Enorme angst voor conflict in Rusland Oekraine
woensdag 23 februari 2022 om 15:18
Zoals bijna iedereen heb ik een enorme angst voor het conflict wat zich momenteel afspeelt tussen Rusland en Oekraine. Ik leef de laatste tijd op kalmerende middelen. Zelfs snachts als ik wakker word, neem ik een kalmerend middel omdat ik sochtends bijna niet op het nieuws durf te kijken wat er die nacht er voor gebeurd is. Ik had zo'n hoop dat het diplomatiek opgelost kan worden maar ben nu zo bang dat Rusland na Oekraine ook andere landen gaat aanvallen met als gevolg een totale wereldoorlog waardoor de wereld vernietigt wordt.
Het liefst blijf ik heel de dag op bed liggen maar dat kan uiteraard niet. Hoe kan ik hier mee omgaan? Ik was heel goed gezond aan het eten en sporten, maar nu denk ik: waar doe ik het allemaal voor
Het liefst blijf ik heel de dag op bed liggen maar dat kan uiteraard niet. Hoe kan ik hier mee omgaan? Ik was heel goed gezond aan het eten en sporten, maar nu denk ik: waar doe ik het allemaal voor

woensdag 23 februari 2022 om 15:44
Waarom zou hij dat in vredesnaam doen? Als hij ook maar een schijnbeweging in die richting maakt, blijft er van Moskou niks over dan een parkeerplaats. Die wereldleiders hebben soms rare overtuigingen maar over het algemeen denken ze wel rationeel na over wat ze doen en wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn.
woensdag 23 februari 2022 om 15:45

woensdag 23 februari 2022 om 15:46

woensdag 23 februari 2022 om 15:48
Hier ben ik het dan wel weer mee eens.Woll*Stone schreef: ↑23-02-2022 15:47Noorwegen vind ik erger, want daar wonen mythische wezens. In Amerika wonen alleen Amerikanen. Daar kunnen we er wel een stel van missen, het zijn er zoveel.

woensdag 23 februari 2022 om 15:51
woensdag 23 februari 2022 om 15:51
woensdag 23 februari 2022 om 15:52
Gut, totáal niet mee bezig. Ernstige situatie, dat wel, vooral voor de mensen die daar wonen.
Maar zoals mijn oma al zei: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."
Ga door met leven, want jouw gedrag of levensstijl hebben hier geen invloed op. Beperk je inname van nieuws en vermijd de mensen die je nóg zenuwachtiger maken.
Maar zoals mijn oma al zei: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."
Ga door met leven, want jouw gedrag of levensstijl hebben hier geen invloed op. Beperk je inname van nieuws en vermijd de mensen die je nóg zenuwachtiger maken.
woensdag 23 februari 2022 om 15:54
Het heeft geen zin om bevestiging bij anderen te zoeken… als ik jou was zou ik echt naar je huisarts of behandelaar gaan met deze angst. Dat je denk dat iedereen zo angstig is als jij, is extra zorgelijk.
Je kan beter meer angst hebben dat de energierekening nog meer onbetaalbaar word dan die al was en de benzineprijzen nog flink omhoog gaan dat autorijden nog meer onbetaalbaar word voor veel mensen en dan maar zien hoe je moet rondkomen dat is meer mijn angst.
bas37 wijzigde dit bericht op 23-02-2022 15:55
1.54% gewijzigd

Ja, dat wil hij wel laten zien, maar hij snapt ook wel dat er grenzen zijn aan wat hij kan maken. Hij wil echt geen oorlog met het westen, want dat gaat hij nooit winnen en de kans is klein dat het Russische leger dat zou laten gebeuren.
woensdag 23 februari 2022 om 15:56
woensdag 23 februari 2022 om 15:57
Dat lijken me een stuk realistischere 'angsten'. Economisch zal er inderdaad wel het nodige van komen.
There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 23 februari 2022 om 16:00
xLuminous5 schreef: ↑23-02-2022 15:56Ik ben ook heel snel bang voor van alles en nog wat. Maar deze situatie eigenlijk niet.
Waarom niet? Omdat de derde wereldoorlog allang bezig is.
Beste is om gewoon alle social media eraf te gooien en lekker te gaan leven. Het leven is al zo kort.

woensdag 23 februari 2022 om 16:06
Heb je enig idee van geopolitiek, de wereldgeschiedenis en machtsverhoudingen?
Kijk, niks is onmogelijk, maar je gaat wel erg ver nu. In zijn stoutste dromen zal Poetin vast de voormalige DDR in willen lijven, en alle andere landen van het voormalige Warchaupact. Voorlopig beperkt hij zich tot gebieden waar Russen wonen.
Ten tijde van de koude oorlog waren mensen angstig en toen was er een wapenwedloop tussen Amerika en Rusland, dat heeft geresulteerd in kernwapens en dankzij die wanstaltige gedrochten is de wereldvrede behoorlijk gegarandeerd. Er blijft namelijk niks meer over als we daarmee aan de slag gaan en dan heeft Poetin ook niks.
Ik zou je de volgende boeken aan willen raden om te lezen; dan krijg je wat meer beeld van wat er speelt:
In Europa van Geert Mak
Oorlog en Vrede van Tolstoi
De meeste mensen deugen van Rutger Brechman
Waarom de wereld niet naar de knoppen gaat van Maarten Boudry
Je bent lekker bezig, krijgt enerzijds beeld van de Europese geschiedenis, je leert je te verplaatsen in Russische krijgsheren en het levert je een positieve kijk op de wereld op.
Het zijn allemaal best dikke pillen en stevige kost, maar ik denk dat je er wat aan hebt.
Voorlopig is het genoeg als je je druk maakt om je energierekening, want die zal voorlopig niet gaan dalen.
Kijk, niks is onmogelijk, maar je gaat wel erg ver nu. In zijn stoutste dromen zal Poetin vast de voormalige DDR in willen lijven, en alle andere landen van het voormalige Warchaupact. Voorlopig beperkt hij zich tot gebieden waar Russen wonen.
Ten tijde van de koude oorlog waren mensen angstig en toen was er een wapenwedloop tussen Amerika en Rusland, dat heeft geresulteerd in kernwapens en dankzij die wanstaltige gedrochten is de wereldvrede behoorlijk gegarandeerd. Er blijft namelijk niks meer over als we daarmee aan de slag gaan en dan heeft Poetin ook niks.
Ik zou je de volgende boeken aan willen raden om te lezen; dan krijg je wat meer beeld van wat er speelt:
In Europa van Geert Mak
Oorlog en Vrede van Tolstoi
De meeste mensen deugen van Rutger Brechman
Waarom de wereld niet naar de knoppen gaat van Maarten Boudry
Je bent lekker bezig, krijgt enerzijds beeld van de Europese geschiedenis, je leert je te verplaatsen in Russische krijgsheren en het levert je een positieve kijk op de wereld op.
Het zijn allemaal best dikke pillen en stevige kost, maar ik denk dat je er wat aan hebt.
Voorlopig is het genoeg als je je druk maakt om je energierekening, want die zal voorlopig niet gaan dalen.