ervaring met Somatic Experiencing en EMI

18-08-2019 18:50 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb een vraag. Ik kom in mijn dagelijkse leven een aantal trauma's tegen (o.a. een moeder die suicide heeft gepleegd) waar ik iets mee wil. Nu weet ik dat ik EMDR kan doen. Nu kwam op het internet ik Somatic Experiencing of Eye Movement Integration tegen. Hebben jullie hier ervaring mee. Heb je hier iets aan gehad? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat je je niet blind hoeft te staren. Veel theorieën worden verwerkt in allerlei soorten (trauma) therapie, dus niet zwart wit óf het één óf het ander. Het belangrijkst is dat je therapeut weet deze te herkennen en gebruiken.

Mijn ervaring is dat een lichaamsgericht component binnen de psychotherapie erg helpend was. Maar binnen de therapie waren nog tal van andere zaken die óók belangrijk waren.

EMDR kan óók heel helpend zijn. Misschien wel een lichaamsgerichte therapeut die ook in EMDR geschoold is. Of EMDR voor bepaalde klachten en dan verder met een (meer) lichaamsgerichte therapie, afhankelijk van je klachten.

Bij mensen die zich lichaamsgerichte therapeut (Of SE therapeut of iets dergelijks) noemen zou ik wel kritisch zijn op scholing en ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven