En bedankt voor het schuldgevoel

01-11-2009 13:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Lieve Tink....hebben we het er gister niet nog over gehad over het denken voor andere mensen en je schuldig voelen?

Zij willen...jij kan niet...zij hebben een probleem....jij niet....

Ik snap dat je je er rot over voelt, zou ik ook doen maar het is juist goed om aan te geven dat je niet kan/wilt!

Hun probleem, niet het jouwe!

Zo, ik heb gezegd!
Weet ik, weet ik, weet ik.

Op zich weet ik het allemaal ook wel, maar ben dan gewoon helemaal van slag.
quote:Binti schreef op 01 november 2009 @ 21:52:

Quattro: ik heb mijn halve leven volgelogen met leugentjes om bestwil, omdat mijn moeder zo druk was mijn leven te bepalen en ik de lieve vrede wilde bewaren en geen zin had in 'gedoe'. Dat werkt inderdaad een hele tijd wel, maar ik merkte dat na een tijd die leugentjes gewoonte werden. Zo betrapte ik mezelf ook op kleine leugentjes om bestwil op mijn werk, tegen bekenden en tegen mijn vriend. Ik probeerde zo álle mogelijke confrontaties te voorkomen, want dat had ik mezelf zo immers aangeleerd.....

Heel herkenbaar, en de rest van je posting vind ik dan ook heel wijs. Er een smoes omheen verzinnen is niet wat werken gaat, omdat je daarmee erom heen blijft draaien en niets oplost.

(zo bleef ik er altijd 'sorry' bij zeggen, slaat ook feitelijk nergens op)
Misschien ben ik dan nog heel erg kort door de bocht. Maar ik denk dan: mijn moeder geeft mij dat rotgevoel, en dan zal ik mijn best gaan doen om haar een goed gevoel te geven? Dat dacht ik dus echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven