Egoïstische mensen

21-03-2018 15:21 194 berichten
..

Weggehaald en nog meer teksten ivm mogelijk te herkenbaar
anoniem_364049 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 12:59
94.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
It's human nature. Zodra ze merken dat ze iets aan je kunnen vragen en het zo hun zelf gemakkelijker afgaat zullen ze steeds verder gaan. Gewoon nee zeggen wanneer je iets niet wilt, of vindt dat iets niet eerlijk gaat. Als ze dan nog zo erg zijn om te gaan guilt trippen moet je al helemaal sterk in je schoenen blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel nadenken over gedrag van anderen en zelf "nee" leren zeggen, scheelt heel veel
Ik zou me niet gekwetst voelen omdat ik een keer vaker rijd. Het is namelijk niet kwetsend bedoeld, het is gewoon gemakzucht. Sommige mensen zijn er heel vaardig in continu andere mensen te vragen iets voor ze te doen zonder het zelf terug te doen. Dat is stom gedrag, maar trek het je niet aan: het zegt niets over jou verder.

Je kiest zelf of je hier in meegaat. Bij sommige dingen (kinderen die komen spelen) ben ik vrij makkelijk en maakt het me niet uit als kinderen altijd hier komen spelen en het daar nooit kan. Bij andere dingen mogen mensen best wel vaker van mij profiteren dan ik van hen, maar wel binnen mijn kaders. En als ik geen zin heb, dan gaat het niet door. Probeer dat uit te stralen.
Alle reacties Link kopieren
Vragen kan toch altijd?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Heel herkenbaar TO. Juist als jij zelf niet zo bent valt het je op en doet het pijn. Ik moet er niet aan denken dat ik van iemand profiteer. Op een of ander manier werkt mijn hoofd niet zo. Gelukkig heb ik ook mensen om me heen verzameld die ook altijd mijn belang in het oog houden.
Ik hoorde laatst een moeder bij een clubje echt bedelen om een bepaalde gunst die alleen haar beter uitkwam. Ze begon heel stralend, maar ze kreeg van iedereen een heel resoluut nee te horen. Ze werd steeds boziger en nukkiger, tot ze uiteindelijk wegstormde terwijl ze nog pruttelde "dan doe ik het zelf wel."
Ik vond dat heel grappig, al is dat zwak van me. Maar ze had echt iets te vaak iets van mensen gevraagd en ze waren er blijkbaar allemaal wel klaar mee.
Bedankt voor de antwoorden!

Ik snap het gewoon niet dat veel mensen zo in elkaar zitten.
Zelf zou ik altijd precies kijken of ik niemand tekort doe en zou ik zeker niet regelen dat ik minder zou rijden dan iemand anders. Ik zou mezelf denk ik eerder tekort doen dan een ander of in ieder geval een gelijkwaardige regeling .
Omdat ik altijd rekening hou met iemand gevoelens, dat het gewoon niet leuk is om meer voor zaken op te draaien dan dat ik doe.

Nogmaals het gaat mij niet om de hoeveelheid keren rijden . Mocht dat een keer zo zijn , geen probleem.
Het gaat mij erom dat het gewoon echt op gaat vallen dat ze het liefst alles in hun voordeel regelen en dat ik echt niet begrijp waarom mensen dan geen rekening met mij houden ...
vrouwjagersma schreef:
21-03-2018 15:30
Ik hoorde laatst een moeder bij een clubje echt bedelen om een bepaalde gunst die alleen haar beter uitkwam. Ze begon heel stralend, maar ze kreeg van iedereen een heel resoluut nee te horen. Ze werd steeds boziger en nukkiger, tot ze uiteindelijk wegstormde terwijl ze nog pruttelde "dan doe ik het zelf wel."
Ik vond dat heel grappig, al is dat zwak van me. Maar ze had echt iets te vaak iets van mensen gevraagd en ze waren er blijkbaar allemaal wel klaar mee.c
Herkenbaar! :) ik ken een moeder die altijd zelf een vriendje zoekt voor haar zoon waar hij de hele woensdagmiddag kan vertoeven, begint op te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:32

Het gaat mij erom dat het gewoon echt op gaat vallen dat ze het liefst alles in hun voordeel regelen en dat ik echt niet begrijp waarom mensen dan geen rekening met mij houden ...
Omdat zij er vanuit gaan, dat JIJ rekening met jou-zelf houdt en wel 'nee' zegt als het te veel is.
Ik ben er zelf altijd heel erg mee bezig dat ik ervoor zorg dat de ander juist niet een keer meer zou rijden .
Misschien ook niet goed.
Omdat ze niet zo denken als jij. Heel simpel. En in het begin raak je overvallen door dat soort mensen, omdat je zelf niet zo bent en je dan maar aanneemt dat er echt iets heel bijzonders is, want anders zou jij het niet durven vragen, dus die ander ook niet. Maar zo werkt die ander niet. Die is gewoon op zoek naar een makkelijke oplossing.

Ik ben in het verleden heel hard geweest tegen sommige mensen uit deze categorie. Het grappige is dat ze dat meestal helemaal niet vervelend vinden, ze proberen gewoon iets uit en soms werkt het niet. Maak je er niet zoveel zorgen over, bepaal voor jezelf wat jij wel wil en wat niet en hou je aan je eigen grenzen.
jezebellebel schreef:
21-03-2018 15:29
Heel herkenbaar TO. Juist als jij zelf niet zo bent valt het je op en doet het pijn. Ik moet er niet aan denken dat ik van iemand profiteer. Op een of ander manier werkt mijn hoofd niet zo. Gelukkig heb ik ook mensen om me heen verzameld die ook altijd mijn belang in het oog houden.
Ik heb ook vrienden die wel ook in mijn belang denken.
Maar het verbaasd me (en kwetst me) dat er zoveel mensen egoïstisch zijn.
Dat gaat me steeds meer opvallen.
vrouwjagersma schreef:
21-03-2018 15:35
Omdat ze niet zo denken als jij. Heel simpel. En in het begin raak je overvallen door dat soort mensen, omdat je zelf niet zo bent en je dan maar aanneemt dat er echt iets heel bijzonders is, want anders zou jij het niet durven vragen, dus die ander ook niet. Maar zo werkt die ander niet. Die is gewoon op zoek naar een makkelijke oplossing.

Ik ben in het verleden heel hard geweest tegen sommige mensen uit deze categorie. Het grappige is dat ze dat meestal helemaal niet vervelend vinden, ze proberen gewoon iets uit en soms werkt het niet. Maak je er niet zoveel zorgen over, bepaal voor jezelf wat jij wel wil en wat niet en hou je aan je eigen grenzen.

Ik denk dat je gelijk hebt, begin steeds meer te beseffen dat veel mensen egoïstisch zijn.
Ik heb op zich geen moeite met nee zeggen, maar ik vind het jammer dat ik dat moet doen en dat zij niet uit hunzelf al een gelijkwaardige regeling bedenken , gewoon uit vriendschappelijk oogpunt .
Alle reacties Link kopieren
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:36
Ik heb ook vrienden die wel ook in mijn belang denken.
Maar het verbaasd me (en kwetst me) dat er zoveel mensen egoïstisch zijn.
er bestaat echt 'gezond egoïsme', dat zorgt dat je niet overspannen raakt of teleurgesteld in je vrienden.
Leer van hen
..
anoniem_364049 wijzigde dit bericht op 22-03-2018 12:59
98.76% gewijzigd
Hou op met tellen en doe gewoon wat jij prettig vindt. Dus heb je geen zin, zeg je nee.
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:32
Bedankt voor de antwoorden!

Ik snap het gewoon niet dat veel mensen zo in elkaar zitten.
Zelf zou ik altijd precies kijken of ik niemand tekort doe en zou ik zeker niet regelen dat ik minder zou rijden dan iemand anders. Ik zou mezelf denk ik eerder tekort doen dan een ander of in ieder geval een gelijkwaardige regeling .
Omdat ik altijd rekening hou met iemand gevoelens, dat het gewoon niet leuk is om meer voor zaken op te draaien dan dat ik doe.

Nogmaals het gaat mij niet om de hoeveelheid keren rijden . Mocht dat een keer zo zijn , geen probleem.
Het gaat mij erom dat het gewoon echt op gaat vallen dat ze het liefst alles in hun voordeel regelen en dat ik echt niet begrijp waarom mensen dan geen rekening met mij houden ...

Maar dat is echt jouw probleem, daar kunnen andere mensen weinig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zij het wel vrienden en niet gewoon toevallig de ouders van de kinderen op school?

Tja vragen staat vrij....je hoeft je toch niet gekwetst te voelen. Nee het zijn maar 3 letter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
21-03-2018 15:34
Omdat zij er vanuit gaan, dat JIJ rekening met jou-zelf houdt en wel 'nee' zegt als het te veel is.

Ik snap wat je bedoeld .
Maar het is toch veel minder egoïstisch als de verdeling gelijkwaardig is . En dat je het bij voorhand al gelijkwaardig voorstelt zodat de ander geen "nee" hoeft te zeggen .
Alle reacties Link kopieren
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:41


Maar ik kan niet geloven dat ze het niet in de gaten heeft dat ze ALTIJD het voorstel doet om zelf minder te rijden
ja nou, en dan heb je gelijk?, en dan?
Dan moet je concluderen, dat jij een slechte smaak in vrienden hebt. Ook niet leuk
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, het is bij mij ook principe, niet die ene keer extra maar meer hoe ze er mee om gaan. Blijft lastig maar grenzen aangeven is belangrijk, jammer dat sommige mensen zo zijn.
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:44
Ik snap wat je bedoeld .
Maar het is toch veel minder egoïstisch als de verdeling gelijkwaardig is . En dat je het bij voorhand al gelijkwaardig voorstelt zodat de ander geen "nee" hoeft te zeggen .

Waarom moet alles gelijkwaardig? Bekijk je verjaardagskadootjes bijvoorbeeld ook zo? Is voornamelijk voor jezelf vervelend lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:44
Ik snap wat je bedoeld .
Maar het is toch veel minder egoïstisch als de verdeling gelijkwaardig is . En dat je het bij voorhand al gelijkwaardig voorstelt zodat de ander geen "nee" hoeft te zeggen .
JIJ telt alles, zij denken waarschijnlijk: we zien wel hoe het uitkomt.
Dava1983 schreef:
21-03-2018 15:44
Ik snap wat je bedoeld .
Maar het is toch veel minder egoïstisch als de verdeling gelijkwaardig is . En dat je het bij voorhand al gelijkwaardig voorstelt zodat de ander geen "nee" hoeft te zeggen .

Het is geen egoïsme, het is een "vragen staat vrij"-houding. Die anders is dan de "ik los het liever zelf op"-houding. Het een is niet beter of slechter dan het andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven