is, met dat negeren enzo. Maar ook dat staat uitgelegd in die boeken.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
20-10-2019 14:12
Want er is niks tussen ‘altijd samen zijn en constant vertellen wat je gaat doen’ en ‘geen relatie hebben’?

Ik LAT met mijn partner, en dat bevalt ons allebei prima. Door de weeks bellen we elkaar soms iedere dag even, soms ook niet. Hij is geen dus ik ben niet op de hoogte van al zijn plannen.

En toch hebben we een prima relatie en is het leuk om elkaar weer te zien. En vinden we het ook prima om ‘alleen’ te zijn.
dan is dat een verschil als jullie beiden achter een latrelatie staan maar TO wilt meer aandacht dan de partner zelf, dus op dit moment is het echt geen goede match en wordt tijd dat ze dat uitpraten wat ze beiden willen en verwachten van een partner.
Alle reacties Link kopieren
Ter info: als we samen zijn is hij vaak wel heel close..
Alle reacties Link kopieren
Vlindertje1989-30 schreef:
20-10-2019 15:59
Ter info: als we samen zijn is hij vaak wel heel close..
dan is ofwel latrelatie een optie oftewel eens goed praten wat jullie ALLEBEI willen, want als je verwacht van iemand dat die antwoordt op alle smsjes die je om de 5 minuten stuurt, ik denk niet dat daar een iemand zit op te wachten. dan heb je eerder een verlatingsangst probleem.
Alle reacties Link kopieren
praten is jullie oplossing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven